![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 26 January 2011 Skąd: BRZESKO OKOCIM ![]() |
Witam Na początku chciał bym wszystkich serdecznie powitać. Mam na imię Dominik i pochodzę z Brzeska Okocim. woj. Małopolskie.
Posiadam takie autko jak w temacie czyli „Ford Focus MK1 1.8 16v 115 KM 160 Nm. 1998r” ma oryginalnie przejechane 140tys km jeździ na oleju syntetycznym silnik nie wymaga żadnych napraw wszystkie płyny „ustrojowe” oraz filtry wymienione , rozrząd 10tys km temu całe zawieszenie przód tył wymienione na nowe. Wszystko robione na oryginalnych częściach. A teraz przejdźmy do sedna sprawy chciał bym usprawnić moje autko tzn. dodać mu troszkę koni i Nm. chciał bym to zrobić w następujący sposób. Założyć całkiem nowy kolektor wydechowy dokładnie taki: http://moto.allegro.pl/ford-focus-kolektor...1428880806.html oraz jakiś tłumik środkowy i końcowy. Do tego dołożyć dolot tego typu: http://moto.allegro.pl/dolot-sparco-ford-f...1395151083.html . A teraz moje pytanie do Was . Jaki założyć tłumik środkowy i końcowy aby poprawić przelot spalin ale nie za bardzo podnieść głośność wydechu (chodzi o to ze tym autkiem robie długie trasy wiec to może być uciążliwe) nad końcowym myślałem takim : http://moto.allegro.pl/tlumik-sportowy-ded...1394443099.html . Ale co do środkowego to nie mam pojęcia póki co mój budżet na to przedsięwzięcie to 3 tys. zł. Kolejnym moim pytaniem jest o ile po takim zabiegu może zwiększyć się moc autka oraz ile Nm. Mu może przybyć?? Czy w ogóle taka modyfikacja ma sens czy będą to pieniądze wyrzucone w błoto?? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Acha jeszcze jedno autko w następnym tygodniu jedzie na hamownie tak ze mógł bym porównać efekty z przed i po modyfikacji. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Żeby było dobrze to kup ten kolektor wydechowy, wrzuć do bagażnika i pojedź do el-tecu czy tam innej firmy, która zajmuje się robieniem wydechów na zamówienie pod konkretny samochód, tam też zrobią Ci dolot tylko kupisz sobie filtr (stożek, grzybek czy co tam będzie Ci się podobać). Przy bardzo dobrym układzie możesz się spodziewać max dodatkowych 20 koni i 20 niutów... nastawiałbym się na jakieś 10-15. Poprawią się wrażenia dźwiękowe i dzięki temu będzie Ci się wydawać, że jest dużo szybszy... ale nie będzie.
![]() -------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 15 July 2009 ![]() |
to lepiej sprzedac, kupic takiego samego w dieslu zrobic program i bedzie szybciej i taniej
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 26 January 2011 Skąd: BRZESKO OKOCIM ![]() |
no właśnie z takiego punku widzenia jakie ma kolega "h8r" to raczej wolał bym już sprzedać to autko dołożyć te 10tys zł i kupić sobie FORDA FOCUSA ST anie bawić się w modyfikacje tego... a co do wypowiedzi że "Poprawią się wrażenia dźwiękowe i dzięki temu będzie Ci się wydawać, że jest dużo szybszy... ale nie będzie." to właśnie chodzi mi o to żeby autko nie buczało jak wściekłe...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
gdzies kiedys czyztalem ze walki/przepustnica/przeplywka z 2.0 i 130+ jest do osiagniecia
ale stary jestem pamiec nie ta. pamiec dobra: http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t...;c=129&f=20 http://forum.fordclubpolska.org/showthread...0911&page=2 http://www.fiestaturbo.com/articles/zetectuning |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 15 July 2009 ![]() |
no to przybyloby 15 koni to tak jak pewnie po tych zabawach w kolektor, dolot i wydech by przybylo tyle samo co z ta przepustnica, kolektorem i wałkami wiec tak czy inaczej przyrost prawie zaden i pewnie opor tego silnika bez wsadzania turbo
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Walki i przepustnica z 2.0 (o ile przepustnica nie jest taka sama) plus puszczenie dolotu na rurkach i kolankach od przepustnicy do stozka w jakies chlodne miejsce i bedzie duza roznica. Moj esson z tym silnikiem (tyle ze silver top) po zalozeniu powyzszych czesci zyskal bardzo duzo. Kolektor wydechowy od st kosztuje 700pln w ASO do tego wydech od ST i mysle ze te 135-140 kucy pownien miec a zamkniesz sie spokojnie w 2 tysiach.
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 26 January 2011 Skąd: BRZESKO OKOCIM ![]() |
a mam prośbę może kolego rex mógł byś podrzucić jakieś linki do tych części bo nie do końca ogarniam z których silników je zaadoptować ?? A jak będzie ze strojeniem takiego silnika wszystko będzie chodziło jak normalnie czy może będą jakieś szaleństwa typu skaczące obroty , szarpanie itp... aha i jeszcze jedno jak to się ma co żywotności silnika ??
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2007 Skąd: WE/CRY ![]() |
nie najgorszym pomysłem byłby kompresor z mercedesa, bez odprężania, na niewielkim doładowaniu. Tylko pewnie potrzeba by jakiegoś patentu żeby klimy się nie pozbywać.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 04 November 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
to lepiej sprzedac, kupic takiego samego w dieslu zrobic program i bedzie szybciej i taniej Kupić focusa'98 w dieslu i zrobić program.. ? ![]() Jak kolega ma sprawdzone auto, to po co mu kłopoty.. Szczególnie, że raczej za 2-3 tysiące auta nie zmieni i nie zachipuje. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
no właśnie z takiego punku widzenia jakie ma kolega "h8r" to raczej wolał bym już sprzedać to autko dołożyć te 10tys zł i kupić sobie FORDA FOCUSA ST anie bawić się w modyfikacje tego... a co do wypowiedzi że "Poprawią się wrażenia dźwiękowe i dzięki temu będzie Ci się wydawać, że jest dużo szybszy... ale nie będzie." to właśnie chodzi mi o to żeby autko nie buczało jak wściekłe... To jest najrozsądniejsza decyzja, nawet jeśli dojdziesz do tych 130 koni to dalej jesteś 40 za ST. Jakaś tam różnica będzie, ale moim zdaniem niewielka i jak okaże się, że to jednak za mało to jesteś w kropce, bo kolejne konie będą kosztować już konkretną kasę. Dokładasz 10 do ST... albo 10 na soft-turbo, co pewnie da coś szybszego od ST (choć nie koniecznie lepszego), ale zapewniam Cię, że różnica będzie wyraźnie odczuwalna. Jak zmieniasz wydech to pewnie liczysz się z tym, że auto nie będzie już tak ciche jak na serii, nie musisz pakować przecież prostej rurki 1-2 duże tłumiki i będzie w miarę cicho. -------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
Tyle, że Focus ST też szału nie robi, jedzie tylko na wysokich obrotach. Poza tym droższy w utrzymaniu od standardowej Foki. Najlepszy jest 2.0, trochę modów i ganiasz ST. Ładowanie w ten samochód to imo strata pieniędzy. Chcesz ganiać szybciej to trza Mondka ST. Focus RS jest pewnie poza zasięgiem.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
tak szczerze to powiem ze najlepiej kupic silnik 2.0 i miec spokoj. Z tego co widze na allegro po 1000pln z jakas tam gwarancja to sie wogole nie oplaca grzebac. Walki pewnie wyjda ze 300pln jak wogole ktos same sprzeda itd. Mam foke 2.0 3d i powiem ze essi mimo tego ze mam w nim niby wszystkie mody prowadzece oo 130+ (nie zweryfikowane hamka) to foker i tak lepiej idzie. Moze to tez kwestia skrzyni a moze trzebaby wystroic essona. Kwestia tego jak daleko chce sie isc. Napewno jest to tania modyfikacja o ile ma sie kogo kto wsadzi silnik za grosze
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 26 January 2011 Skąd: BRZESKO OKOCIM ![]() |
Wszystkie wypowiedzi są dobre ale puki co nie mam 10tys zł żeby kupić st a skoro st szału nie robi to po co lądować taka kasę w niego jak to kolega "tomekp" mam sprawdzone auto i nie chciał bym w nim robić nie wiadomo jakich modyfikacji bo chciał bym aby pochodziło jeszcze troszkę. A poza tym nie potrzebuję auta do 1/4mili chciałem nieznacznie puki co w miarę moich funduszy podnieść moc. na pewno nie będę dążył do tego aby zrobić ze 115konnego silnika o mocy 170-200km bo nie jest mi to potrzebne. Użytkuje to autko na co dzień i chciał bym aby było troszkę bardziej elastyczne a przy tym nie wysilone... A co sądzicie o chipie?? "opłaca się skórka za wyprawkę" w mojej okolicy oferują chipa do silnika benzynowego za 1,5tys zł jak myślicie takie coś w ogóle podwyższa moc w silnikach wolnossących ?? a jeżeli tak to ile ??
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
A co sądzicie o chipie?? "opłaca się skórka za wyprawkę" w mojej okolicy oferują chipa do silnika benzynowego za 1,5tys zł jak myślicie takie coś w ogóle podwyższa moc w silnikach wolnossących ?? a jeżeli tak to ile ?? Chip na wolnossącym seryjnym motorze o tzw "piździ włos", skoro interesuje Cię tylko kilka dodatkowych koni to kombinuj z tymi wałkami i kolektorem ssącym, co zostanie to wycięcie kata, wydech, na koniec strojenie. Przy dobrych wiatrach dobijesz do 140 koni. -------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
W którymś GT były opisane mody N/A i Turbo Zeteca.Poczytaj
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: SCI ![]() |
Ja proponuję przemyślenie opcji swapu na 2.0.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 10 April 2007 ![]() |
Myślę że najlepszym wyjściem jest zmiana na focusa 2.0 bo robiąc w takowym wałek przepustnice i kolektor wydechowy masz auto którym możesz pogonić fokę st wg mnie jest to lepsze wyjście od dokładania kasy do 1.8 tylko po to by jechało równo ze zwykłym 2.0
W razie czego znajomy ma do sprzedania srebrną fokę 2.0 w 3d ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Myślę że najlepszym wyjściem jest zmiana na focusa 2.0 bo robiąc w takowym wałek przepustnice i kolektor wydechowy masz auto którym możesz pogonić fokę st wg mnie jest to lepsze wyjście od dokładania kasy do 1.8 tylko po to by jechało równo ze zwykłym 2.0 W razie czego znajomy ma do sprzedania srebrną fokę 2.0 w 3d ![]() Jeszcze prościej kupić coś z VAG np. z 1.8T na pokładzie - droga przetarta w podnoszeniu mocy Osobiście bym sobie darował mody, i zaczął odkładać na auto z większym potencjałem |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Najpierw auto shamuj. Szwagier niedawno sprzedał Focusa 1,8 '98 salon RP, kupiony od pierwszego właściciela. Zdziwiło mnie jak to auto poganiało mojego escorta z podpisu. Że szybszy to wiedziałem, ale to byłą spora przepaść. Escort shamowany na 96PS, Focus - 129
![]() -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 17:39 |