![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 25 November 2007 Skąd: Galapagos ![]() |
Witam . Właśnei jestem w trakcie podłączania 4 gaźników Mikuni ( najprawdopodobniej Suzuki GSX-F ) do fordowskiego silnika CVH .
Mam stąd też parę pytań ( odpowiedzi się domyślam , ale wolałbym , aby były potwierdzone ) ![]() ![]() nr1 - wejście do filtra powietrza ( które można puścić w atmosferę ) - czyli olać ? nr2 - podanie paliwa ? ( w gaźnikach nie ma powrotu ) , narazie całośćchciałbym podłączyc na oryginalnej pompce od gaźnikowego CVH , gdzie gaźnik też nie miał powrotu , pytanie brzmi - czy jak założę później pompkę elektrycznądo gaźnikowców to czy będe musiał robić powrót ? nr3 - elektrozawory ? - do czego służąi jak podłączyć , ewentualnie czy wywalić nr4 - tutaj sie schodzą rurki od nr3 - olać ? wyrzucić ? gdzie podłączyć ? nr5 - ssanie ? Proszę o zweryfikowanie moich przypuszczeń oraz wiadomości , oraz o wszelakie wskazówki jak to podłączyć i na co zwracać uwagę ( gaźniki fizycznei siedzą już w aucie więc niedługo pierwsze próby odpalenia ) Z góry dzięki za pomoc i zainteresowanie ![]() |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 04 December 2008 ![]() |
ad 5 ssanie- sprzegnięte na wszystkich gaźnikach tym cieniutkim płaskownikiem
ad 1 odpowietrzenie gaźników może być w atmosfere ad 2 zasilanie paliwkiem problem jest tego typu że gaźniki motocyklowe nie bardzo lubią ciśnienie paliwa bo mogą sie cyrki dziać... wg mnie ciśnienie powinno być jak najmniejsze z pompy bo przelewem i odpowietrzeniem może zacząć lecieć paliwo, jeśli któryś zaworek będzie lekko przepuszczał, i będzie kałuża paliwa... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 02 December 2007 Skąd: kielce/kraków ![]() |
DObrze by bylo zastosowac pompe elektryczna do gaznikow, u kolegi bylo tak zrobione na pompie z poloneza tylko ze mielimy przewiercone zasilanie wzdluz i zrobiony powrot ale tez czasami potrafilo go przelac, mozesz zrobic tez splyw grawitacyjny cos ala swirl port pod maska zeby paliwo splywalo do gaznikow a nadmiar zeby wracal do zbiornika.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 25 November 2007 Skąd: Galapagos ![]() |
Warto było czekać na Wasze odpowiedzi
![]() Przelewanie paliwem , to jeden z problemów , które mam i których szukałem przyczyny . Auto było odpalane na mechanicznej pompie od gaźnikowca , teraz przejdę na elektryczną ( już jest w układzie ) , i dodam do niej powrót paliwa . Zobaczymy co z tego wyjdzie . Jak nie to pomyślę o pompie z motocykla , bo to będzei chyba prostsze niż surgetank . Dzięki za odpowiedzi ![]() ps: macie pomysł po co są te elektrozawory ?? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 02 December 2007 Skąd: kielce/kraków ![]() |
Jak moze sz to zobaczy czy w tym motocyklu byla pompa czy byl splyw grawitacyjny.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Thu, 04 December 2008 ![]() |
nie może być takiej sytuacji, że dasz paliwo pod ciśnieniem, pójdzie przelewem do zbiornika i będzie ok. gażnik zasilany był na 99% ze zbiornika bez pompy.ja osobiście bym kombinował żeby zrobić zaworek upustowy(przelewowy)przed gaźnikiem który będzie pozwalał na zasilenie gaźnika bardzo małym ciśnieniem a reszta do zbiornika, lub np zmniejszyć napięcie zasilające pompę, przez co uzyskasz dowolny spadek ciśnienia w zależności od spadku napięcia. to chyba najmądrzejsze....
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 25 November 2007 Skąd: Galapagos ![]() |
Gaźniki były odpalane na pompie mechanicznej od gaźnikowego silnika .
Gdy siedziały w motorze , to miały spływ grawitacyjny ( na 99 % ) ja sprawę chcę załatwic przy pomocy pompki elektrycznej od gaźnikowca ( wymuszone brakiem miejsca na pompkę mechaniczną ) z dodanym trójnikiem , przed wejściem w gaźniki , idącym do powrotu . Zobaczymy co z tego wyjdzie ![]() Całość na kolektorze ( po przeróbkach ) wygląda tak : ![]() teraz gaźniki są pod takim samym kątem jak w motorze . ] Ponawiam pytanie o zaworki elektryczne , oraz rurki do nich dochodzące ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
nie może być takiej sytuacji, że dasz paliwo pod ciśnieniem, pójdzie przelewem do zbiornika i będzie ok. gażnik zasilany był na 99% ze zbiornika bez pompy.ja osobiście bym kombinował żeby zrobić zaworek upustowy(przelewowy)przed gaźnikiem który będzie pozwalał na zasilenie gaźnika bardzo małym ciśnieniem a reszta do zbiornika, lub np zmniejszyć napięcie zasilające pompę, przez co uzyskasz dowolny spadek ciśnienia w zależności od spadku napięcia. to chyba najmądrzejsze.... Do redukcji cisnienia swietnie sie nadaje zbiorniczek nadmiarowy z gaźników pierburg 2E3, lub jikov lekr(kopia licencyjna->Skoda favorit). Czemu służy połączenie cylindrów w pary tymi przewodami na ostatniej fotce? -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 25 November 2007 Skąd: Galapagos ![]() |
killme - to o czym piszesz to chyba taki właśnie surge tank czy jakby tego nie nazwać .
Mam parę pomysłów jak to wykonać , niestety z powodu mojej choroby prace na pare dni stanęły . Jeżeli chodzi o rurki , to dzięki nim pozbyłem się efektu pulsowania wolnych obrotów ( połączenie 1-3 i 2-4 przy zapłonie 1-2-4-3 ) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 08 November 2009 ![]() |
Witam
Gazniki pochodza z suzuki GSXR 1 to podłeczenie pod airbox gdzie wystepuje cisnienie wyzsze nie atmosfeyczne bo motor posiada doładowanie dynamiczne 3 podłaczone do filtra powietrza te zawory odpowiadaja za sklad mieszanki paliwowo-poietrznej A i gazniki zasilane sa z elektrycznej pompy paliwa i jeszce jedno w motocylu gazniki sa pod katem 30-40 stopni od pionu a nie poziomo takze moze byc problem z poziomem paliwa przy takim zamocowaniu |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 25 November 2007 Skąd: Galapagos ![]() |
satanic_masta - czyli punkty 1 i 3 są podłączone do układu dolotowego tak ? ( tak wnioskuję z Twojej wypowiedzi )
Jeżlei chodzi o zawory z pkt 3 to czym one są sterowane ? Czy są dwustanowe ( on/off ) Jeżlei chodzi o położenie gaźników - to teraz sa pod kątem 50 - 60 stopni od pionu , ale przewidziałem to że trzeba je będzie pochylić bardziej , więc istnieje taka możliwość . |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 20 August 2025 - 13:13 |