Shoutbox 0 nowych PW 


> Modyfikacje 2JZGE
vario-tech
post Tue, 02 Feb 2010 - 13:34
Post #1


User
Dołączył: Sun, 23 November 2008





Mam pytanie jako lekki laik co do wydechu w Lexusie, czy jest sens robić down-pipe'a z wywalonym katem, czy podejdzie kolektor taki jak w aukcji od Supry non turbo http://www.allegro.pl/item879641455_sporto...upra_93_96.html ew. coś takiego http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-Header-...sQ5fAccessories
ostatnie pytanie czy podpasuje wydech od Lexusa 161 taki jak ten http://cgi.ebay.pl/Lexus-GS300-GS400-GS430...=item25557ffaea

Jakie teoretycznie zwyżki w mocy i niutkach można liczyć z 10%
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Tue, 02 Feb 2010 - 13:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
BeeMiX
post Wed, 03 Feb 2010 - 07:00
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





OBX daje nawet podobno jakieś małe przyrosty ale obawiam się że mogą być potrzebne przeróbki zeby to wsadzic w JZS147. To pierwsze gówno odpuść zupełnie. Polecam http://www.clublexus.com/forums/1gen-gs300...ieds-91-97-195/ jeśli szukasz gadgetów do auta. Zastanów się czy chcesz iść drogą NA, bo daleko nie zajdziesz, no i ja osobiście nie widzę sensu wywalania kasy na wydech który da w tym silniku maks 10KM przy masie auta koło 1700kg. A mieć tysiąc złotych i go nie mieć to razem dwa tysiące wink.gif Ten silnik jest naprawdę oporny na mody jako wolnossący, jedyna słuszna droga to NA-T ewentualnie swap na 1JZ. Wywal kata, u mnie trochę odżył bo był zatkany, nie zrobiło się w ogóle zauważalnie głośniej, koło 1500rpm tylko calkiem fajnie bulgocze wink.gif


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vario-tech
post Wed, 03 Feb 2010 - 13:07
Post #3


User
Dołączył: Sun, 23 November 2008





Dzięki za opinię, w takim razie zrobię down pipe'a i cat backa. Innych modów nie przewiduję w takim razie. Auto smiga w miarę ale chcę je odetkać smile.gif


CYTAT(vario-tech @ Tue, 02 Feb 2010 - 13:34) *
Mam pytanie jako lekki laik co do wydechu w Lexusie, czy jest sens robić down-pipe'a z wywalonym katem, czy podejdzie kolektor taki jak w aukcji od Supry non turbo http://www.allegro.pl/item879641455_sporto...upra_93_96.html ew. coś takiego http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-Header-...sQ5fAccessories
ostatnie pytanie czy podpasuje wydech od Lexusa 161 taki jak ten http://cgi.ebay.pl/Lexus-GS300-GS400-GS430...=item25557ffaea

Jakie teoretycznie zwyżki w mocy i niutkach można liczyć z 10%

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki13
post Wed, 03 Feb 2010 - 13:29
Post #4


User
Dołączył: Fri, 25 October 2002
Skąd: WAWA





Podepnę się pod temat a propos mocy w 2JZGE, sam mam taki motor u siebie. Silnik w teorii ma 224 KM, a z tego co wiem faktycznie moce które pokzują się na hamowni to ok. 180-190 KM, czy ktoś mi powie czym jest to spowodowane,?czy silniki które wychodziły prosto z fabryki miały faktycznie moc podawaną w katalogach czy jest to kłamstwo producenta od samego początku czy po prostu motory te są słabo odporne na wiek??
Teoria producenta pokazuje przyśpieszenie mojego ok. 6,8 sek/100 w praktyce wydaje mi się że jest duuuużo więcej angry.gif
Ew. od czego zacząć przywracanie do stanu fabrycznego??
Z góry dzięki za info


--------------------
HTG TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Wed, 03 Feb 2010 - 20:50
Post #5


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno







Też chciałbym wiedzieć czy jest jakiś sposób żeby przywrocic chociaz seryjną moc. U mnie mierzenie iPhonem w Dynolicious dało jakies 185KM przed wywaleniem kata i 200 po wywaleniu. Auto jeszcze z katem odpychało się niewiele lepiej z zatrzymanego (co prawda bez startu z hamulca) od E65 730d :| Po wywaleniu kata dostawałem od 330CiA w gazie na 0-180 jakieś 1.5-2 długości auta.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vario-tech
post Wed, 03 Feb 2010 - 22:26
Post #6


User
Dołączył: Sun, 23 November 2008





180-190 KM na kołach prawdopodobnie a nie według normy DIN - jeżeli do tego dodasz opory itd. na silniku może wyjść ok 220.
BTW mam zamiar przy okazji schamować swojego Lexa, przy wadze 1700 kg i mocy 180 KM auto nie pojedzie 260 albo będzie dochodziło do tej prędkości wieczność.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki13
post Thu, 04 Feb 2010 - 08:02
Post #7


User
Dołączył: Fri, 25 October 2002
Skąd: WAWA





Jak tylko zmieni się trochę pogoda to pojadę ze swoim SC na hamownię, może się mylę ale hamownie raczej podają moc wg DIN, i właśnie problemem jest to że ta moc wynosi ok. 190 KM, zweryfikuje osobiście i dam znać.
Wg. katalogu u mnie Vmax podają na 235 km/h z manualną skrzynią, skąd wziąłeś te 260?? to chyba marzenie rolleyes.gif


--------------------
HTG TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 04 Feb 2010 - 09:06
Post #8


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Skrzynia się kończy wcześniej, sprawdzone wink.gif


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vario-tech
post Thu, 04 Feb 2010 - 12:33
Post #9


User
Dołączył: Sun, 23 November 2008





Hmm warto sprawdzić jak to jest z tymi mocami, v-max mojego Lexa a wcześniej mojej matki to ponad licznikowe 260, więc odejmując błędy wskazania to niech będzie 245-250 tak tylko dywaguję. Szczerze, to teraz bym się nie odważył tyle jechać tym autem - starość nie radość.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki13
post Thu, 04 Feb 2010 - 13:57
Post #10


User
Dołączył: Fri, 25 October 2002
Skąd: WAWA





CYTAT(vario-tech @ Thu, 04 Feb 2010 - 13:33) *
Hmm warto sprawdzić jak to jest z tymi mocami, v-max mojego Lexa a wcześniej mojej matki to ponad licznikowe 260, więc odejmując błędy wskazania to niech będzie 245-250 tak tylko dywaguję. Szczerze, to teraz bym się nie odważył tyle jechać tym autem - starość nie radość.


Fakt trzeba być odważnym żeby tym samochodem jechać 250km/h może na jakimś zajebistym autobanie w Polsce chyba tego nie sprawdzę, hamownia będzie u mnie grana na 100% ale muszę poczkać chwilę żeby pogoda była normalniejsza.
Jak sprawdzę to na 100% wkleję wykres.
Jestem przekonany że moc mojego jest sporo niższa niż 224KM, miałem kiedyś Audi A3 1,8 T po programie 174 KM, przyśpieszenie ok. 7,1 do 100, w moim seria powinna być 6,8 a wydaje mi się że Audi było sporo szybsze.
Wszystko zweryfikuje hamownia.
Nadal pozostaje pytanie co powoduje tak spadek mocy po latach?? czy tylko katalizator?? jak ma się sprawa z jego usunięciem, BeeMiX ty miałeś chyba jakiś problem po usunięciu, tak?? jakieś błędy?


--------------------
HTG TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 04 Feb 2010 - 18:57
Post #11


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Tak, mam Check Engine cały czas. Kupiłem Eltekową przedłużkę ale jak zaglądnąłem pod auto to sonda za katem jest przykręcana na 2 śruby na takiej flanszy. Dodatkowo 2cm od podłużnicy. Muszę znaleźć inną drogę żeby to wyeliminować. Na szczęście auto nie pali wcale więcej paliwa.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vario-tech
post Thu, 04 Feb 2010 - 20:19
Post #12


User
Dołączył: Sun, 23 November 2008





Ja mam check engine od dłuższego czasu aczkolwiek czasami gaśnie nawet na 150 km trasy, jak wyjmę bezpiecznik od wtrysku na IGN ON to gaśnie na jakiś czas, auto pali w cylku mieszanym 80% trasa 20% miasto 11 L 100 V-powera, przed założeniem CAIa z lekko za małym stożkiem spalanie było 13-14 L. Jak przejąłem auto to paliło 25 na 100 i nie jechało wcale, do 100 miało chyba z 20 sek.
V-max osiągnąłem kilka lat temu na autobahnie w DE w okolicach Poczdamu, jest tam 5 pasów w jedną stronę.

Co do porównania SC do A3 to nie porównanie, A3 mniejsze w środku, inne przełożenia, nie wspominam o turbinie i FWD.

Dzisiaj pogoniłem strucla na A2 i na 3cim biegu przy odcięciu 6700 obr/min miałem równe licznikowe 200 km/h, na 4tym biegu przy 200 miałem 4500 obr/min. Przyspieszenie do 100 7-8 sek, ciężko stwierdzić dokładnie bo przy 100 zaczęła mi pupa latać i odpuściłem gazu. Jak by co to filmik do wglądu.

Jak to wygląda u was? Może mam inne przełożenia skrzyni biegów ?

Jak by nie było to mam CAI (fotka do wglądu jak to teraz wygląda) do przerobienia - montaż stożka ITG + osłona i lepsze doprowadzenie zimnego powietrza + mody wydechu.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 04 Feb 2010 - 20:39
Post #13


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Szczerze mówiąc to byłem przekonany ze u siebie zrobiłem v-max na 3 biegu pod odciecie smile.gif Możliwe że masz inne przełożenie głowne albo dyfer.

Tak jak Vario powiedział, to subiektywne odczucie. W domu mamy jedno FWD pod 170KM i też jak go katuje wydaje sie ze lepiej odchodzi smile.gif

A z jakiego powodu masz check engine? Podjedz do jakiegos warsztatu niech Ci zczytają błędy po OBDII


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vario-tech
post Thu, 04 Feb 2010 - 21:11
Post #14


User
Dołączył: Sun, 23 November 2008





Błędów nie znaleziono nawet w ASO Toyota. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki13
post Fri, 05 Feb 2010 - 07:07
Post #15


User
Dołączył: Fri, 25 October 2002
Skąd: WAWA





Moje przełożenia niewiele Wam pewnie dadzą bo mam 5 bieg manual, czyli na 100 % są zupełnie inne.
Vario napisałeś " Jak przejąłem auto to paliło 25 na 100 i nie jechało wcale, do 100 miało chyba z 20 sek."- powiedz co zrobiłeś od tego czasu że auto jest szybsze i mniej pali??
U mnie spalanie na poziomie 11 litrów, jest zdecydowanie nieosiągalne, przeliczyłem je tylko raz wyszło ok. 16-17 litrów i powiedziałem że więcej nie będe tego sprawdzał smile.gif
Czy różnica z CAI jest odczuwalna, możesz wkleić jak to na tą chwilę wygląda??


--------------------
HTG TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Fri, 05 Feb 2010 - 07:16
Post #16


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Albo masz coś popsute albo ostro katujesz auto, bo ja miałem przy moim stylu jazdy dość szybkim 13.5l a ojciec któremu zostawiłem auto pod nieobecność 11l. W trasie przy ciągłym 120-140km/h bez wyprzedzania 7.5l. W JZS147 mieliśmy podobnie.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki13
post Fri, 05 Feb 2010 - 08:11
Post #17


User
Dołączył: Fri, 25 October 2002
Skąd: WAWA





Fakt styl jazdy to raczej ciężka noga, ale z drugiej strony nie jeżdzę na każdym biegu do odcięcia, spalanie wg. mnie trochę zbyt duże, i teraz pytanie czy podłączenie pod kompa da mi coś? jak dużo da się z niego wyczytać ? samochód ma już swoje lata i nie wiem czy komuter jest na tyle nowoczesny żeby uzyskać wszystkie ciekawe informacje?
I jeszcze jak ew. sprawdzić czy katalizator czy nie jest totalnie zużyty z zapchany? ew. jak go wyciąć żeby nie pojawiły się błędy?


--------------------
HTG TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Fri, 05 Feb 2010 - 08:33
Post #18


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Wycinanie to rzeźba taka że lepiej zrobić już nowy kolektor. Bo seria przynajmniej przed VVTi wyglada 3-2-1 z tym ze dwie rury schodzą się dokładnie w katalizator. Osobiście gdyby nie to że chce się pozbyć auta, zainteresował bym się tym OBXem, ma nawet nowe odstawione miejsce na sonde smile.gif Bo w serii ciężko jest ją przenieść bez kombinowania i hajsu ktory pewnie bedzie równowartością takiego OBXa, ewentualnie mod z opornikiem który był opisywany na forum.

Mój styl jazdy czyli przy dobrych warunkach jakies 140-160 w trasie, wyprzedzanie z butem, w miescie bez zamulania i naprawde nie szło wyżej jak 13.5l
Może zciągnij kolektor dolotowy i przepustnice, rozbieralem u siebie kilkukrotnie, to nie jest dużo pracy, sprawdz czy jest zasyfiony i jak zasyfiona jest przepustnica. Niestety jedna odma jest tuż przed a druga tuż za przepustnica, dużo syfu sie zbiera.

Z tego co mówiłeś masz chyba 95 rok? Chyba jeszcze nie mial OBDII. Generalnie w te wynalazki specjalnie nie wierze, u mnie wybijało tylko katalizator niesprawny. Check Engine sie nie pojawia?

Ciekaw jestem czy ktoś taki jak BRT który z tego co mi się wydaje serwisuje troche Supr mógłby coś doradzić na problem mocy.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki13
post Fri, 05 Feb 2010 - 09:17
Post #19


User
Dołączył: Fri, 25 October 2002
Skąd: WAWA





Tak mój jest z 95 roku, wydaje mi sie że jest OBDII ale muszę to sprawdzić, żadnych "złych" kontrolek nie ma, silnik pracuje równo, nie bierze oleju, żadnych niepokojących oznak.
Przez tą jeb... pogodę nie mogę nic sprawdzić jak tylko będzie widoczna poprawa, sprawdzę przepustnicę, później na hamowię bo być moze to tylko moje subiektywne odczucia.
OBX całkiem ładny z tego co widze koszt ok. 300$, coraz częściej myślę że wymiana kompletnego wydechu dała by duży oddech dla naszych 2JZGE.


--------------------
HTG TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vario-tech
post Fri, 05 Feb 2010 - 10:09
Post #20


User
Dołączył: Sun, 23 November 2008





kuki13 auto było totalnie zamulone przez moją matkę która głównie po mieście śmigała i pewnie nie przekraczała 90 km/h i lała szajsowate paliwo z Orlenu. Ja robię teraz 260 km dziennie, leję V-power, co drugie tankowanie dodatek STP, po kilku tys. km auto dostało wigoru no i spalanie znacząco spadło.

Wymaga dopracowania, w każdym razie wywalenie rozonatora już poprawiło osiągi na wyższych obrotach a cały układ nawet wyczuwalnie od dołu, nie ma zmuły tylko ciągnie równo, reakcja na gaz jest b. dobra. Tak jak pisałem muszę większy stożek kupić.

Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 13:01