Shoutbox 0 nowych PW 


kornat
post Sun, 28 Sep 2014 - 13:17
Post #1


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007
Skąd: Płońsk





Cześć,
Chciałbym przedstawić Wam auto, które jest ze mną od 2006roku. Przez te 8 lat cały czas było modyfikowane w różnych warsztatach, w różnych częściach Polski, z różnymi skutkami. Nie będę opisywać poprzednich setup’ów bo szkoda czasu. Przejdźmy zatem do obecnego, finalnego (no prawie, bo zawsze się coś znajdzie do zrobienia) Większość może kojarzyć auto bo było już tu kiedyś opisane.

Fiat Punto 1.85 16V Turbo Q2


SILNIK:

- swap silnika na 1.6 16V (1581ccm) z Fiata Bravo
- wał korbowy Fiat Stilo (78,4mm stroke)
- silnik po kapitalnym remoncie
- blok planowany, osiowany, honowany pod nadwymiarowe tłoki
- nowe panewki główne i korbowodowe
- kute tłoki CPS (CR 8,5 : 1)
- kute korbowody ZRP skręcone śrubami ARP 2000
-crank girdle
- głowica po obróbce, póki co na hydraulice
- uszczelka pod głowicę custom
- łapy/poduszki silnika custom by ITAL Performance
- pojemność skokowa silnika po modyfikacjach 1863ccm




UKŁAD DOLOTOWY:

- big FMIC custom
- łączniki silikonowe FMIC.PL
- BOV Blitz SS
- filtr powietrza ITG
- kolektor ssący custom
- przepustnica 60mm Fiat Coupe Turbo


UKŁAD WYDECHOWY:

- kolektor wydechowy twin-scroll custom
- turbo Mitsubishi TD05HR z Evo 8
- od początku do końca 3"
- jeden duży tłumik przelotowy 3" w miejscu oryginalnego zbiornika paliwa
- termopara EGT


UKŁAD PALIWOWY:

- pompa paliwa Bosch "044"
- pompa paliwa Walbro
- wtryskiwacze Siemens 850cc
- regulator ciśnienia paliwa Tomei
- od zbiornika do komory nowe, aluminiowe przewody paliwowe
- aluminiowy zbiornik paliwa w bagażniku o pojemności 23 litrów
- swirl pot


NITRO

-zestaw nitro proton plus
- kocyk z presostatem
- filtr
- ciśnieniomierz
- dysze 35/50/75/100/125/150KM


UKŁAD CHŁODZENIA:

- chłodnica wody z Alfa Romeo
- chłodnica oleju silnikowego Mocal
- wentylator Spal o wydajności ponad 2200 m3/h
- podstawka pod filtr oleju z termostatem Fiat Punto GT
- termostat custom



UKŁAD NAPĘDOWY:

- skrzynia C530
- przełożenie główne 3,56 : 1 Fiat Stilo Abarth
- szpera Torsen Q2
- flansza łącząca silnik ze skrzynią custom by ITAL Performance
- sprzęgło dwutarczowe Scara73
- koło zamachowe custom
- custom półosie


ELEKTRONIKA:

- zegary (obrotomierz/prędkościomierz) Alfa Romeo 156
- Ecumaster EMU
- Moduł BT + tablet pokazujący bieżące parametry pracy silnika
- turbo timer HKS

HAMULCE:

- tarcze hamulcowe przód 305 x 28mm Fiat Coupe Turbo
- zaciski przód 4-tłoczkowe Brembo Fiat Coupe Turbo
- adaptery pod zaciski
- zaciski tył Fiat Punto GT
- tarcze hamulcowe tył 240mm
- przewody hamulcowe Goodridge
- klocki hamulcowe przód i tył OMP Road & Sport
- hydrauliczny hamulec ręczny
- korektor hamulcowy z pokrętłem w kabinie
- serwo Alfa Romeo 156 V6
- pompa hamulcowa Fiat Bravo
- przewody hamulcowe metalowe 100% nowe
- płyn hamulcowy Motul RBF660



ZAWIESZENIE:

- sanki przednie custom by ITAL Performance
- sprężyny MTS -40mm
- amortyzatory Bilstein B6 na "grubej ladze"
- żółte poliuretany Strongflex w przednich wahaczach i drążku stabilizatora
- aluminiowe tuleje tylnej belki custom by ITAL Performance
PLAN: zawieszenie gwintowane XYZ



KOŁA:

- felgi OZ Racing 16x7"
- opony Federal 595 RS-R 205/45 R16
- dystanse przód 10mm
PLAN: koła JR3 18x9 + kumho ku36 245/40/18



NADWOZIE / WNĘTRZE:

- nadwozie obspawane w newralgicznych punktach
- wnętrze pozbawione zbędnych kilogramów
- rollbar Ireco
- fotele kubełkowe Mirco
- pasy OMP 3"
- mocowania foteli z logo abarth
- kierownica OMP Corsica 350mm
- podstopnica OMP
- deska rozdzielcza poflockowana na czarno
- duża gaśnica 2kg zamontowana pod nogami pasażera
- panel z wyłącznikami (LC, Flatshift, itp.)
- lekki akumulator Odyssey zamontowany w bagażniku
- maska laminat pokryta carbonem
- wloty powietrza focus rs, hydrografika
- zapinki maski aerocatch na kluczyk
- lampy morette
- body kit poszerzający
- carbonowy wlot dachowy










--------------------
_https://www.facebook.com/punto16vT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Start new topic
Odpowiedzi (40 - 59)
Wspieraj forum
post Sun, 28 Sep 2014 - 13:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Onyx
post Mon, 30 Nov 2015 - 09:16
Post #41


Super User
Dołączył: Mon, 08 October 2007





CYTAT(usuniety @ Sun, 29 Nov 2015 - 23:57) *
Blaszki prowadzące klocków w jakimś konkretnym celu malowałeś czy to tylko aspekt wizualny? Też jestem ciekaw czy Ci będą piszczeć bo u mnie jest tragedia.


Żeby klocki nie piszczały zakłada się blaszki między tłoczki a klocek lub okrągłe wkładki w tłoczki z blaszkami. Wiadomo, że też sporo od mieszanki klocka wink.gif









--------------------
Almera N16 SR20VE-T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Tue, 01 Dec 2015 - 02:36
Post #42


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Gdzie takie coś można dostać?


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T_E_D_D_Y
post Tue, 01 Dec 2015 - 07:04
Post #43


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 December 2012
Skąd: Legnica





CYTAT(moritz86 @ Tue, 01 Dec 2015 - 02:36) *
Gdzie takie coś można dostać?

Ebay - shim kit. Może po numerach któraś z hurtowni będzie miała. Jak ja szukałem to nikt nie miał ani sztuki. Moje brembo też jęczą.


--------------------
Zaworki DV+ Go Fast Bits
Poliestrowe filtry powietrza Sprint Filter
www.shopEFI.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Tue, 01 Dec 2015 - 07:58
Post #44


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





CYTAT(T_E_D_D_Y @ Tue, 01 Dec 2015 - 07:04) *
Ebay - shim kit. Może po numerach któraś z hurtowni będzie miała. Jak ja szukałem to nikt nie miał ani sztuki. Moje brembo też jęczą.

mógłbyś mi podesłać numery części?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T_E_D_D_Y
post Tue, 01 Dec 2015 - 08:03
Post #45


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 December 2012
Skąd: Legnica





CYTAT(usuniety @ Tue, 01 Dec 2015 - 07:58) *
mógłbyś mi podesłać numery części?

To do zacisków z EVO
shim kit fr mr475618


--------------------
Zaworki DV+ Go Fast Bits
Poliestrowe filtry powietrza Sprint Filter
www.shopEFI.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Onyx
post Tue, 01 Dec 2015 - 08:45
Post #46


Super User
Dołączył: Mon, 08 October 2007





CYTAT(T_E_D_D_Y @ Tue, 01 Dec 2015 - 07:04) *
Ebay - shim kit.

lub "brake pad damper"

Te zestawy w mojej ocenie są kurewsko drogie. Jakoś płacenie za kawałek blaszki na 1 oś ponad 200zł to bez sens. Ja zrobiłem sobie szablon na podstawie klocka hamulcowego i wyciąłem z kwasówki odp grubości na laserze smile.gif Robi dokładnie tę samą robotę


--------------------
Almera N16 SR20VE-T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kornat
post Tue, 08 Mar 2016 - 22:00
Post #47


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007
Skąd: Płońsk





Kilka zaległych fotek z budowy kolektora ssącego:


Po tylu latach puścił pierwszego bąka smile.gif



--------------------
_https://www.facebook.com/punto16vT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CSportivo
post Sat, 16 Apr 2016 - 21:45
Post #48


User
Dołączył: Sun, 07 July 2013





Masz może jakąś dokumentacje uturbienia 1.6 103KM 182 bravo stilo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kornat
post Sun, 17 Apr 2016 - 08:46
Post #49


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007
Skąd: Płońsk





co dokładnie cie interesuje?


--------------------
_https://www.facebook.com/punto16vT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szefo444
post Sun, 17 Apr 2016 - 11:45
Post #50


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 February 2010





Kornat jakaś aktualizacja?? Jeździ już??


--------------------
Punto GT 1.4 Turbo
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kornat
post Wed, 10 Aug 2022 - 10:51
Post #51


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007
Skąd: Płońsk





Odgrzeje trochę temat. Po przejechaniu się na ETS-Performance (brak kontaktu, bajkopisarstwo, totalne olewanie klienta, zamontowanie części z mojego projektu do aut innych klientów, itd) zabrałem auto bo tylko gniło i kury po nim skakały. Punto trafiło do TRS Racing na dokończenie projektu. Skończyło się na przebudowie układu hamulcowego, układu wydechowego, układu chłodzenia, dolotowego, paliwowego, systemu nitro, elektryki bo nie działała nawet jedna żarówka, modyfikacje pokryw wałków bo brakowalo wlewu oleju itd praktycznie wszystko trzeba było zrobić od nowa...














Następnie punto trafiło do Zibisoft na budowę wiązki silnikowej i strojenie
Wykres z 1.4b (aktualnie 1.5)


Potem mycie, czyszczenie, nowe felgi, opony dokładki itd






Autem jeżdzę od kwietnia, zrobiłem około 1500km i nadal jeżdzi i sprawia frajdę. Co prawda było kilka drobnych awarii: odkręcona łapa od skrzyni biegów na torze Modlin, wysrało pompę wspomagania na torze Kielce, 3 razy rozwaliło termoparę EGT. Jeszcze jest parę rzeczy do zrobienia: sprawdzić rozrząd bo prawdopodobnie jest żle ustawiony przez co wyszło mało km i nm, wymienić czujnik prędkości bo nie można bez tego uruchomić nitro


--------------------
_https://www.facebook.com/punto16vT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
racesupport
post Wed, 10 Aug 2022 - 11:36
Post #52


Forum Killer
Dołączył: Mon, 31 August 2009
Skąd: Wisła





Fajny projekt, i fajnie że jeździ biggrin.gif Bo od ostatniego postu trochę minęło biggrin.gif


--------------------
Audi 80 B4 Competition Vr5T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Wed, 31 Jul 2024 - 07:28
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Teraz ja odgrzeję kotleta, ale widzę na profilu facebookowym, że auto żyje, ma się dobrze, zresztą widziałem je jakiś czas temu z bliska na "żwirku pod Narodowym". Imponują mi projekty rozwijane przez tyle lat u jednego właściciela. Szacun!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 07 Aug 2024 - 12:28
Post #54


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



widziałem go na Modlinie ale nie wiedziałem że taki gruby projekt to jest laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kornat
post Fri, 09 Aug 2024 - 10:40
Post #55


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007
Skąd: Płońsk





oo dawno tu nie zaglądałem. Od ostatniego wpisu doszło trochę mocy bo jak się okazało ETS złożyło mi silnik nie na tym wale, nie było strokera, tylko 1.6, moc 284km wyszła przy pojemności 1.6, na tlokach pod stroker (z kompresją około 8,5). Po zmianie wału wyszło 330km i 385nm
https://zapodaj.net/plik-EAsbKkxu4M

udało się zmierzyć 100-200:
https://zapodaj.net/plik-lt7Kq9eXwH

kilka fotek z modlina, za mocne auto na tak techniczny tor, cały czas paliłem laka :-)
https://zapodaj.net/plik-96ZnMcIQgx
https://zapodaj.net/plik-eu5gb7T74g
url="https://zapodaj.net/plik-YU0fIVH7US"]https://zapodaj.net/plik-YU0fIVH7US[/url]


--------------------
_https://www.facebook.com/punto16vT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzikidaniel
post Fri, 09 Aug 2024 - 12:26
Post #56


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 August 2007





Zastanawiałem się czy miałeś niższe tłoki czy krótsze korby z wałem 78.4, bo korby w stilo 1.6 są tej samej długości co w innych SOHC...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kornat
post Fri, 09 Aug 2024 - 12:45
Post #57


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007
Skąd: Płońsk





CYTAT(dzikidaniel @ Fri, 09 Aug 2024 - 12:26) *
Zastanawiałem się czy miałeś niższe tłoki czy krótsze korby z wałem 78.4, bo korby w stilo 1.6 są tej samej długości co w innych SOHC...


tak, korby są takie same, stroker robi się wałem 78,4 + tłoki 87mm, tylko paprak z Opola złożył mi to na wale 67mm.. stad brak kompresji i brak mocy


--------------------
_https://www.facebook.com/punto16vT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 13 Aug 2024 - 06:53
Post #58


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



jakie tam aktualnie turbo i wałki siedzą ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kornat
post Mon, 19 Aug 2024 - 10:00
Post #59


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007
Skąd: Płońsk





CYTAT(kontrolm @ Tue, 13 Aug 2024 - 06:53) *
jakie tam aktualnie turbo i wałki siedzą ?


turbo TD05, wałki seria


--------------------
_https://www.facebook.com/punto16vT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 19 Aug 2024 - 10:44
Post #60


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(kornat @ Mon, 19 Aug 2024 - 10:00) *
turbo TD05, wałki seria

TD05 z EVO X ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 05:32