![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam,
Od jakiegoś czasu w moim tdi pojawiło się dziwne stukanie. Ma ktoś pomysł co to może być ? Dźwięk pojawia się od czasu do czasu i w zasadzie nigdy niewiadomo kiedy, trwa przez kilkanaście sekund po czym zanika na jakiś dłuższy czas. Poniżej filmik : Pozdrawiam. -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
koło dwumasowe?
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#3
|
![]() |
Jak wciskasz sprzęgło to jest różnica?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
-------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
tam też jest dwumas
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Thu, 14 May 2009 Skąd: Żywiec ![]() |
Mi tak stukał napinacz przy alternatorze, ale to przy 1,9 PD ARL
Nie wiem jak to wygląda w 2.0, ale odgłos taki sam |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: SCI ![]() |
Na ucho nikt ci dokładnie nie powie co to jest. Ewidentnie słychać to z okolic paska wielorowkowege/rozrządu. Proponuję zdjąć pasek wielorowkowy zobaczyć czy nie ma luzu na którymś z kół/łożysk: sprężarki, alternatora - tu najczęściej padają i odpalić samochód i porównać dźwięk z komory silnika. W tedy da to jakiś obraz czy to rozrząd czy coś z w/w.
Ja miałem coś podobnego, po czasie przeszło w stały szum. Wstępna diagnoza wskazuję na łożysko kompresora sprężarki klimatyzacji, jutro jadę się upewnić. Na napinacz mi to nie wyglądam jednak to można łatwo sprawdzić, podczas takiego dźwięku po prostu naciśnij na amortyzatorek napinacza, to powinno przynieść jakieś wyraźne zmiany, jeśli nie, tzn że on powinien być ok. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Jak zrzucisz pasek, to zobacz czy sprzęgiełko na alternatorze nie jest zablokowane. Bo może dawać taki efekt. I powoduje to szybkie rozwalenie napinacza paska, co unieruchamia auto na drodze
![]() -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Opcji dużo do w/w należy dodać pompe wody. Najlepsza diagonoza i najszybsza może wyglądać tak. Zrzuć pasek i zobacz czy ustało, jak nie weź styl drewniany jakies 40cm i przykładaj kolejno w różne miejsca silnika trzymając go na samym końcu tak, żebyś mógł przyłożyć ucho do dłoni w której trzymasz styl. Prymitywne ale działa coś jak słuchaweczki lekarskie, tylko ich nie używaj bo możesz stracić słuch.
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
u mojego ojca (AVF) jest dokladnie taki sam dzwiek, juz drugi raz zreszta. Lozysko/sprzegielko alternatora. Brzeczalo, brzeczalo, az rozlecialo sie i oska alternatora wlazla w wiatrak od wiskozy
![]() -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: SCI ![]() |
CYTAT Jak zrzucisz pasek, to zobacz czy sprzęgiełko na alternatorze nie jest zablokowane. A czy właśnie przypadkiem sprzęgiełko alternatora nie powinno się blokować? Z tego co pamiętam to powinno się kręcić tylko w jedną stronę, a w drugą być zablokowane, jeśli obraca się równie lekko w jedną jak i w drugą to znaczy, że jest do wymiany. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Częsciej blokuje się całkowicie, co daje taki właśnie efekt - drgania paska, przenoszone na napinacz.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 13 February 2011 Skąd: Warszawa - Kraków ![]() |
Witam,
z pewnego źródła mogę powiedzieć,że musisz sprawdzić wszystkie rolki i napinacze, koło dwumasowe i sprzęgiełko koła i myśle,że wszystko się wyjaśni.. Pozdrawiam. -------------------- Black and white ... 264ps
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
co ciekawe miałem/mam coś takiego w Vectra C 1.9CDTI
występowało to tylko kiedy samochód nocował "pod chmurką" i było bardzo zimno. odpalało się rano samochód, klima załączona (kontrola się pali) tryb AUTO i samochód wpadał w takie coś po około 30 sekundach pracy na luzie. Po około 2-3 minutach to ustępowało (złapanie temperatury przez silnik) Czasem po załączeniu ogrzewania foteli lub wyłączeniu ich (zmiana obciążenia alternatora) powodowało zanik tego dziwnego "rezonansu" czy czkawki. Głupia rzecz.. ale po zmianie oleju nie zauważyłem tego. W ASO musiał bym samochód zostawić na zimną noc by rano im to zademonstrować... więc to odpuściłem Pasek wymieniony na 100k ale objaw występował Rolka/rolki/napinacz ........ teoretycznie możliwe, bo chyba nie wymienili Dwumasa - w pełni sprawna U mnie występuje/występowało to tylko i wyłącznie po zimnych nocach. Normalnie w ciągu dnia na ciepłym czy na już ostygniętym silniku nie zauważyłem tego |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Wymieniłem pompę wody (wg. pewnego mechanika to miało być to
![]() Na 100% niestety walnięty jest dwumas. Słychać teraz stuki praktycznie cały czas z okolicy skrzyni. Jutro wyciągam to z auta i oddaje we wtorek do regeneracji w sprzeglo-service w Poznaniu. Wg faceta, z tej firmy koło po takim zabiegu chodzi jak nowe plus dostajemy 12 miesięcy gwarancji a całkowity koszt regeneracji zamyka się w 500zł. Przy cenie nówki w ASO 3200zł i ok 2600zł na allegro wychodzi śmiesznie mało więc zdecydowałem się zaryzykować. Jak nie to niestety wleci nówka ![]() -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#16
|
![]() |
u Ciebie występuje to i na ciepłym i na zimnym silniku ?
od początku tak było ? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Kiedyś czyli jakieś ja wiem z 6 może 8 tys km temu najłatwiej stuki bylo słychać na zimnym silniku. Na ciepłym raczej nie, choć ciężko mi to teraz ocenić.
Rano wsiadałem odpalałem fure, dojeżdzałem do pracy jakieś 5km, stawałem, otwierałem drzwi i można było usłyszeć takie stuki. Teraz niestety praktycznie cały czas stuka bez względu na temp. wody i chyba ( bo mogę być już przewrażliwiony) delikatnie drży buda, chociaż praktycznie większość tdi funduje takie "delikatnie" łaskotanie. W każdym bądź razie zobaczymy co z tego wyjdzie, bo sam jestem ciekawy. -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
po wciśnięciu sprzęgła też tak tłucze ?
bo jak nie to dwumas |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
po wciśnięciu sprzęgła też tak tłucze ? bo jak nie to dwumas Skrzynia to DSG więc nie mam możliwości wciśnięcia lewego pedału ![]() -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#20
|
![]() |
aaaa...
pisałeś, faktycznie ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 18:11 |