Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> jak wyliczyć szczelinę w kolektorze dwukomorowym, dual plenum
cowboy
post Mon, 19 Sep 2011 - 09:40
Post #1


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





czy ktoś zna jakąś generalną ogólna zasadę do wyliczenia, szerokości (pola) szczeliny łączącej plenum główne z drugim tym z przepustnicą ?

czy jest zależność pojemności pomiędzy tymi 2 plenum ?

czy szczelina musi być 1x pole wlotów do głowicy a moze x1,5 lub x2
czy moze zależna od pola przepustnicy ?

znalazłem ze 110% pola przepustnicy\
http://www.jasperintegration.com/distribution-plenum.html

jaki wpływ ma położenie tej szczeliny względem wlotów trąbek (na poniższej fotce jest z boku),
czy najlepiej jak szczelina patrzy na wloty trąbek ? czy nie ma to większego znaczenia

dane pomocnicze

pojemność silnika 3.2 L (6 cyl)
powierzchnia jednego wlotu do głowicy około 16cm2 - powierzchnia wszystkich wlotów ~96 cm2
pojemność głównego plenum (walec) zaplanowałem na około x1,5 pojemność i bedzie to około 4,7 L
przepustnica 80mm - pole ~50cm2

czy ta szczelina wystarczy że bedzie miała 2cm - co na odcinku 50cm około 100cm2
czy moze 1cm co da 50cm2 ?
a moze coś pośredniego 1,5cm smile.gif

z góry dziękuje za uwagi i sugestie, moze ktoś liczył podobny układ lub ma jakies publikacje

aha dodam że kolektor bedzie miał wlot na środku, cos podobnego jak tu:



aha i czy lepiej kolanko dać przed przepustnicą czy za ? - na fotce kolanko jest za przepustnicą

jeszcze takie fotki:
http://i213.photobucket.com/albums/cc148/r...15/IMG_2633.jpg
http://i213.photobucket.com/albums/cc148/r...15/IMG_2638.jpg

bardziej skłaniam się ku opcji x1,1 pole przepustnicy


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 19 Sep 2011 - 09:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cowboy
post Fri, 11 Apr 2014 - 15:26
Post #2


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





update kolektor zrobiony wink.gif

dziekuje za podpowiedzi Thomsonowi !

pomiary na flowbenchu w Dziak Motorsport
http://dziak.pl/#oferta-motorsport-i-oldtimer

wyniki napisane na runnerach w cfm
pomiar przy cisnieniu 28 cali słupa wody



chyba wyszło nieźle jak na pierwszy raz ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Fri, 11 Apr 2014 - 15:40
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Wyszło bajka tylko czy mi sie wydaje, czy na 3 od lewej pociągnęło flansze w dół ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 11 Apr 2014 - 15:47
Post #4


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





nie wiem, na razie wazne było dla mnie zeby zmierzyc przepływy

teraz bedzie dalsza obróbka, jakies wytrawianie, polerowanie itd w razie potrzeby trzeba bedzie liznąć tą flanszę lekko

dodatkowo jest jeszcze przekładka termiczna

plenum główne jest około x1,5 pojemność silnika, powierzchnia szczeliny jest około x1,5 pola powierzchni przepustnicy

tak to wyglada







trzeba było przenieść alternator niżej zeby sie zmiesiło plenum ale za to wyszedł zgrabny moim zdaniem kolektor

w kazdym razie teoria sie sprawdziła z praktyka


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Fri, 11 Apr 2014 - 16:53
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Gdzie można poczytać na temat teorii takich dolotów?


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 11 Apr 2014 - 17:53
Post #6


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Moze napisz , co daje dual plenum vs zwykly kolektor dolotowy.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 11 Apr 2014 - 21:19
Post #7


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





widac po wynikach co daje, równomierne napełnianie



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 11 Apr 2014 - 21:44
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Grzechu - tak naprawde nie wiemy co by bylo jakbysmy zrobili 1 duza komore. Kris ma 1 komore, seryjna przepustnice i kolektor zrobil bezawaryjne od 3 lat ~1k HP i nie widac zeby ktorys gar dostawal gorzej wink.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 11 Apr 2014 - 22:15
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





ta główna komora tez przeciez nie jest mała
moze mocy z tego wiecej nie bedzie ale fajnie miec swiadomosc ze cos dobrze wyszło

mozliwe ze na dobrym kolektorze moc wyjdzie np 0,2 Bara nizej, nie wiadomo... u Krisa na boost-cie chyba rzedu 2,5 Bara to moze miec mniejsze znaczenie

ale skoro w sporcie sie to stosuje, WRCeki mają take kolektory to chyba cos jest na rzeczy wink.gif

zresztą poodbno te wagnery i inne do R5 nie mają wcale tak równomiernego napełniania a moce wychodzą...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sat, 12 Apr 2014 - 09:41
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Czyli w N/A nie ma to sensu?


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sat, 12 Apr 2014 - 12:16
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





a czasem powierzchnia szczeliny nie jest rowna powierzchni wszystkich przkerojow przelotu przez otwarte na full zawory ?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 12 Apr 2014 - 16:12
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT(mihas66 @ Sat, 12 Apr 2014 - 09:41) *
Czyli w N/A nie ma to sensu?

do n/a nie buduje sie kolektorów podwójnych.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldii
post Sat, 12 Apr 2014 - 16:24
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2011
Skąd: Gdańsk





W NA swietnie dziala podwojny kolektor przelaczany.Patent mazdy i forda,uklad vris.Na nizszych obrotach mala pucha/pojemnosc a na wyzszych duza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sat, 12 Apr 2014 - 19:09
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





^ tam raczej chodzi o zmienną geometrie w zaleznosci od predkosci obrotowej i to zę uklad sam zassysa powietrze, a nie na odwrót.
w N/A najlepszym rozwiazaniem jest rozdzielenie dolotu czyli ITB.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sun, 13 Apr 2014 - 02:33
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Troszke flansza skrzywiona...
Pozatym robota bardzo spoko ! Fajnie by bylo sprawdzic osiagi na takim i ori kolektorze.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 13 Apr 2014 - 08:55
Post #16


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Skiba @ Sat, 12 Apr 2014 - 12:16) *
a czasem powierzchnia szczeliny nie jest rowna powierzchni wszystkich przkerojow przelotu przez otwarte na full zawory ?


raczej jest to związane z powierzchnia przepustnicy
chodzi o to by szczelina nie była zbytnia restrykcja w przepływie

powierzchnia wlotów w głowicy jest cos koło 1,25 pola przepustnicy, na ale przeciez cylindry nie zaciągaja powietrza jednoczesnie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 13 Apr 2014 - 08:58
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Panowie, kolektor poszedl do flowbencha zaraz po spawaniu. Roboty "upiększające" będą dopiero teraz. Nie sikac


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anwi
post Sun, 13 Apr 2014 - 16:49
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 November 2009





Trąbki są jednej długości (na foto nie widać)? Gdzieś kiedyś wyczytałem ze w VR6 ze względu na głowicę powinno się wyrównać odległość zawór-trąbka.

Prawda to?


--------------------
Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg
Galant 2.5V6 AWD SingleT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 13 Apr 2014 - 22:46
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





w 12v tak. 24v ma kompensacje krzywka.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 14 Apr 2014 - 09:27
Post #20


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





tak jak guzior napisał 12V na runnery róznej długosci w ori kolektorze

w wersjach 24V juz seryjne kolektory sa równoległosciowe bo skompensowane to jest jakos wałkiem, w kazdym razie zastosowanie kolekora o róznych długosciach w 24V pogarsza wyniki

w R36 znowu sa róznej długosci runnery



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 25 August 2025 - 14:29