Shoutbox 0 nowych PW 


> Zawieszenie e30 Jakie jest naprawde Naj Najlepsze?, Poszukuje najlepszego wariantu.
zet340i
post Fri, 20 Nov 2009 - 01:59
Post #1


User
Dołączył: Sat, 09 August 2008





Witam serdecznie

Dawno nie pisałem na forum i znów powoli wracam do spełniania młodzieńczych zachcianek.

Wszyscy robimy się starsi i mamy coraz mniej czasu na swoje prawdziwe hobby,oczywiście nie wszyscy smile.gif,ale nie będę się tu rozpisywał,bo nie wszyscy lubią,ale kobiety potrafią że tak napisze zapanować nad pewnymi częściami życia i sprawy pierwszoplanowe stają się wyrzucone na sam tył....

Napisze tak: od 5lat mam e30 baur i nie wszystko tam dopracowałem wstawiając 3,5 ten żółty bilsztain nie daje rady, nawet na angielskich i europejskich trasach,chociaż tam jest oka,ale nie to co chce.

Mam dużo planów związanych z tym autem,no ale słyszę najpierw to i to itd itp.W każdym razie będzie tam 4,4 v8 to pewne tylko mam jeszcze inny szalony pomysły przez który jeszcze się z tym wstrzymam,i zacznę od zawieszenia.

Pytanie do was to jakie jest mistrzowskie zawieszenie do e30?Jakie mają znajomi koledzy wy wszystkie naj. przeróbki idt, żebyście wiedzieli,że jestem chory na punkcie mojej e30 to zadam pytanie które trapi mnie bez przerwy,wiem,że to trudne i mało możliwe i nie wątpliwie głupie jeżeli się pierwszy raz na ten temat pomyśli, mianowicie,czy da rade bezpiecznie przeszczepić kielichy od innego bmw i td, żeby można tam było ładować prawdziwe cuda biggrin.gif Znam te tematy od G60 5śrób ,ale trochę mi za małoooo...


Wiem,że my Polacy naprawdę potrafimy!

Z góry wielkie dzięki za poważne odpowiedzi.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
3 Stron V   1 2 3 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Fri, 20 Nov 2009 - 01:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
zet340i
post Sun, 22 Nov 2009 - 13:02
Post #2


User
Dołączył: Sat, 09 August 2008





Witam ponownie

Ze swoimi prawdziwymi przeróbkami poczekam,a na razie pójdzie 5śrób

I pytanie wciąż aktualne Panowie, jaki gwint najlepszy pod 5 śrub i ten ciężki silnik????jakie wy macie i czy jesteście zadowoleni?

A drugie pytanie to czy ktoś może ma na sprzedaż komplet tematu do przeróbki na 5 śrub,bez amortyzatorów?

Trzecie to poczytałem o zawieszeniu tył od compakta z e36 w e30 i pisze Chris320 ,że pasują amorki i sprężyny od sedana e36 do compakta e36, co za tym idzie
wolałbym gwint do sedana niż do compacta.

I czwarte pytanie,jakie są wasze propozycje,co zrobić by było jak najlepiej?

Auto lata za granicą więc problem dróg mam z głowy...więc może być taczka

Poradźcie coś Panowie,bo czasu mam mało i mam na to 3y tyg łącznie z kupieniem gratów...,a z lektury naszego forum o zawieszeniach w e30 jest na prawde mało i nie sprecyzowane.

Kto ma 5 śrub,gwint w e30 i ciężki silnik proszę o poradę i rade


Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zet340i
post Sun, 22 Nov 2009 - 23:21
Post #3


User
Dołączył: Sat, 09 August 2008





Co wy Panowie, nie ma nikt gwintu w e30? z 5-cioma śrubami?

podpowiedzcie coś
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Mon, 23 Nov 2009 - 12:40
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



do E30 GAZ robi gwinty - można sobie zamówić twardszy przód pod cięższy silnik


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Mon, 23 Nov 2009 - 12:42
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





Jak chcesz zawieszenie pod 5 śrub to kupujesz zawieszenie do E36 compact. Poszukaj bo naprawde dużo firm ma je u siebie w ofercie. Z budżetowych rozwiązań XYZ ma w swojej ofercie zawias do compacta.


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zet340i
post Tue, 24 Nov 2009 - 01:44
Post #6


User
Dołączył: Sat, 09 August 2008





Jakie graty potrzebuje.

Jeżeli ktoś robił, please dajcie po myślnikach,żebym nie musiał latać dokupywać jak już rusze z tematem.

Pozdro wielkie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Tue, 24 Nov 2009 - 07:26
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





Wieść forumowa niesie ,że będziesz potrzebował

Przód:
Gwint do e36
Acentryczne gumy z e30 m3
Wahacze z e36 M3 3.2
Piasty e36

Tył:
Kompletne zawieszenie od compacta (najlepiej 323Ti bo ma tarcze z tyłu)


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zet340i
post Tue, 24 Nov 2009 - 09:27
Post #8


User
Dołączył: Sat, 09 August 2008





Kiedyś widziałem to własnymi oczyma lecz wypadłem z obiegu i wole być pewny,dlatego jakie gumy poliuretanowe bede potrzebował?które bedą szły od e30 a które do e36???,bo podejrzewam ,że bede musiał kupić mieszankę pouliretanów e30 i e36.Czy tak? I czy od magiel e36 moge podpiąć w taki zestaw 5srub? teoretycznie jak najbardziej,lecz w praktyce brak pewności...Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szary
post Tue, 24 Nov 2009 - 09:47
Post #9


User
Dołączył: Mon, 07 March 2005
Skąd: Częstochowa





Sam to przerabialem u siebie to opisze Ci dokladnie z detalami:

Przód:
- gwint od e36 z górną poduszką od e30
- wahacze od m3 e36 3.2
- sworznie w wahaczach od e30
- guma tylna w wahaczu acentryczna (może być od m3 e30 lub m3 e36 3.0)
- zwrotnica + hamulec e36 (ja mam z e36 m3 3.2 - zwrotnica troche inna + wieksze hamulce)
- magiel może być z e36 pod warunkiem że dasz też drążki z e36 (ja mam magiel z z3 - mniej obrotów kierownica)

Tył
- wahacze (lub cała belka) z e36 compact 318ti lub 323 (ważne żeby były z tyłu tarcze). Można też użyć belki z z3 - mają troche inne wahacze - mocniejsze.
- linki do ręcznego z e30
- gwint na tył od e36 compact lub zwyklego e36
- wszystkie poliuretany na tył (belka, wahacze, stabilizator) od e30

Jak będziesz wyjmował belkę to polecam wymienić króciutkie elastyczne przewody hamulcowe idące nad belką.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zet340i
post Tue, 24 Nov 2009 - 22:21
Post #10


User
Dołączył: Sat, 09 August 2008





Mistrzostwo-Wielkie dzięki "szary,Sputnik i Kidzio"...O to mi chodziło...

Jeszcze kilka szczególików?:

Przód:
-podejrzewam,że- wahacze od m3 e36 3.2 -tylko oryg. z salonu?Czy jakaś inna opcja?
-guma tylna w wahaczu acentryczna-czy poliuretan jest dostępny?
-co do magla,czy krzyżak z e30 podchodzi do magla e36 bez problemu?

Tył:
-raczej ogarniam tylko co proponujesz-poszukać belki z z3? czy 323ti?
Z tego co się dziś w kilku miejscach dowiedziałem to mało gratów z tego 323ti do kupienia,a raczej po prostu na dzień dzisiejszy brak tego co mnie interesuje. Bede jednocześnie pytał o oba rodzaje.Ale z tego co piszesz z z3 byłoby lepiej bo mocniej.
-jaki gwint byś proponował do tyłu compact sedan?czymś się różnią?

No i najważniejsze jaki kozak gwint który mogę kupić do e36 jakie firmy i jakie Twoje "szary" i wasze wrażenia z jazdy,jakie różnice?Potrzebuje najlepszy,bo sami wiecie co znaczy m30b35 w e30.

"Kidzio"-czy jakiś kontakt masz do tego GAZ? nie słyszałem o tym skąd oni?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
parts_bmw
post Tue, 24 Nov 2009 - 22:31
Post #11


User
Dołączył: Sun, 01 November 2009





Ja mam pytanie zwiazane z tematem, w moim aucie ktore jest w trakcie budowy siedzi z przodu siedza zwykle Bilsteiny B6, czemu musi byc koniecznie gwint? Narazie auto stoji troche wysoko z przodu, mysle ze zejdzie na sprezynie tyle ile mi trzeba, chyba ze sie myle? Poprostu kazdy walkuje ciagle ze musi byc gwint, chcialem sprawdzic czy bilstein podejdzie i wszedl, ustawilismy geometrie itd i wszystko jest wporzadku tylko wysoko troche poki co ale mam nadzieje ze sprezyna zejde tyle co trzeba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szary
post Wed, 25 Nov 2009 - 00:30
Post #12


User
Dołączył: Mon, 07 March 2005
Skąd: Częstochowa





Wahacze w salonie to kosztuja majątek. Trzeba szukać używki - dzwonić po ogłoszeniach gdzie ktoś ma m3 na czesci. Ja za 2 wahacze dalem 400 zl - szukalem miesiąc. Mogą być też z Z3 3.2 maja ten sam nr. Co do gumy oczywiscie poliuretan jest dostępny zarówno powerflex (ja taki mam) jak i olkusz. Do magla podchodzi krzyżak z e30 ten krótki z wersji ze wspomaganiem. Belki lub samych wahaczy na tył szukaj takich żeby miały tarcze z tyłu chociaż różnica między compactem a z3 jest znaczna. Można też obspawać wahacze z compacta na wzór tych z z3. Ja kupiłem używany gwint FK od sedana - różnica to mocowanie spręzyny do wahacza - trzeba roztoczyć minimalnie podstawke tam gdzie masz regulacje. Jak sie na tym jezdzi to szczerze mówiac nie wiem bo buda dopiero czeka na nowy silnik.

Gwint musi być bo zwykla kolumna od e36 nie miesci sie do kielicha w e30 - obciera. Przynajmniej u mnie tak było.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
zet340i
post Wed, 25 Nov 2009 - 01:38
Post #13


User
Dołączył: Sat, 09 August 2008





Czy z BMW M3 3.0 S50 Bmw e36 Sedan Coupe Cabrio http://allegro.pl/item819462033_oryg_nowe_...36_3_0_s50.html pasują?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
parts_bmw
post Wed, 25 Nov 2009 - 09:42
Post #14


User
Dołączył: Sun, 01 November 2009





Musza byc koniecznie z 3.2 lub mozna wygiac seryjne wahacze tak jak to zrobilem ja. Wiem tez kto moze miec uzywki do 3.2.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szary
post Wed, 25 Nov 2009 - 10:07
Post #15


User
Dołączył: Mon, 07 March 2005
Skąd: Częstochowa





Wyginanie seryjnych pozostawie bez komentarza. A te z m3 3.0 są takie same jak w zwyklym e36 czy e30.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gorolm3
post Wed, 25 Nov 2009 - 13:04
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sat, 10 January 2009
Skąd: Poznań





Niektórzy cenią bardziej swoje życie i wola wydać na ori od 3.2 ,niż giąć serje cool.gif


--------------------
e30 is m4x race car
e30 is m42 daily
e36 is m42 daily
e46 is m4x compot daily/competition
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zet340i
post Wed, 25 Nov 2009 - 13:35
Post #17


User
Dołączył: Sat, 09 August 2008





Wolałbym to zrobić TIP-TOP,bo wyobraźnia zabrania mi wyginania i latania po 240km/h,więc szanowny "parts BMW" kto ma używki? Jak coś to na PW. Pozdro i czekam na prpo. A z ciekawości,bo może być potrzebna ile wah.do 3.2 w oryg.? ok. 1400zł?czy więcej?


Co do tyłu dzwonie wszędzie,brak unsure.gif z tego co się orientuje to dostane szybciej belkę,wah i piastyt od z3,niż compakta 323ti.

W każdym razie wciąż potrzebuje wszystkich gratów,więc jeśli ktoś coś ma to prosze na PW. Czas zaczyna mnie przyciskać a na Święta muszę już lecieć w europe.

Pozdro i wielkie dzięki za odp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zet340i
post Wed, 25 Nov 2009 - 14:45
Post #18


User
Dołączył: Sat, 09 August 2008





Panowie- dzwonie i mówią z jakiej z3 potrzebuje,bo były na tarczach ale różne ponoć 3l ma inne niż 2,8. Myślałem ,że tylko z z3M się różni? od z3-3l, ale nie wiem jak jest niżej??? Teraz mnie pyta czy to jest do tej szerszej czy węższej?Gdyby ktoś podpowiedział,bo aż wstyd ale nie interesuje się z3,bo zwyczajnie się do niej nie mieszczę/// Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szary
post Wed, 25 Nov 2009 - 14:54
Post #19


User
Dołączył: Mon, 07 March 2005
Skąd: Częstochowa





Według katalogu wahacze sa takie same w 3.0 i 2.8. Inne sa w z3 m - podstawowa różnica to poprzeczka wzmacniajaca w wahaczu (kształt litery A), wzmocnienia przy mocowaniu amortyzatora i tarcze wentylowane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zet340i
post Wed, 25 Nov 2009 - 15:01
Post #20


User
Dołączył: Sat, 09 August 2008





Czyli potrzebuje z 2,8 nieważne który rok czy tak? Nie wiem czemu mnie pytają czy szersza czy węższa??? huh.gif

szary z jakiej Z3 ty przeszczepiłeś?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 22:48