Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> SL 55 AMG R230
HighMan
post Tue, 23 Aug 2011 - 21:53
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Przymierzam sie do tego auta, ale ciężko coklowiek znaleźć na jego temat z wiarygodnych źródeł.

Miał ktoś doświadczenia z tym samochodem.
Jak oceniacie kontrukcje ?

Obecnie jeżdże M5, i powiedzmy że w kilku zdaniach moge powiedzieć o tym, co boli generalnie to auto, jakie ma błędy i niedoróbki w rozwiązaniach, co sie psuje, a co zaskakuje miło etc.

Z chęcią dowiedziałbym sie czegoś właśnie w tym guście, o SLu 55 smile.gif



--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 23 Aug 2011 - 21:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
BeeMiX
post Tue, 23 Aug 2011 - 23:14
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Zrobiłem trochę kilometrów tym autem i jak nie lubię marki to z ręką na sercu ten konkretny model jest dla mnie świetny.

Jest bardzo dobrze wykonane (nie jak tandetne C63 AMG), wygodne w mieście jak i na dłuższej trasie (szczególnie przez wygodne fotele i dobra pozycje za kierownicą), nawet 20 calowe felgi nie są uciążliwe. Silnik ma mnóstwo niutona z samego dołu, ciągnie jak mała lokomotywa, a w korku korci żeby redukować na 1nke i słuchać bulgotu smile.gif Skrzynia czasem się gubi, nie wie czy ma redukować czy jednak nie, takie było czasem moje odczucie. Ogólnie mam bardzo pozytywne wrażenia, gdyby nie to że trochę do mnie nie pasuje to na pewno sam bym się za takim rozglądał.

Jedyny minus jaki odczułem to trochę skrzypiący dach na nierównościach i dziurach, ale przypuszczam że każdy hardtop tak ma. Jeżeli chodzi o serwisowanie, awaryjność, to z relacji właściciela trzeba uważać na ABC. To dosyć skomplikowany system, uwalony zawór/amor wykańcza pompę i tak dalej, naprawa tego systemu jest niestety droga. Kolejną rzeczą jest shifter który pada i nie można zmienić biegu, ale wydaje mi się że to było w wiekszości wymienione na gwarancji/akcji serwisowej.

Hmm więcej nie mogę sobie przypomnieć, mogę tylko dodać że jestem z reguły wybredny i szukam jakiejś dziury, a w tym aucie jakoś sie nie dało smile.gif


Niestety filmik nie oddaje dudnienia w płucach przy takiej zabawie smile.gif


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the Hitcher
post Thu, 25 Aug 2011 - 09:21
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 04 September 2008
Skąd: Łódź





CYTAT
moge powiedzieć o tym, co boli generalnie to auto, jakie ma błędy i niedoróbki w rozwiązaniach,


a zapytam z ciekawości, co własnie nie pasuje Ci w M5?? rozumiem ze e60?


--------------------
V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Thu, 25 Aug 2011 - 12:57
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





CYTAT(the Hitcher @ Thu, 25 Aug 2011 - 09:21) *
a zapytam z ciekawości, co własnie nie pasuje Ci w M5?? rozumiem ze e60?


Sądząc po awatarze z S62 to prędzej E39 M5. Ale właśnie, co Ci nie pasuje w M5? Mercedesy to świetne ( ja tak uważam ) auta, ale adresowane do trochę innego odbiorcy niż BMW. Czemu taka zmiana?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 25 Aug 2011 - 13:06
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Zanim wyrwaliśmy E 55 dokładnie za takim SL-em się rozglądaliśmy. Z bolączek to właśnie niektóre moduły, które sporo kosztują, jest to auto odczuwalnie droższe w utrzymaniu od M5 E39 i serwis co jakiś czas z pierdołami (często kosztownymi) się zalicza.

To co napisał BeeMiX - skrzypiący dach, ale też jestem zdania że cabrio tak mają, szczególnie z jakimś przebiegiem.

Zaleta? - jazda nim rekompensuje wszelkie wady smile.gif


PS. na forum jest user, który dodatkowo myśli nad kitem do tego motoru, być może udizeli się w temacie (jeśli chcesz ponaglić to szukaj go w moim temacie o W211 w OFFTOPIC)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Thu, 25 Aug 2011 - 15:04
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Auto bylo robione w Jetroniku 530Ps i 750Nm wink.gif Zostal rowniez sciagniety limiter predkosci. Wszystkich info moze udzielic Bobik. Auto nalezalo do kolegi, zeby nie bylo tongue.gif


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Thu, 25 Aug 2011 - 15:15
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Bardzo kosztowne w serwisie jest zawieszenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Thu, 25 Aug 2011 - 15:56
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(czesław @ Thu, 25 Aug 2011 - 14:04) *
Auto bylo robione w Jetroniku 530Ps i 750Nm wink.gif Zostal rowniez sciagniety limiter predkosci. Wszystkich info moze udzielic Bobik. Auto nalezalo do kolegi, zeby nie bylo tongue.gif

A jak to jezdzi w porownaniu do M6??

Zastanawialem sie nawet nad takim SL 55 AMG, mozna juz dostac w dobrym stanie i z malym przebiegiem za ok £18k tutaj
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Thu, 25 Aug 2011 - 16:51
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





To dwa rozne auta, na pewno merol bardziej gniecie w plecy i ciagnie od dolu.Wrazenia subiektywne w mercedesie sa duzo lepsze, akustyczne rowniez. Bezposredniej konfrontacji nie bylo. Ale 650i (4.4 bt) odstawala bardzo mocno.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Thu, 25 Aug 2011 - 18:24
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(czesław @ Thu, 25 Aug 2011 - 15:51) *
Ale 650i (4.4 bt) odstawala bardzo mocno.

Od SLa po modyfikacjach, tak?

To tylko remap? Ile to kosztuje u Was?
Co na to skrzynia?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Thu, 25 Aug 2011 - 18:30
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





CYTAT(SzybkiKuba @ Thu, 25 Aug 2011 - 12:57) *
Sądząc po awatarze z S62 to prędzej E39 M5. Ale właśnie, co Ci nie pasuje w M5? Mercedesy to świetne ( ja tak uważam ) auta, ale adresowane do trochę innego odbiorcy niż BMW. Czemu taka zmiana?

Powiedzmy, że przez kilka lat juz przeswietliłem koncepcje M5 i mam pewne wnioski hehehe
Ogólnie, to koncepcja M5 jest dość porąbana, ale o tym w gazetach nie przeczytamy wink.gif
Osiągami też szukam czegoś więcej, ale tu akurat SL55 nic nie daje, jakieś nieodczuwalne ułamki sekund które w sumie często potrafią niezadziałać.
Tak, mam oczywiscie e39.
Rozglądam sie za czymś zrobionym w obranej danej koncepcji od A do Z, jak właśnie SL, czy 911.



CYTAT(ju-by @ Thu, 25 Aug 2011 - 15:15) *
Bardzo kosztowne w serwisie jest zawieszenie.


No właśnie, rozmawiałem kiedys z userem Sklasy z ABC, i stwierdził że przez kilka lat niezłego przebiegu, zawiecha jest bardzo wytrzymała, a wymiany wymagały jakieś elementy ciśnieniowe ("gruszki"?) za normalną kase....
Nie wiem jednak, na ile ABC w SL i Sklasse jest podobne....
Ogólnie sztuka amorka to chyba 9 tys plnów smile.gif ale ponoć też są baaardzo wytrzymałe... ponoć smile.gif)
Chyba że chodzi Ci o wahacze itp. że z powodu masy auta szybko się wywalają ?


Obawy mam co do skrzyni.
W nowszych SLach i innych AMG 7G przysparza wielu problemów, i generalnie skrzynia ta jest do kitu według userów.
Mocniejsze pojeżdzenia pare razy i zaczynają się jaja z 7G.
Ale słyszałem, ze tu jest właśnie 5 biegowy automat, który jest nie do zajeżdżenia, i to super ponoć właśnie, bo problemy odpadają.


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Thu, 25 Aug 2011 - 19:17
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Pamiętam, że Janek z Proportion MS miał kosztowne problemy z ABC w SL55... sam nie wiem na ile ABC w SL = ABC w S-klasie, o tej drugiej jest tu na forum spory wątek.
Skrzynia 5G jest pancerna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Thu, 25 Aug 2011 - 19:37
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





Zajebiste smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_KORU_*
post Thu, 25 Aug 2011 - 20:47
Post #14









Jeżeli ma być SL to lepszy bedzie model R-129. Nowszy R230 to troche nudny dziadkowóz i tyle. wink.gif Na dodatek ma te wynalazki jak SBC ktore czasem siadają. Zamiast R230 poleciłbym CL-a taki jak w filmiku powyżej bo jest o niebo lepszy. Masz sport i komfort 2 w 1

http://www.autocentrum.pl/mercedes/sl/r129/

http://www.autocentrum.pl/mercedes/cl/

http://www.benzworld.org/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qulek
post Thu, 25 Aug 2011 - 20:49
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 03 October 2006
Skąd: Kielce





[OT] Fajne blachy na tym CL55 z filmiku[/OT] wink.gif


--------------------
STOP PIJANYM KIEROWCOM
Ford Focus TDCi 123KM@327Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Thu, 25 Aug 2011 - 21:30
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Myślę też o CLu, ale nie chcialem wprowadzać zamętu smile.gif
Jednak zdecydowanie wole SLa.
Co do komfortu, to jeździłem SL R230 z ABC, i cisza w tym aucie jest wrecz przerażająca.... to jak zawieszenie pracuje i wybiera nierówności. Wątpie że ten poziom wyciszenia i stabilizacji posiadał R129....
CLem też jeździłem, i dziwnie sie on prowadzi, ale tak ponoć ma być.


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Thu, 25 Aug 2011 - 22:42
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





CYTAT(rottie @ Thu, 25 Aug 2011 - 18:24) *
Od SLa po modyfikacjach, tak?

To tylko remap? Ile to kosztuje u Was?
Co na to skrzynia?

Od E55 amg. Technicznie to to samo. Moc po lajtowym kolku, ktore zwiekszylo cisnienie o 0,1 bara, ozcywiscie wystrojone. Bylo dosc goraco a auto jest mocno fabrycznie pozabezpieczane, wiec gora sobie podlewa co by Egt utrzymac. Mysle ze w chlodny wieczor bylo wiecej. Skrzynia bez problemow, nie wariowala. Co do amorkow to sa firmy zajmujace sie regeneracja, chyba 1200 za sztuke wychodzi o ile dobrze kojarze. O kosztach trzeba rozmawiac bezposrednio z Bobikiem wink.gif


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JanekPMS
post Thu, 25 Aug 2011 - 22:45
Post #18


Rookie
Dołączył: Thu, 25 August 2011





Witam,

Jeździłem SL 55 AMG prawie 2 lata i zrobiłem ok 130tys km.

W codziennej eksploatacji to bardzo przyjemny samochód zarówno w mieście jak i w trasie. Silnik jest baardzo elastyczny i a fotele i pozycja z kierownicą jak ktoś już wspomniał bardzo dobre.

Co do serwisowania to mogę powiedzieć tak:

Przerobiłem serwisy ASO w Niemczech Polsce jak i w Austrii.

To co się psuło:

Zawieszenie- tu padają czesto zawory ( głowny powód to źle wykonana zmiana/czyszczenie układu hydraulicznego, zawory poprostu zacierają się jak płyn traci swoje właściwości) ta usterka to niesety droga sprawa.

Ważne żeby tego pilnować bo jeżeli się z tym zwleka to odrazu pada pompa od wspomagania - tez droga:)

reszta elementów zawieszenia jest naprawde wytrzymała, a ewentualne wymiany np. wachaczy nie są dużą inwestycją.

Skrzynia biegów może nie jest za szybka i czasem działa z opóznieniem ale jest naprawdę pancerna- nawet po modyfikacjach siilnika nie ma z nią problemu.

czasem padaja poduszki pod silnikiem i skrzynią ale to raczej przy większym przebiegu auta.

Vario-dach to naprawde pierwsza liga! U mnie nic nie skrzypiało i dziąłał zawsze cicho i bez problemów.

Co do ciekawostek to mogę powiedzieć zę to chyba jedyne Cabrio w którym przy ponad 200km/h można normalnie rozmawiaćsmile.gif

Przed SL'em miałem M5 e60 i to co może nie podobac sie uzytkownikowi BMW to:

- bardzo mięki, wolny i mało precyzyjny układ kierowniczy - nie mówię ze jest zły ale zupełnie inny niż w autach ///M

- brak możliwości całkowitego odłącznie ESP - czyli o zabawie takiej jaką daje BMW można zapomnieć, ponadto ESP reaguję bardzo szybko czasem za szybko co psuje troche zwykłą dynamiczną jazdę.


Podsumowująć: to świetne Cabrio, (moim zdaniem najlepsze na rynku) bardzo dynamiczne i komfortowe auto (nawet przy 20calowych kołach) idealne do szybkiej jazdy ( ale bez wygłupów: )

Janek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Fri, 26 Aug 2011 - 00:51
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Dzieki Janek i Beemix za pare słów
A jak w zimie Panowie?

Zakładamy jakies węzsze zimówki, zgodnie z instrukcją obsługi, jak mniemam, na mniejsze felgi, które sie zmieszczą na tarcze hamulców, i jeździmy ?
Skrzynia nie przesadza z dozowaniem momentu na śniegu ?
Pytam, bo M5 jest żrednio użteczne kiedy trzeba podjechać pod jakąś górkę ze śniegiem, czy raczej pochyłość smile.gif stawia sie bokiem i kuniec.
A jak dach na mrozie ? smile.gif Nie cieknie, nie skrzypi, nie świruje ?

ESP nie świruje powodując w monentach drfitu jakieś niebezpieczne sytuacje ?

Ciekawy jestem cen jakis podstawowych eksploatacyjnych spraw, z ciekawości, na ile MB wykręcił technologicznie...
Klocki, tarcze, fiterki itp.

Pamietam, jakie potworne różnicy były w silnikach V8 i V12 w S czy CL smile.gif




--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Guziken
post Fri, 26 Aug 2011 - 07:54
Post #20


User
Dołączył: Wed, 30 December 2009





Napisałeś, że myślisz też o CL. Ja od 2,5 roku posiadam Cl600 z 2002 roku, jeden z pierwszych egzemplarzy po lifcie. Do tej pory zrobiłem 26000km. Z auta jestem bardzo zadowolony, 800nm robi robotę i dzięki zawieszeniu ABC można je wykorzystać na naszych pięknych drogach. Auto jest bardzo komfortowe i prowadzi się stabilnie, wnętrze dobrze wyciszone ale słychać, że pod maską siedzi V12. Co do awaryjności to miałem problemy jedynie z akumulatorem ale to dlatego, że mało jeżdżę i auto posiada zaawansowany system alarmowy. Poza tym to tylko olej i filtry i gdy go kupiłem to musiałem zmienić sworzeń i łącznik stabilizatora, ceny normalne jak na tą klasę pojazdów. Ale dowiadywałem się o cenę tarczy na przód- 1200zł sztuka w ASO. Pozytywnie zaskakuje spalanie. Ostatnio w bardzo dynamicznie pokonanej trasie uzyskałem wynik 15,6l/100km. Jeśli chodzi o jazdę zimą to problem bywa tylko z ruszeniem przy tej ilości momentu dostępnego z samego dołu.


Od siebie zdecydowanie polecam ten samochód dla kogoś kto chce jeździć naprawdę szybko niezależnie od stanu dróg.


--------------------
F30 330i xDrive '16
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:05