Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> kolo zamachowe
cyarnz
post Sun, 09 Nov 2003 - 15:02
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 09 November 2003





czy oglby ktos przyblizyc temat odciazania kol zamachowych, jakie kozysci z tego mozna uzyskac, co za soba ciagnie taka przerobka. Jak sie ja wykonuje i jakie wartosci wchodza w gre przy odciazaniu kol zamachowych.


--------------------
VW STYLE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 09 Nov 2003 - 15:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MACIOR
post Sun, 09 Nov 2003 - 15:10
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





Szybsze wchodzenie na obroty, delikatne zmiany w przebiegu mocy i momentu. Wykonuje się dość prosto, stacza sie koło zamachowe na tokarce, potew myważa i montuje, można odchudzić chyba max 25% (ja tak mam u siebie). Radził bym ci zlecić taką operacjie fachowcowi, czemu ??? Bo koła zamachowe potrafią się urwać pyrz 5000obr i działają jak ładna samobierzna piła tarczowa, widziałem coś takiego i uwież robi wrażenie.


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 09 Nov 2003 - 15:19
Post #3


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





w stanach w probach odhudzaja nawet o 50 %

nawet fidanza sprzedaja gotowe do proba z aluminium ktore wazy mniej niz polowe

zawsze bylem ciekaw efektu tej modyfikacji


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frank
post Sun, 09 Nov 2003 - 15:31
Post #4


User
Dołączył: Sat, 01 November 2003
Skąd: Wrocław





Polecam takze wywazanie przy okazji walu ze sprzeglem(razem) bo ci panewki padna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Sun, 09 Nov 2003 - 15:53
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





Nie wiem jak do Golfa ale do niektórych samochodów produkowane są specjalne, lekkie koła zamachowe. Jeśli nie znasz doświadczonego gościa, który by ci mógł fabryczne koło odchudzić to polecił bym raczej poszukać czegoś takiego - będzie pewnie troszkę drożej ale za to bezpieczniej dla silnika...

fabryczne koło zamachowe do Supry waży 15.9kg, aluminiowe Unorthodox 9.1kg czyli jest lżejsze o 43%


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czarownik
post Sun, 09 Nov 2003 - 20:27
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Warszawa





Ja odchudziłem z 12.2kg do 7.3...... a w Risse-motorsport robią nawet 4.5kg! silnik zrobiony przez Risse wkręca się do 10500bor/min !!!!! i nic się nie urywa.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 09 Nov 2003 - 20:32
Post #7


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT("czarownik":2ljd39pu)
Ja odchudziłem z 12.2kg do 7.3...... a w Risse-motorsport robią nawet 4.5kg! silnik zrobiony przez Risse wkręca się do 10500bor/min !!!!! i nic się nie urywa.....


i jakie masz odczucia po tym zabiegu?


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czarownik
post Sun, 09 Nov 2003 - 21:00
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("artix":oyxniadf)
CYTAT("czarownik":oyxniadf)
Ja odchudziłem z 12.2kg do 7.3...... a w Risse-motorsport robią nawet 4.5kg! silnik zrobiony przez Risse wkręca się do 10500bor/min !!!!! i nic się nie urywa.....


i jakie masz odczucia po tym zabiegu?


W efekcie ogulnych przerubek moment przesunoł się o jakieś 1750obr do góry(4150obecnie -2400 fabrycznie)..... ale motorek jakby żwawiej wkręcał się na obroty a i maximalna ich ilość też wzrosła do 7000 (6200 fabrycznie).......
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frank
post Sun, 09 Nov 2003 - 21:19
Post #9


User
Dołączył: Sat, 01 November 2003
Skąd: Wrocław





kolo zamachowe do supry juna 5.5 kg cena 313$
[url:1tofuuhk]http://www.teiwa.co.jp/main/frame.asp?mid=1&bid=19[/url:1tofuuhk]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzenio
post Sun, 09 Nov 2003 - 21:26
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: Łomianki





CYTAT("artix":3vczfxas)
w stanach w probach odhudzaja nawet o 50 %

nawet fidanza sprzedaja gotowe do proba z aluminium ktore wazy mniej niz polowe

zawsze bylem ciekaw efektu tej modyfikacji


Ja mam Fidanze. Po zmianie różnica w wkręcaniu się na obroty jest duża. Niestety nie ma róży bez kolców są straty na kulturze pracy, aluminiowe koło przenosi dziwne dzwięki z skrzyni biegów (przy orginalnym kole dwómasowym było cicho), oraz przy jeżdzie na niskich obrotach są odczuwalne lekkie poszarpywania. Przy V8 nie odczówam różnicy w momencie obrotowym.


--------------------
Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A)
Best ET 11.58 (stret nitro)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Sun, 09 Nov 2003 - 21:36
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





mam cały zestaw, koło 6,15 kg (seryjne 12,3 kg)

ale narazie sobie odpuściłem.... powód?
nie ma mocnego argumentu ku temu, żeby to zakładać

ale nie wiadomo co przyniesie przyszły sezon, więc koło leży już w garażu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 09 Nov 2003 - 21:57
Post #12


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





w silnikach o szesciu cylindrach podobno niema takich problemow w kulturze pracy jak w np cztero poniewaz masa cylindrow walu i korbowodow mimo wszystko pomaga w uzyskaniu balansu

tez myslalem o tej zmianie ale tak sie zastanawiam co mi to da
bo wiele jest za i przeciw mnie najbardziej zalezy na przyspieszeniu

PS. Keyser u ciebie inna sprawa bo masz turbo
i tu to kolo zawsze odciazy korby ktore przy wiekszym doladowaniu
sa inaczej obciazone wiec ja bym zakladal odrazu i ladowal wiecej

no a u mnie sam niewiem


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Sun, 09 Nov 2003 - 23:02
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





W moim autku miałem zamontowane (niestety) koło zamachowe i sprzęgło z modelu słabszego. Koło było o wiele lżejsze. Teraz mam koło i sprzęgło od 2,2T 20V. Różnica jest taka, że teraz aby osiągnąć V max muszę się dłużej rozpędzać. Na odcinku na którym wcześniej np. wyciągałem ponad 240, teraz mam 230 i musze się długo bujać żeby przekroczyć 240. W codziennej jeździe różnic nie zauważyłem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Mon, 10 Nov 2003 - 07:42
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





równie dobrze może to być powód czegoś innego


czy ktoś z was posiada jakieś wykresy/pomiary czasu/łorewer
tuż przed i tuż po założeniu lekkiego koła???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzenio
post Mon, 10 Nov 2003 - 08:53
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: Łomianki





CYTAT("keyser":3szvme1k)
równie dobrze może to być powód czegoś innego


czy ktoś z was posiada jakieś wykresy/pomiary czasu/łorewer
tuż przed i tuż po założeniu lekkiego koła???


Ja mieżyłem się po założeniu koła i dzwigienek zaworowych o większym skoku razem dało to +19PS +37Nm (amerykanie opisywali same dzwigienki dają +12HP +8Nm). Teoretycznie aluminiowe koło zamachowe dało +7PS +29Nm.

Poza tym u mnie motywacją kupienia koła Fidanza była cena. Moje sprzęgło oryginalne było na wykończeniu, koło dwumasowe miało taki luz że treba było myśleć o jego wymianie. Koło zamachowe do Corvette kosztuje 1000$+ lepsze sprzęgło 550-700$ ja za komplet: sprzęgło SPEC(spieki)+ koło Fidanza i łorzysko oporowe dałem 1170$.


--------------------
Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A)
Best ET 11.58 (stret nitro)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 10 Nov 2003 - 13:24
Post #16


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Jezeli chodzi o jazde ogolnie to jest to dobry pomysł. Ale do wyścigów na 1/4 mili niektórzy zakładają nawet cięższe od seryjnych koła zamachowe...


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzenio
post Mon, 10 Nov 2003 - 15:11
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: Łomianki





CYTAT("rennen":12oxxras)
Jezeli chodzi o jazde ogolnie to jest to dobry pomysł. Ale do wyścigów na 1/4 mili niektórzy zakładają nawet cięższe od seryjnych koła zamachowe...


A można wiedzieć w jakim celu cięższe?


--------------------
Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A)
Best ET 11.58 (stret nitro)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Mon, 10 Nov 2003 - 15:54
Post #18


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT("grzenio":f9asdqvz)
CYTAT("rennen":f9asdqvz)
Jezeli chodzi o jazde ogolnie to jest to dobry pomysł. Ale do wyścigów na 1/4 mili niektórzy zakładają nawet cięższe od seryjnych koła zamachowe...


A można wiedzieć w jakim celu cięższe?


tez nierozumiem dlaczego ciezsze

teoretycznie wiekszy wysilek dla silnika i innych podzespolow

a jak gora laduje ostro to i wal moze zwinac

no ale ja przeciez jeszcze tak malo wiem


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 10 Nov 2003 - 17:30
Post #19


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT("grzenio":1sw6d4tx)
CYTAT("rennen":1sw6d4tx)
Jezeli chodzi o jazde ogolnie to jest to dobry pomysł. Ale do wyścigów na 1/4 mili niektórzy zakładają nawet cięższe od seryjnych koła zamachowe...


A można wiedzieć w jakim celu cięższe?


Tzn to się tyczy tylko dragsterów budowanych czysto jako dragstery tylko i wyłącznie. Większa masa koła zamachowego w celu uzyskania większej bezwładności. Pomaga to w zrobieniu "mocnego" startu. W dragsterach na oponach do dragu problemów z przyczepnością raczej nie ma, a skrzynie to i tak przeważnie 2 lub 3 biegowe automaty, więc ten mocny start jest ważniejszy niż minimalne dłuższe czasy zmiany biegu.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzenio
post Mon, 10 Nov 2003 - 17:47
Post #20


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: Łomianki





CYTAT("rennen":2llsxy6l)
CYTAT("grzenio":2llsxy6l)
CYTAT("rennen":2llsxy6l)
Jezeli chodzi o jazde ogolnie to jest to dobry pomysł. Ale do wyścigów na 1/4 mili niektórzy zakładają nawet cięższe od seryjnych koła zamachowe...


A można wiedzieć w jakim celu cięższe?


Tzn to się tyczy tylko dragsterów budowanych czysto jako dragstery tylko i wyłącznie. Większa masa koła zamachowego w celu uzyskania większej bezwładności. Pomaga to w zrobieniu "mocnego" startu. W dragsterach na oponach do dragu problemów z przyczepnością raczej nie ma, a skrzynie to i tak przeważnie 2 lub 3 biegowe automaty, więc ten mocny start jest ważniejszy niż minimalne dłuższe czasy zmiany biegu.


Dziękuję teraz wszystko rozumiem.

Ja natomiast ciesze się z mniejszej bezwładności na starcie bo z lekkim kołem małe odjęcie gazu i mielące koła od razu łapia przyczepnośc. Przy seryjnym kole bezwładność była dużo wieksza.


--------------------
Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A)
Best ET 11.58 (stret nitro)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 07 September 2025 - 05:39