Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> VW Jetta mk2
koenigg
post Mon, 28 Feb 2011 - 16:51
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 18 July 2007





Witam,
Wszystkich dawno mnie tu nie było ale zacząłem nowy projekt i chciałbym go opisać i zapytać bo paru rzeczy nie wiem albo nie znalazłem na forum czy też w internecie.

Bazom do modyfikacji jest VW Jetta mk2 85r.













Modyfikacje


Silnik:

Seria 1.3

Silnik który mam na oku:
1.9TDI 130km ASZ
narazie cały silnik z osprzętem z serii.


Układ wydechowy:

Nierdzewny + końcowy tłumik Oryginał z G4 TDI


Układ napędowy:

Skrzynia biegów 5

Tylko mam pytanie który model skrzyni z G4 albo A3 ma najdłuższe przełożenia.

Układ hamulcowy:

Cały z G3 VR6 tarcze z przodu nawiercane i nacinane z tyłu standard.

Zawieszenie:

Tak jak na zdjęciach
Amortyzatory: bilstein b4 VNE-4122
Sprężyny: Eibach 30/30mm

BODY KIT:

Grill bez znaczka ( ale zastanawiam się nad wróceniem normalnego grilla z czarnym znaczkiem )
Poszerzenia na nadkola już są zamówione czekam na paczkę.
Lotka z wersji USA

Car Audio:

Radio: Pionier
Wzmacniacz: Infinity 4 kanałowy
Skrzynia: JBL 300w mocy ciągłej
Głośniki:
Z przodu 87mm JBL gto
z tyłu jeden zestaw INFINITY 2 głośniki 16cm + 2 twittery

Przydało by się zmienić skrzynie w zabudowę w bagażniku + obłożyć cały tył w dywanie.


Auto ogólnie muszę dokładnie umyć a w środku wyprać jak również wymienić niektóre listwy czy też kupić nowe z ich braku. Naprawić fotel kierowcy. Ogólnie chciałbym zachować mniej więcej auto w orginale z zewnątrz jak i wewnątrz. Mechanika auta cała z G3 VR6 układ hamulcowy jak i zawieszenie, silnik z G4.

I mam takie pytania:

tak jak wyżej która skrzynia ma najdłuższe przełożenia ( 5 biegowa ) bo słyszałem że przy skrzyni (6) trzeba dorabiać łapy. Co do łap to które łapy z którego modelu kupić żeby podeszły bez problemu, chyba że trzeba podorabiać wszystkie??

Sprzęgło podobno seryjne z VW Sharan pasuje i wytrzymuje do 450nm, czy to dobry pomysł??

Piasty mam z VR6 a więc półosie też mam mieć z G3 VR6 czy też z innego modelu??


To co opisałem mam zamiar skończyć do końca kwietnia. Ale później chciał bym wsadzić większe turbo to co znalazłem to chyba najlepsze będzie GT22 i końcową moc około 200km i ponad 400nm.

Co myślicie o takim projekcie?? Auto ma głównie służyć do jazdy na codzień.
Pozdrawiam

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 28 Feb 2011 - 16:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
olom
post Mon, 28 Feb 2011 - 17:56
Post #2


User
Dołączył: Thu, 11 October 2007
Skąd: Tarnów





car audio jest mocne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koenigg
post Mon, 28 Feb 2011 - 18:16
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 18 July 2007





CYTAT(olom @ Mon, 28 Feb 2011 - 17:56) *
car audio jest mocne


Co do bałaganu to wiem że trzeba go uprzątnąć i pochować wszystko ale na razie leży tak bo nim nie jeżdżę mam jeszcze jeden zestaw INFINITY i wzmacniacz Hertz ep2 do wsadzenia, ale nie mam gdzie schować ich żeby nie było ich widać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Mon, 28 Feb 2011 - 18:24
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





CYTAT(olom @ Mon, 28 Feb 2011 - 17:56) *
car audio jest mocne

To raczej lekki sarkazm był, pewnie chodziło o to ze opis car audio zajmuje najwiecej miejsca w opisie całego projektu..


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koenigg
post Mon, 28 Feb 2011 - 19:11
Post #5


Rookie
Dołączył: Wed, 18 July 2007





no w sumie tak jest nie zauważyłem tego przy pisaniu. Może dlatego najwięcej tego wypisałem bo to wszystko miałem w G4 i wyciąłem i mi leżało w garażu.
Ale narazie nie mam po co pisać jakie turbo i inne rzeczy będą później dopóki nie wsadzę serii i nie odpalę.

Napisałem ten temat też po to żeby się dowiedzieć jakie te części będę potrzebował żebym nie miał podwójnych kosztów.

W sumie najkrócej opisując to cała mechanika z G3 VR6 a silnik z G4 ASZ smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
std1984
post Tue, 01 Mar 2011 - 15:04
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Wrexham/Rzeszów





CYTAT
Tylko mam pytanie który model skrzyni z G4 albo A3 ma najdłuższe przełożenia.


GGU z Polo, Ibiza.

2200 obr 100 km/h 4 bieg
1800 obr 100 km/h 5 bieg
3000 obr około 180 km/h.


--------------------
Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Tue, 01 Mar 2011 - 17:41
Post #7


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





CYTAT(std1984 @ Tue, 01 Mar 2011 - 15:04) *
GGU z Polo, Ibiza.

2200 obr 100 km/h 4 bieg
1800 obr 100 km/h 5 bieg
3000 obr około 180 km/h.


bez przesady, zalezy od rozmiaru kół
w mk2 zazwyczaj 195/50/15 i robi to znaaaczną różnice
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChRzAnIu
post Tue, 01 Mar 2011 - 17:51
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.





CYTAT(zaprzal @ Tue, 01 Mar 2011 - 17:41) *
bez przesady, zalezy od rozmiaru kół
w mk2 zazwyczaj 195/50/15 i robi to znaaaczną różnice


no tak ale to pewnie dane fabryczne , a nie wymysly/wyliczenia std1984 , a on wie co pisze smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Tue, 01 Mar 2011 - 18:27
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Car audio pożal się boże, na podobnym poziomie jak aktualny silnik, poczytaj dlaczego nie daje się głośników z tyłu, wzmacniacz tez żadne cudo...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Tue, 01 Mar 2011 - 19:55
Post #10


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





CYTAT(ChRzAnIu @ Tue, 01 Mar 2011 - 17:51) *
no tak ale to pewnie dane fabryczne , a nie wymysly/wyliczenia std1984 , a on wie co pisze smile.gif


przesłać Ci moje obliczenia? a może zaprosić na przejażdżkę moim mk2 ze skrzynią GGU?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChRzAnIu
post Tue, 01 Mar 2011 - 20:48
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.





CYTAT(zaprzal @ Tue, 01 Mar 2011 - 19:55) *
przesłać Ci moje obliczenia? a może zaprosić na przejażdżkę moim mk2 ze skrzynią GGU?
hehe spoko moge wpasc jak znajde chwile wolną dla Ciebie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Tue, 01 Mar 2011 - 20:51
Post #12


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





pisz na PW wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 01 Mar 2011 - 20:58
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(mihas66 @ Tue, 01 Mar 2011 - 18:27) *
Car audio pożal się boże, na podobnym poziomie jak aktualny silnik, poczytaj dlaczego nie daje się głośników z tyłu, wzmacniacz tez żadne cudo...

Dla sprostowania głośniki z tyłu sie daje nierzadko ale sa to zaawansowane instalacje car audio. Ale w drzwi a nie w półke. co do reszty wypowiedzi zgadzam sie w pełni smile.gif

Projekt bardzo ciekawy nie spotkałem sie jeszcze z takim pomysłem - ASZ w budzie Jetty. Mi tutaj bardziej by pasowała jakaś benzyna , silnik jeszcze nie kupiony wiec może warto to jeszcze przemyśleć ? Szczególnie jeśli nie będzie sie robić tym autem rocznie więcej jak 15 tys km. Chyba że może jadnak będzie wiecej jak 15tys km rocznie ? Równie ciekawą jeśli nie ciekawsza propozycją byłby 1.8T w tej budzie, bezproblemowe 200Km i mniej gimnastyki wieksza bezawaryjność.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
std1984
post Tue, 01 Mar 2011 - 22:34
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Wrexham/Rzeszów





CYTAT(zaprzal @ Tue, 01 Mar 2011 - 17:41) *
bez przesady, zalezy od rozmiaru kół
w mk2 zazwyczaj 195/50/15 i robi to znaaaczną różnice


Tyle miałem u siebie w Audi A3 koła 225/40/18.

Więc jest punkt odniesienia...


--------------------
Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Tue, 01 Mar 2011 - 22:43
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





na 195/50/15 przy 3tys jest poniżej 150kmh
Go to the top of the page
 
+Quote Post
std1984
post Tue, 01 Mar 2011 - 22:49
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Wrexham/Rzeszów





CYTAT(zaprzal @ Tue, 01 Mar 2011 - 22:43) *
na 195/50/15 przy 3tys jest poniżej 150kmh


Przód 205/50/15 tył 195/65/15 168 km/h przy około 4200-4500 obr/min, nie wiem masa i koła robi aż takie różnice?


--------------------
Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 01 Mar 2011 - 22:53
Post #17


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(std1984 @ Tue, 01 Mar 2011 - 22:49) *
Przód 205/50/15 tył 195/65/15 168 km/h przy około 4200-4500 obr/min, nie wiem masa i koła robi aż takie różnice?


masa nie robi żadnej różnicy, elemnty skrzyni nie wiedzą jaki masz obwód koła wink.gif

za małe koła dają "krótsze" biegi a za duże dłuższe.. oczywiście nie jest to wskazane ale w małym zakresie można coś podziałać


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koenigg
post Wed, 02 Mar 2011 - 10:36
Post #18


Rookie
Dołączył: Wed, 18 July 2007





Co do silnika to też myślałem nad benzyną VR6, 2.0 GTi, i właśnie 1.8turbo tylko że w ostatnim roku wyszło mi ponad 40tyś km przejechane, dlatego padło na diesla smile.gif

co do koła to 215/50/r16 albo 215/45/r17 smile.gif

Audio wiem że nie jest zamontowane super i najlepiej by było jak bym je całe wymontował i zamontował na nowo, no i pewnie tak zrobię poszukam na forum jak to zamontować poprawnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Wed, 02 Mar 2011 - 11:17
Post #19


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(koenigg @ Wed, 02 Mar 2011 - 10:36) *
co do koła to 215/50/r16 albo 215/45/r17 smile.gif

Fuj będzie na dużym kole. Bez sensu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koenigg
post Wed, 02 Mar 2011 - 13:54
Post #20


Rookie
Dołączył: Wed, 18 July 2007





CYTAT(burski @ Wed, 02 Mar 2011 - 11:17) *
Fuj będzie na dużym kole. Bez sensu.


no tak niestety narazie na te tarcze z VR wchodzą najmniejsze 15' ale w przyszłości jak silnik przejdzie mody to tarcze będą z audo TT 312mm + zaciski z porsche wtedy nie wejdą 15' dlatego chce ominąć kupowanie kolejnych felg.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 11:04