![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
witam,
nie mogłem znaleść opinii bezpośrednio do tych silników w archiwum stąd pytanie - który z poniższych silników jest najprostszy i najtańszy i możliwie najmniej stresujący w dalszej eksploatacji - mam na myśli koszty przeglądów i części oraz dostępność części. silniki z zakresu zainteresowania to: Audi 3.0 TDi 240KM Mercedes 320 CDI 224 KM BMW 3.0d 231 KM BMW 3.0d 286 KM (np 535d) jak duża jest różnica w masie powyższych silników w stosunku do np. VAG 2.0 TDi CR 170 KM czy BMW 2.0d 184 KM Silnik ma się znaleść w aucie z sekwencyjną skrzynią i ramową konstrukcją... Z góry dzięki za jakiekolwiek opinie. -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 May 2003 Skąd: Katowice ![]() |
Audi 3.0 - dobry potencjał tuningowy ale psują się wtryski, problemy z rozrządem
Mercedes - o awaryjności nic nie wiem, nieznany potencjał jeśli chodzi o jakiś większy tuning BMW - prosta rzędowa konstrukcja więc najniższe koszty ewentualnych napraw i eksploatacji, bardzo dobry o i ile nie najlepszy potencjał tuningowy, zwłaszcza silnik bi-turbo. Wiele samochodów do rajdów terenowych jeździ właśnie z tymi silnikami ze względu na dużą moc i niezawodność. Ja osobiście wybrałbym silnik z 3L biturbo. Silników 2 litrowych w ogóle nie brałbym pod uwagę, chyba że projekt ma być na prawdę lekki - wtedy 2litry biturbo 200PS z 123d. -------------------- DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników
www.dynosoft.pl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
a moze rzędowa 5 z touarega 2.5L, bodajże AXE oznaczenie - moze to byłby kompromis pomiedzy osiagami i masą - chyba ma blok z aluminium
wszak z tym silnikiem dynosoft ma rekord Polski ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
masa nie jest tutaj akurat podstawowym kryterium tylko bezawaryjność i cena eksploatacji czyli głównie części. silnik nie ma być za bardzo podkręcany żeby można było używać seryjnych części.
BMW biturbo najbardziej mnie intryguje tylko boje się że w przypadku awarii za cenę części kupię następny zwykły 3.0... nawiązując do silników BMW czy o ile droższy jest zestaw turbin do biturbo niż do zwykłego 3.0 ? -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 May 2003 Skąd: Katowice ![]() |
nawiązując do silników BMW czy o ile droższy jest zestaw turbin do biturbo niż do zwykłego 3.0 ? hehe www.allegro.pl ;-) A mówiąc poważnie to raczej kosmicznych różnic nie ma zwałaszcza że zestaw biturbo to zwykłe turbiny bez zmiennej geometrii więc można je regenerować. -------------------- DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników
www.dynosoft.pl |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
To ten wymysł k**** i szatana z rozrządem na kołach? Nie polecam ze względu na awaryjność tego wynalazku. Słowo klucz mieszalność soków
![]()
Powód Edycji: a moze tak mniej wulgarnie? / beemix
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
To ten wymysł k**** i szatana z rozrządem na kołach? Nie polecam ze względu na awaryjność tego wynalazku. Słowo klucz mieszalność soków ![]() a możesz coś bliżej napisać w czym jest problem i dokładnie którego silnika dotyczy? -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Problem dotyczy silników 2.5TDi z rozrządem na kołach zębatych. VW chciał dobrze a wyszło jak zwykle. Po przebiegach gdzie w TDi zmienia się pasek i rolki tam wycinają się koła. Padnie Ci pompa wody to nie wymienisz samej bo będzie nie wycięta zębami i będzie grzechotała. Padają pompy wspomagania i to w jakiś mistyczny sposób, że oddają płyn wspomagania do oleju silnikowego
![]() ![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
gość_ROB_555_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
To ten wymysł kurwy i szatana z rozrządem na kołach? Nie polecam ze względu na awaryjność tego wynalazku. Słowo klucz mieszalność soków ![]() ![]() ![]() Polac mu dobrze prawi....dodam do tego problemy z ukladem wtryskowym, wycierajace sie walki ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
2.5 jest dobrym motorem,tylko wymaga serwisu,wszystkie te auta w de jezdza na longlife przez co walki sie scieraja.Pompe wody nalezy wymienic przy 60 tys km.Ale nie ma co porwnywac tego silnika do bmw
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
a to nie wiedziałem że te 2.5 TDI takie kupowate, ktoś tam kiedyś pisał że to połowa silnika V10 z touarega...
dobrze wiedzieć... chociaż z drugiej strony auto z konstrukcją rurową pewnie nie zrobi 60 tys rocznie jak w T5 ![]() ja jestem ciekaw ile ten pojazd ma ważyć i do czego ma słuzyc ? offroad czy time attack ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
boje się że w przypadku awarii za cenę części kupię następny zwykły 3.0... Ceny części będą praktycznie identyczne jak w przypadku 231ps, ponieważ poza turbinami niewiele się te silniki różnią, przede wszystkim jeśli patrzysz z punktu widzenia kosztów. Układ paliwowy praktycznie ten sam -------------------- "The smarter you play, the luckier you'll be"
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
a to nie wiedziałem że te 2.5 TDI takie kupowate, ktoś tam kiedyś pisał że to połowa silnika V10 z touarega... dobrze wiedzieć... chociaż z drugiej strony auto z konstrukcją rurową pewnie nie zrobi 60 tys rocznie jak w T5 ![]() ja jestem ciekaw ile ten pojazd ma ważyć i do czego ma słuzyc ? offroad czy time attack ? Notabene silnik V10 z touarega to już totalna lipa ![]() Mercedes sypie się elektronika, nawet w benzynach są problemy, w dieslach 2x lub 3x gorsze.. Zostaje tylko bmw w którym też niestety nieraz padną wtryski, ale z tych wymienionych to najlepsza jednostka. Jeżeli to ma być offroad to pomyśl o silniku 3.0D 24V z W124, najlepiej bez turbiny to możesz jechać na pustynną wycieczkę dookoła świata i raczej się nie popsuje ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
a BMW nie ma problemów z jakimis klapkami w dolocie ?
![]() prawda jest taka ze starsze TDI są pancerne i odporne, a tu kidzo wybrał sobie najnowsze common raile ![]() który z poniższych silników jest najprostszy i najtańszy i możliwie najmniej stresujący w dalszej eksploatacji - mam na myśli koszty przeglądów i części oraz dostępność części. wiec IMO żaden nie jest tani ani w zakupie ani w eksploatacji nie znamy przeznaczenia ani mocy docelowej ani tez budżetu jak ma być tanio, i bezawarynie to moze starsze R5 2.5 TDI na pompie AEL, AHY, AXG - silniki pancerne, tanie w modzeniu, wtryski mozna przerobić za grosze, odporne na kiepskie paliwo.. części mnogo i tanio, mozna na nim zrobić 250KM bez większego stresu http://moto.allegro.pl/listing.php/search?...p;change_view=1 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
jak ma być tanio, i bezawarynie to moze starsze R5 2.5 TDI na pompie AEL, AHY, AXG - silniki pancerne, tanie w modzeniu, wtryski mozna przerobić za grosze, odporne na kiepskie paliwo.. części mnogo i tanio, mozna na nim zrobić 250KM bez większego stresu Popieram, poza tym głupia kwestia odpalenia silnika,takie stare TDi potrzebuje kompa i licznika,a odpalić któryś z wymienionych w innej budzie,to zaczynają się schody. -------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
A jak wygląda kwestia zasterowania Common Raila jakimś SA?? Wykonalne to jest w ogóle przy dzisiejszej technologii, czy tylko fabryczne sterowniki??
Wiem że moc obliczeniowa ECU takiego CR wystarczyłaby do wyniesienia Apollo 11 na księżyc. Ale nie wiem czy jest rozwiązanie alternatywne. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Jest rozwiązanie alternatywne. Ale kosztów nie znam. Bodaj Bosch motorsport robi takie sterowniki. Wszystkie zazwyczaj BMW w opakowaniu Pajeraków w rajdach terenowych latają na takich cudach. Klasa aut chyba T2, lub T1 - nigdy nie mogłem skumać oznaczenia.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 13 February 2011 Skąd: Warszawa - Kraków ![]() |
2.5 jest dobrym motorem,tylko wymaga serwisu,wszystkie te auta w de jezdza na longlife przez co walki sie scieraja.Pompe wody nalezy wymienic przy 60 tys km.Ale nie ma co porwnywac tego silnika do bmw ![]() ![]() Potwierdzam na faktach w pełnej rozciągłości ![]() -------------------- Black and white ... 264ps
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Mi się też wydaje, że najlepszą opcją jest silnik BMW
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 24 March 2011 Skąd: ZG ![]() |
silniki bmw tez mialy swego czasu problem np z urywajacymi sie klapkami ktore wpadaly do kolektora i robily rozpizdzium w silniku ....
audi mialo problem na poczatku z napinaczem rozrzadu przez co potrafil przeskoczyc o jeden zabek i tez byla buba dla silnika ... .potem to poprawiono i napinacz zmieniono. np wersje a6 po 2006r ( bodajze asb 233KM ) sa juz poprawione o silnikach mercedesa nic nie wiem .... ogolnie jak sie zaglebic w fora tematyczne danej marki to okazuje sie ze kazdy diesel ma jakies swoje bolaczki. -------------------- Bylo: A4 b5 1.9tdi, TT 1.8T, S6 C5 manual 4.2, S6 C6 5.2, A8 d3 4.2
Jest: Corvette C6 6.0 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 21:46 |