Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> AFN+ pompa hybryda
sagon
post Thu, 22 Dec 2011 - 12:07
Post #1


User
Dołączył: Mon, 28 December 2009





Golf III z afn-em i przerobioną pompą wtryskową.
Mody:
-przerobiona pompa na sekcji 11mm i fali z ahh,plus kilka innych modyfikacji.
-wtryskiwacze 230-tki standardowe.
-turbo awx/arl na grubym wałku.
-zmodyfikowany dolot z filtra do turbiny
Reszta została seria,czyli:
-seryjny wydech
-seryjny smic
-seryjne dwumasowe koło zamachowe.

Dawki 46mg/4.5v/4000,nastawnik-6mg,turbo-1.6 bara.
Hamowane na kieleckiej maha,więc pomiar bez korekcji,dlatego trzeba uwzględnić,że ostateczny wynik będzie trochę słabszy.
Ciśnienie 979.6,temperatura bez znaczenia,bo w dolocie gorąco,ponad 60 stopni.
Po pierwszym strojeniu wyszło tak.


Odwiedź moją stronę

Wynik po korekcji 185.5@377.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 22 Dec 2011 - 12:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
masakatsu
post Sat, 24 Dec 2011 - 18:28
Post #2


Rookie
Dołączył: Sun, 26 December 2010





kolego tarcza sprzęgła też seria ? nie ślizga się przy tym momencie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sagon
post Sun, 25 Dec 2011 - 10:13
Post #3


User
Dołączył: Mon, 28 December 2009





Tarcza,jak i całe sprzęgło seria,poślizgów brak wink.gif .
A moment celowo ograniczony właśnie z racji dwumasa,z mocą też nie szaleliśmy.
Paliwo cięte już przy 4000,bo mały coolerek i seryjny wydech górą,co tu dużo mówić,swoje robią.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ridergarage.pl
post Mon, 02 Jan 2012 - 19:43
Post #4


Rookie
Dołączył: Mon, 02 January 2012





bardzo ładny wynik - rozsądny !

p.s. jakie końcówki wtrysków zastosowałeś ? Bosio ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sagon
post Mon, 02 Jan 2012 - 20:11
Post #5


User
Dołączył: Mon, 28 December 2009





Końcówki fratelli,pięć otworków.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
boardpass
post Wed, 25 Jan 2012 - 22:47
Post #6


User
Dołączył: Wed, 18 June 2008
Skąd: Silesia





+ jakie modyfikacje pompy? huh.gif Tez sie zastanawiem nad moim AFN ale martwi mie sprzeglo, ale jak mowisz, ze daje rade to sie zastanawiam rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arekaudia6
post Thu, 26 Jan 2012 - 07:46
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 30 June 2008
Skąd: OSTROLEKA





Uszczelka pod glowica wytrzymuje jeszcze?


--------------------
Corsa A c20let ET 12.26
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sagon
post Fri, 27 Jan 2012 - 16:38
Post #8


User
Dołączył: Mon, 28 December 2009





Sekcja wysokiego ciśnienia z pompy 0 460 414 988-renault 1.9 dti,fala de 143 z pompy 0 460 414 987-ahh,zaworki nurnikowe z ahh,tłoczek przyśpieszacza kąta z 987-988,sprężyny tłoka z ahh,zwiększone ciśnienie paliwa do 15 barów,zmniejszone napięcie na nastawniku do 0.72v.

Dodatkowo test pompy na stole probierczym,ustawienie odpowiedniej charakterystyki sprężyny przyśpieszacza.
Wynik,pompa leje więcej,jak nowa 0 460 414 987.

Uszczelka się trzyma,bo na obecnym etapie deptam z głową.
Niebawem fmic,wydech i remap.
Poprawimy tylko dół,pociągniemy moc do 4200 i bez zwiększania dawek 190 pęknie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arekaudia6
post Sun, 29 Jan 2012 - 13:15
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 30 June 2008
Skąd: OSTROLEKA





EGT wystarczy pilnowac i bedzie latac na ori uszczelce smile.gif


--------------------
Corsa A c20let ET 12.26
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_mat13por_*
post Sun, 29 Jan 2012 - 13:45
Post #10









CYTAT(sagon @ Fri, 27 Jan 2012 - 16:38) *
Sekcja wysokiego ciśnienia z pompy 0 460 414 988-renault 1.9 dti,fala de 143 z pompy 0 460 414 987-ahh,zaworki nurnikowe z ahh,tłoczek przyśpieszacza kąta z 987-988,sprężyny tłoka z ahh,zwiększone ciśnienie paliwa do 15 barów,zmniejszone napięcie na nastawniku do 0.72v.

Dodatkowo test pompy na stole probierczym,ustawienie odpowiedniej charakterystyki sprężyny przyśpieszacza.
Wynik,pompa leje więcej,jak nowa 0 460 414 987.

Uszczelka się trzyma,bo na obecnym etapie deptam z głową.
Niebawem fmic,wydech i remap.
Poprawimy tylko dół,pociągniemy moc do 4200 i bez zwiększania dawek 190 pęknie.


czyli przy 0 460 414 988 pompa to 11stka?

bo znalazłem info:

The next 4 (414) is for Identifier for VE Injection Pump, so that is good
The next 1 (414) options are 8=8mm, 9=9mm, 0=10mm, 1=11mm, 2=12mm, 3=13mm, 4=14mm, so the 1 here is fine.
The next 4 (414) is for 4 cylinders, so again 4 here is fine.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sagon
post Sun, 29 Jan 2012 - 14:55
Post #11


User
Dołączył: Mon, 28 December 2009





Tak,wszystkie 0 460 414...,to 11tki,nadające się w mniejszym,bądź większym stopniu na dawców.
Wystarczy tylko kupić dobrą pompę z reni,po niedużym przebiegu,powiedzmy 200kkm,jest to możliwe i modzić.
Najlepiej szukać takich z numerami 0 460 414 982/983/988.
Tak wygląda tłokoroździelacz z 988 i z afn-a/asv/ahf/alh/agr-a.

Odwiedź moją stronę

Odradzam wszelkiego rodzaju transitowskie,fiatowskie,czy inne zabite kosmicznymi przelotami 11tki.

Rozszyfrować pompę po jej numerze już potrafisz.

Tak dla porównania fala de 110 ze wszystkich 110tek,a także agr-a i alh w manualu,oraz de 143 z pompy 0 460 414 987,inaczej 107J

Odwiedź moją stronę



Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_mat13por_*
post Sun, 29 Jan 2012 - 17:00
Post #12









to juz wiem czemu moj dti po 216tkach, 1,25bara wypluł 136km i 315nm smile.gif teraz jest pewnie wiecej bo pompuje 1,5 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arekaudia6
post Tue, 31 Jan 2012 - 07:57
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 30 June 2008
Skąd: OSTROLEKA





Zawsze zastanawialem sie co oznaczaja ostatnie 3 cyfry w numerze pompy
ja mam 983 i u mnie jest odpowiednik de143 tylko w pieciu garach


--------------------
Corsa A c20let ET 12.26
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Tue, 31 Jan 2012 - 09:06
Post #14


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT(sagon @ Sun, 29 Jan 2012 - 14:55) *
Tak,wszystkie 0 460 414...,to 11tki,nadające się w mniejszym,bądź większym stopniu na dawców.
Wystarczy tylko kupić dobrą pompę z reni,po niedużym przebiegu,powiedzmy 200kkm,jest to możliwe i modzić.
Najlepiej szukać takich z numerami 0 460 414 982/983/988.
Tak wygląda tłokoroździelacz z 988 i z afn-a/asv/ahf/alh/agr-a.

Odwiedź moją stronę

Odradzam wszelkiego rodzaju transitowskie,fiatowskie,czy inne zabite kosmicznymi przelotami 11tki.

Rozszyfrować pompę po jej numerze już potrafisz.

Tak dla porównania fala de 110 ze wszystkich 110tek,a także agr-a i alh w manualu,oraz de 143 z pompy 0 460 414 987,inaczej 107J

Odwiedź moją stronę



Zastosuj fale DE177 albo DE184 to zobaczysz jaki wydatek może mieć głowiczka 11mm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arekaudia6
post Tue, 31 Jan 2012 - 10:08
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 30 June 2008
Skąd: OSTROLEKA





R5 tdi pompa kreci sie w druga strone mozna znalezc cos mocniejszego


--------------------
Corsa A c20let ET 12.26
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Tue, 31 Jan 2012 - 14:24
Post #16


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





Żadna z tych fal nie jest z pompy TDI R5 a pozatym fala z R5 sie nie nadaje do silnika z 4 garami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arekaudia6
post Tue, 31 Jan 2012 - 14:53
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 30 June 2008
Skąd: OSTROLEKA





To chyba normalka u mnie fala ma 5 karbow a nie 4 smile.gif

Teraz jezdze na pompie 460 415 983
szukam mocniejszej tarczy o ile taka jest


--------------------
Corsa A c20let ET 12.26
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sagon
post Tue, 31 Jan 2012 - 18:28
Post #18


User
Dołączył: Mon, 28 December 2009





Jeżeli chodzi o pompy do 1.9 tdi,to najlepszą opcją jest fala de 143,z co najmniej dwóch powodów.
Pierwszy,to świetna charakterystyka krzywki połączona z dużą wysokością,czy też dużym skokiem,3.3mm.
Drugi bardzo istotny,to obowiązkowy wrzut mapy kąta wtrysku,zdobycie takiej z ahh jest banalnie proste.Nie wiem,czy wiecie,ale przy przekładce fali trzeba też pamiętać o odpowiedniej mapie kąta wtrysku.
Bez tego zabawa z falami w tych pompach z góry skazana jest na porażkę.W mapie zapisana jest cała charakterystyka wtrysku,od początkowej wartości tłoczenia,wyprzedzenia,po czas wtrysku.
Wsadzenie fali o innej charakterystyce,przy mapie o zupełnie innej,to gwarantowane problemy z kątem wtrysku.

Temat fal jest już dobrze znany i każdy,kto modził pompę,wcześniej,czy później wraca do ori fal.
Problemy z kątem wtrysku,trudnym uruchomieniem silnika,błękitnym dymem,złym wysterowaniem dynamicznego,to tylko niektóre powody dla których nikt nie chce się już bawić z innymi,jak oryginalne fale,czyli de 015 1z/ahu,oraz de 110 wszystkie 110tki,agr-y,alh.
Co nieliczni pakują fale de 143,nowe są drogie 550 zeta,używek praktycznie brak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemeku
post Fri, 10 Feb 2012 - 19:54
Post #19


User
Dołączył: Wed, 05 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(sagon @ Fri, 27 Jan 2012 - 16:38) *
,zwiększone ciśnienie paliwa do 15 barów,

jakie jest ciśnienie w ori 11? jakie jest max bezpieczne ciśnienie? na innym forum była mowa, ze max bezpieczne to 13bar - dlaczego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sagon
post Sat, 11 Feb 2012 - 19:44
Post #20


User
Dołączył: Mon, 28 December 2009





Oddając pompę do sprawdzenia wydajności i zwiększenia ciśnienia zamysł był taki,zwiększamy ciśnienie na maxa.Konstrukcja łopatkowej pompy podawczej na wytworzenie większego ciśnienia już nie pozwoli,więc zostało 15.
Fachowiec zapewniał,że pompa to wytrzyma ...,i jak dotychczas wytrzymuje,a golfina zapina o niebo lepiej,jak wcześniej.

CYTAT(lukas313 @ Tue, 31 Jan 2012 - 09:06) *
Zastosuj fale DE177 albo DE184 to zobaczysz jaki wydatek może mieć głowiczka 11mm.


Zapytam w imieniu znajomego,jakiej wysokości są te fale i w których pompach ich szukać?
Ja już fali nie zmienię,de 143 jest w moim mniemaniu najlepsza,łatwa do ogarnięcia i co najważniejsze robi robotę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 01:17