Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Odma w silnikach turbo .... kiedy dodatkowa
hrt
post Thu, 21 Jul 2011 - 15:14
Post #1


User
Dołączył: Wed, 28 April 2010





Od czego zalezy potrzeba stosowania dodatkowych odpowietrzen pokrywy zaworow ?? Niektore silniki lataja bez dodatkowych odpowietrzen a niektore (podobne mocowo) maja zrobione nawet po 2 dodatkowe odpowietrzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 21 Jul 2011 - 15:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MrUw@
post Sat, 23 Jul 2011 - 22:53
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





też mnie to bardzo ciekawi nikt nienapisze ??

może chodzi o to iż gorsze konstrukcyjnie silniki mają wieksze przedmuchy w "góre" ?


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
migteam
post Tue, 18 Oct 2011 - 16:38
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 18 October 2011
Skąd: Warszawa





odświeżam temat, bo bardzo mnie to interesuje, założyłem dolot shaman racing (jakaś niby USA) tz big płaska tuba i ma opcję wpięcia wężyka od odmy, albo zaślepke, teraz pytanie czy lepiej wrzucić to do dolotu, czy założyć zbiorniczek odmy, czy sam filterek na dekiel.

dodam tylko że chodzi o eclipse GST 4g63T 96r.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Tue, 06 Dec 2011 - 21:40
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Jeżeli do silnika montujesz przypuszczalnie turbo i wyciągasz z niego dwa, trzy razy więcej mocy, to wiadome jest że taki silnik będzie miał większe przedmuchy do skrzyni korbowej. I nie wynika to ze złego montażu, uszkodzonych pierścieni, tłoków czy gładzi cylindrów, tylko z tego że w komorze spalania panują duuuużo większe ciśnienia niż przy seryjnej mocy. Jeżeli tych przedmuchów mamy dość sporo, to w skrzyni korbowej tworzy się większe ciśnienie, a zatem seryjna odma może nie wystarczyć, ba ciśnienie w skrzyni korbowej może być na tyle duże, że odmą zaczną lecieć drobiny oleju, albo co gorsza wywali nam któryś uszczelniacz. Ponadto seryjne odpowietrzenie z pokrywy zaworów, zazwyczaj skierowane jest przed przepustnice, co powoduje nie tylko większy syf, ale i tłoczy nam do dolotu ciepłe/gorące powietrze.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarzyn
post Wed, 07 Dec 2011 - 12:10
Post #5


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 September 2010
Skąd: Zabrze





Tutaj głównym pytaniem powinno być, co zrobić z powietrzem z odmy- czy po prostu do atmosfery (przez catch tank) czy z powrotem w dolot (tak to seryjnie jest rozwiązywane).
Kiedyś znalazłem takie dokładne porównanie z wadami i zaletami konkretnych rozwiązań (na przykładzie SR20 akurat) bardzo ciekawa lektura:

http://www.enginebasics.com/Engine%20Basic...entilation.html



--------------------
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
--------------------
"Kto hamuje, ten przegrywa"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 21:38