![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
witam,
już od jakiegoś czasu śledzę projekty na tym forum, wcześniej jako gość teraz jako user, i postanowiłem opisać swoje autko. na początku był to zwykły classic z silnikiem 1.6 16V 107KM 148Nm. I od razu mogę powiedzieć że auto całkowicie bez awaryjne ( przez 3 lata mojego uzytkowania) z przebiegiem 199 tyś km śmigało na oleju 5w40, żadnych wycieków, zero brania oleju. niestety... jakiś kretyn założył słaby pasek osprzętu, a ten się poszarpał i wkęcił się w rozrząd pzzy prędkości około 80km/h.... co się stało chyba wiadomo ![]() i w tym momencie pojawiło się pytanie co dalej. z racji tego że buda jest w naprawdę dobrym stanie, auto w 100% bez wypadkowe,poczynione już były pewne zmiany typu odbniżone zawieszenie MTS, przerobiony dolot, wydech Remusa, więc stwierdziłem wspólnie z połówką że idziemy dalej z naszym rodzinnym classicem i go reanimujemy. ![]() Z racji tego że awaria rozrządu trafiła się w najmniej pożądanym momencie nie mogłem pozwolić sobie na silnik 2.0 F4R którego koszty zakupu zdrowo przekraczały 4 tyś zł.. wybór padł na silnik F4P, czyli 1.8 16V - jest to bliźniacza kosntrukcja do F4R'a. Tak więc został zakupiony cały silnik z osprzętem i zaczęło się upychanie u znajomego w warsztacie.. jedyną modyfikacją jaką trzeba było zrobić przy swapie było wydłużenie wiązki, gdyż scenic z który był dawcą miał w innym miejscu Aku.. niestety.. okazało się że to nie wszystko. Auto po odpaleniu chodziło jak traktor z minuty na minutę coraz gorzej... niestety diagnoza okazała się być FATALNA!! ![]() ![]() ![]() zawór ułamany, i wbity w tłok.. przy okazji pogięte zawory ![]() ![]() ![]() Więc byłem w punkcie wyjścia.. wkurzony na maksa i już wypłukany z kasy. ale cóż trzeba było robić bo wtedy to było jedyne auto, które miałem i było po prostu potrzebne do jazdy. Tak więc głowica została oddana do minimalnego z planowania, przy okazji zostały dotarte gniazda zaworowe, wjechały nowe zawory i uszczelniacze, nowa uszczelka pod głowicą, przy wymianie tłoka, wymienione zostały wszystkie pierścienie i panewki. Z niewinnego swapa wyszła generalka!! ale cóż.. taki life. po odbiorze trzeba było auto dotrzeć.. przejeździłem 1000 km i zacząłem jeździć normalnie.. ale bez pałowania.. niestety.. odnosiłem wrażenie że autko wcale lepiej nie jeździ a powinno choć trochę, (115KM i 168Nm) no ale po jakiś 3000-3500 km chyba dopiero silnik się ułożył i auto zaczęło jeździć znacznie lepiej. Pojechałem na hamownię i byłem miło zaskoczony ( wiedziałem ż jest trochę ponad serię bo auto fajnie śmigało). tak więc trochę danych: Silnik 1.8 16V Moc 125KM Moment: 179Nm Dolot: Powerrura by Ciapciak ze stożkiem Simota i doprowadzeniem powietrza ze zderzaka. Napęd: seria Wydech: przelot zakończony tłumikiem Remusa Waga: 1080kg Koła: 15' TSW z oponami Toyo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() i jeszcze przyspieszenie : http://www.youtube.com/watch?v=y1bj-68-0Zw i w końcu pojawił się plan Zrobienia Soft Turbo i chłopaków z Tecnogarage. Z racji tego że silnik niecały rok temu przeszedł kapitalkę więc trzeba spróbować. Projekt będzie ukończony za jakieś dwa tygodnie. Na razie została zregenerowana skrzynia biegów, wzmocnione sprzęgło, wymienione półosie i wszystkie pierdółki w zawieszeniu, zmieniony rozrząd. Doładowanie małe, nie przekraczające 0,5b, graty seryjne powinny to pociągnąć. Oto lista rzeczy: Turbo TD04-14T ( z volvo) Wtryski 310cc Pompa paliwa Walbro 255 IC blow of Wydech przelotowy 2,25 Downpipe 2.25 Orurowanie by Tecnogarage Wskaźniki STACK :egt i boost ECU 3 Strojenie By Rys ![]() słupki: ![]() ![]() ![]() Planowana moc około 180KM i jakieś 240Nm. Mam nadzieję że strojenie będzie dobrze ogarnięte i nie będzie przygód jak u pewexia z jego meganą. A dlaczego właściwie robie to co robie? Bo wiem że będzie to pierwszy taki classic w polsce ( raz że 1.8, dwa że turbo) I w sumie dlatego że już megi jeździła fajnie, a teraz będzie niezły sleeper ![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Fajny samochodzik, moj ojciec w 2002 roku chcial kupic taka megane wlasnie z silnikiem 1.8 16V. Jednak kupil kombi 1.6 16V a i tak jezdzilo ladnie jak na tamte czasu. Zycze powodzenia i wytrwalosci
![]() -------------------- Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 17 November 2008 Skąd: WPR ![]() |
auto ciekawe tylko czy sens jest kombinacji uturbiania 1.8, jak zwykle clio sport objedzie taka konstrukcje...
-------------------- Golf VI R20, RS4 B5 progress...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Ładnie, ładnie. Lubie doładowane francuzy
![]() -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Clio moze i objedzie ale w trasie napewno takim turbo meganem bedzie wygodniej wyprzedzac niz redukowac biegi i krecic clio
![]() -------------------- Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 ![]() |
fajnie fajnie i nietypowo:) jednak takich meganek zaduzo niema chyba:)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
szczerze mówiąc wątpie żeby clio sport seryjne objechało... ale to będę mógł sprawdzić łopatologicznie za jakiś czas
![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=xFes-GF63oU -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 30 April 2006 Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer ![]() |
Boost zawsze można podkręcić
![]() ![]() -------------------- VW 16V++ :)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
dlatego najpierw było gruntowne przygotowanie.. regeneracja skrzyni itp.. Powinno wytrzymać, w końcu to ta sama konstrukcja silnika jak w F4R T ( tylko nie z F1 bo tam zakute bebechy są). Mam nadzieję że będzie ok. Jeśli strojenie będzie dobrze ogarnięte, to nie będzie źle.
Poza tym.. gdyby tak wszystko robić z sensem, to świat byłby nudny... same subaru, miśki i nyski by śmigały ![]() ![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
plastikowy kolektor ssący, ojojooooj......jak jeszcze mozesz to zmieni go na jakis aluminiowy....zobaczcie jak ma sie sprawa z klapkami w ty, seryjnym kolektorze......?
-------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
Chłopaki z Tecno stwierdzili że w sumie jest to bardzo małe doładowanie.. i seryjny kolektor plastikowy bezproblemowo wytrzyma... a co masz na myśli z klapkami?
-------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
Powinno wytrzymać, w końcu to ta sama konstrukcja silnika jak w F4R T ( tylko nie z F1 bo tam zakute bebechy są). różnic jest w sumie niewiele: inny blok, inny wał, inny dolot, inne sprzęgło, inna skrzynia... -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Szkoda że nie wstrzymałeś się z opisem do momentu aż auto wyjedzie na ulicę w finałowym setupie.
Kiedyś zdarzyło mi się z tym autem stawać i nie przegrać ale to było jeszcze na początku;) Inna sprawa to mega niska masa. Moja wybebeszona sierra sedan pokazała 1070 kg a tu 1080 WOW. -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Ciekawe auto, i przede wszystkim robi wrażenie masa!
I fajny ma dźwięk pod koniec skali obrotomierza ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
Kidzio, chyba masz na mysli Silnik F4R z Renault sporta.. bo zwykły 2.0T 163,170KM różni się co najwyżej głowicą ( tam zmienne fazy rozrządu), skokiem tłoka i przełożeniami w skrzyni ( skrzynia jest ta sama JC5
![]() ![]() Tak.. Gib, ale my stawaliśmy jeszcze jak było 1.6. Szkoda że nie było okazji jak już 1.8 się rozjeździło. Ale za to teraz z Twoją Vectrą będziemy mogli się zmierzyć ![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Warszawa / WN ![]() |
Fajnie, jak na to forum moc nie powala, ale nie o to chodzi w tym projekcie, parę lat temu każdy by kibicował. Dobrze, że w czasach gdy wszystko jest już obcykane, sprawdzone są trwałe setupy, ktoś robi oryginalny projekt dla siebie. Mnie też kiedyś kusiło, aby pogrzebać w starym 1.8 ABS tylko dla samego - "czy się da?". Powodzenia!
-------------------- Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA) Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Można stanąć tylko realnie patrząc na masy to szkoda paliwa na Vectrę, waży z kierownikiem 1500+ więc co tu porównywać? Moc podobna. Pasja ownera do tego samochodu jest wzorcowa
![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 September 2003 Skąd: wawa ![]() |
Torek trzymam kciuki , zeby skrzynia nie klękła
Toldi w tych kolektorach nia ma żadnych klapek -------------------- www.meganecoupe.pl
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
o Ciapciak, tu Cię dorwę
![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
co prawda moc nie robi wrażenia, szczególnie biorąc pod uwagę ilość modyfikacji,
ale jak się spojrzy na masę samochodu to mocno zmienia sytuację. czy ta waga 1080kg to jest po jakimś wybebeszeniu, czy fabrycznie one są takie lekkie? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 17:04 |