![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
Witam,
jako grupa 4 studentów postanowiliśmy w ramach dyplomu zrobić pojazd napędzany 2 silnikami spalinowymi. Wybór auta na którego bazie miał być zbudowany nasz projekt, był dość łatwy i padło na golfa mk2 z uwagi na niska cenę zakupu samochodu, dostępność i cenę części co przy studenckim budżecie było priorytetem. Aktualnie ukończony jest stage I, z uwagi na ograniczony czas i budżet nie staraliśmy się nawet wykańczać perfekcyjnie tego projektu, po pierwsze ma działać, po drugie być bezpieczny. Stage II i tak przewiduje demontaż większości podzespołów i wtedy będziemy starali się o odpowiedni wygląd. Modyfikacje Silnik: seria 2 x 1.8 8V RP Układ dolotowy: seria Układ wydechowy: przerobiony tak by pomieścić 2 układy wydechowe Układ wtryskowy: seria Elektronika: zastosowanie serwomechanizmów modelarskich w celu sterowania przepustnicami Układ chłodzenia: przód – seria, tył – większa chłodnica pojawiająca się w różnych wersjach silnikowych, 2 wiatraki z uwagi na ograniczony ruch powietrza i zasysanie cieplejszego powietrza poprzez ustawienie chłodnicy za silnikiem. Układ napędowy: na obie osie, bez tradycyjnego centralnego dyfra, bo nie ma mechanicznego połączenia między napędami obu osi, możliwość sterowania proporcją rozkładu momentu poprzez dławienie jednego z silników Zawieszenie: 2 x najtańszy gwint przedniej osi (producenta nie pamiętam, bo pierwszy raz o takowym słyszałem), konieczny montaż uniballi w tylne wahacze. BODY KIT: seria GT Poniżej przedstawię efekt prac wraz z opisami. Zaczęliśmy od prowizorycznego remontu starych, cieknących silników ![]() ściąganie wymiarów, jakieś wstępne przymiarki ![]() dziura w dawcy silnika, na którym mogliśmy ćwiczyć ![]() ![]() pierwsze przymiarki do montażu serwomechanizmu modelarskiego sterującego pracą przepustnicy ![]() symulator pracy silników ![]() stelaż mechanizmu odpowiadającego za przyspieszenie, na nim zamocowany został potencjometr ![]() optyczny czujnik obrotów silnika (tutaj wału rozrządu), z czasem zmieniony na magnetyczny ![]() próba przeszczepu kielichów przedniego zawiasu do tyłu, okazało się na szczęście, ze amory zmiesciły się w oryginalnych tylnych kielichach ![]() przymiarki do osadzenia wózka ![]() pierwsze prowizoryczne mocowania ![]() osadzanie silnika ![]() ![]() ![]() leży na łapach ![]() sterowanie zmianą biegów ![]() przy wykorzystaniu linek dwustronnego działania, po zmontowaniu okazało się, że opory są za duże ![]() ![]() nauczeni doświadczeniami z „próbówki” zaczęliśmy ciąć pacjenta ![]() w międzyczasie ktoś wykonał obudowę drążka zmiany biegów ![]() jak najdokładniej ustalamy pozycję wózka, zrobiliśmy stelaż z płyt i profili, pion murarski się przydał i szlaufwaga ![]() ![]() na podstawie wcześniejszych pomiarów przystąpiliśmy do zabudowy mocowań wózka ![]() ![]() ![]() ![]() gotowe do spawania przez profesjonalistę ![]() ![]() oto efekt ![]() zabrakło miejsca na prędkościomierz… ![]() zabraliśmy się za układ chłodzenia, najpierw próbowaliśmy z jedną chłodnicą o większej mocy cieplnej z przodu ![]() ![]() w tak prozaiczny sposób rozwiązaliśmy sterowanie sprzęgłem. W stage II będzie już hydraulika ![]() ![]() nowy pomysł na sterowanie biegami ![]() ![]() centralny dyfer ![]() chłodnica tylna, jednak przy takim ustawieniu pomimo wielu patentów mieliśmy problem z odpowietrzeniem i prawidłowym działaniem układu chłodzącego ![]() układ zasilania ![]() ![]() wykorzystaliśmy korektor siły hamowania. Na szuter i śnieg wystarcza, ale na asfalt za mało kastruje tylne zaciski. Najpierw spróbujemy uzyskać prawidłowy balans skuteczniejszymi heblami z przodu, jak to nie wypali to albo zaadoptujemy jakiś korektor, albo zakupimy normalny regulator. ![]() tłumiki, jedna z dwóch rzeczy oprócz spawania, którą zleciliśmy ![]() ![]() mocowanie gotowe ![]() ![]() tak wygląda poskładany do kupy ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 15 May 2003 Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow ![]() |
zamien linki na zdjecia... nie chce mi sie klikac... pewnie nie tylko mi...
-------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
zabudowa przeciwogniowa, wygłuszenie, ekrany termiczne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() teraz centralny dyfer, ma jeszcze 2 dodatkowe pokrętła ustalające obroty min. ![]() zestaw wskaźników, wraz z prędkościomierzem i akcelerometrem ![]() wspólny dla obu silników zbiornik paliwa, generalnie turbodrut, ale nie znaleźliśmy niczego o zadowalających wymiarach, a zbudowany na zamówienie zostanie dopiero do nowych silników ![]() kielich i zabudowa boczków ![]() tylna przekładnia kierownicza ![]() zmieniona pozycja tylnej chłodnicy, dodany drugi wentylator ![]() prędkościomierz ![]() nowy zawias ![]() pierwszy filmik: http://www.youtube.com/watch?v=c0dz9_m7qXQ |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
na to czekalem...
jestem dumny,ze pierwszy moge pochwalic ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 ![]() |
Fajnie. Proponuje zmienic skrzynie na sterowane linkami.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
tym sie calkiem dobrze steruje, biegi lekko i precyzyjnie ku naszemu zaskoczeniu wchodza (jest wiele mozliwosci regulacji), gorzej ze sprzeglem :/
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 ![]() |
Sprzeglo przy skrzyni z linkami masz hydrauliczne ale i tak mysle ze trzeba by wydumac jak tym sterowac.
Pierwsze bimoto w PL? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
jak rozwiązaliście sprawę rejestracji? rozumiem że w dowodzie macie 2x1.8
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Niezly kot, po pracy musze dokladniej przejzec wszystko
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Szkoda, ze nie siedzi tam 2x KR a najlepiej ABF, ale może w STAGE 2 będzie coś podobnego. Kawał dobrej roboty
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
stage II obejmuje 2xKR, nie chcemy ABFa, po pierwsze bo jest drogi, po drugie bo juz pewno mu jakis komputer zaladowali, a w kr mamy czysto mechaniczne sterowanie wiec depniecie pedalu przyspieszenia od razu jest odczuwalne - jak w starych dobrych autach
![]() Sprzeglo przy skrzyni z linkami masz hydrauliczne ale i tak mysle ze trzeba by wydumac jak tym sterowac. Pierwsze bimoto w PL? nie wiem czy pierwsze, ale jest nadzieja ![]() jak beda KRy to sie bede martwil, sprzeglo bez hydrauliki nastręcza wiele problemow, sa rozne opory i przez to zmiana biegow trwa za dlugo. takze chcemy hydraulike, jak beda skrzynie to wtedy trzeba bedzie wydumac jak zmieniac biegi na linkach. jak rozwiązaliście sprawę rejestracji? rozumiem że w dowodzie macie 2x1.8 da sie go zarejestrowac, ale jeszcze tego nie uczynilismy, na pewno nie z tym zbiornikiem paliwa i nieprzebadanymi spawami. pojazdem poruszamy sie po zamknietych torach/odcinkach drog. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 November 2010 ![]() |
PG?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
tak polinuda na wybrzezu
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
da sie go zarejestrowac, ale jeszcze tego nie uczynilismy, na pewno nie z tym zbiornikiem paliwa i nieprzebadanymi spawami. pojazdem poruszamy sie po zamknietych torach/odcinkach drog. a można wiedzieć jakie wymogi musi spełniać auto żeby to było w pełni legalne? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR ![]() |
Ogarnęliście dyfer centralny to i z komputerem sterującym sobie poradzicie (albo zbudujecie własny). Ile fajnych koncepcji sterowania w poślizgu (lub kontroli poślizgu) można zaimplementować jeśli do dyspozycji ma się dwa silniki na pełnym wtrysku i dwie niezależne, sterowane elektronicznie przepustnice, panowie !
![]() Ogólnie to gratuluję zapału i... zbieżności życzę ![]() -------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
fajny projekt tylko szkoda ze takie slabe te silniki , trzeba bylo vr6 pakowac , skrzynia na linki , sprzeglo na hydraulike , taka sama a moze latwiejsza robota a o wiele wiecej zabawy .
a jak juz chcecie ta skrzynie z hydraulika to moze zastosowac patent z golfa mk4 SDI / 1,4 tam jest podobna skrzynia ale sprzeglo pracuje na hydraulice ( taka dostawka do skrzynie jest . -------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
po pierwsze koszty!!!!
po drugie zaczynajac nie wiedzielismy czy to bedzie jezdzic. po trzecie znajdz vr-y w dobrym stanie, co nie wypluja 120 KM bo i tak sie zdarza. po czwarte masa vr-a. myslalem juz o patencie z dostawka, ale prawde mowiac nie wiedzialem, ze jest gotowy ![]() mialem przeczucie zeby wstawic temat na racing forum, co by dowiedziec sie czegos przydatnego ![]() a można wiedzieć jakie wymogi musi spełniać auto żeby to było w pełni legalne? na razie jeszcze nie wiem dokladnie, ale mam kontakt do doktóra po naszych pojazdach co sie zajmuje takimi przypadkami ![]() Ogarnęliście dyfer centralny to i z komputerem sterującym sobie poradzicie (albo zbudujecie własny). Ile fajnych koncepcji sterowania w poślizgu (lub kontroli poślizgu) można zaimplementować jeśli do dyspozycji ma się dwa silniki na pełnym wtrysku i dwie niezależne, sterowane elektronicznie przepustnice, panowie ! ![]() Ogólnie to gratuluję zapału i... zbieżności życzę ![]() dzieki. zbieznosc to nie problem, mam nadzieje, ze tez nie bedzie problemem jak ustalimy wozek w miejscu ![]() teraz lubi plywac powyzej 100 km/h przepustnice w kr i tak beda sterowane elektronicznie, ale chodzi mi o to, ze komp nie musi myslec jak przyspieszyc, zeby za duzo dymu nie puscic, co mnie mocno irytuje w dzisiejszych autach. natomiast to co mowisz o sterowaniem ECU bardzo ciekawe i warte rozwazenia, do tej pory nie zapatrywalismy sie na to. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
nie przesadzaj z tymi kosztami , z jakis anglikow ( passat , mk3 ) za 2 - 2,5 tys kupisz kompletne silniki , co do mocy to nie miej wyobrazenia za 20-letni KR bedzie mial 136 PS ... to juz relikty panie i nie ma sensu sie w to pchac .
Mozna by tez zaszczepic silniki z skrzyniami z scigacza , lekki , mocny i niedrogie takie komplety .... pozdrawiam i powodzenia . -------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
ale kr raczej w latwy sposob doprowadze do porzadku
![]() oczywiscie, ze mozna wpakowac wszystko co sie da. natomiast mi do mk2 jakos pasuja te kr-y. poza tym projekty raczej nie koncza sie na stage II ![]() nie przesadzaj z tymi kosztami , z jakis anglikow ( passat , mk3 ) za 2 - 2,5 tys kupisz kompletne silniki , my za 600 zl cala dwojke kupilismy (ta co poszla na dawce) ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
fantastycznie nakręcicie jakiś film
ja bym chciał obejrzeć wykres z hamowni 4x4 ![]() -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 06:31 |