![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 10 July 2003 Skąd: gdansk ![]() |
Trudne pytanie: silnik 3.0 v6 hdi to następca 2,7 hdi, jednakże o obu tych jednostkach próżno szukać informacji i opinii na necie. A więc kusi mnie citroen c5 3,0 hdi. Czy ktokolwiek ma jakieś informacje na temat takiej konfiguracji? Co to za automat tam siedzi? Jaka jest żywotność takiego silnika? Podatność na mody? Średnie spalanie?
Dzięki za wszelkie informacje. -------------------- <komercyjne podpisy tylko w kontach PRO - admin>
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Trudne pytanie: silnik 3.0 v6 hdi to następca 2,7 hdi, jednakże o obu tych jednostkach próżno szukać informacji i opinii na necie. A więc kusi mnie citroen c5 3,0 hdi. Czy ktokolwiek ma jakieś informacje na temat takiej konfiguracji? Co to za automat tam siedzi? Jaka jest żywotność takiego silnika? Podatność na mody? Średnie spalanie? Dzięki za wszelkie informacje. Na wstepie zastanowilbym sie nad sensem posiadania tej jednostki. Citroen zawsze byl samochodem do spokojnego, komfortowego przemieszczania sie. Tak samo automaty - wiecej mysla, niz zmieniaja biegi. Zreszta dane producenta mowia same za siebie - 8.5 sek do 100 km/h przy 240 KM to jakis zart. 2.2 biturbo robi taki sam czas seryjnie, a po programie przynajmniej sekunde szybciej, z niezlym momentem (ok 470 Nm) z samiutkiego dolu - ok 1400 rpm. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Ten silnik (jak i osiągi w budzie C5/C6) to taki sam żart jak większość komfortowo-papierowych Citroenów.
ps. Cena wyjściowa C6 to jeden wielki lol ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
Tak samo automaty - wiecej mysla, niz zmieniaja biegi. nie wiem którym jechałeś.. ale obecny automat który jest w silnikach 2.2 i 3.0 zmienia biegi bardzo ładnie i szybko jeżeli myślisz o zakupie nowej generacji C5 to zdecydowanie silnik 2.2 200KM/450Nm kosztuje sporo mniej, dużo mniej pali od 3.0 i dużo mniej waży. bardzo udana jednostka |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Jedyne,co za tym silnikiem przemawia,to kultura pracy.
-------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Fajnie przytoczone ceny audi w porównaniu do francuza . Nie mam pytań.
Do modów na przyszłość tym bardziej audi. Na pewno będą gotowe patenty, zasyp części z Niemiec i know how w przeciwieństwie do cytryn których nikt nie dłubie. O wyglądzie i wykonaniu nie wspominam bo by wychodziło na to, że trzeba kupić dwie cytryny. Edit:bierz BMW ![]() -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#7
|
![]() |
CYTAT O wyglądzie i wykonaniu nie wspominam bo by wychodziło na to, że trzeba kupić dwie cytryny. a co tak jest w wykonaniu C5 III generacji ? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
a co tak jest w wykonaniu C5 III generacji ? To, ze jest francuska ![]() nie wiem którym jechałeś.. Jechalem 2.7. Ciekawe, ze przyspieszenia sa takie slabe, skoro twierdzisz, za zmienia szybko biegi. 8.5 sek to naprawde duzo przy 240 KM, nawet biorac pod uwage spora mase auta. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
2.7 ma 240KM
![]() no to nie wiem czym jechałeś CYTAT To, ze jest francuska stereotyp |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
To, ze jest francuska ![]() Nie wiem po co pisać takie głupoty. Nie od dziś wiadomo, że większość Citroenów jest robiona 'na styk', tzn. skrzynie, silniki, co za tym idzie słabo u nich z tuningiem, dlatego nikt tego nie rusza, bo to papierowe konstrukcje. Co do dopierdalania się o 1.9TDI - Twój tekst wyżej powinien pozostać bez komentarza, bo co jak co ale z 1.9TDI można wykrzesać wiele, dół zniesie bardzo dużo, skrzynie dają radę a przy okazji te silniki w stosunku do swoich możliwości palą mało więc o co chodzi? Nie napisano nigdzie, że 'są najlepsze' i nikt nimi się nie podnieca ale walenie gruchy na Citroena na forum SR, który nijak się tuninguje i jest obrzydliwą kanapą dla starców, jest dla mnie co najmniej nietaktownym dowcipem. -------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 10 July 2003 Skąd: gdansk ![]() |
walenie gruchy na Citroena na forum SR, który nijak się tuninguje i jest obrzydliwą kanapą dla starców, jest dla mnie co najmniej nietaktownym dowcipem. Nietaktem kolego jest tekst o waleniu gruchy i o tym czy dane auto jest kanapą dla starców. Auto ci się nie podoba? Nie kupuj. Tdi jest super? Jeździj. Mam obecnie Octavię II 2.0 tdi zrobioną na pnad 200 koni, mam też BMW E39 z 3 litrowytm dieslem i wiem na co te auta i motory stać. Zapytałem konkretnie i grzecznie na forum o konkretny silnik w konkretnym aucie i oczekiwałem konkretnych odpowiedzi. Skoro nikt nie ma nic do powiedzenia w tym temacie to można go śmiało zamknąć. Bez odbioru -------------------- <komercyjne podpisy tylko w kontach PRO - admin>
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Spokojnie, wystarczy przeczytać dokładnie temat - chodzi o C5. A tego to nie wiem z czym zestawić, golas kosztuje 180k, 200k zł juz jest ładnie doposażony.
Porównując z niemiecką konkurencją (jak dobrze myśle bmw 3 i audi a4 to ten segment): - Bmw 330D (245KM) + automat startuje od 210k, z tym ze jak to w niemcach 250k zł robi się bardzo prosto i tak nie jest to max. - Audi A4 3.0TDI (240KM) + automat startuje również od 210k zł i tak samo 250k zł nie jest problemem... Więc bez przesady z tym ave bmw/audi, nie każdy musi lubić ten styl aut, dobrze ze są wlasnie alternatywy co najmniej 50 tys zł tansze, to juz nie jest takie nic. Sory ze nie w temacie. -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 13 January 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
no te silniki niestety w ogole nie trzymaja serii
![]() braki rzedu 20-30KM to normalka... -------------------- 730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl www.ventumair.eu - Szkola Pilotow |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
ceny w citroenach sprawdza sie w salonie a nie na internecie - zadzwoncie dosalonu, powiedzcie ze jestescie zainteresowani i chcecie kuoic na firme.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
2.7 ma 240KM ![]() no to nie wiem czym jechałeś Gdzie napisalem, ze 2.7 ma 240KM? Moj wniosek jest taki - skoro 3.0 przy tej mocy tak slabo przyspiesza, ma automat z 2.7, ktory tez za szybki nie uchodzi. Nie wiem po co pisać takie głupoty. Nie od dziś wiadomo, że większość Citroenów jest robiona 'na styk', tzn. skrzynie, silniki, co za tym idzie słabo u nich z tuningiem, dlatego nikt tego nie rusza, bo to papierowe konstrukcje. Co do dopierdalania się o 1.9TDI - Twój tekst wyżej powinien pozostać bez komentarza, bo co jak co ale z 1.9TDI można wykrzesać wiele, dół zniesie bardzo dużo, skrzynie dają radę a przy okazji te silniki w stosunku do swoich możliwości palą mało więc o co chodzi? Nie napisano nigdzie, że 'są najlepsze' i nikt nimi się nie podnieca ale walenie gruchy na Citroena na forum SR, który nijak się tuninguje i jest obrzydliwą kanapą dla starców, jest dla mnie co najmniej nietaktownym dowcipem. Wydaje mi sie, ze kolega spytal przy okazji o tuningowalnosc 3.0 HDI, a Ty od razu robisz z tego czastkowego pytania meritum. Wiem, ze na tym forum licza sie tylko osiagi i zapytanie o auto z charakterem spotka sie z odpowiedzia 'kup lepiej nissana s14 za 15 k zl', bo to pierwsze 'nie skreca, nie ogarnia, ryje przodem albo ma papierowe skrzynie'. Nie dla kazdego to ma znaczenie, co nie oznacza, ze jest starcem. Prawdopodobnie nie jechales nawet nigdy cytryna z hydro zawieszeniem... Ale to nie ma znaczenia, bo ma papierowe przeniesienia napedu i 'nie ogrania zakretow'. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Gdzie napisalem, ze 2.7 ma 240KM? Moj wniosek jest taki - skoro 3.0 przy tej mocy tak slabo przyspiesza, ma automat z 2.7, ktory tez za szybki nie uchodzi. Wydaje mi sie, ze kolega spytal przy okazji o tuningowalnosc 3.0 HDI, a Ty od razu robisz z tego czastkowego pytania meritum. Wiem, ze na tym forum licza sie tylko osiagi i zapytanie o auto z charakterem spotka sie z odpowiedzia 'kup lepiej nissana s14 za 15 k zl', bo to pierwsze 'nie skreca, nie ogarnia, ryje przodem albo ma papierowe skrzynie'. Nie dla kazdego to ma znaczenie, co nie oznacza, ze jest starcem. Prawdopodobnie nie jechales nawet nigdy cytryna z hydro zawieszeniem... Ale to nie ma znaczenia, bo ma papierowe przeniesienia napedu i 'nie ogrania zakretow'. Jakbyś się nie napinał , jest wiele racji w tym co piszą poprzednicy . Citroen wozem z charakterem ? No, może model GT jeżdżący głownie w GT 5 , który zresztą jeśli już będzie latał to na motorze Ford`a . |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
Gdzie napisalem, ze 2.7 ma 240KM? Moj wniosek jest taki - skoro 3.0 przy tej mocy tak slabo przyspiesza, ma automat z 2.7, ktory tez za szybki nie uchodzi. uważasz, że ktoś kto kupuje C5 III generacji 3.0 HDI patrzy na to ile ma na papierze do setki ? ![]() ![]() no i dla doprecyzowania: skrzynia jest jednak inna.. choć również ma 6 biegów a zmienia bieg płynnie i miękko (no ale nie aż tak szybko jak bolid Roberta Kubicy.. co wielu znafców uzna za poważną jej wadę) Większej wady niż 8,5 sek/100 (o ile tak jest) upatrywał bym w słabo wracającej kierownicy po dużym skręcie (choć to kwestia przyzwyczajenia) i pałąkach bagażnika które zabierają miejsce. W tej klasie samochodów powinni zrobić to już na siłownikach. Największą wadą 3.0 HDI jest jego.... cena w stosunku do silnika 2.2 HDI od którego ma tylko 40KM mniej (o dziwo ilość Nm taka sama) |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
bowill, źle mnie odebrałeś, ten tekst 'o waleniu gruchy' nie był kompletnie do Ciebie, no offence
![]() Zgadzam się z Luckystrike1979, jaki charakter w obecnych autach produkcji Citroena? Jak ktoś nie patrzy na osiągi przy kupnie auta to po co w takim razie pyta o tuningowalność i co robi na forum SR? (To nie do Ciebie bowill ![]() Prawdopodobnie jechałem Citroenem z hydro i co z tego? Samym zawieszeniem nie nadrobisz innych braków. -------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Większej wady niż 8,5 sek/100 (o ile tak jest) Citroen podaje 7.9s dla 3.0HDI. Tak tylko dla scislosci ![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 12:35 |