Shoutbox 0 nowych PW 


> Projekty garazowe, w tym odcinku - hamownia silnikowa
berkut
post Sat, 12 Feb 2011 - 00:17
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Witam,


Od jakiegos czasu mam okazje pracowac sobie w garazu, oprocz klockow i wszelakiej masci raku trawiacego auta robie rzeczy ciekawsze jak budowa czegos co chce jechac, naprawic problem widmo z ciekawym zakonczeniem itd.

Watek ten poswiecam roznym ciekawym rzeczom, ktore robie i chcialbym sie nimi podzielic z innymi, jesli wy tez macie cos fajnego to zapraszam smile.gif

1.2 MPI

Historia zaczyna sie od smierci silnika fiat 1.2 mpi i decyzji o wymianie jednostki napedowej. Przy okazji postanowione bylo zrobienie kilku udoskonalen. Silnik mial dobrze jezdzic w zakresie do 6000rpm i posiadac dosc kucy by skutecznie sie odpychac.

Kolektor wydechowy:

4-1. Kolektor mial byc niskobudzetowy i lekki, poszly wiec w ruch kolanka + zwykla stal.



Diax, pilnik, TIG.





Runnery potakowane.



Pospawane.



VS seria....





Wydech jest bardzo cichutki, zasluga 3 droznego tlumika home made. Ale to nie wydech jest glosny.


Dolot.



Seria. Podobnie jak wydech, out.



Teraz lepiej.





Szablon pod traby.

Ale nie, jeszcze nie mozna tego skladac bo.....




Sterowane ECUMASTEREM, w calym zakresie suuuuuchhhoooo wiec dodatkowe wtryski dopsiukuja. Wiazka zabezpieczona przed woda. Bylo roboty co nie miara, kazda termokruczliwke z locktite itd......





Rurku....













Ale warto bylo.

Silnik to obecnie goly slupek z dolozonym odpowiednim osprzetem, teraz bedzie przechodzic otrzesiny na monte. Jezdzi i brzmi dosc slusznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sat, 12 Feb 2011 - 00:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Offczar
post Sat, 12 Feb 2011 - 00:43
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 06 May 2009
Skąd: Jelenia Góra





Przyjemnie byłoby zobaczyć jakikolwiek opis auta i może filmik prezentujący jego możliwości?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 12 Feb 2011 - 02:01
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





ten zawiniety na bok tlumik nie dawal mi spokoju, ale mysle sobie moze w seju jakos tak to jest. gorzej bylo z dolotem bo nigdzie nie mogl mi sie zmiescici taki dlugi. teraz juz wiem gdzie sie zmiescil biggrin.gif . fajny projekcik. jelsi to w serii ma 75-80KM to teraz pewnie bedzie robil ponad 100


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malutkiz
post Sat, 12 Feb 2011 - 09:05
Post #4


User
Dołączył: Mon, 07 February 2011





szkoda że maluchy takie małe są bo bym sam sobie coś pokombinował widząc takie projekty biggrin.gif a skrzynia i reszta przeniesienia napędu z czego ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
=Inspektor Franz...
post Sat, 12 Feb 2011 - 11:52
Post #5


User
Dołączył: Wed, 26 December 2007
Skąd: Grosspolen





Zmyślna tokareczka Berkut wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PCM
post Sat, 12 Feb 2011 - 12:00
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 12 January 2008
Skąd: Białystok





Bardziej wyoblarka, ale to nie zmienia faktu ,że bardzo pomysłowo biggrin.gif Ciekaw jestem jak to śmiga.
Jak rozwiązałeś chłodzenie??
Pozdr


--------------------
Kszzzzysztof
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peerbe111
post Sat, 12 Feb 2011 - 12:53
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





Mogłeś nie malować wydechu,fajnie wyglądał bez farby
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sat, 12 Feb 2011 - 13:04
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Czego nie zrobiłeś wydechu 4-2-1 tylko 4-1?


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 12 Feb 2011 - 16:36
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Czy to będzie kiedyś dokończone i będzie jeździło smile.gif ??
Powodzenia w projekcie i owocnych kresek na hamowni.
Hehe coś czuję że na dobrej oponie i ostrym ruszeniu będzie przód unosiło biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 12 Feb 2011 - 17:52
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Monte Calvaria przejechane bezawaryjnie. Silnik sprawial na poczatku duzo problemow bo Tomek nie byl przyzwyczajony do tego ze ma az tyle mocy/momentu. Pozniej jak opanowal sztuke wciskania gazu powoli i nie na maksa (motor reguje na gaz natychmiast i z bardzo duza werwa) wychodzilo to bardzo zacnie. Pod koniec rajdu sprzeglo niestety juz nie bylo w stanie utrzymac w ryzach silnika, zaczelo delikatnie popuszczac.

CYTAT
Przyjemnie byłoby zobaczyć jakikolwiek opis auta i może filmik prezentujący jego możliwości?


Pokazuje silnik bo mialem okazje go robic, sam samochod jest nie moj i to od Tomka zalezy czy pokaze czy nie. Filmik mysle ze na dniach bedzie na YT (filmy z rajdu).

CYTAT
a skrzynia i reszta przeniesienia napędu z czego ?


Skoda + polosie.pl

CYTAT
Czego nie zrobiłeś wydechu 4-2-1 tylko 4-1?


Bo 4-1 mam dobrze opanowane i moge dokladnie okreslic co bedzie potrzebne by dzialalo w okreslony sposob a z 4-2-1 musialbym eksperymentowac. No i tak jak jestem elastyczny w swoich opiniach tak uwazam ze 4-1 jest po prostu lepszy smile.gif

CYTAT
Czy to będzie kiedyś dokończone i będzie jeździło smile.gif ??
Powodzenia w projekcie i owocnych kresek na hamowni.
Hehe coś czuję że na dobrej oponie i ostrym ruszeniu będzie przód unosiło biggrin.gif


Jezdzi i jest gotowe od kilku dni, gotowosc rajdowa osiagnelo o 16.20 w ten piatek. Jeszcze trzeba podstroic i posprawdzac z czego precyzyjniej bedzie podawac paliwo, z tps czy z map, oba maja swoje wady i zalety.

Gotowosc do hamowni osiagnie jak spodoba mi sie afr i bedzie biegac tak jak trzeba. Teraz nie ma zadnych korekt zaplonu, zupelnie seryjny slupek, na kanaly w glowicy nawet nie spojzalem. Tylko osprzet + wlanie brakujacego paliwa smile.gif

Hehe... unoszenie kol smile.gif Na odcinku drugim (plac kostka + slupki) dajac w sandal przy bocznych przeciazeniach kolo przednie wewnetrzne unosilo sie na jakies 30-40cm w powietrze. Na seryjnym 1.2 ledwo unosilo opone smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebcyc
post Sat, 12 Feb 2011 - 19:05
Post #11


Rookie
Dołączył: Sun, 06 February 2011
Skąd: Radomsko





Liczyłeś ten kolektor pod 4P ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 12 Feb 2011 - 20:56
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Kurcze Gratuluję udanej fajnej roboty !!
Strojenie ECU Masterem czy jakiś MS ??
Hehe przód przydało by się dociążyć coby go tak nie podnosiło biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Sun, 13 Feb 2011 - 08:35
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Czy to jest to auto:
http://www.126fan.pl/www/swap_1242.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Sun, 13 Feb 2011 - 11:08
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





No niezły samochód, kawał fajnej roboty. Tokarka mnie rozbawiła, zrobię zrobię sobie taką smile.gif


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebcyc
post Sun, 13 Feb 2011 - 11:14
Post #15


Rookie
Dołączył: Sun, 06 February 2011
Skąd: Radomsko





CYTAT(Coobcio @ Sat, 12 Feb 2011 - 20:56) *


Nie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sun, 13 Feb 2011 - 12:19
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





CYTAT
Liczyłeś ten kolektor pod 4P ???


Bylo, ale dopiero hamownia zweryfikuje jak bardzo mylilem sie. Dupo hamownia mowi ze jest b. fajnie. Wykresy beda jak auto bedzie wystrojone ostatecznie i bedzie korekta zaplonu, bo teraz tylko paliwo podlane co by nie bylo sucho.

CYTAT
Strojenie ECU Masterem czy jakiś MS ??
Hehe przód przydało by się dociążyć coby go tak nie podnosiło biggrin.gif


Jak napisane w pierwszym poscie, ECU Master DET II. Deflection obecnie po map bo mam ladny stabilny sygnal, problem jest jednak z zeskalowaniem go. W MS moglem sobie zrobic bin 106,100,95,90 kpa a reszte rzadziej a tutaj z tego co widze jestem skazany na zawezenie skali napiec by osiagnac to co chce.

CYTAT


Nie wiem, nie dziala mi link.

CYTAT
No niezły samochód, kawał fajnej roboty. Tokarka mnie rozbawiła, zrobię zrobię sobie taką smile.gif


Niezly silnik wink.gif Auto to zupelnie inna historia smile.gif




sebcyc - nie - co ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebcyc
post Sun, 13 Feb 2011 - 12:56
Post #17


Rookie
Dołączył: Sun, 06 February 2011
Skąd: Radomsko





To nie jest to auto co w tym linku, tylko pomyliłem cytat smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 13 Feb 2011 - 13:03
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Mi wszystkie auta z ITB najwygodniej się stroiło w funkcji TPS, z MAP-a jak chciałem to robić to nie dokładnie było lekkie muśnięcie gazu i prawie do 0 dochodziło...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sun, 13 Feb 2011 - 13:31
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





No wlasnie, prawie do 0. Na MS, przy lagodnych walkach jakie sa i w scierce i w tym silniku da sie to bez wiekszych problemow po map puscic i miec ladny AFR ale trzeba wlasnie skala sie pobawic. Bede teraz testowal jak to po TPS idzie ale boje sie o nizsze obroty i jazde przy czesciowych uchyleniach przepustnicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sun, 13 Feb 2011 - 14:05
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





niezly MAŁY sleeperek
ps, Berkut mozesz sie odniesc do mojego PW


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 20:53