![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#981
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 26 February 2013 ![]() |
Jako że jstem nowy na tym forum to witam wszystkich..
A teraz do rzeczy ,przymierzam się do zakupu emu w celu testu i nauki na moim samochodzie ,docelowo ecumaster ma zogościć w innym aucie ale to dalsze plany o ile temat ogarnę na swoim do triggera 60-2 jaki najtańszy bezproblemowy czujnik VR który sprawdzi się z EMU |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#982
|
|
User Dołączył: Thu, 20 September 2012 ![]() |
Jaki czujnik temperatury oleju i cisnienia oleju bedzie dobrze wspołpracowały z emu bezproblemowo jak podłączyć i ustawić parametry w emu
|
|
|
![]()
Post
#983
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 January 2004 Skąd: Rawa Mazowiecka ![]() |
wchodzisz w
sensor setup powiedzmy w CTS i masz tam liste np. są trzy ciekawe bosche |
|
|
![]()
Post
#984
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Czy EMU ma już hamownię drogową? Jeżeli nie to kiedy jest przewidywane wprowadzenie tego użytecznego dodatku?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#985
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 February 2013 ![]() |
Witam wszystkich jestem Krzychu jeżdze w WPP fiatem bravo i z tym związane pytanie : zakładam EMU i mam problem z cewkami zapłonowymi niewiem czy moje są pasywne czy aktywne są na 3 piny ( ze schematu wychodzi że 1 - to +12v ze stacyjki 2 - to wyjście ze sterownika 3 - to masa) i jaki czas ich ładowania wstawić nr. cewki BOSCH 0221 504 006
I jeszcze jedna sprawa, chodzi mi o wszystkie funkcje sport (shift light, flat shift, launch control, pit limiter) jak je zkonfigurować bo nie ma ich opisanych w instrukcji. Z góry dzięki Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#986
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Witam wszystkich jestem Krzychu jeżdze w WPP fiatem bravo i z tym związane pytanie : zakładam EMU i mam problem z cewkami zapłonowymi niewiem czy moje są pasywne czy aktywne są na 3 piny ( ze schematu wychodzi że 1 - to +12v ze stacyjki 2 - to wyjście ze sterownika 3 - to masa) i jaki czas ich ładowania wstawić nr. cewki BOSCH 0221 504 006 I jeszcze jedna sprawa, chodzi mi o wszystkie funkcje sport (shift light, flat shift, launch control, pit limiter) jak je zkonfigurować bo nie ma ich opisanych w instrukcji. Z góry dzięki Pozdrawiam Prawdopodobnie to cewka pasywna (nie znalazłem jej opisu nigdzie), ale żeby mieć 100% pewności musisz zmierzyć oporność uzwojenia. Jeżeli będzie niemierzalne na uzwojeniach, albo opór będzie bardzo duży, to cewka aktywna, bo ma w sobie tranzystor. Jeżeli oporność da się zmierzyć np 760 mOhm jak w przypadku tej cewki : cewka p35 pasywna To mamy doczynienia z cewka pasywną. Co do reszty pyania, konfiguruje się je przeciez bardzo prosto, tam nie ma jakiś kosmiczych opcji. Shift light - wybierasz wyjscie, czy ma mieć stałą masę czy załączać do masy, jezeli masz skonfigurowane rozpoznawanie biegów, to przy jakich obrotach dla danego biegu ma sie zapalać. launch control - wybierasz wyjście, przy jakich obrotach ma się aktywować odcinka, przy jakich obrotach ma odcinać, ile cofać zapłon, ile % dolac paliwa, jaki procent zapłonów wyciąć, i przy jakiej prędkości odłaczać. -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#987
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 September 2008 Skąd: UK ![]() |
co do pit limitera
Enabled - wlacza i wylacza activation input- wybor wejscia ktorym bedzie aktywowany speed limit - predkosc pit limitu max activation speed- predkosc powyzej ktorej jest nieaktywny- w wypadku przypadkowego wlaczenia w czasie jazdy, zwykle okolo 20 km/h wiecej niz pit limit active speed -predkosc powyzej ktorej startegia pit limitera jest "on" zwykle okolo 10 ponizej zaprogramowanej predkosci ta predkosc warto tez uznac za poczatek w tabeli torque reduction for limiter.. Ignition angle - to zaplon a konkretnie wyprzedzenie gdy startegia jest ON jest on staly nezaleznie od mapy dzieki temu pit limiter jest lagodny i nie szarpie kiedy jest aktywny. Decay rate- to predkosc z jaka zaplon wraca do normalnego poziomu torque reduction mode- co ciac zwykle paliwo jest lepsze jako lagodniejsze. ECT pos limit- w przypadku electronicznej przepustnicy mozna ograniczyc max otwarcie przez co torque reduction nie musi byc wysokie.. Pit lim torque red table - pozwala ustawic stopien torque reduction w zaleznosci od BLEDU na osi wartosci na osi X to blad od wartosci zadanej.. trzeba sobie ustawic indywidualnie w zaleznosci od silnika.. ![]() -------------------- Data logging, race car engineering ,
|
|
|
![]()
Post
#988
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 February 2013 ![]() |
dzięki za opis własnie o taki mi chodziło , a co do cewek to jeszcze sprawdzę oporność ale jaki czas ładowania przyjąć ?
|
|
|
![]()
Post
#989
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Spróbował bym od około 2 ms 2.2 ms i sprawdził jak się zachowuje. Prawdopodobnie wystarczy w zupełności.
-------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#990
|
|
User Dołączył: Sat, 15 September 2012 ![]() |
Jaki polecacie czujnik temperatury oleju i cisnienia oleju do emu jak podlaczyc i ustawić parametry w emu
|
|
|
![]()
Post
#991
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
Witam mam pytanko czemu kreator kalibracji niechce wygenerowac mapy dla czujnika IAT jest to czujnik z silnika v12 BMW
poszczegolne 3 zakresy jakie zlapalem -30stopni celsjusza 81800 om 5 stopniach celsjusza 13300 om tutaj podstawialem tez dla 23 stopni celsjusza 5350 om jesli podstawie nierealna wartosc ktorej czujnik nie osiaga wtedy mapa sie generuje gdy podstawie 3560 wtedy wygeneruje 100 stopniach celsjusza 353 om |
|
|
![]()
Post
#992
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: 100lica ![]() |
Witam ponownie,
W chwili obecnej sej już jeździ i zrobiłem nim jakieś 200km na takich ustawieniach: ![]() AFR trzyma się w przyzwoitych wartościach wiec dopóki nie pojadę na profi strojenie czuje się w miarę bezpiecznie, mam włączona korekcje po sondzie lambda i wydaje się być bezpiecznie. Tak naprawdę zostały mi do skonfigurowanie 2 rzeczy: - odczyt załączonego biegu (prędkość czyta ustawiłem Speed Ratio na 0,23 ) - konfiguracja knock sensora Jeżeli chodzi o biegi to totalnie nie wiem jakie wartości poustawiać żeby było dobrze, skrzynie mam 6 biegową z punto 1 przełożenie główne 4,924 : 1 3,545 2 2,157 3 1,48 4 1,121 5 0,902 6 0,744 W kwestii konck sensora mam : Marka Numery OE ALFA ROMEO 46538111 EPS 1.957.115 FIAT 46538111 FIAT 46815152 FIAT 55190562 FORD 1 535 715 FORD 1 563 287 FORD 1 592 423 FORD 9S51-12A699-AB KW 457 115 ![]() Jakieś pomysły jak to ustawić ? |
|
|
![]()
Post
#993
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
A wiec tak. Z biegami jest banalnie
![]() Otwierasz loga, wybierasz kanał Gear Ratio, wrzucasz biegi po kolei i odczytujesz potrzebne wartości z loga. Co do knock sensora to już tak prosto nie jest. Musisz znać częstotliwość rezonansową stuku dla Twojego silnika. Najlepiej by było nagrać sygnał z czujnika KS jak silnik nie stuka, a potem jak stuka. Dzięki temu wykorzystując jakiś program muzyczny który robi analizę widmową, można ustalić taką częstotliwość na której jest stuk, ale nie pokrywa się z naturalnymi dźwiękami silnika. Przy takim czujniku Gain najlepiej dać na 2, a integrator dobrać tak żeby niestukający silnik nie dał więcej niż np. 2.5-3 volty napięcia z czujnika (oczywiście dla poprawnie wybranej częstotliwości stuku). -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#994
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
Prosilbym kogos kumatego o podpowiedz, okablowalem v12 i chcialem uruchomic go w wastedspark cop, ale zaczolem liczyc i za chiny nie wyjdzie zaplon w nim nawet w "wasted mode" w orginale w przeciagu jednego obrotu walu wystepuje 6 razy TDC co 60 stopni, gdy wlaczam funkcje wastedspark dla silnika 6 cylindrowego (bo rozumiem ze nie da rady wlaczyc inaczej funkcji dla silnika v12 bo nie ma mozliwosci wyboru 12 cylindrow tylko do 10 w opcjach) TDC wystepuje co 120 stopni w jednym obrocie. Brakuje pomiedzy zaplonow jakby nie laczyc cewek to nie da rady ustawic aby poprawnie realizowalo zaplon w silniku v12 m73b54. Kolejnosc zaplonu dla kolegow moze ktos cos wymysli. 1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10 Polaczylem ze soba cylindry 1-6 7-12 5-2 11-8 3-4 9-10 bo tylko w ten sposob da rady by bylo odpalic go w wastedspark wedlug mnie ale moze sie myle
![]() |
|
|
![]()
Post
#995
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Musisz go puscic jako r6 non wested spark, ale bez camsynca
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#996
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
Musisz go puscic jako r6 non wested spark, ale bez camsynca Jesli puszcze go tak jak mowisz to i tak nie bedzie realizowany w odpowiednich momentach(ja to tak rozumiem dla silnika r 6 to i tak bedzie co 120 stopni) chyba ze jak tak zrobie to bedzie strzelal 6 razy w ciagu jednego obrotu, lecz tego nie wiem bo nie ma tego w manualu. Moze Jadzwin podpowie. |
|
|
![]()
Post
#997
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
tfu, moj blad. Odwrotna sytuacja z tym cam synciem... Z r5 mi sie porobala i praca jako v10.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#998
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
tfu, moj blad. Odwrotna sytuacja z tym cam synciem... Z r5 mi sie porobala i praca jako v10. Dzieki Guzior Powiem szczerze ze nie widze tego w taki sposob, przy v10 jest to osiagalne bo jest odpowiednie oprogramowanie w EMU, a do v12 nie ma odpowiedniego podzialu zaplonu poprostu moze przeoczenie (albo naprawde nierozumiem jak pracuje silnik v12 hehehe)? |
|
|
![]()
Post
#999
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Zasadniczo Jadzwin jest to w stanie dopisac pewnie bardzo szybko
![]() ![]() PS. My mielismy R5 puszczone bez camsynca jako V10, a wiekszosc gawiedzi uwazala ze sie nie da ![]() -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#1000
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Forti masz racje. Napisz do mnie na info(at)ecumaster.com to zaradzimy szybko aby bylo 12 ignition eventow.
Jadzwin Dzieki Guzior Powiem szczerze ze nie widze tego w taki sposob, przy v10 jest to osiagalne bo jest odpowiednie oprogramowanie w EMU, a do v12 nie ma odpowiedniego podzialu zaplonu poprostu moze przeoczenie (albo naprawde nierozumiem jak pracuje silnik v12 hehehe)? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 17:33 |