![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 October 2011 ![]() |
Witam forumowiczów! Gorącą prośbę do znawców tematu (a przeglądając forum widzę że jest ich sporo) kieruję. Kilka dni temu dość mocną różnicę poglądów z serwisantami Renault miałem odnośnie wspomnianego czujnika spalania stukowego. Sprawa dla nich prosta dla mnie nie. Wg mojej opcji i całej wiedzy zdobytej przez lata w silniku diesla spalanie stukowe nie występuje, myslę ze zjawisko to większość z zaglądających tutaj zna więc podaruję przytaczanie formułek. Więc skoro zjawisko nie występuje nie moze byc czujnika. Dla nich jest czujnik i koniec.
Podejrzewam, ze kiedyś błędnie nazwany czujnik ang.Knock- sensor czujnikiem spalania stukowego został jako pewnik. Zgodzę się ze jest taki w dieslach stosowany i ma bezpośredni wpływ na wyprzedzenie zapłonu ale moze inaczej powinien się nazywać. Mam nadzieje ze kogos moj post zainteresuje lub pewnosc siebie zostanie przytemperowana |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Witam forumowiczów! Gorącą prośbę do znawców tematu (a przeglądając forum widzę że jest ich sporo) kieruję. Kilka dni temu dość mocną różnicę poglądów z serwisantami Renault miałem odnośnie wspomnianego czujnika spalania stukowego. Sprawa dla nich prosta dla mnie nie. Wg mojej opcji i całej wiedzy zdobytej przez lata w silniku diesla spalanie stukowe nie występuje, myslę ze zjawisko to większość z zaglądających tutaj zna więc podaruję przytaczanie formułek. Więc skoro zjawisko nie występuje nie moze byc czujnika. Dla nich jest czujnik i koniec. Podejrzewam, ze kiedyś błędnie nazwany czujnik ang.Knock- sensor czujnikiem spalania stukowego został jako pewnik. Zgodzę się ze jest taki w dieslach stosowany i ma bezpośredni wpływ na wyprzedzenie zapłonu ale moze inaczej powinien się nazywać. Mam nadzieje ze kogos moj post zainteresuje lub pewnosc siebie zostanie przytemperowana Z tego co wiem/slyszalem to stuk w dieslu tez wystepuje, ale geneza tego zjawiska jest inna niz w benzyniaku.Chetnie dowiedzial bym sie czegos wiecej na ten temat od kogos obytego w temacie. W dieslu moze byc jeszcze piezoelektryczny czujnik otwarcia wtryskiwacza,ktory dziala na takiej samej zasadzie co czujnik stuku. -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 28 March 2009 ![]() |
A mnie sie wydaje że spalanie stukowe występuje tylko w silnikach o zapłonie iskrowych. Czyli diesel odpada
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Owy czujnik nie jest czasem wykorzystywany do wykrywania czy praca silnika jest "miekka" ?
aby dopasować odpowiednio szereg wtrysków (pilot, przedwtrysk, dawka glowna itp) do parametrow pracy silnika (tj temp silnika/paliw, predkosc obr, i wiele wiele innych) czego celm jest poprawa kultury pracy silnika. To tylko moje domysly -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Thu, 04 December 2008 ![]() |
ja się nie spotkałem. Moim zdaniem nie ma stuków w ZS, a dawka pilotująca jest na tyle mała,że powoduje łatwiejsza inicjacje płomienia podczas wtrysku dawki głównej.Zresztą stukowe pojawia się pod warunkiem, że mamy mieszankę przed zapłonem właściwym, a w ZS nie ma czegoś takiego oprócz dawki pilotującej która jest zbyt mała żeby powstał stuk.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Cos znalazlem
http://www.kienzle.de/uploads/media/DB_knock_sensor_en.pdf Wychodzi na to ,ze tutaj chodzi jednak o ta dawke pilotujaca. -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 October 2011 ![]() |
no i po mojemu to dalej bym sie upierał ze czujnik steruje dawką pilota dla zmiekczenia pracy diesla "In diesel applications high pressure common rail diesel engines
are now reaching low noise operation thanks to the tight control of the pilot injection. Information on the combustion of the pilot injection...". Najbardziej prymitywny przykład jaki moge wymyslec- Bawiąc się zapłonem w starej generacji dieslach -/+ zuwazamy miekkosc pracy jak w benzynie lub stado bocianów, ale ten klekot ma się do spalania stukowego jak petrygo do elektrolitu. w benzynie wystarczy opóznic zapłon o 0,5 stopnia i jest cisza a w dieslu mamy to bardziej płynne i w duzo większym zakresie. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
ja się nie spotkałem. Moim zdaniem nie ma stuków w ZS, a dawka pilotująca jest na tyle mała,że powoduje łatwiejsza inicjacje płomienia podczas wtrysku dawki głównej.Zresztą stukowe pojawia się pod warunkiem, że mamy mieszankę przed zapłonem właściwym, a w ZS nie ma czegoś takiego oprócz dawki pilotującej która jest zbyt mała żeby powstał stuk. Ja nie pisałem o stuku czysto definicyjnym takim jaki zachodzi w benzynie tylko przebiegu procesu zapłonu silnika ZS w ktorym dochodzi do samozapłonu, a przebieg narastania ciśnienia (obecnosc pilota) ma duzy wplyw na kulture pracy. Kiedys na zajeciach mialem okazje to obserwowac na jednocylindrowym silniku badawczym zasilanym CR. Zmiana dawki pilotujacej oraz jej odleglosc od głownej ma bardzo duże znaczenie dla "miekkosci pracy". -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 17:43 |