Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Który silnik najlepszy? Audi 3.0, Mercedes 320CDI, BMW 3.0
kidzio_r5gtt
post Mon, 28 Mar 2011 - 20:07
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



witam,

nie mogłem znaleść opinii bezpośrednio do tych silników w archiwum stąd pytanie -

który z poniższych silników jest najprostszy i najtańszy i możliwie najmniej stresujący w dalszej eksploatacji - mam na myśli koszty przeglądów i części oraz dostępność części.
silniki z zakresu zainteresowania to:

Audi 3.0 TDi 240KM
Mercedes 320 CDI 224 KM
BMW 3.0d 231 KM
BMW 3.0d 286 KM (np 535d)

jak duża jest różnica w masie powyższych silników w stosunku do np.
VAG 2.0 TDi CR 170 KM czy BMW 2.0d 184 KM

Silnik ma się znaleść w aucie z sekwencyjną skrzynią i ramową konstrukcją...

Z góry dzięki za jakiekolwiek opinie.


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 28 Mar 2011 - 20:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Aligator
post Mon, 28 Mar 2011 - 20:17
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 May 2003
Skąd: Katowice





Audi 3.0 - dobry potencjał tuningowy ale psują się wtryski, problemy z rozrządem
Mercedes - o awaryjności nic nie wiem, nieznany potencjał jeśli chodzi o jakiś większy tuning
BMW - prosta rzędowa konstrukcja więc najniższe koszty ewentualnych napraw i eksploatacji, bardzo dobry o i ile nie najlepszy potencjał tuningowy, zwłaszcza silnik bi-turbo. Wiele samochodów do rajdów terenowych jeździ właśnie z tymi silnikami ze względu na dużą moc i niezawodność. Ja osobiście wybrałbym silnik z 3L biturbo.

Silników 2 litrowych w ogóle nie brałbym pod uwagę, chyba że projekt ma być na prawdę lekki - wtedy 2litry biturbo 200PS z 123d.


--------------------
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników

www.dynosoft.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 28 Mar 2011 - 20:22
Post #3


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





a moze rzędowa 5 z touarega 2.5L, bodajże AXE oznaczenie - moze to byłby kompromis pomiedzy osiagami i masą - chyba ma blok z aluminium
wszak z tym silnikiem dynosoft ma rekord Polski ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Mon, 28 Mar 2011 - 20:30
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



masa nie jest tutaj akurat podstawowym kryterium tylko bezawaryjność i cena eksploatacji czyli głównie części. silnik nie ma być za bardzo podkręcany żeby można było używać seryjnych części.
BMW biturbo najbardziej mnie intryguje tylko boje się że w przypadku awarii za cenę części kupię następny zwykły 3.0...
nawiązując do silników BMW czy o ile droższy jest zestaw turbin do biturbo niż do zwykłego 3.0 ?


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aligator
post Mon, 28 Mar 2011 - 20:34
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 May 2003
Skąd: Katowice





CYTAT(kidzio_r5gtt @ Mon, 28 Mar 2011 - 20:30) *
nawiązując do silników BMW czy o ile droższy jest zestaw turbin do biturbo niż do zwykłego 3.0 ?


hehe www.allegro.pl ;-)

A mówiąc poważnie to raczej kosmicznych różnic nie ma zwałaszcza że zestaw biturbo to zwykłe turbiny bez zmiennej geometrii więc można je regenerować.


--------------------
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników

www.dynosoft.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 28 Mar 2011 - 20:34
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





To ten wymysł k**** i szatana z rozrządem na kołach? Nie polecam ze względu na awaryjność tego wynalazku. Słowo klucz mieszalność soków biggrin.gif
Powód Edycji: a moze tak mniej wulgarnie? / beemix


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Mon, 28 Mar 2011 - 20:48
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



CYTAT(Gr00bY @ Mon, 28 Mar 2011 - 20:34) *
To ten wymysł k**** i szatana z rozrządem na kołach? Nie polecam ze względu na awaryjność tego wynalazku. Słowo klucz mieszalność soków biggrin.gif


a możesz coś bliżej napisać w czym jest problem i dokładnie którego silnika dotyczy?


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 28 Mar 2011 - 21:56
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Problem dotyczy silników 2.5TDi z rozrządem na kołach zębatych. VW chciał dobrze a wyszło jak zwykle. Po przebiegach gdzie w TDi zmienia się pasek i rolki tam wycinają się koła. Padnie Ci pompa wody to nie wymienisz samej bo będzie nie wycięta zębami i będzie grzechotała. Padają pompy wspomagania i to w jakiś mistyczny sposób, że oddają płyn wspomagania do oleju silnikowego ohmy.gif O wycierających się notorycznie wałkach rozrządu czego skutkiem jest pufanie w puszkę filtra powietrza nie wspomnę. W ogóle udana jednostka laugh.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_ROB_555_*
post Mon, 28 Mar 2011 - 22:08
Post #9









CYTAT(Gr00bY @ Mon, 28 Mar 2011 - 20:34) *
To ten wymysł kurwy i szatana z rozrządem na kołach? Nie polecam ze względu na awaryjność tego wynalazku. Słowo klucz mieszalność soków biggrin.gif


biggrin.gif biggrin.gif
Polac mu dobrze prawi....dodam do tego problemy z ukladem wtryskowym, wycierajace sie walki cool.gif (mialem ostatnio takie sliczne T5 na rolkach) generalnie...kupic Fiata wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Tue, 29 Mar 2011 - 00:57
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





2.5 jest dobrym motorem,tylko wymaga serwisu,wszystkie te auta w de jezdza na longlife przez co walki sie scieraja.Pompe wody nalezy wymienic przy 60 tys km.Ale nie ma co porwnywac tego silnika do bmw wink.gif 2.5 to osiolek do pracy a 3.0/4.0 d to mustang wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 29 Mar 2011 - 08:49
Post #11


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





a to nie wiedziałem że te 2.5 TDI takie kupowate, ktoś tam kiedyś pisał że to połowa silnika V10 z touarega...
dobrze wiedzieć... chociaż z drugiej strony auto z konstrukcją rurową pewnie nie zrobi 60 tys rocznie jak w T5 wink.gif

ja jestem ciekaw ile ten pojazd ma ważyć i do czego ma słuzyc ? offroad czy time attack ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Tue, 29 Mar 2011 - 10:20
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





CYTAT(kidzio_r5gtt @ Mon, 28 Mar 2011 - 20:30) *
boje się że w przypadku awarii za cenę części kupię następny zwykły 3.0...


Ceny części będą praktycznie identyczne jak w przypadku 231ps, ponieważ poza turbinami niewiele się te silniki różnią, przede wszystkim jeśli patrzysz z punktu widzenia kosztów. Układ paliwowy praktycznie ten sam


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 29 Mar 2011 - 11:17
Post #13


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(cowboy @ Tue, 29 Mar 2011 - 08:49) *
a to nie wiedziałem że te 2.5 TDI takie kupowate, ktoś tam kiedyś pisał że to połowa silnika V10 z touarega...
dobrze wiedzieć... chociaż z drugiej strony auto z konstrukcją rurową pewnie nie zrobi 60 tys rocznie jak w T5 wink.gif

ja jestem ciekaw ile ten pojazd ma ważyć i do czego ma słuzyc ? offroad czy time attack ?


Notabene silnik V10 z touarega to już totalna lipa wink.gif

Mercedes sypie się elektronika, nawet w benzynach są problemy, w dieslach 2x lub 3x gorsze.. Zostaje tylko bmw w którym też niestety nieraz padną wtryski, ale z tych wymienionych to najlepsza jednostka. Jeżeli to ma być offroad to pomyśl o silniku 3.0D 24V z W124, najlepiej bez turbiny to możesz jechać na pustynną wycieczkę dookoła świata i raczej się nie popsuje wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 29 Mar 2011 - 12:41
Post #14


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





a BMW nie ma problemów z jakimis klapkami w dolocie ? wink.gif

prawda jest taka ze starsze TDI są pancerne i odporne, a tu kidzo wybrał sobie najnowsze common raile smile.gif

CYTAT(kidzio_r5gtt @ Mon, 28 Mar 2011 - 20:07) *
który z poniższych silników jest najprostszy i najtańszy i możliwie najmniej stresujący w dalszej eksploatacji - mam na myśli koszty przeglądów i części oraz dostępność części.


wiec IMO żaden nie jest tani ani w zakupie ani w eksploatacji

nie znamy przeznaczenia ani mocy docelowej ani tez budżetu

jak ma być tanio, i bezawarynie to moze starsze R5 2.5 TDI na pompie AEL, AHY, AXG - silniki pancerne, tanie w modzeniu, wtryski mozna przerobić za grosze, odporne na kiepskie paliwo.. części mnogo i tanio, mozna na nim zrobić 250KM bez większego stresu

http://moto.allegro.pl/listing.php/search?...p;change_view=1





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubik_CDTi
post Tue, 29 Mar 2011 - 13:25
Post #15


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





CYTAT(cowboy @ Tue, 29 Mar 2011 - 12:41) *
jak ma być tanio, i bezawarynie to moze starsze R5 2.5 TDI na pompie AEL, AHY, AXG - silniki pancerne, tanie w modzeniu, wtryski mozna przerobić za grosze, odporne na kiepskie paliwo.. części mnogo i tanio, mozna na nim zrobić 250KM bez większego stresu

Popieram,
poza tym głupia kwestia odpalenia silnika,takie stare TDi potrzebuje kompa i licznika,a odpalić któryś z wymienionych w innej budzie,to zaczynają się schody.


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Tue, 29 Mar 2011 - 18:15
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





A jak wygląda kwestia zasterowania Common Raila jakimś SA?? Wykonalne to jest w ogóle przy dzisiejszej technologii, czy tylko fabryczne sterowniki??

Wiem że moc obliczeniowa ECU takiego CR wystarczyłaby do wyniesienia Apollo 11 na księżyc. Ale nie wiem czy jest rozwiązanie alternatywne.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 29 Mar 2011 - 21:17
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Jest rozwiązanie alternatywne. Ale kosztów nie znam. Bodaj Bosch motorsport robi takie sterowniki. Wszystkie zazwyczaj BMW w opakowaniu Pajeraków w rajdach terenowych latają na takich cudach. Klasa aut chyba T2, lub T1 - nigdy nie mogłem skumać oznaczenia.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JustFantasty
post Sat, 09 Apr 2011 - 07:46
Post #18


User
Dołączył: Sun, 13 February 2011
Skąd: Warszawa - Kraków





CYTAT(ctv @ Tue, 29 Mar 2011 - 00:57) *
2.5 jest dobrym motorem,tylko wymaga serwisu,wszystkie te auta w de jezdza na longlife przez co walki sie scieraja.Pompe wody nalezy wymienic przy 60 tys km.Ale nie ma co porwnywac tego silnika do bmw wink.gif 2.5 to osiolek do pracy a 3.0/4.0 d to mustang wink.gif




Potwierdzam na faktach w pełnej rozciągłości smile.gif


--------------------
Black and white ... 264ps
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sat, 09 Apr 2011 - 08:32
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Mi się też wydaje, że najlepszą opcją jest silnik BMW


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nowak_zg
post Thu, 14 Apr 2011 - 06:59
Post #20


User
Dołączył: Thu, 24 March 2011
Skąd: ZG





silniki bmw tez mialy swego czasu problem np z urywajacymi sie klapkami ktore wpadaly do kolektora i robily rozpizdzium w silniku ....
audi mialo problem na poczatku z napinaczem rozrzadu przez co potrafil przeskoczyc o jeden zabek i tez byla buba dla silnika ... .potem to poprawiono i napinacz zmieniono. np wersje a6 po 2006r ( bodajze asb 233KM ) sa juz poprawione
o silnikach mercedesa nic nie wiem ....
ogolnie jak sie zaglebic w fora tematyczne danej marki to okazuje sie ze kazdy diesel ma jakies swoje bolaczki.


--------------------
Bylo: A4 b5 1.9tdi, TT 1.8T, S6 C5 manual 4.2, S6 C6 5.2, A8 d3 4.2
Jest: Corvette C6 6.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 21:46