Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Problemy z doładowaniem w Audi TT 1.8T 225
BartekTT
post Mon, 28 Sep 2009 - 09:46
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009





Witam,

Przywędrowałem tutaj z clubtt i bardzo prosiłbym o radę, bo nie ogarniam już tego auta. Jest to Audi TT 1.8T 225KM Q z 1999 roku. Silnik APX.

Odkąd go kupiłem czyli od 1,5 roku mam problem z mocą a dokładnie z doładowaniem.
Przez ten czas porobiłem trochę z autem i pousuwałem trochę niepotrzebnych gratów (SAI, N249, EVAP i zmieniłem PCV na catch tanka) powymieniałem wszystkie podstawowe elementy osprzętu na nowe ORYGINALNE (przepływomierz, sonda, IAT sensor, MAP sensor, świece, cewki, DV, N75, czujnik Halla itp..) oraz powymieniałem wężyki podciśnienia i podokręcałem opaski na ciśnieniowych. Więc kompleksowo zrobiłem wszystko co możliwe z samochodem a mimo to nadal problem pozostał. Mam silnik 225KM a dmucha mi tylko 0,8 bara a czasem tylko 0,6 bara. Auto słabo jeździ.

Ostatnio ominąłem elektroniczną kontrolę doładowania N75 i zaślepiłem wężyki. Przejechałem się kawałek. Nie to auto. Ciśnienie ponad 1 bar. Peakował mi w okolicach 1,4bara i ciągnął niesamowicie przy tych ciśnieniach. Oczywiście jak tylko zauważałem takie ciśnienia to szybko odpuszczałem z gazu bo wiem że AFR na pewno nie był korzystny, no ale sprawdzić musiałem… Po tym wszystkim spodziewałem się zobaczyć błędy typu „system to lean „ „overboost” itp. Podłączyłem więc do kompa i… NIC. Żadnych błędów. Już po prostu przyzwyczaiłem się do tego głupiego APX-a.

Dlaczego więc jak ominąłem elektroniczną kontrolę doładowania było wszystko ok.?

Dlaczego komputer odcina mu doładowanie tak nisko? Przecież wszystko powymieniane i działa bez zarzutu.

Pozostaje mi tylko jeździć na MBC ustawionym na 1 bar. Czy tak mogę? Czy nie popsuję silnika wymuszając mu takie ciśnienie jakie powinien dostawać a z niewiadomych przyczyn ECU mu takiego nie daje?

Czy macie jakiś pomysł?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 28 Sep 2009 - 09:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
marecek
post Tue, 29 Sep 2009 - 11:29
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





zrób logi na kanale 118 (albo odpowiedniku, w którym widać ciśnienie aktualne i boost duty cycle) z pedałem w podłodze po podłączeniu N75-> zobaczymy czy brak doładowania jest spowodowany programem czy niedziałającym układem regulacji (mechanizm regulacji ciśnienia to cholernie delikatny element, który bardzo łatwo źle poskładać). Seryjna mapa ogarnia doładowanie rzędu 1+ bara, więc nie powinno się nic stać (przy długotrwałym overbooście przekraczającym mapę ECU odetnie sygnał do pedału gazu i będziesz miał audi tt z przepustnicą uchylającą się na 25%).


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekTT
post Tue, 29 Sep 2009 - 21:29
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009





Zrobiłem logi w 115 i 31 (lambda). Nie miałem jednak gdzie i nie mogłem go kręcić wyżej. Logi zrobiłem na 3 biegu z gazem w podłodze. Coś mi się wydaje że to wymagane jest za niskie...



Z tym że to było robione na N75 o numerze 058 906 283 C. Jak założyłem 058 906 283 F to maksymalne doładowanie sięga tylko 0,7 bara i nic poza tą wartość. Przeciętnie jest 0,6 bara i auto jedzie okropnie. Czy to możliwe żebym miał dwa uszkodzone zaworki? Dodam że ten F kupiłem na Allegro jako nowy. Poza tym oba zaworki mają prawidłowy opór elektryczny i są szczelne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Wed, 30 Sep 2009 - 08:15
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





Z tego strzępka logów wynika, że gdzieś w środku skali obrotów masz faktycznie doładowanie 0,9 bara -> takie jak fabryka zadała (nie zrobiłeś 118, więc nie widać duty cycle, ale po odpowiedzi doładowania na 115 widać, że regulator - N75 - działa perfekt). Niech się wypowie jakiś posiadacz tt@225 jak zadane doładowanie wygląda u niego. Jak chcesz jeszcze coś logować, to znajdź prostą na III bieg od 2 do 7k RPM.



--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekTT
post Sun, 04 Oct 2009 - 11:13
Post #5


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009





No i wstawiłem MBC bleed z FORGE.
2 bieg i gaz w podłodze następnie 3 bieg i gaz w podłodze:

http://img196.imageshack.us/img196/814/mbc115.jpg

Auto świetnie jeździ. Ustawione jest na ciutkę powyżej 1 bara.

Tylko dlaczego wymagane jest tylko 0,8 bara? Z czym to może mieć związek?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Sun, 04 Oct 2009 - 13:25
Post #6









Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sai
post Mon, 05 Oct 2009 - 11:33
Post #7


User
Dołączył: Mon, 11 April 2005





Skoro iroblem tkwi w sterowaniu doładowaniem i jesteś pewny że N75 jest sprawny, następne co bym zrobił, to sprawdziłbym drożność i szczelność wszystkich przewodów ciśnieniowych. Może gdzieś dostała się kropla oleju i stąd problem. Albo któryś przewód jest przetarty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 14:11