Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Renault clio 1.8 16v/2.0 16v berg trophy E1, budowa od podstaw masa fotek
barylax
post Tue, 01 Dec 2009 - 12:42
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





witam opisz troszkę mojuj projekt który powstaje po raz kolejny gdyż to już 3 ewolucja clio tym razem kompletnie zrobiona od nowa pod berg trophy i rallysprinty do końca jeszcze daleko bo planuje uruchomić na wiosnę dopiero a auto robie od kwietnia tego roku.
silnik:
tym razem pierwszy i jedyny w polsce 2.0 16v f7r polączenie f7r z megi z elektryką f7p i wałkami z f7p albo williamsa i atk:
dól f7r megane tłoki odfrezowane pod zawory 1.5mm wyważone co do 1g
korbowody megane f7r wyważone co do 1g
wał korbowy f7r williams 1 szlif
zamach i sprzęgło seria 1.8 16v
podniesione ciśnienie oleju na pompie
nowe pierścienie gotze
panewki korbowe i głowne glyco
blok walnięty na żółto
Głowica:
głowica pochodzi z megany f7r przerobiona pod montaż aparatu zapłonowego z 1.8 16v
porting i usunięte prowadnice po stronie ssącej
zawory 33mm ssące orginalne wszystkie wypolerowane
głowica planowana bedzie ok 0.8 do 1mm jeszcze sam nie wiem
wałki albo f7p albo jak dorwe z williamsa to je wpakuję
kolektor ssący megane f7r
przepustnica megane f7r albo jakaś większa
odcinak bedzie na 7500
wydech kolektor rurowy Elia niby a grupa na tym jezdziła dalej wszystko 50mm na 2 tlumikach przelotowych
Paliwo:
wtryski ori z f7p/f7r 190cc
regulator paliwa 4b wiec wtryski mieć będą ok 220cc
pompa paliwa 150l/h denso
chłodzenie:
cały zestwaw chłodnicy oleju z c20xe
elektronika
ecumaster +remap seri kompa chyba że bedzie już można w det2 ruszyć zapłon w renault
moc w jaką celuje to ok 155km i cos pod 180nm wszystko ponad to bedzie fajnym bonusem
silnik bedzie skończony przez zimę wiec fotek nie daję gdyż narazie poskładany tylko dól jest

zawieszenie:
z przodu gwint H&R na tłokach bilsteina b8 do tego spręzyna 180/70 i heleper 80/20
tył b6 skórcony skok i utwardzone być może dojdą twardsze drążki do belki skrętnej
hamulce:
przednie heble wraz ze zwrotnicą z megany f7r/clio sport 280x24mm
pompa hamulcowa i serow z trafica 23.81mm pompa
korektor siły hamowania w środku orginalny z belki przeniesiony dawał rade wiec tak zostaje
tył seria 238 lita tarcza
Nadwozie i tu zaszył największe zmiany wyleciała stara klatka nie zgodna z zalącznikiem calutka buda obspawana odchudzona i pomalowana co prawda jeszcze nie cała ale już kończę, szyby wylkatują i na ich miejsce wpada poliwenglan 3mm, z maski przedniej usunięte zawiasy wzmocnienie i wszystko bedzie na 4 zapinkach, usunięta cała konserwacj a guma ze spawów itp
wnętrze :
nowa klatka według załącznika J rury w środku maja ok 22m
kubły bimarco expert
pasy 5 punktowe racing
wyłacznik prądu 6pkt
aku w bagazniku
wiązki elektryczne odchudzone ze wszystkiego co nie potzrebne czyli ok 5kg kabli i przełaczników wyleciało z tak małego auta



przed rozpoczęciem kolejnej ewolucji clio ważyło 980kg teraz celuje w ok +/-950 prace bardzo długo trwaja ze względów finansowych i tego ze wszystko od poczatku do końca robię sam bez niczyjej pomocy










[ Dodano: 30 Maj 2009, 21:22 ]














--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 01 Dec 2009 - 12:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
barylax
post Tue, 01 Dec 2009 - 12:43
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław







--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Tue, 01 Dec 2009 - 12:43
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław







--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Tue, 01 Dec 2009 - 12:49
Post #4


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław







--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 01 Dec 2009 - 14:55
Post #5


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Super. profesionalna robota.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 01 Dec 2009 - 16:10
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Ulalala. Czuje, że się spotkamy na berg-trophy. Czytałeś już nowy regulamin na 2010? Rozumiem, że klasa E1 do 2000cm3? Fajnie, że ktoś dłubie auto kompleksowo. Jak rozwiązujesz sprawę baku bo tu jestem w kropce, a nie chce zostać z seryjnym odważnikiem. Niestety te "bezpieczne" baki z homologacją po 2000zł odpadają.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 01 Dec 2009 - 16:12
Post #7


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





A nie przejdzie bak z USA ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 01 Dec 2009 - 16:20
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Teoretycznie by podszedł tylko regulamin Berg-trophy jest IMO mocno niejasny w tym punkcie.

CYTAT
5.13 Bak paliwa
Jeśli nie jest używany seryjny musi być chroniony bezpiecznym przykryciem. Paliwo i dodatki są dowolne.


Co to jest kurw... bezpieczne przykrycie? Chciałem zamontować w miejscu seryjnego i obudować gościa od góry zaspawując dziurę od pompy i od dołu w kwasówce zrobić obudowę, żeby nie mógł się przebić od kamieni, cięć itp.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 01 Dec 2009 - 16:21
Post #9


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





A nie ma jakiegos sedziego którego mozna spytac mailowo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Tue, 01 Dec 2009 - 16:33
Post #10


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





ja zostaje z seryjnym bo jest plastikowy 40l lekki a 2 tys na bak bez sensu lepiej na zawieche albo heble,ja bede latał w e1 2000 ale dla fanu bo z moca ok 150km to nie powalczę, a pozatym mam technikę jazdy mocno nie czasową, a dłubie od podstaw bo jako ręcista mam sporo wolnego czasu między jakimiś tam fuchami biggrin.gif puerwsze 2 ewolucje były na szybko robione bo nie miałem dupowoza teraz mam wiec mi sie nie pali biggrin.gif, do zobaczenia w 2010 gdzieś w czechach:D


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 01 Dec 2009 - 16:45
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





A no do zobaczenia - może się uda, że na pierwszej eliminacji smile.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Tue, 01 Dec 2009 - 17:07
Post #12


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





W zeszłym roku to różne wydumki widziałem z tymi bakami, nic nie osłonięte i nawet montowane obok kierowcy. Myślę że bak może być obojętnie jaki byle osłonięty. Ja u siebie mam w planie przerobić miejsce na koło zapasowe na takie prostopadłościenne i tam dać bak alu 20l + swirl pot konstrukcji własnej , to wszystko zamykane od góry, a wlew w tylnej klapie, tak że po zamknięciu nie będzie nic z instalacji paliwowej miało połączenie z kabiną.
Po tym co widziałem w tym roku myślę że takie coś napewno przejdzie pozatym i tak będzie bezpieczne.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 01 Dec 2009 - 17:12
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Dzięki za info z pierwszej ręki excl.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ktr
post Tue, 01 Dec 2009 - 18:43
Post #14


Rookie
Dołączył: Fri, 22 February 2008





bardzo fajny projekt biggrin.gif fajnie ze sam go budujesz wink.gif
a co do silnika nie lepiej było by odrazu zeswapowac f7r niz robic taka hybryde??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Tue, 01 Dec 2009 - 19:05
Post #15


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





CYTAT(ktr @ Tue, 01 Dec 2009 - 18:43) *
bardzo fajny projekt biggrin.gif fajnie ze sam go budujesz wink.gif
a co do silnika nie lepiej było by odrazu zeswapowac f7r niz robic taka hybryde??
nie lepiej gdyż jestem chyba jedyna osobą w pl co bawi sie tymi silnikami i eksperymętuje to już mój 5 albo 6 silnik i za każdym razem jest inna konfigóracja


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Tue, 01 Dec 2009 - 19:25
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



fajny domowy projekcik. Gratulacje.

Poszukaj firmy bodajże holenderskiej bawiącej się elektroniką do Renault - mieli parę lat temu patant do przeprogramywani seryjnego ecu z 16s i williamsa bez wyciągania gości z komputera.


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Tue, 01 Dec 2009 - 20:12
Post #17


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





CYTAT(kidzio_r5gtt @ Tue, 01 Dec 2009 - 19:25) *
fajny domowy projekcik. Gratulacje.

Poszukaj firmy bodajże holenderskiej bawiącej się elektroniką do Renault - mieli parę lat temu patant do przeprogramywani seryjnego ecu z 16s i williamsa bez wyciągania gości z komputera.
nie potrza mi mam kilka programów pod różne mody i pojemności smile.gif wiec zapne a grupowy od williamsa i ecumasterm sie zrobi tylko korekcie, ciekawi mnie czy ktoś wogóle na świecie łączył graty z megi z elektryką z clio na meganowej głowie


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Thu, 03 Dec 2009 - 12:47
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





http://www.volvo300mania.com/forum-uk/

Oni mogą wiedzieć, jest kilku łebskich gości...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Thu, 10 Dec 2009 - 21:04
Post #19


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





jako że mam dośc walających sie gratów od silnika po garażu to zmontowałem cały silnik tak na sztukę do przymiarek, kolektor z megany przerobiłem w końcu pod 16v znaczy pozaślepiałem co nie potrzebne, zostało jeszcze wywiercić i nagwintować otwór pod czujnik temp w dolocie ale gwintownika musze zakupić,do kolektora trzeba nowe wsporniki dorobić bo od 1.8 16v nie pasują,

jutro w końcu maluję prawą strone auta a po niedzieli lewą i z bani najgorsza robota, dopracowanie silnika zostawiam sobie na nowy rok smile.gif
ogólnie mam jeszcze jeden dylemat z czego przepustnice zastosować i jakiej wielkości najlepiej


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 10 Dec 2009 - 22:03
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Przepustnice czy przepustnicę? rolleyes.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 17:01