![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
witam wszystkich
na wstepie: jesli ktos oczekuje ze zobaczy tu projekt za grube $ to niestety ale calosc pewnie zamyka sie w kwocie za ktora nie jeden kupuje np nowa turbosprezarke ![]() do rzeczy... Po dluzszej przygodzie z Łada Samara ( http://www.youtube.com/watch?v=kWIuy5wj7r4 ) ktora przeszla kilka przemian i byla niezla szkola w kreceniu srubek przyszedl czas na cos powazniejszego do zabawy w krecenie kierownica. Baza to Peugeot 106 Mk1 XS 1.6 8v 88km rocznik 95 nie wygladal i nadal nie wyglada imponujaco ale wazne ze buda cala i prosta pozniej zakupilismy saxo vts i juz poszlo z gorki ![]() Specyfikacja: SILNIK: 1.6 16v NFX z Saxo MkI vts - Dolot: stozek z lapaczem kurakow ![]() - zmieniony regulator cis. paliwa - walki rozrzadu przestawione - Wydech: nierdzewka 2" na 2 tlumikach plany: przepustnica 2.0 , moze glowica z nowszego 1.6 ELEKTRYKA: - kompletna wiazka z saxo, ecu na 1 kosc NAPĘD: - skrzynia saxo vts seria - sprzeglo seryjne plany: moze troche krotsza, w tej chwili 2 konczy sie ok 100km/h KOLA: - 14" z 205, 185/55r14 na lato ZAWIAS: - poliuretany przod i tyl - przednie amortyzatory kyb agx, sprezyny eibach pro kit - tylne amortyzatory peugeot sport, belka saxo vts - rozporka przednia górna HAMULCE: - srednice seryjne, tarcze nawiercane nacinane WNĘTRZE: - w srodku pusto, 2 fotele, pasy szelkowe - kierownica, naba - wskaźniki: temp cisnienie oleju, temp wody - podniesiony lewarek o ~10cm MASA WŁASNA: 750 kg auto do zabawy w amatorke pod haslem "tanio i szybko" film 0-100 wiele nie widac ale to co najwazniejsze da sie wywnioskowac: http://www.youtube.com/watch?v=88putpQ60nY zdjecia jakies wybiorcze, wiecej jak je ogarniemy na kompie: po zakupie: ![]() ![]() ![]() saxo w trakcie: ![]() ![]() ![]() ![]() obecnie mniej wiecej: ![]() ![]() ![]() ![]() 1 start: ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Mi się podoba
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Hmm to już drugie 106 mk1 z 1.6 16v w Polsce
![]() -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
2,25 cala to chyba trochę za dużo jak na 1,6
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 16 November 2011 Skąd: trojmiasto ![]() |
akurat te auta sa wdzieczne po modyfikacjach...a wyglad calkiem fajny....pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Super niskobudżetowy projekt, gratki
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
wydech jednak bedzie kolo 2" z nierdzewki
i amorki peugeot sport , sprezyny eibach , wszystko na dniach |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Dałbys znac kto ci wydech robi bo szukam kogoś z okolicy kto mi zastapi tłumiki rurą |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 10 July 2011 Skąd: Olsztyn ![]() |
LUBIĘ TO!
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
2.25 mieslim sami robic bo ze zwyklej stali
ten z kwasowki z uk jest gotowy do zalozenia bez zabawy w ciecie i giecie |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
ok. Ja muszy wywalic 3 tlumiki i dac przelot, rure i kata
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Hmm to już drugie 106 mk1 z 1.6 16v w Polsce ![]() a który to jest pierwszy ? ;-) szkoda ze nie swapowaliście 2.0 turbo bo wchodzi do tej budy po paru przeróbkach ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Można się bawić nie mając wielkich funduszy i tu jak widać to się udało. Trochę mnie te 900 kg nie podchodzą. We Francji znajomy po wypatroszeniu VTSa uzyskał 780 kg, ale tez maska i klapa były z karbonu. Ciekaw jestem ile wyjdzie jak to wjedzie na wagę. Powodzenia.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
2.0 turbo na tym etapie samochodu i przeznaczenia by sie nie sprawdzilo ale dobrze wiedziec ze wchodzi.
nasze mk1 16v na pewno piersze nie jest co do wagi to z tymi 900 przesadzilem, na pewno bedzie mniej i to sporo, mk1 ogolnie jest lzejsze |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Waga tego wozu jest conajmniej dziwna. Moje 106 1.4 XSi ważyło 920 kg w serii a 205 GTi - samochód co by nie mówić troszke wiekszy i z wiekszym/cięższym silnikiem i skrzynią biegów, wiekszymi kołami - 920 KG.
A AX GTi na tej samej płycie podłogowej w środku praktycznie te same wymiary - 820 KG -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
sie zwazy przy najblizszej okazji i bedzie wiadomo. strzelam ze bedzie blizej 800
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
walki w tym silniku z saxo daja dobry przyrost.
wywalilbym na twoim miejscu halogeny,troche powietrza wpadnie. robiles pomiar czy jest prosty? a który to jest pierwszy ? ;-) szkoda ze nie swapowaliście 2.0 turbo bo wchodzi do tej budy po paru przeróbkach ;-) kiedys zakladalem temat o tym to mowili,ze ciezka rzezba. jezdzi juz taki w pl? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
pamietam że zakladałeś , sam sie wypowiadalem ;-) ale jak zamontowałem to juz wiem ze nie ma tragedii ;-) Choć uturbiona seria 1.6 8V jezdzi równie cudownie tyle ze mniej kg na przedniej osi polepsza trakcje ;-) Ostatnio trochę pomykam 306 1.8 16V Turbo na małej dmuchawce, nie ma z tego wielkiej mocy ale jaka przyjemność gdy autko już przy 2 tys zaczyna dawać do pieca
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Z tym całym 2.0 (XU10) jest taki problem (a raczej "wada" konstrukcyjna) że jest to ciężki żeliwny koloc. Jeżeli już swapować na silniki XU to najlepiej 1.9 (XU9) lub 1.8 (XU7) ponieważ blok mają wykony z duraluminiu (1.6 XU5 też) który jest znacznie lżejszy, a dzięki mokry tulejom jest lepiej chłodzony. Jak by nie patrzeć to właśnie na bazie silników XU9 i XU7 powstawał silniki do 206 WRC, 307 WRC, Xsara WRC i 306 Maxi.
C4 WRC posiada silnik EW10 którego konstrukcja wywodzi się właśnie z XU9/7 (od XU9 różni się tylko średnicą tłoka) tak gwoli ścisłości ![]() -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
trochę tak i nie bo znów głowica 16V w XU9 to kawał mela. I wagowo te silniki czyli XU10 8V i XU9 16V wychodza podobnie. Żeliwny blok znów ma ta zaletę do turbo ze jest bardziej stabilny i nie trzeba go wzmacniać powyzej pewnej mocy. A silnik EW10 różni się w konstrukcji tak bardzo że można mówić że jest to nowy silnik który totalnie zrywa z koncepcją starego silnika - choć wały da się przełożyć z EW do XU ;-)
Najbardziej obiecująco do swapu i tuningu wyglada silnik 1.8 16V który jest lżejszy niż TU 1.6 16V. Bardzo lekka krótkoskokowa jednostka idealna pod mocne NA. W UK na tym silniku powstało parę interesujących projektów z mocami pow. 200 KM -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 04:00 |