![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 09 November 2003 ![]() |
czy oglby ktos przyblizyc temat odciazania kol zamachowych, jakie kozysci z tego mozna uzyskac, co za soba ciagnie taka przerobka. Jak sie ja wykonuje i jakie wartosci wchodza w gre przy odciazaniu kol zamachowych.
-------------------- VW STYLE
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Szybsze wchodzenie na obroty, delikatne zmiany w przebiegu mocy i momentu. Wykonuje się dość prosto, stacza sie koło zamachowe na tokarce, potew myważa i montuje, można odchudzić chyba max 25% (ja tak mam u siebie). Radził bym ci zlecić taką operacjie fachowcowi, czemu ??? Bo koła zamachowe potrafią się urwać pyrz 5000obr i działają jak ładna samobierzna piła tarczowa, widziałem coś takiego i uwież robi wrażenie.
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
w stanach w probach odhudzaja nawet o 50 %
nawet fidanza sprzedaja gotowe do proba z aluminium ktore wazy mniej niz polowe zawsze bylem ciekaw efektu tej modyfikacji -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 01 November 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
Polecam takze wywazanie przy okazji walu ze sprzeglem(razem) bo ci panewki padna.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie wiem jak do Golfa ale do niektórych samochodów produkowane są specjalne, lekkie koła zamachowe. Jeśli nie znasz doświadczonego gościa, który by ci mógł fabryczne koło odchudzić to polecił bym raczej poszukać czegoś takiego - będzie pewnie troszkę drożej ale za to bezpieczniej dla silnika...
fabryczne koło zamachowe do Supry waży 15.9kg, aluminiowe Unorthodox 9.1kg czyli jest lżejsze o 43% -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja odchudziłem z 12.2kg do 7.3...... a w Risse-motorsport robią nawet 4.5kg! silnik zrobiony przez Risse wkręca się do 10500bor/min !!!!! i nic się nie urywa.....
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
CYTAT("czarownik":2ljd39pu) Ja odchudziłem z 12.2kg do 7.3...... a w Risse-motorsport robią nawet 4.5kg! silnik zrobiony przez Risse wkręca się do 10500bor/min !!!!! i nic się nie urywa.....
i jakie masz odczucia po tym zabiegu? -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("artix":oyxniadf) CYTAT("czarownik":oyxniadf) Ja odchudziłem z 12.2kg do 7.3...... a w Risse-motorsport robią nawet 4.5kg! silnik zrobiony przez Risse wkręca się do 10500bor/min !!!!! i nic się nie urywa..... i jakie masz odczucia po tym zabiegu? W efekcie ogulnych przerubek moment przesunoł się o jakieś 1750obr do góry(4150obecnie -2400 fabrycznie)..... ale motorek jakby żwawiej wkręcał się na obroty a i maximalna ich ilość też wzrosła do 7000 (6200 fabrycznie)....... |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 01 November 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
kolo zamachowe do supry juna 5.5 kg cena 313$
[url:1tofuuhk]http://www.teiwa.co.jp/main/frame.asp?mid=1&bid=19[/url:1tofuuhk] |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: Łomianki ![]() |
CYTAT("artix":3vczfxas) w stanach w probach odhudzaja nawet o 50 %
nawet fidanza sprzedaja gotowe do proba z aluminium ktore wazy mniej niz polowe zawsze bylem ciekaw efektu tej modyfikacji Ja mam Fidanze. Po zmianie różnica w wkręcaniu się na obroty jest duża. Niestety nie ma róży bez kolców są straty na kulturze pracy, aluminiowe koło przenosi dziwne dzwięki z skrzyni biegów (przy orginalnym kole dwómasowym było cicho), oraz przy jeżdzie na niskich obrotach są odczuwalne lekkie poszarpywania. Przy V8 nie odczówam różnicy w momencie obrotowym. -------------------- Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A) Best ET 11.58 (stret nitro) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
mam cały zestaw, koło 6,15 kg (seryjne 12,3 kg)
ale narazie sobie odpuściłem.... powód? nie ma mocnego argumentu ku temu, żeby to zakładać ale nie wiadomo co przyniesie przyszły sezon, więc koło leży już w garażu |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
w silnikach o szesciu cylindrach podobno niema takich problemow w kulturze pracy jak w np cztero poniewaz masa cylindrow walu i korbowodow mimo wszystko pomaga w uzyskaniu balansu
tez myslalem o tej zmianie ale tak sie zastanawiam co mi to da bo wiele jest za i przeciw mnie najbardziej zalezy na przyspieszeniu PS. Keyser u ciebie inna sprawa bo masz turbo i tu to kolo zawsze odciazy korby ktore przy wiekszym doladowaniu sa inaczej obciazone wiec ja bym zakladal odrazu i ladowal wiecej no a u mnie sam niewiem -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
W moim autku miałem zamontowane (niestety) koło zamachowe i sprzęgło z modelu słabszego. Koło było o wiele lżejsze. Teraz mam koło i sprzęgło od 2,2T 20V. Różnica jest taka, że teraz aby osiągnąć V max muszę się dłużej rozpędzać. Na odcinku na którym wcześniej np. wyciągałem ponad 240, teraz mam 230 i musze się długo bujać żeby przekroczyć 240. W codziennej jeździe różnic nie zauważyłem.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
równie dobrze może to być powód czegoś innego
czy ktoś z was posiada jakieś wykresy/pomiary czasu/łorewer tuż przed i tuż po założeniu lekkiego koła??? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: Łomianki ![]() |
CYTAT("keyser":3szvme1k) równie dobrze może to być powód czegoś innego
czy ktoś z was posiada jakieś wykresy/pomiary czasu/łorewer tuż przed i tuż po założeniu lekkiego koła??? Ja mieżyłem się po założeniu koła i dzwigienek zaworowych o większym skoku razem dało to +19PS +37Nm (amerykanie opisywali same dzwigienki dają +12HP +8Nm). Teoretycznie aluminiowe koło zamachowe dało +7PS +29Nm. Poza tym u mnie motywacją kupienia koła Fidanza była cena. Moje sprzęgło oryginalne było na wykończeniu, koło dwumasowe miało taki luz że treba było myśleć o jego wymianie. Koło zamachowe do Corvette kosztuje 1000$+ lepsze sprzęgło 550-700$ ja za komplet: sprzęgło SPEC(spieki)+ koło Fidanza i łorzysko oporowe dałem 1170$. -------------------- Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A) Best ET 11.58 (stret nitro) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Jezeli chodzi o jazde ogolnie to jest to dobry pomysł. Ale do wyścigów na 1/4 mili niektórzy zakładają nawet cięższe od seryjnych koła zamachowe...
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: Łomianki ![]() |
CYTAT("rennen":12oxxras) Jezeli chodzi o jazde ogolnie to jest to dobry pomysł. Ale do wyścigów na 1/4 mili niektórzy zakładają nawet cięższe od seryjnych koła zamachowe...
A można wiedzieć w jakim celu cięższe? -------------------- Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A) Best ET 11.58 (stret nitro) |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
CYTAT("grzenio":f9asdqvz) CYTAT("rennen":f9asdqvz) Jezeli chodzi o jazde ogolnie to jest to dobry pomysł. Ale do wyścigów na 1/4 mili niektórzy zakładają nawet cięższe od seryjnych koła zamachowe... A można wiedzieć w jakim celu cięższe? tez nierozumiem dlaczego ciezsze teoretycznie wiekszy wysilek dla silnika i innych podzespolow a jak gora laduje ostro to i wal moze zwinac no ale ja przeciez jeszcze tak malo wiem -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
CYTAT("grzenio":1sw6d4tx) CYTAT("rennen":1sw6d4tx) Jezeli chodzi o jazde ogolnie to jest to dobry pomysł. Ale do wyścigów na 1/4 mili niektórzy zakładają nawet cięższe od seryjnych koła zamachowe... A można wiedzieć w jakim celu cięższe? Tzn to się tyczy tylko dragsterów budowanych czysto jako dragstery tylko i wyłącznie. Większa masa koła zamachowego w celu uzyskania większej bezwładności. Pomaga to w zrobieniu "mocnego" startu. W dragsterach na oponach do dragu problemów z przyczepnością raczej nie ma, a skrzynie to i tak przeważnie 2 lub 3 biegowe automaty, więc ten mocny start jest ważniejszy niż minimalne dłuższe czasy zmiany biegu. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: Łomianki ![]() |
CYTAT("rennen":2llsxy6l) CYTAT("grzenio":2llsxy6l) CYTAT("rennen":2llsxy6l) Jezeli chodzi o jazde ogolnie to jest to dobry pomysł. Ale do wyścigów na 1/4 mili niektórzy zakładają nawet cięższe od seryjnych koła zamachowe... A można wiedzieć w jakim celu cięższe? Tzn to się tyczy tylko dragsterów budowanych czysto jako dragstery tylko i wyłącznie. Większa masa koła zamachowego w celu uzyskania większej bezwładności. Pomaga to w zrobieniu "mocnego" startu. W dragsterach na oponach do dragu problemów z przyczepnością raczej nie ma, a skrzynie to i tak przeważnie 2 lub 3 biegowe automaty, więc ten mocny start jest ważniejszy niż minimalne dłuższe czasy zmiany biegu. Dziękuję teraz wszystko rozumiem. Ja natomiast ciesze się z mniejszej bezwładności na starcie bo z lekkim kołem małe odjęcie gazu i mielące koła od razu łapia przyczepnośc. Przy seryjnym kole bezwładność była dużo wieksza. -------------------- Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A) Best ET 11.58 (stret nitro) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 07 September 2025 - 05:39 |