Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> jakie zawieszenie do audi B2 (B3) quattro time attack ?, H&R, KW a moze coś innego ?
cowboy
post Fri, 23 Jul 2010 - 10:01
Post #1


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





hej

mam B2 z podwoziem od B3, czyli amory przykręcane do zwrotnicy, całe napędy z B3 quattro sedan, czyli przednie i tylnie amory są identyczne (nie tak jak w S2 czy B4)

ogólnie to oferta do audi B3 typ 89 jest bardzo ograniczona...

raczej na 90% musi być u mnie gwint, żeby ładnie dopasować koła do poszerzeń, tak aby opona wypełniła nadkole

być moze kit do 2.2T lub 2.3 20V byłby dobry - waga silnika podobna jak mój VR6

jeśli chodzi o przód, to sanki są z B4 i stabilizator bedzie mocowany na łączniku do amortyzatora, tak jak w późniejszych modelach B3, śruby to M12

opcje jakie mam:

1. H&R monotube produkt nr 29503-2 - cena około 960 EUR

http://cgi.ebay.de/H-R-GEWINDEFAHRWERK-Aud...=item58886858b8

2. KW Var. 1 - cena około 1100 EUR

http://cgi.ebay.de/KW-GEWINDEFAHRWERK-VARI...=item3cae313615

3. KW Var. 2 - cena około 1230 EUR
http://cgi.ebay.de/KW-Gewindefahrwerk-Vari...=item3a5c46e257

wymagania:

- chciałbym aby zawiecha była mocno twarda, gdyż auto bedzie głównie upalane na lotniskowych eventach..
- chciałbym aby wkłady mozna było wymieniać / regenerować
- mile widziana regulacja twardości
- dobrze aby wytrzymała ze 20 tys km smile.gif


poproszę ewentualnie o jeszcze jakies inne sugestie i uwagi, chciałbym dobrze wydać te 4-5 kPLN wink.gif obecnie najbliżej jestem H&Ra

KW var 1 chyba nie ma amorów Koni ?, var 3 jest drogi i nie produkowany do tego modelu

czy Zerkopl regeneruje H&Ra, tam są amory bilsteina czy jakieś na licencji bilsteina ?

mam jeszcze oferte angielskiego SPAXa ale jest zbliżona do H&R tyle że ma regulację twardości

ogólnie nie mam napinki na jakieś profesjonalne uzytkowanie tego auta i kwota 5 kPLN to absolutne max co moge wydac sad.gif tak więc nie zamówię jakiegoś TEINa itd...

a moze wyrzeźbić samemu gwint ? dobrać sobie amory oraz springi, helpery ?
kolega wyrzeźbił takie coś:
http://img30.imageshack.us/img30/4623/dscf3237w.jpg

z góry dziękuję za poradę kogoś kto uzywa / uzywał w/w gwintów i jeździł troche po zakrętach..



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 23 Jul 2010 - 10:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
polityk
post Sat, 24 Jul 2010 - 08:50
Post #2


User
Dołączył: Mon, 12 March 2007
Skąd: Ząbki





Ja mogę wypowiedzieć się w kwestii Spaxa. Użytkownicy którzy kupowali to zawieszenie na tor chwalą sobie 28-stopniową regulację twardości. Można dobrać optymalną twardość do warunków na torze. Cenowo Spax nie wygląda źle, ale jeśli będziesz zainteresowany, znajdzie się dobra cena smile.gif



--------------------
pozdrawiam
polityk

E39 530dA i miniRally Polo

Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 24 Jul 2010 - 14:19
Post #3


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(polityk @ Sat, 24 Jul 2010 - 08:50) *
Ja mogę wypowiedzieć się w kwestii Spaxa. Użytkownicy którzy kupowali to zawieszenie na tor chwalą sobie 28-stopniową regulację twardości. Można dobrać optymalną twardość do warunków na torze. Cenowo Spax nie wygląda źle, ale jeśli będziesz zainteresowany, znajdzie się dobra cena smile.gif



mam oferte na SPAXa, która wygląda identycznie jak H&R w letniej promocji w SKN, a jeszcze taniej jest na ebay... ale warunek jest taki że mam podesłać zwrotnice, i dopiero w UK mi zrobią... ???

Spax jest z kryptonem i podobno jest mozliwość regeneracji przez SPAX-a... generalnie to tez moze być ciekawa opcja w stosunku do H&R

jak masz jakies dana i katalog to poprosze o maila cowboy@o2.pl

no i oczywiście podaj mi cene PW smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 03 Aug 2010 - 12:49
Post #4


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





polityk: chcesz mi jeszcze sprzedać ten zawias bo nijak nie mozna się z tobą skontaktowac... moje PW i telefony nie znajdują odpowiedzi smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darekwawa
post Tue, 03 Aug 2010 - 17:39
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 13 June 2008
Skąd: Warszawa





A czy ktoś z Was ma doświadczenia z częściami z 2BENNETT? 2bennett Mają dość szeroką ofertę do Audi


--------------------
1991 S2 Coupe - było
2001 IS200 - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 09 Aug 2010 - 15:26
Post #6


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





okazuje się że SPAX wykonuje gwint na bazie oryginalnych kolumn...

coraz bliżej jestem H&R bo amory ma na licencji Bilsteina



kiedys gwinty H&R miały 2 spręzyny, tzn normalną spręzyne + helper... a teraz widze jedna spręzyna...

jest jakaś róznica w działaniu ?



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 18 Aug 2010 - 10:25
Post #7


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





na placu boju został H&R i KW var1

o ile z HRem kłopot, sprzedawcy piszą że zrobią ale tylko na ori kolumnach... w SKNie od miesiąca próbuje to zamówić, to w ATC za tydzien moge mieć KW

pytanie co bedzie lepsze do jazdy po torze: H&R monotube czy KW ?

ktoś zapewne jeździł i ma prównanie

z góry dziekuje za opinie, bo chciałby decyzję podjąć dzisiaj lub jutro..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Wed, 18 Aug 2010 - 12:03
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





KW v1 wg mnie nie ma najlepszej trwałości
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 18 Aug 2010 - 12:19
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(toffic @ Wed, 18 Aug 2010 - 12:03) *
KW v1 wg mnie nie ma najlepszej trwałości


jest to argument, w kontekscie tego że sie nie regeneruje.... a HRa zrobie w Zerkopolu bo tam zdaje sie Bilstein B8 siedzi , wiec bedzie tez mozna utwardzić w razie potrzeby

autem pewnie bede robił z 10 tys km rocznie (weekendowe upalania) wiec chyba takie KW styknie na kilka lat ?

w razie czego wymiana wkładów w KW to połowa cena zawiasu..

moze ktoś ma wrażenia z jazdy na tych gwintach ? juz niekoniecznie w audi quattro


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Wed, 18 Aug 2010 - 18:59
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





Znajomy jak kupował do B2 to właście wybrał H&R jak pamiętam, raczej jest zadowolony, negatywnych wypowiedzi nie słyszałem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A90Q
post Wed, 18 Aug 2010 - 20:47
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009





mam w 7A gwint H&R no i oczywiście że tam w środku jest bil...

zawieszenie jest betonowe jak dla mnie, dlatego też nie jeździłem nim do pracy smile.gif a moja żona przestała ze mną na weekendy.
jak by to opisać..na A4rce auto podskakiwało. smile.gif

niestety nie mogę znaleźć oferty TEINa ale na 100 % był topowy model coś za niecałe 7 tyś z pełną regulacją - na 10000% nie wiem dlaczego już nie ma nawet miałem jego foto i wyglądał jak taki do b3

foto



Uploaded with ImageShack.us

p.s. dobrze że poruszyłeś ten temat bo jak widać ruda mnie zjada smile.gif


--------------------
Bóg też jeździ quattro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 18 Aug 2010 - 20:53
Post #12


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(A90Q @ Wed, 18 Aug 2010 - 20:47) *
mam w 7A gwint H&R no i oczywiście że tam w środku jest bil...

zawieszenie jest betonowe jak dla mnie, dlatego też nie jeździłem nim do pracy smile.gif a moja żona przestała ze mną na weekendy.
jak by to opisać..na A4rce auto podskakiwało. smile.gif

niestety nie mogę znaleźć oferty TEINa ale na 100 % był topowy model coś za niecałe 7 tyś z pełną regulacją - na 10000% nie wiem dlaczego już nie ma nawet miałem jego foto i wyglądał jak taki do b3


a mozesz mi podesłac fotki tego H&R ? lub oznaczenie

bo własnie dostałem maila że musze przesłac im moje kolumny... jak rozumiem Ty kupiłes gotowy produkt a nie zrobiony na bazie twoich mcphersonów ?


info z HR:

Vehicles fitted with BMW M-Technic, MB-Sportsline, Audi
Sportsuspension etc. will show less lowering as they are
already factory lowered.
, Adjustable suspension kit is height adjustable within the
dimensions as specified in the TÜV-report.
, Send in front strut housings without wheel bearings, ABS
brackets, cartridges etc. Damaged strut housings will be
either rejected or repaired for
extra charge if possible. In case of in advance delivery
by H&R a desposit between 205 and 215,- € per strut will
be required.
, Depending on engine, gearbox/transmission, equipment and
vehicle tolerances lowering may differ from the values
given.
, Send in existing front and rear struts without wheel
bearings and other attachments. Refer also to note no. 23!
, In case of ordering complete struts we need additional
information:
a) struts "with" or "without" stabilizer holder
cool.gif bore diameter at the brackets: 12 mm or 14 mm
, RA-shock absorber with stabilizer holder.
, Attention:
The lowering dates were determined from the test cars.
Please note that the maximum lowering can not reached with
every car, please refer conditions and notes in the parts
approval and also to the technical guidelines suspension
program 12,17, 32.
, Only for cars without orginal sport-suspension.



co do TEINa nie chce mi się wierzyć bo sprawdzałem katalogi i w ogóle B3 czy B4 czy S2 nie występuje...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Wed, 18 Aug 2010 - 20:56
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(cowboy @ Mon, 09 Aug 2010 - 15:26) *
okazuje się że SPAX wykonuje gwint na bazie oryginalnych kolumn...

coraz bliżej jestem H&R bo amory ma na licencji Bilsteina



kiedys gwinty H&R miały 2 spręzyny, tzn normalną spręzyne + helper... a teraz widze jedna spręzyna...

jest jakaś róznica w działaniu ?



To co jest na zdjęciach na pewno nie jest do quattro


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 18 Aug 2010 - 21:06
Post #14


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(kiwi @ Wed, 18 Aug 2010 - 20:56) *
To co jest na zdjęciach na pewno nie jest do quattro



to samo napisałem do SKN a oni dalej do H&R-a wink.gif i tak wkoło Macieju juz od miesiaca wink.gif

jestem naprawde w szoku ze juz tego nikt nie robi a np do golfów 2,3 pełno gwintów..

cos mi się wydaje że mam juz rozwiązanie mojego problemu, na pewno bedzie Bilstein B8 smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 18 Aug 2010 - 21:10
Post #15


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(A90Q @ Wed, 18 Aug 2010 - 20:47) *
foto



Uploaded with ImageShack.us

p.s. dobrze że poruszyłeś ten temat bo jak widać ruda mnie zjada smile.gif


Panie WIELKIE DZIEKI !!! za ten fotex

napisz tylko czy kupiłeś gotowe, czy wysylales kolumny i podaj mi oznaczenie to moze mi się uda smile.gif

Twoje wyglądaj na zrobione z oryginalnych - ta fotka gwintu z FWD jaką dostałęm wygląda na zrobione

wystarczy popatrzeć na wąs do drążka kierowniczego..

widze jakies ucho na stabilizator w tylnym, i sie kurna zastanwiałem o co chodzi w tych opisach HR?

przecież stabi na łacznik jest tylko z przodu ? ja mam z sedana zawieche i akurat nie mam stabi z tyłu, bedzie robiony, ale jak jest to podobno na tyle tez jest mcowany do wahacza..

w związku z powyższym - po co to ucho z na tylnej kolumnie jest ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A90Q
post Wed, 18 Aug 2010 - 21:29
Post #16


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009





to ucho na kolumnie jest...do niczego - nie wiem po co. kupiłem całe ale były używane wiec nie wiem jak to było...



Uploaded with ImageShack.us


Pełny stabilizator w 7A jest do wahacza ale występuje z tyłu tylko w wersji sport ja mam exclusive.

tu w wer. sport



Uploaded with ImageShack.us


--------------------
Bóg też jeździ quattro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 18 Aug 2010 - 21:37
Post #17


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





no własnie to by się zgadzało...

coupe chyba miały tez stabilzator z tyłu - mam na mysli cały czas 7a

heh no własnie zdziwony byłem że taka ruda wyszła..

jak tak patrze na te fotki to mi wychodzi, że przedni jest zrobiony na bazie oryginału... a tylni jest zrobiony na nowo

tu moje ori kolumny przód i tył jakie kupiłem z kompletnymi napędami z 7a sedana



widac róznice w uszach mocujących do zwrotnicy pomiędzy oryginalnym a robionym

teraz to juz wiem wszystko wink.gif w temacie H&Ra

jeszcze raz wielkie dzieki za fotosy !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Keler_*
post Thu, 19 Aug 2010 - 16:22
Post #18









Tak dla ścisłości, zawias ze zdjęcia nie jest też do ośki (tzn. może jest ale nie do Audi 80). Może to jakieś zdjęcie poglądowe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 19 Aug 2010 - 18:29
Post #19


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Keler @ Thu, 19 Aug 2010 - 16:22) *
Tak dla ścisłości, zawias ze zdjęcia nie jest też do ośki (tzn. może jest ale nie do Audi 80). Może to jakieś zdjęcie poglądowe?


ale na pewno nie quattro, moze jakies coupe ?

oska ma mocowanie na dole na ucho ale na górze wchodzi normalnie w kielich jak w quattro - jesli dobrze kojarze, wiec powinien byc talerzyk, a te mają z 2 stron uszy


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kons6
post Sun, 22 Aug 2010 - 23:11
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 January 2010





mam KW Var. 1 basic (czyli stalowe) w bmw e36 m3
plus tuleje poliuretanowe o twardości 90 (najtwardzsze)

na suchy tor, lotnisko idealne - jest bardzo twardo, auto praktycznie się nie ugina, reakcja na kierownicę błyskawiczna

tutaj można zobaczyć jak w połączeniu ze slickami to zawieszenie pozwala ciasno jechać przy dużych prędkościach

było dla mnie dziwne, że duże utwardzenie dało zamontowanie poliuterantów z tyłu zawieszenia (zrobiłem to później niż wymiana
zawieszenia, więc mogłem sprawdzić różnicę)

co do trwałości: założyłem w grudniu 2009 i sam się dziwię, że po tych wszystkich dziurach na próbach nie ma uszkodzeń, a nawet zmiany działania

jestem bardzo zadowolony z KW
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 15:58