![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
kazdy wie ze aby zwiekszyc pojemnosc silnika nalezy poddac go obrobce.
ale jest jeszcze jedna alternatywa, mianowicie aby uzyc krotszych korbowodow i tu pytanie niespotkalem sie tak czesto z drogim rozwiazaniem (poza sportem) wiec jaka jest wasza opinia -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 February 2003 Skąd: Lublin ![]() |
hmmm mozna i tak takim motywem z gabosow robia duze pojemnosci i DUZA MOC D:
![]() -------------------- Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3 2005--> ET 17,4 2006--> ET 14,7 2007-->13.xx??? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2003 Skąd: Poznan ![]() |
mozesz mi wyjasnic jak przez skrocenie korbowodow zwiekszysz pojemnosc ?
bo jakbym se tego nie wyobrazal to nic sie nie da... obnizszysz stopien sprezania - ale nie zwiekszysz pojemnosci. jesli bys gratisowo do korb dolozyl wal o wiekszym skoku to zgoda... wtedy nawet trzeba krotsze korbty bo przy serii korbach podniesiesz glowice tlokami... -------------------- pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
oczywiscie ze stopien sprezania bedzie mniejszy ale i
komora spalania sie powiekszy poprzez obnizenie tloka niewiem czy mam racje ,jak nie tonapewno wyjdzie w tej dyskusji -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 16 December 2002 Skąd: Wwa, Łódź ![]() |
krótsza korba niżej zjeżdza tłok czyż nie?
-------------------- Avant B4, 1.9TDi, 93' (06.2000 - 03.2005)
Avant C4, 2.2T, 92' (03.2005 - 05.2009) Sedan V8, 4.2, 93' (04.2008 - 03.2010) Sedan A8, 4.2 96' (07.2009 - .....) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 01 February 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
Pojemnosc skokowa = średnica x skok tłoka
-------------------- 1992 200SX S13 - reaktywacja.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: KrK ![]() |
CYTAT("eomaciu":43fd7i9g) krótsza korba niżej zjeżdza tłok czyż nie? a le jak już CYTAT ali powiedział spadnie stopień spręzania i moc spadnie, trzeba wyliczyc czy to jest opłacalne, bo w seryjnym silniku może przynieść straty, a jeszcze zalezy jakie auto chcesh robić turbo czy N/A, bo w N/A zwiększy pojemność, ale zmniejszy stopien sprężania.
ja mysle ze mozna to robić planująć do tego głowicę choć trochę -------------------- e4b292efb7]http://members.lycos.co.uk/powertechforum/ga.gif[/]
moda na garfieldy trwa |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 01 February 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
A na moj gust to krotszym korbowodem nie da sie zwiekszyc skoku tloka, bez zmian wału korbowego.
Piszecie o zmianie pojemnosci a teraz nagle o komorze spalania i stopniu sprezania -------------------- 1992 200SX S13 - reaktywacja.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Ano krutsza korba to prawie to samo co nizszy tlok czyli wieksza komora spalania = mniejsza kompresja bo skok ten sam zostaje i srednica...
Istnieja tylko 2 sposoby na powiekszenie pojemnosci: 1. Zwiekszenie srednicy cylindra (i tloka tez coby to dzialalo) 2. Zwiekszenie skoku walu (i korby coby zaworow i glowicy przez maske nie wywalilo). Przekombinowane troche z tymi korbami... -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2003 Skąd: Poznan ![]() |
no bo pojemnosc skokowa sie nie zmieni bo to jest jak juz ktos napisal... skok tloka (czyli wykorbienie walu x2) x pole powierzchni przekroju cyl w plaszyznie prostopadlej do ruchu tloka i to razy ilosc cyl.
To czy korba ma kilometr czy 10cm nie ma najmniejszej roznicy dla pojemnosci skokowej, jesli zalozy sie krotsze korby to przesunie sie zakres pracy tloka nizej o wartosc o ktora jest krotsza korba -> zmniejszy sie stopien sprezania, do czego w N/A sie raczej nie dazy chyba, ze ktos chce jezdzic na LO78. Skrocenie korbowodow mogloby miec sens jesli ktos chce odprezyc silnik lub zmienic wal na taki o wiekszym skoku... bo wtedy przy seryjnych korbach tlok w max gornym polozeniu wyjdzie wyzej o 1/2 roznicy pomiedzy skokami walow.. czyli podniesie glowice. Tak w ogole to: Pojemnosc skokowa dla silnikow tlokowych : ![]() gdzie: Vc - pojemność skokowa silnika, D - średnica cylindra, S - skok tłoka, n - liczba cylindrów W ogole to polecam http://www.howstuffworks.com http://wiem.onet.pl -------------------- pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
czyli wniosek taki ze korby ida w parze z walem bo inaczej niema sensu przy silniku wolnossacym
a co dzieje sie z turbo , czy nieda to mozliwos wiekszego doladowania wiem ze sa ludzie ktorzy to robia wiec musi byc w tym jakis cel (np osukuja przepisy zwiazane pojemnoscia silnika) -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 06 February 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("artix":kjztvxna) czyli wniosek taki ze korby ida w parze z walem bo inaczej niema sensu przy silniku wolnossacym
a co dzieje sie z turbo , czy nieda to mozliwos wiekszego doladowania wiem ze sa ludzie ktorzy to robia wiec musi byc w tym jakis cel (np osukuja przepisy zwiazane pojemnoscia silnika) ALe korbami niczego nie oszukuja - pojemnosc skokowa zostaje ta sama. Przeczytaj co napisali koledzy powyzej ze zrozumieniem. Korbami krotszymi mozna najwyzej odprezyc silnik. Piotr |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Call me stroker- krótsze korby+ zmieniony odpowiedno wał= większa pojemność...
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
"pojemnosc" cylindra zwiekszysz... o D*PI*R^2, gdzie d to roznica w wysokosci, a r polowa srednicy.
ale... zmniejszysz odpowiednio stopien sprezania - podawalem gdzies juz wzor dokladnie... moze w wersji slownej, dlugo sie pisze. wiec mozliwosci sa bardzo skromne takiej ingerencji. rownie skuteczne jest zalozenie nizszych tlokow, albo pogrubianie uszczelki, czy tez wsadzenie jakiegos dystansu pod glowice... - efekt identyczny. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
CYTAT Skrocenie korbowodow mogloby miec sens jesli ktos chce odprezyc silnik lub zmienic wal na taki o wiekszym skoku... bo wtedy przy seryjnych korbach tlok w max gornym polozeniu wyjdzie wyzej o 1/2 roznicy pomiedzy skokami walow ??? zawsze myslalem ze skok walu to oddalenie "osi korbowodu na wale", od osi "głównej wału... dlaczego 1/2 a nie po prostu 1???
sorry za podwojny post.. ale mi sie cos w przegladarce zlamalo... |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
CYTAT("artix":59h0d4kt) a co dzieje sie z turbo , czy nieda to mozliwos wiekszego doladowania
wiem ze sa ludzie ktorzy to robia wiec musi byc w tym jakis cel (np osukuja przepisy zwiazane pojemnoscia silnika) Da to możliwość większego doładowania, ponieważ zmniejszy sie stopień spężania. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Pamiętajcie też, że każdy stroker (zwiększony skok za pomocą obróbki wału i innych korb) będzie gorzej wchodził na obroty, dlatego niektórzy robią nawet de-stroke , pojemność się zmniejsza, ale silnik wchodzi na obroty jak szalony .
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Rennen wszystko zalezy od wyjsciowego silnika, od sposobu zwiększania mocy itp itd. Niektóre silniki tak się wkręcaja że po co bardziej ;-)
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 May 2003 Skąd: Warszawa/Olsztyn ![]() |
artix, czy Ty się czegoś napiłeś. Narysuj to sobie, albo weź książkę dla pierwszej klasy i przeczytaj wzór na pojemność walca.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
CYTAT("motorsport":37pe9mfy) artix, czy Ty się czegoś napiłeś. Narysuj to sobie, albo weź książkę dla pierwszej klasy i przeczytaj wzór na pojemność walca.
kolego a ty troche nieprzesadzasz??????? -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 11:16 |