Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Spadek mocy e60 535d, Spadek mocy e60 535d
xbfan
post Thu, 05 Jan 2012 - 13:15
Post #1


User
Dołączył: Fri, 26 June 2009





Witam samochod po programie przed liftem smile.gif problem wyglada nastepujaco latem samochod ma nizsze osiagi niz zima jest to duza roznica latem osiagi nawet 7s do 100 od 100-180 miedzy 12 do 14 s roznie ;/ zima do 100 5,8 6s od 100-180 9 10 s .Latem samochod dymi czasami na czarno przy gwaltownym przyspieszaniu i towazyszy temu delikatnie szarpniecie smile.gif zima tego nie zauwazylem .Na zewnatrz samochodu smierdzi spalinami czuc dosyc mocno glownie na rozgrzanym silniku wystarczy zostawic odpalony samochod na kilka minut i i czuc z odleglosci nawet 10metrow smile.gif na postoju przy gwaltownym dodawaniu gazu nie kopci podobno wtryski nie leja obroty silnika nie faluja . Reasumujac im nizsza temperatura na dworze tym samochod szybszy smile.gif oraz duzo lepsza reakcja na gaz smile.gif i nie szarpie jakies pomysly ? EGR ,przeplywka , DPF podobno jest caly tylko czemu dymi i smierdzi? Na komputerze cisnienie wsteczne na dpfie nie wyszlo wysokie ;/wiec chyba nie jest zapchany (teoretycznie) smile.gif komputer nie wykazuje innych bledow poza 2 swiecami ;/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 05 Jan 2012 - 13:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_Golfista_*
post Thu, 05 Jan 2012 - 14:01
Post #2









EGR?
Zaj...ny IC ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Thu, 05 Jan 2012 - 16:26
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, zarzuć większy IC, bo Twój jest za mały. Zimą jest chłodniej to jest ok, a latem jest dużo cieplej i z tond te spadki mocy. Co do tego smrodu, to być może, że to jest związane również z tym IC.
Sprawdź również EGR czy gdzieś nie przepuszcza lub coś w tym stylu.
Mimo wszystko niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aligator
post Thu, 05 Jan 2012 - 19:07
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 May 2003
Skąd: Katowice





To że samochód zimą jest szybszy to normalne, ale większość przebiegowych BMW ma zabite intercoolery więc to najprawdopodobniej IC jest przyczyną dużych różnic w osiągach. W przedliftowej piątce jest dużo miejsca i można zamontować na prawdę wydajny intercooler. Pozwala to też na dodatkowe podniesienie mocy smile.gif

Jeżli samochód czasami poddymia to znaczy że DPF nie jest już w najlepszej kondycji i pewnie za jakiś czas trzeba będzie wymienić lub usunąć. 100% sprawny dpf nie dymi nigdy i rury można przetrzeć husteczką która się nie ubrudzi smile.gif Może też tak być że w samochodzie jest coś innego niesprawne przez co silnik nadmiernie dymi co podowuje szybkie zużywanie się filtra. Tak czy siak konieczna jest dogłębna diagnoza. Jeśli w środku czyć spalinami to szukałbym nieszczelności w okolicach kolektora wydechowego lub systemu EGR. Kolektor w 535d jest żeliwny więc raczej jest cały ale mogły pójść uszczelki między kolektorem a turbinami. Jeśli śmierdzi tylko na zewnątrz to może to być kwestia zużytego wkładu katalitycznego.


--------------------
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników

www.dynosoft.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xbfan
post Thu, 05 Jan 2012 - 22:01
Post #5


User
Dołączył: Fri, 26 June 2009





dziekuje za odpowiedzi smile.gif zaczne od egr smile.gif kupic nowy ? bo jeden mechanik proponowal mi regeneracje i daje rok gwarancji cena okolo 300zl co do DPFa to co myslicie o tych regenerowanych rzekomo z nowym wkladem z allegro ? jaki intercooler polecacie i czy trzeba pisac wtedy od nowa program u tunera smile.gif w samochodzie nie czuje spalin ale jak otwieram drzwi to idzie sie udusic ostry specyficzny zapach ;/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Fri, 06 Jan 2012 - 00:46
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





Na zamulenie, to przede wszystkim IC. Różnica potrafi być ogromna jak jest zapchany/zasyfiony. Zacznij może od przelecenia go myjką z zewnątrz. Wcześniej zobacz czy nie poci się gdzieś, bo potrafi podciekać olejem, a potem do tego tłustego łatwo się brud przyczepia.

EGR/przepływka to są elementy, które sprawdza się standardowo przy większych przebiegach, bo często padają. Nie wiem teraz czy chodzi o 530 czy o 535, bo jak o 535, to warto też przyjrzeć się zaworkom sterującym turbiną i przy okazji je przeczyścić.

DPFa/EGR możesz wywalić albo naprawiać - twój wybór. EGR naprawić potrafi każdy zdolny zakład mechaniczny - jeżeli tylko chodzi o nieszczelność samego zaworu. Jak membrana nawala, to raczej wymiana, a w ogóle, to większość EGRa nie naprawia tylko wywala smile.gif

Pozdrawiam i powodzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Fri, 06 Jan 2012 - 08:21
Post #7









CYTAT(Kowalski @ Thu, 05 Jan 2012 - 23:46) *
DPFa/EGR możesz wywalić albo naprawiać - twój wybór. EGR naprawić potrafi każdy zdolny zakład mechaniczny - jeżeli tylko chodzi o nieszczelność samego zaworu. Jak membrana nawala, to raczej wymiana, a w ogóle, to większość EGRa nie naprawia tylko wywala smile.gif

Pozdrawiam i powodzenia.


Ostrzegam że zarówno wycięcie DPF'a jak i EGR'u z tego silnika nie jest łatwą sprawą !

Chodzi oczywiście o kwestie elektroniczne.

jezeli chodzi o zawyzone spalania winowajcy w kolejnosci:

- termostat
- egr
- weżyki podciśnienia (wszystkie !)
- ic

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aligator
post Fri, 06 Jan 2012 - 11:57
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 May 2003
Skąd: Katowice





EGR najprościej i najtaniej sprawdzić zaślepiając go tymczasowo - spowoduje to pojawienie się kontrolki na desce ale będzie można pojeździć kilka dni i potestować. Najlepiej zaślepić przy wyjściu z kolektora. Jeśli okaże się wadliwy to wymiana ale na nowy (bo z regenerowanymi różnie bywa) lub zaślepienie i usunięcie EGR z softu. Wadą zaślepienia jest dłuższe grzenie się silnika i czasami może minimalnie większe spalanie. Zaletą czysty kolektor ssący i kanały w głowicy smile.gif.


--------------------
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników

www.dynosoft.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xbfan
post Tue, 07 Feb 2012 - 23:38
Post #9


User
Dołączył: Fri, 26 June 2009





wyczyscilem EGR spalinami juz nie smierdzi samochod zbiera sie jeszcze lepiej i ciagnie od 1500 obr wkoncu smile.gif reakcja na gaz duzo lepsza smile.gif dzieki za pomoc pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 12:03