Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Audi FSI carbon build-up problem, RS4, 2.0FSI itd.
Elberoth
post Thu, 31 Dec 2009 - 02:57
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Włos się jeży na głowie:

http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=334489
http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=322587

Czyżby wszystkie silniki FSI tak wyglądały ?




i dla porównania czysty:



Nic dziwnego, że potem RS4 mają po 360KM ... z taką ilością szlamu, to dobrze że jeszcze w ogóle jeżdżą.

"A rs4 dyno chart on QW showed a recovery of 40whp just on cleaning the intake valves."

Na zdjęciu RS4 2007, 60.000km przebiegu. Więcej zdjęć w pierwszym linku powyżej.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 31 Dec 2009 - 02:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Albert
post Thu, 31 Dec 2009 - 08:39
Post #2


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





nieźle, ale widać że to nie tylko problem AUDI

na razie dotarłem do "The carbon build-up is a by-product of Direct-injection, plain and simple. Once the CB is present, nothing will get it off except manual cleaning with Seafoam or similar."


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Thu, 31 Dec 2009 - 09:27
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





Z grupy VW to problem kazdego FSI.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Thu, 31 Dec 2009 - 09:29
Post #4


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Także S5 Elberotha


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Thu, 31 Dec 2009 - 10:38
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





S5 Elberotha ma dopiero 6k przebiegu biggrin.gif

Właśnie się zastanawiam czy zapobiegawczo nie zrobić pierwszego czyszczenia.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTO
post Thu, 31 Dec 2009 - 11:37
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Czechowice-Dziedzice





przy 50tyś przebiegu jest jeszcze w miarę czysto



--------------------
DIGITUN.PL
605-443-665
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Thu, 31 Dec 2009 - 12:54
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





ale prz 100tys juz nie :-)
zreszta wszystko zalezy jak kto jezdzi.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szatek92
post Thu, 31 Dec 2009 - 13:22
Post #8


User
Dołączył: Mon, 16 July 2007
Skąd: WE/CRY





A w tych fsi z turbo też tak jest ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cavaas
post Thu, 31 Dec 2009 - 15:13
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sun, 31 August 2003
Skąd: Wrocław





też smile.gif


--------------------
AUQ k04-01 - było
: Kawasaki Z750s..- też było
teraz- STI bug
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Thu, 31 Dec 2009 - 16:41
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





O dzizes.... jak tu kupić FSI. Dlaczego tak się dzieje, może ktoś wyjaśni ?


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Thu, 31 Dec 2009 - 17:02
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





Syf jak w TDi z EGR`a.


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Thu, 31 Dec 2009 - 20:19
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Cavaas @ Thu, 31 Dec 2009 - 14:13) *
też smile.gif


Bo nie masz już mieszanki powietrza z benzyną która czyściła głowicę ... teraz idzie samo powietrze, a benzyna wtryskiwana jest bezpośrednio do cylindra.

Trzeba by sobie zrobić wtrysk methanolu lub chociaż wody.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tiziano
post Thu, 31 Dec 2009 - 20:26
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 November 2008
Skąd: Rzeszów





nie ma co sie rozdrabniac na fsi tfsi bo wszyscy producenci w silnikach z bezposrednim wtryskiem borykaja sie z tyn problemem tak jak zreszta juz wczesniej zaznaczyl Albert wink.gif


--------------------
Audi Turbo quattro
Audi A3 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Thu, 31 Dec 2009 - 22:42
Post #14


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(lagadula @ Thu, 31 Dec 2009 - 16:41) *
O dzizes.... jak tu kupić FSI. Dlaczego tak się dzieje, może ktoś wyjaśni ?

Z EGRu a jak ma zmienne fazy rozrzadu to z ustawienia walkow. Poprostu czesc spalin cofa sie do kanalu dolotowego i az do nastepnego suwu ssania tam zostaje majac czas na pozostawienie calego syfu na sciankach. Przy wtryskiwaczu przed zaworami ten syf byl caly czas zmywany swieza benzyna i wszystko pozostawalo czyste a teraz to kaplica. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Igloo
post Fri, 01 Jan 2010 - 09:15
Post #15


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





Jakies opcje czyszczenia tego poza reczna rozbiorka ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Fri, 01 Jan 2010 - 10:00
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





Syf nie jest ze spalin tylko z drobinek oleju.W tych silnikach odma podłączona jest do kolektora ssacego. Podcisnienie wysysa drobinki oleju które osiadaja na zawodach a przez Fsi nie ma ich co obmywac. Tylko kanały ssace tak wyglądają.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTO
post Fri, 01 Jan 2010 - 10:56
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Czechowice-Dziedzice





czyli przeróbka odmy na zewnętrzną powinna w jakimś stopniu zminimalizować osiadanie syfu w kanale ssącym .



--------------------
DIGITUN.PL
605-443-665
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stempel72
post Fri, 01 Jan 2010 - 12:26
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sun, 02 October 2005





GTO - napewno, ja się jeszcze zastanawiam, czy zmiana oleju z Castrol 5W30 na inny (jaki) coś by polepszyła. Ten syf z oleju to prawdziwa bolączka FSI. Na forum z USA jest pokazane o ile wzrasta moc i moment po czyszczeniu (jak znajde to wrzuce).


Znalazłem:

http://www.mrctuning.com/index.php?option=...s&Itemid=18
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Igloo
post Fri, 01 Jan 2010 - 14:15
Post #19


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





Ten osad to tylko szlam czy tez powstaja tez jakies twardsze osady ?? Pozatym widze ze glownie problem jest w rs4, jak to wyglada w 2.0tfsi ?? Przy jakim przebiegu warto sie za to zabierac ?? ( Pat napisal ze okolo 100tys tyczy sie to tylko rs4 czy tez wszystkich fsi ? ) Pytam bo wsumie mam juz prawie 80 tys nalatane, jak na razie zednych problemow czy odczuc ze spada moc ale jak co wole dmuchac na zimne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwgtiusa
post Fri, 01 Jan 2010 - 18:54
Post #20


User
Dołączył: Sun, 23 October 2005





byla juz o tym krotka rozmowa
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...69586&st=20

najlepszym rozwiazaniem ktore zalatwia sprawe wg US forumowych ekspertow to





Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 11:06