![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
czy ktoś zna jakąś generalną ogólna zasadę do wyliczenia, szerokości (pola) szczeliny łączącej plenum główne z drugim tym z przepustnicą ?
czy jest zależność pojemności pomiędzy tymi 2 plenum ? czy szczelina musi być 1x pole wlotów do głowicy a moze x1,5 lub x2 czy moze zależna od pola przepustnicy ? znalazłem ze 110% pola przepustnicy\ http://www.jasperintegration.com/distribution-plenum.html jaki wpływ ma położenie tej szczeliny względem wlotów trąbek (na poniższej fotce jest z boku), czy najlepiej jak szczelina patrzy na wloty trąbek ? czy nie ma to większego znaczenia dane pomocnicze pojemność silnika 3.2 L (6 cyl) powierzchnia jednego wlotu do głowicy około 16cm2 - powierzchnia wszystkich wlotów ~96 cm2 pojemność głównego plenum (walec) zaplanowałem na około x1,5 pojemność i bedzie to około 4,7 L przepustnica 80mm - pole ~50cm2 czy ta szczelina wystarczy że bedzie miała 2cm - co na odcinku 50cm około 100cm2 czy moze 1cm co da 50cm2 ? a moze coś pośredniego 1,5cm ![]() z góry dziękuje za uwagi i sugestie, moze ktoś liczył podobny układ lub ma jakies publikacje aha dodam że kolektor bedzie miał wlot na środku, cos podobnego jak tu: ![]() aha i czy lepiej kolanko dać przed przepustnicą czy za ? - na fotce kolanko jest za przepustnicą jeszcze takie fotki: http://i213.photobucket.com/albums/cc148/r...15/IMG_2633.jpg http://i213.photobucket.com/albums/cc148/r...15/IMG_2638.jpg bardziej skłaniam się ku opcji x1,1 pole przepustnicy -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
update kolektor zrobiony
![]() dziekuje za podpowiedzi Thomsonowi ! pomiary na flowbenchu w Dziak Motorsport http://dziak.pl/#oferta-motorsport-i-oldtimer wyniki napisane na runnerach w cfm pomiar przy cisnieniu 28 cali słupa wody ![]() chyba wyszło nieźle jak na pierwszy raz ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Wyszło bajka tylko czy mi sie wydaje, czy na 3 od lewej pociągnęło flansze w dół ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
nie wiem, na razie wazne było dla mnie zeby zmierzyc przepływy
teraz bedzie dalsza obróbka, jakies wytrawianie, polerowanie itd w razie potrzeby trzeba bedzie liznąć tą flanszę lekko dodatkowo jest jeszcze przekładka termiczna plenum główne jest około x1,5 pojemność silnika, powierzchnia szczeliny jest około x1,5 pola powierzchni przepustnicy tak to wyglada ![]() ![]() ![]() trzeba było przenieść alternator niżej zeby sie zmiesiło plenum ale za to wyszedł zgrabny moim zdaniem kolektor w kazdym razie teoria sie sprawdziła z praktyka -------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Gdzie można poczytać na temat teorii takich dolotów?
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Moze napisz , co daje dual plenum vs zwykly kolektor dolotowy.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
widac po wynikach co daje, równomierne napełnianie
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Grzechu - tak naprawde nie wiemy co by bylo jakbysmy zrobili 1 duza komore. Kris ma 1 komore, seryjna przepustnice i kolektor zrobil bezawaryjne od 3 lat ~1k HP i nie widac zeby ktorys gar dostawal gorzej
![]() -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ta główna komora tez przeciez nie jest mała
moze mocy z tego wiecej nie bedzie ale fajnie miec swiadomosc ze cos dobrze wyszło mozliwe ze na dobrym kolektorze moc wyjdzie np 0,2 Bara nizej, nie wiadomo... u Krisa na boost-cie chyba rzedu 2,5 Bara to moze miec mniejsze znaczenie ale skoro w sporcie sie to stosuje, WRCeki mają take kolektory to chyba cos jest na rzeczy ![]() zresztą poodbno te wagnery i inne do R5 nie mają wcale tak równomiernego napełniania a moce wychodzą... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Czyli w N/A nie ma to sensu?
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
a czasem powierzchnia szczeliny nie jest rowna powierzchni wszystkich przkerojow przelotu przez otwarte na full zawory ?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Czyli w N/A nie ma to sensu? do n/a nie buduje sie kolektorów podwójnych. -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
W NA swietnie dziala podwojny kolektor przelaczany.Patent mazdy i forda,uklad vris.Na nizszych obrotach mala pucha/pojemnosc a na wyzszych duza.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
^ tam raczej chodzi o zmienną geometrie w zaleznosci od predkosci obrotowej i to zę uklad sam zassysa powietrze, a nie na odwrót.
w N/A najlepszym rozwiazaniem jest rozdzielenie dolotu czyli ITB. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Troszke flansza skrzywiona...
Pozatym robota bardzo spoko ! Fajnie by bylo sprawdzic osiagi na takim i ori kolektorze. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
a czasem powierzchnia szczeliny nie jest rowna powierzchni wszystkich przkerojow przelotu przez otwarte na full zawory ? raczej jest to związane z powierzchnia przepustnicy chodzi o to by szczelina nie była zbytnia restrykcja w przepływie powierzchnia wlotów w głowicy jest cos koło 1,25 pola przepustnicy, na ale przeciez cylindry nie zaciągaja powietrza jednoczesnie -------------------- |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Panowie, kolektor poszedl do flowbencha zaraz po spawaniu. Roboty "upiększające" będą dopiero teraz. Nie sikac
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
Trąbki są jednej długości (na foto nie widać)? Gdzieś kiedyś wyczytałem ze w VR6 ze względu na głowicę powinno się wyrównać odległość zawór-trąbka.
Prawda to? -------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
w 12v tak. 24v ma kompensacje krzywka.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
tak jak guzior napisał 12V na runnery róznej długosci w ori kolektorze
w wersjach 24V juz seryjne kolektory sa równoległosciowe bo skompensowane to jest jakos wałkiem, w kazdym razie zastosowanie kolekora o róznych długosciach w 24V pogarsza wyniki w R36 znowu sa róznej długosci runnery -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 25 August 2025 - 14:29 |