Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Mercedes, Scania, DAF, MAN Renault...., czyli wybór samochodu ciężarowego
gość_bezduszny_*
post Fri, 18 Jun 2010 - 21:04
Post #1









Witam
Nadeszła potrzeba zakupu samochodu ciężarowego... no i potrzebuję podpowiedzi.
Wiem, że na forum jest sporo osób z "branży".... i liczę na pomoc w wyborze i garść własnych doświadczeń z eksploatacji takiego samochodu, bo moje są dość skromne wink.gif

budżet: około 300k netto



samochód:

koła: 19,5"
DMC do 12t
silnik: R6 Euro 5
skrzynia: najlepiej automatyczna (o ile jest jakaś sensowna)
kabina: jak najbardziej komfortowa, sypialna
światła: wskazane xenony
spalanie: dość istotne wink.gif

samochód to podwozie do zabudowy kontenerowej o wymiarach: wysokość: 2.8-3.0, szerokość: 2,5, długość: około 8.0
winda: 4,5t


Rozważam:
głównie: Mercedes ATEGO, MAN TGL
biorę pod uwagę: DAF LF, Volvo FL





Wszystkie sugestie mile widziane smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 18 Jun 2010 - 21:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Czacza
post Fri, 18 Jun 2010 - 21:38
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Po sąsiedzku mam serwis ciężarówek. Zgodnie twierdzą - od Renault i Iveco sp^&$*j daleko.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Fri, 18 Jun 2010 - 21:50
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





CYTAT(Czacza @ Fri, 18 Jun 2010 - 21:38) *
Po sąsiedzku mam serwis ciężarówek. Zgodnie twierdzą - od Renault i Iveco sp^&$*j daleko.


Iveco, Renówka- ch*j nie ciężarówka etc... Tak samo jak w osobówkach - nic co na F, ford gówno wort, fiat jego brat- bzdury Ja bym brał coś bez ad blue, o ile jest taka - myślałbym o Scanii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gelon
post Fri, 18 Jun 2010 - 22:22
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 26 March 2005
Skąd: wr





Nie miałem okazji jeździć ciężarówkami,ale mam 2 znajomych którzy mają Atego i zgodnie twierdzą że nigdy więcej Mercedesa. Nie wiem co dokładnie się z nimi dzieje,ale jak tylko o nim wspominają dostają wypieków na twarzy smile.gif Jeden lata na Niemcy,a raczej latał. Zdarzyło się że wzywał po trasie holownik bo jakaś pierdoła zawiodła. Jeśli chodzi o Iveco mam kumpla na serwisie i też mówi żeby raczej omijać szerokim łukiem. Z resztą często tam jestem i prawie zawsze cały parking zajęty bo ciągle coś się dzieje zarówno z Daily jak i większymi autami.


--------------------
diesel power
Go to the top of the page
 
+Quote Post
miłosz
post Fri, 18 Jun 2010 - 22:27
Post #5


User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Kraków





Patrząc od strony kierowcy polecił bym Volvo, najlepiej jest zrobione właśnie pod tym względem, wygoda i ergonomia w środku kabiny.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemekGTI
post Fri, 18 Jun 2010 - 22:44
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 June 2005
Skąd: Jaworzno





CYTAT(bezduszny @ Fri, 18 Jun 2010 - 21:04) *
Wszystkie sugestie mile widziane smile.gif



czym jest uzasadniona tak wysoka cena?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krystian
post Fri, 18 Jun 2010 - 22:46
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: z Reguły





CYTAT(miłosz @ Fri, 18 Jun 2010 - 22:27) *
Patrząc od strony kierowcy polecił bym Volvo, najlepiej jest zrobione właśnie pod tym względem, wygoda i ergonomia w środku kabiny.


Volvo w klasie do 12t dmc nto nic innego jak Renault z silnikiem Volvo (z resztą DAF LF też ma prawie ta samą kabinę)
W pozostałych klasach, Volvo ma najgorszą jakość materiałów porównywalną tylko z Iveco, do tego najmniejsze kabiny

a teraz w temacie:
-jeśli potrzebujesz auto do 12t dmc bez Adblue to TYLKO MAN ma Euro5 bez mocznika
-Scania nie posiada w ogóle aut o takiej dmc
- największa kubatura kabiny i najwyższa jakość materiałów - MAN
- xenony w tej klasie są dostępne z tego co wiem tylko w MAN
- skrzynia zautomatyzowana najlepsza jest w MAN (i nie jest to jakieś moje widzimisie, tylko niedawno w niemieckim Truckerze był test skrzyń zautomatyzowanych i skrzynia MAN TipMatic od góry do dołu 1 miejsca w każdej kategorii)

jedyne co, to MAN TGL 12 nie występuje na 19,5 tylko na 17,5
na 19,5 występuje model TGM który jest tak naprawdę pojazdem o dmc 15t, jednak można go shomologować na 11990kg, ale:
"+" to większa wytrzymałość i bez zająknięcia zniesie przeładowywanie
"-" nieco wyższa cena niż TGL i z racji że to nieco większe auto, masa też jest większa, co przekłada się na mniejszą ładowność

w podanym budżecie to można tak zaszaleć w tej klasie że ho ho, full wypas ze wszystkim co się da

winda rozumiem że 1,5t a nie 4,5t wink.gif


--------------------
///M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 18 Jun 2010 - 23:21
Post #8









Krystian, prawdę powiedziawszy to liczyłem właśnie głównie na Twój głos smile.gif

CYTAT
winda rozumiem że 1,5t a nie 4,5t wink.gif

si 1,5t

CYTAT
w podanym budżecie to można tak zaszaleć w tej klasie że ho ho, full wypas ze wszystkim co się da

jak rozumiem masz coś bliżej wspólnego z MAN'em i potrafisz przedstawić coś sensownego ?

CYTAT
na 19,5 występuje model TGM który jest tak naprawdę pojazdem o dmc 15t, jednak można go shomologować na 11990kg, ale:

już pasuje
ładowność... towar przewożony nie będzie przekraczała 5t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 18 Jun 2010 - 23:30
Post #9









CYTAT(przemekGTI @ Fri, 18 Jun 2010 - 22:44) *
czym jest uzasadniona tak wysoka cena?

podwozie + zabudowa + winda
kabina o możliwie największym komforcie

samochód nie będzie robił mega przebiegów, nie będzie też jeździł zarobkowo wożąc co się da.
ma posłużyć trochę czasu w firmie i być tylko do naszego użytku.

koszt spedycji z Niemiec do Kraju jaki ostatnio płaciłem to 1400 Euro
teraz takie spedycje będą 3-4 razy w miesiącu.... więc dużo bardziej się opłaca mieć swój solidny samochód... kupując go w leasingu niż wynajmować spedycję
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krystian
post Fri, 18 Jun 2010 - 23:37
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: z Reguły





na TGM 12 może być problem z uzyskaniem udokumentowanej ładowności 5t przy tak długiej zabudowie i windzie (choć technicznie zniesie sporo więcej)
przy TGL jak najbardziej 5 t bez problemu

a jaką kabinę chcesz?
zapewne sypialną
z jedną czy 2 leżankami?
podwójna napewno zapewni większy komfort kierowcy/om, nawet z racji tego że można w niej stanąć wyprostowanym (no chyba że ktoś ma zapędy na koszykarza wink.gif )


--------------------
///M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 18 Jun 2010 - 23:39
Post #11









podwójna z dwoma leżankami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomala
post Sat, 19 Jun 2010 - 00:41
Post #12


Rookie
Dołączył: Sun, 25 January 2004
Skąd: Gdansk





bezduszny te 1400 EUR to ktos Cie najprawdopodbniej grubo wykroił, napisz z jakiego kodu wozisz dokąd to Ci policze uczciwie pi razy drzwi, z moich podwykonawców (ogarnietych) na solówkach najwiecej lata MANów co chyba o czymś świadczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Sat, 19 Jun 2010 - 00:44
Post #13


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





Eeeeeeee, ja z Włoch za ładunek <>4T płaciłem 800-900 EUR... (ok. 1700km)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Sat, 19 Jun 2010 - 00:51
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





Bezduszny ja pracowalem w serwisie DAFa przez jakis czas,i troche sie naogladalem i nasluchalem o tym i o tamtym.Jedno jest pewne SCANIA i VOLVO sie licza reszta to zlom....
Edit jeszcze stare Mercedesy (koniec 80tych -poczatek90tych) sa nie do zarypania


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wopeR
post Sat, 19 Jun 2010 - 02:18
Post #15


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 April 2003
Skąd: Warszawa / Dublin





Volvo FL i FM moge polecić. U nasz w biurze kilka jest i chodza nieźle. Psuja sie zgodnie z przewidywaniami. 5szt. 1996r. maja po 1.5mln km pozostałe 3szt. 2004r. ok 600tys.


--------------------
Don't tell me about money. You can sleep in a car, but you can't race a house!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krystian
post Sat, 19 Jun 2010 - 09:35
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: z Reguły





Panowie, nie mylmy bezawaryjności aut z lat 90 z autami produkowanymi aktualnie.
Niestety, ale to już nie wróci, niezależnie od marki.
Podstawowy problem to napędzana przez ekofaszystów spirala norm emisji spalin wymuszająca coraz to nowe wynalazki związane z oczyszczaniem tychże. Coraz delikatniejsze układy wtryskowe + dokładanie sztucznych tworów (patrz instalacja tfuuu AdBlue) + coraz więcej elektroniki = musi się psuć bardziej niż czysta mechanika lat 80tych i 90 tych.
To se ne wrati i już.
Silniki w nowych autach ciężarowych są przewidziana na określony przebieg i już. To narzędzie które jak się zużyje to się wymienia na nowe po kilku latach i już, a nie strzela milionowe rekordy w bezawaryjnych przebiegach. Taka jest smutna prawda.


--------------------
///M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 19 Jun 2010 - 10:17
Post #17









CYTAT(Tomala @ Sat, 19 Jun 2010 - 00:41) *
bezduszny te 1400 EUR to ktos Cie najprawdopodbniej grubo wykroił, napisz z jakiego kodu wozisz dokąd to Ci policze uczciwie pi razy drzwi, z moich podwykonawców (ogarnietych) na solówkach najwiecej lata MANów co chyba o czymś świadczy


ok

Lahr w Schawardzwaldzie do 22-100
trasa około 1500km

wymagania samochodu:
- szczelny i nie przeciekający kontener
- wysokość kontenera nie mniej niż 2.7 wskazane 3.0
- długość nie mniej niż 7.5
- winda

towar: ciąg produkcyjny do pakowania żywności, odpowiednio spakowany
masa: 3t
wartość: około 400k pln

Bardzo istotny jest czas dostawy oraz odbiór o określonej godzinie.
Spedytor MUSI mieć ubezpieczenie na przewożone towary.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gerus
post Sat, 19 Jun 2010 - 11:23
Post #18


Rookie
Dołączył: Sun, 21 May 2006





Mam znajomego co pracuje w ASO Renault Truck i jeśli chodzi o DMC 12t to tylko Midlum. WG niego jest ono bezawaryjne w porównaniu z Premium czy Maxity/Mascott gdzie padają silniki w tych 2ch a Premium ciągle cierpi na elektrykę. Do 12t można śmiało polecać Midluma pod uwage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 19 Jun 2010 - 13:16
Post #19









Krystian, jak rozumiem ta kabina jest dostępna w TGL/TGM ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Sat, 19 Jun 2010 - 13:41
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



CYTAT(bezduszny @ Fri, 18 Jun 2010 - 23:30) *
podwozie + zabudowa + winda
kabina o możliwie największym komforcie

samochód nie będzie robił mega przebiegów, nie będzie też jeździł zarobkowo wożąc co się da.
ma posłużyć trochę czasu w firmie i być tylko do naszego użytku.

koszt spedycji z Niemiec do Kraju jaki ostatnio płaciłem to 1400 Euro
teraz takie spedycje będą 3-4 razy w miesiącu.... więc dużo bardziej się opłaca mieć swój solidny samochód... kupując go w leasingu niż wynajmować spedycję



po mojemu to się nijak nie opłaca jak auto ma wozić coś tylko w jedną stronę licząc koszty paliwa, amortyzacji pojazdu, pensji kierowców ( 1500 km. w jedną stronę to jest granica zasięgu dla jednego kierowcy jeżeli ma się wyrobić 4 razy w miesiącu), przeglądów eksploatacji i leasingu to się zwróci tylko wożąc towar w obydwie strony - czyli normalny fracht. Jeżeli chcesz nim coś przywozić tylko w jedną stronę to nawet płacąc 1400 euro za spedycję to wyjdzie taniej.


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 11:58