Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Swap bmw e30 m54b30
krob
post Sun, 09 May 2010 - 18:55
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 09 May 2010





Witam,jakie części trzeba zastosować do takiego serca będę wdzięczny za porady. wink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 09 May 2010 - 18:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
krob
post Tue, 11 May 2010 - 18:08
Post #2


Rookie
Dołączył: Sun, 09 May 2010





Panowie nikt nic nie wie,a może jednak tongue.gif
Czy podejdzie miska olejowa z e34 m50 nr 11 13 1740 346,pompa oleju e34 m50 nr 11 41 1740 155,jakie łapy i poduszki silnikowe,skrzynia 5b od m54 wejdzie p&p,po wywaleniu katów z programu osiągi pozostają niezmienione i czy zmieści się wisco.Dzięki za jakiekolwiek info.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mck
post Fri, 14 May 2010 - 15:11
Post #3


User
Dołączył: Tue, 13 January 2009





Wszystko wchodzi na podobnych zasadach jak m50/m52. Czyli miska - m50 e34 lub m52 e38, łapy m50/m52 e36 + poduszki odwrócone z e36, chłodnica 324td bo to chyba największe co wchodzi do e30 (ew 325 wersja tropikalna), wał 328 e36. Tylko z elektryką jest duuuuzio zabawy bo m54 to już na CANie lata
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mktech
post Sat, 15 May 2010 - 08:21
Post #4


User
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Kraków





Z elektryką nie jest wcale aż tak źle. Można kupić "swap box". i wszystko działa "od kopa" smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Sat, 15 May 2010 - 08:39
Post #5


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





CYTAT(mktech @ Sat, 15 May 2010 - 08:21) *
Z elektryką nie jest wcale aż tak źle. Można kupić "swap box". i wszystko działa "od kopa" smile.gif


Jakieś namiary? Cokolwiek?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mktech
post Sat, 15 May 2010 - 08:52
Post #6


User
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Kraków





Parametry znam :-).

Do modułu dochodzą zasilania (pozycja radio, "run", i permanentne), CAN, sygnał z klimy (jesli jest klima) i jeszcze
kilka innych. A w zamian silnik dostaje info po can'ie o wszystkim co potrzebuje by nie wchodzić w jakieś dziwne
tryby. Dodatkowo działa klima i zostają oryginalne zegary - wskazuja wszystko poza spalaniem chwilowym.

Na pewno bez zmiany pompy asc nie będzie działał. (ze względu na to że w dawcy ASC było realizowane
na dodatkowym serwo i nie ma jak wykorzystać tego sygnału z starego modułu do sterowania elektryczną przepustnicą).
Oczywiście "normalny" ABS działa poprawnie.

Napiszę Ci na P/W gdy znajdę wiecej detali smile.gif

Pozdr
M.K.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crup-nick
post Sat, 15 May 2010 - 13:03
Post #7


Frequent User
Dołączył: Fri, 20 March 2009





CYTAT(mck @ Fri, 14 May 2010 - 15:11) *
wał 328 e36


Dlaczego? Wału z m54 nie da się spiąć z żadną skrzynią m50/m52 czy chodzi o coś innego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
choody
post Sat, 15 May 2010 - 23:17
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 26 May 2009





Chodzi głównie o podporę, a dokładniej jej umiejscowienie i wymiary.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crup-nick
post Sun, 16 May 2010 - 15:41
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 20 March 2009





CYTAT(choody @ Sat, 15 May 2010 - 23:17) *
Chodzi głównie o podporę, a dokładniej jej umiejscowienie i wymiary.


Możesz wyjaśnić? Z tego co rozumie bazą jest m54b30. blok z m54 jest przystosowany do wału z m54 bo to fabryka. Przecież kiedy założymy wał z m52b28 znacznie spadnie stopień sprężania. Zastanawia mnie to gdyż planuje stroker na 3.0 przy pomocy wału z m54 w silniku m50b25 non vamos. Z informacji które znalazłem wynika że nie jest to p&p i właśnie chodzi o tą podporę wału ale nic dokładniej nie znalazłem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 16 May 2010 - 15:55
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(crup-nick @ Sun, 16 May 2010 - 15:41) *
Możesz wyjaśnić? Z tego co rozumie bazą jest m54b30. blok z m54 jest przystosowany do wału z m54 bo to fabryka. Przecież kiedy założymy wał z m52b28 znacznie spadnie stopień sprężania. Zastanawia mnie to gdyż planuje stroker na 3.0 przy pomocy wału z m54 w silniku m50b25 non vamos. Z informacji które znalazłem wynika że nie jest to p&p i właśnie chodzi o tą podporę wału ale nic dokładniej nie znalazłem.

A nie chodziło przypadkiem o wał napędowy ? Ten, który jest między skrzynią a dyfrem ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
choody
post Sun, 16 May 2010 - 16:19
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 26 May 2009





Nie może a na pewno smile.gif A graty z m54 podchodzą do m50 więc i do m52 podejdą. Ktoś na forum robił taki rozwiert w m50 (m50b30). Ewentualnie miał robić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krob
post Sun, 16 May 2010 - 20:01
Post #12


Rookie
Dołączył: Sun, 09 May 2010





Dzięki za info możesz podać namiary na swap box może być na pw. Skrzynie mam 5b i wał z ety na duży krzyżak więc nie ma problemu,czy po usunięciu katów z programu sterującego parametry silnika się nie zmienią moc/spalanie czy lepiej zostawić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mktech
post Mon, 17 May 2010 - 08:48
Post #13


User
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Kraków





Ja osobiście nie ruszał bym w ogóle programu ani ECU. Nie ma sensu poprawiać fabryki jeśli nie planujesz innych modów. Po prostu podłaczasz ECU z EWS'em, co się "nie da" do box'a i jazda smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krob
post Mon, 17 May 2010 - 14:51
Post #14


Rookie
Dołączył: Sun, 09 May 2010





Rozumiem że oszuka sondy również.
2.5 też niezle sunie może niejednego zadziwić -)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mktech
post Mon, 17 May 2010 - 17:36
Post #15


User
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Kraków





Nie, nie. Sond nie oszukuje. Po prostu zostawiasz oryginalny kolektor wydechowy z katalizatorami lub zostawiasz sondy.
Oszukiwanie sond to średni pomysł (wg. mnie), bo trzeba by udawać że mieszanka cały czas jest oki, co może skutkować tym że masz zbyt ubogo lub bogato a ECU myśli że jest oki.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysztofff
post Tue, 26 Apr 2011 - 18:04
Post #16


User
Dołączył: Sun, 09 May 2010
Skąd: Warszawa





Na czym polega ogarnięcie kompa w przypadku tego swapu ? Odpowiednie rezystory na czujniki ? Wszędzie piszą że nie jest to łatwa sprawa, ale nikt nie pisze konkretnie o co chodzi. Chcę sam spróbować to ogarnać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mktech
post Wed, 27 Apr 2011 - 08:59
Post #17


User
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Kraków





O co pytasz ?. O oszukanie sond czy ogólnie o elektronikę przy tym swapie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysztofff
post Wed, 27 Apr 2011 - 12:30
Post #18


User
Dołączył: Sun, 09 May 2010
Skąd: Warszawa





Ogólnie o elektronikę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mktech
post Wed, 27 Apr 2011 - 12:53
Post #19


User
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Kraków





To ogólnie było opisane już nie raz ;-). Generalnie chodzi o to że MS43 to sterownik który otrzymuje / wysyła większość parametrów po CAN'ie. Więc są dwie drogi
1). Przekładka podzespołów które są przeznaczone do tego silnika i
2). Urządzenie konwertujące sygnały I/O pochodzące z obecnych sterowników na to co chce otrzymać MS43.

Ponad to setki razy opisywane rzeczy takie jak PWG.

Pytanie co chcesz osiągnąć - jakoś uruchomić silnik czy przełożyć silnik tak jak był w oryginale smile.gif

Pozdr
M.K.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysztofff
post Wed, 27 Apr 2011 - 16:07
Post #20


User
Dołączył: Sun, 09 May 2010
Skąd: Warszawa





Dzięki, w takim razie bez wizyty u specjalistów się nie obejdzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 23:46