Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> so wybrać - Bilstein czy Koni
Fishman
post Sat, 30 Oct 2010 - 13:11
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Witajcie,po tym jak dodałem supercharger do jaguara XK8, przyszedł czas na zmianę zawieszenia. Z obecnym 11 letnim zawieszeniam jest niebezpiecznie.
Wymieniam wszystkie gumy... Auto kladzie sie mocno na zakretach, wiec postanowilem zmienić sprężymy na Paramount o 3 cm krótsze.

Nie wiem co robić z amortyzatorami. Mam do wyboru amortyzatory KONI SPACIAL regulowane albo Bilstein BE5 (F4-BE5-6727-H0 nie są regulowane)
Ceny podobne.

Doradzcie przoszę, bo w przyszłym tygodniu chce zamówić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 30 Oct 2010 - 13:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
sparci
post Sat, 30 Oct 2010 - 16:21
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Wieliczka





Było już na forum na temat amorów tych dwóch producentów-poszukaj. Tak w skrócie w Koni masz regulacje zewnętrzną więc w każdej chwili możesz przestawić amor,z drugiej strony Bilsteina można regenerować-więc kupujesz amor jakby dożywotnio. Wybór należy do ciebie bo pod względem jakości to jedna liga. Ja mam bile B8 w lanosie i mogę powiedzieć tylko tyle że amory bardzo trudne do zniszczenia nawet przy stanie polskich dróg i upalaniu auta po różnych kjsach.


--------------------
Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE
Yamaha YZF-R1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Sat, 30 Oct 2010 - 19:19
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Bardziej mi chodzi o właściwości jezdne. Nie mam pojęcia co to model b5 bilsteina...
Ty porówujesz te koni zapewne do B8. Czy koni na soft nie bedzie za twardy na polskie drogi?
Tych koni nie da się regenerować
I dziękuję za odpowiedż.

I jeszcze jedno. Czy można z tylu dać nie regulowane bilstainy a z przodu regulowane Koni?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichyg60
post Sat, 30 Oct 2010 - 20:04
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 29 October 2003
Skąd: Warszawa / cultstyle.pl





Koni na "soft" to sa praktycznie niewiele sztywniejsze niz seria, regulacja dziala bardziej przy koncu


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Sun, 31 Oct 2010 - 07:54
Post #5


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Panowie,
Czy moge liczyc na pare słów więcej? Naprawde nie mam pojęcia o zawieszeniu.
Nadal nikt nie napisał czy moge dać różne anortyzatory na przód i inne na tył...
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 31 Oct 2010 - 08:35
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





nie powiedzialbym zeby koni i bilstein byly z jednej ligii biggrin.gif . u mnie po 60tys koni z tylu sie wypocil do zera a drugi zaczyna tlumic jak juz kawalek skoku zrobi.
nie bedziesz tego regulowal i jezdzil chyba na tor? ja bym wybral z tych 2 bile(ustawic pod sprezyny i cieszyc sie jazda), a z tych 3 spax'a


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sun, 31 Oct 2010 - 10:39
Post #7


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(Fishman @ Sun, 31 Oct 2010 - 07:54) *
Czy moge liczyc na pare słów więcej?

oczywiscie. tu znajdziesz duzo wiecej na temat tych amortyzarow: http://www.racingforum.pl/index.php?act=Search

serio.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 31 Oct 2010 - 10:47
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(Porszak @ Sun, 31 Oct 2010 - 08:35) *
nie powiedzialbym zeby koni i bilstein byly z jednej ligii biggrin.gif . u mnie po 60tys koni z tylu sie wypocil do zera a drugi zaczyna tlumic jak juz kawalek skoku zrobi.

u mnie w dupowozie bilstein b6 wysrał sie po 8tyś km wylały sie dwie sztuki biggrin.gif jak zadzwoniłem do zerkopolu to pan powiedział że to norma blink.gif po zakupie nowych mogłem wysłać do niego na poprawienie fabryki. cycki mi opadły
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rufuz
post Sun, 31 Oct 2010 - 11:05
Post #9


Frequent User
Dołączył: Thu, 12 February 2009





Ja mam Koni Sport z ustawieniem na średnią twardość. Używam od ok 2 lat i jak na razie wszystko w porządku. Niedawno robiłem diagnozę samego zawieszenia i wszystko jest ok.


--------------------
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T, 200KM Powered by Maptek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 31 Oct 2010 - 19:04
Post #10


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





koni robi zawieszenia dla f1 dla maclaren mercedes.a zawieszenia maclarena zawsze wuazane byly za najlepsze.co do jakosci amortyzatorow to sie nie wypowiadam bo ja nop z konim juz na wstepie mialem problemy.ogolnie dizie masowka wiec mozna roznie trafic tak jak z kazdym towarem.a co wlasciwosci jezdnych to pewnie tez zalezy od konkretnego modelu.teoretycznie firma koni sie chwali ze poszczegolne amortyzatory sa sprawdzane na torze i takie tam inne brednie.ale kto w to wierzy.najlepiej kupic oba zestawy bilsteina i koni wybrac sie na tor poznan pomierzyc 10 okrazen na jednych i na drugich i sie zdecydowac.inaczej to raczej ebda tylko subiektywne rady.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciu$
post Mon, 01 Nov 2010 - 17:35
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 05 July 2008
Skąd: Białystok





CYTAT(piwo @ Sun, 31 Oct 2010 - 19:04) *
koni robi zawieszenia dla f1 dla maclaren mercedes.a zawieszenia maclarena zawsze wuazane byly za najlepsze.co do jakosci amortyzatorow to sie nie wypowiadam bo ja nop z konim juz na wstepie mialem problemy.ogolnie dizie masowka wiec mozna roznie trafic tak jak z kazdym towarem.a co wlasciwosci jezdnych to pewnie tez zalezy od konkretnego modelu.teoretycznie firma koni sie chwali ze poszczegolne amortyzatory sa sprawdzane na torze i takie tam inne brednie.ale kto w to wierzy.najlepiej kupic oba zestawy bilsteina i koni wybrac sie na tor poznan pomierzyc 10 okrazen na jednych i na drugich i sie zdecydowac.inaczej to raczej ebda tylko subiektywne rady.


Rozumiesz coś z tego co napisałeś? Bo ja nie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 01 Nov 2010 - 18:31
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





A ja przerobię na bardziej czytelne :]

Koni robi zawieszenia dla zespołu F1 McLaren Mercedes, a ich zawieszenia zawsze uważane były za najlepsze. Co do jakości amortyzatorów - nie wypowiadam się, bo ja z Koni miałem problemy od samego początku. Ogólnie idzie masówka, więc można trafić różnie, tak jak z każdym innym towarem. Co do właściwości jezdnych - to prawdopodobnie też zależy od konkretnego modelu. Teoretycznie firma Koni chwali się tym, że poszczególne amortyzatory są sprawdzane na torze, jak i innymi bredniami - ale kto w to wierzy ? Najlepiej kupić oba zestawy - Bilsteina i Koni - wybrać się na tor poznań, pojechać po 10 okrążeń pomiarowych na jednych i na drugich i podjąć decyzję - inaczej będą to tylko subiektywne rady.

Mam nadzieję, że teraz jest czytelniej i lepiej, ale to tylko nadzieja smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 09:13