![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Muszę nowe kupić zimówki na ten sezon, rozmiar 185/65/15. Do tej pory jeździłem na Nokianach WR G2. Znajomy ma u siebie na aucie Bridgestone'a Blizzaka LM30, bardzo je chwali i zastanawiam się, czy nie spróbować czegoś nowego. Czy ktoś z Was miał może do czynienia z oboma modelami opon i mógłby je porówać? Albo czy ktoś może napisać coś o Blizzaku LM 30 (w interesującym mnie rozmiarze jest jeszcze LM32, ale to już zupełnie inny bieżnik - ktoś coś wie?)? Nokian w mojej opinii sprawował się bardzo dobrze, szczególnie na mokrym asfalcie oraz błocie. Śniegu dużo nie przerabiam, bo w góry jeżdżę okazyjnie, głównie miasto, trasa, zakręty. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Nie wiem jak LM30. Na LM25 sie strasznie zawiodłem zeszłej zimy. Z tego duetu bez zastanowienia Nokian. Na zimę może konkurowac jeszcze z Vredestainem, reszta wielkich producentów robi oopny albo kiepściejsze, albo znacznie droższe.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Od tych Nokianów o niebo lepsze okazały się jakies Nankangi, które musieliśmy kupić na szybko.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
Spotkałem się z wieloma opiniami, że WR G2 nie wyszły im za dobrze - ja używam wcześniejszego modelu WR - są super - nigdy nie miałem lepszych zimówek.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
Bridgestone Blizzak - to wielka kupa. Daje radę w śniegu ale na mokrej nawierzchni jeździsz jak po lodzie.
-------------------- Klub 100kucy/1L
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Nie wiem jak LM30. Na LM25 sie strasznie zawiodłem zeszłej zimy. Z tego duetu bez zastanowienia Nokian. Na zimę może konkurowac jeszcze z Vredestainem, reszta wielkich producentów robi oopny albo kiepściejsze, albo znacznie droższe. widać że masz znikomą wiedzę o branży oponiarskiej z dobrych opon, które się dobrze wyważają, i najważniejsze sprawdzą się w warunkach miejskich, to np Conti WinterContact TS810 z premium, z midium Uniroyal MS 6 (MS 66), nie pisze że Nokian jest zły, bo to dobra guma, ale miałem porównanie podczas testów na kilku rozmiarach, najważniejsze żeby dostosować odpowiednią gume pod twoje zapotrzebowanie, bo jeśli jezdzisz nie szybciej niż 160 km/h w zimę, i mieszkasz na drogach trudno przejezdnych trzeba wybrac inną (oczywiście liczy się to procentowo i wtedy dopiero dobiera ogumienie np: 60% miasto 20% autostrada itd) -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Dokladnie. WR G2 to nie jest guma na snieg - to jest zimowka na warunki typu plucha, snieg rozpuszczony sola i szybsza jazda po wlasnie takich drogach (juz mokrych).
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
jeździł ktoś może na Vredestein Xtreme Wintrac
ponoć rewelacyjna opona. ![]() -------------------- A110S
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
Mam WR G2 i złego słowa nie mogę powiedzieć.
Fakt, że są stosunkowo szerokie bo 235.. ale nie zakopałem się tej zimy |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Jeździłem na tym Vredesteinie i uważam, że jest zajebisty.
Wymieniony powyżej Nankang (pewnie Snow Viva) to naprawdę niezła opona w śniegu. Niekoniecznie na asfalcie czy wodzie. Ale znam przypade odpadających kawałków bieżnika. Nokiana WR G2 miałem okazję wypróbowac na Clio Sport i uważam, że nie było źle. Napewno nie jest to poziom starego WR, ale jest nieźle. Conti Winter TS810 to naprawdę dobry, sprawdzony bieznik. Też polecam. Co do doboru opon pod zapotrzebowanie, to mam z tym nieco problem. Bo odpowiadam za zakupy opon do floty ok 50 aut, pół na pół dostawczych i osobowych. Różne style jazdy, różne tryby eksploatacji aut. A nie będę kupowal każdemu innej opony. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 15 July 2010 ![]() |
Polecam Nokiany, mialem w Mercedesie 205/60R15 naprawde jechal jak czolg. a Bridgestony byly w hondzie, byly dość śliskie
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Jedna drobna uwaga - ocena opon jest zawsze subiektywna, jak ocena auta. Nie ma dwóch takich samych dróg, aut, kierowców. Zmiana któregoś parametru może spowodowac, że opona będzie zajebista albo beznadziejna.
Pomija opony topowo wyczynowe. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Wed, 08 September 2010 ![]() |
Pamięta ktoś serię hakkapeliita nokiana? albo hakkapeliita 2? To były opony...
teraz szukałbym, faktycznie verdsteina, blizzak to kupa |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Hakkapelita NRW miałem na Sierrze swego czasu. I wyciagałem z zasp siakieś przednionapędowe popierdółki. Jedyny gadzet jaki miałem extra, to fabryczne Visco LSD. Niesamowite kapcie na sniegu
![]() -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
hakkapelity to obecnie model W, WR to obecnie W+. Jezdzilem na WR, obecnie jezdze na W i uwazam, ze WR byl zdecydowanie lepszy na sniegu, lepszy na mokrym asfalcie i blocie, zdecydowanie cichszy. WRg2 na kopnym sniegu podobno slabszy od WR. Za to na blocie i suchym zdecydowanie lepszy (opinie klientow ktorzy jezdzili na tym i na tym).
-------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 December 2007 Skąd: Dominican Republic ![]() |
mam zimówki hakkapelita i nie moge złego słowa powiedzieć oprócz generowanych przez nie odgłosów
![]() -------------------- BRmotoRS
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 26 March 2007 Skąd: Pruszków ![]() |
Jedna drobna uwaga - ocena opon jest zawsze subiektywna, jak ocena auta. Nie ma dwóch takich samych dróg, aut, kierowców. Zmiana któregoś parametru może spowodowac, że opona będzie zajebista albo beznadziejna. Pomija opony topowo wyczynowe. I wszystko w temacie. Z mojej strony info, że 810-tka 205/60R16 sprawdza się zajefajnie w prawie 5m aucie ważącym 1650kg w wawie i pod wawą, będzie g... przydatne jeśli śmigasz polo w dizlu gdzieś po nie odśnieżonej wiosce. Potwierdzam też niektóre powyższe , że nokian na "typowym" sniegu średnio sobie radzi w aucie typu pug207 W obydwu przypadkach ocena oparta na jednym (zeszłorocznym) sezonie. -------------------- Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
CYTAT Potwierdzam też niektóre powyższe , że nokian na "typowym" sniegu średnio sobie radzi w aucie typu pug207 no i sam uogólniasz napisz jaki rozmiar opony był w tym pug207 w Vectra C też niektórzy marudzili, że się opona kopała... ale mieli 195 (bo przecież taniej i ma być wąsko). Ja mam 235 i zero problemu z trakcją na śniegu. Wsadź do tego pug207 oponę 195 czy nawet 205 i zobacz... czy nie będzie sobie radził na śniegu. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 26 March 2007 Skąd: Pruszków ![]() |
Spoko, nic nie uogólniam
Opony jak fabryka kazała. Autor tematu szuka 185 więc nie wiem o co kaman z tymi 205. tak BTW 205tka w pugu207 1.4 88KM benzin to sorry... ale... chyba tylko wygląd będzie miała a nie właściwości jezdne w zimie (nie mówiąc o i tak mizernych osiągach i spalaniu)... choć przyznam teoretyzuję, bo nigdy takich do małego auta nie zakładałem. -------------------- Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Wed, 08 September 2010 ![]() |
Generalnie na zimę opona powinna być taka jak zaleca producent nie bez powodu. O ile w kopnym śniegu łatwiej się zakopać (brak skilla w jeździe zimą, kto jeździł 4x4 w offroadzie wie dlaczego nie zatrzymywać się w błocie, tak samo na śniegu jest) o tyle w jeździe po mokrym, błocie pośniegowym i wszelkiego roadzaju syfie na drodze jest znacznie lepsza. Generalnie szerokie laczki niski profil fajne są na suche drogi, można poginać. Jak tylko droga zrobi się wilgotna to auto na laczkach 205 czy 215 objedzie cienki z laczkami 145 - taka prawda, bo siła docisku na mokrym im większa na cm2 tym lepiej.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 15:21 |