![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Witam
Od 1,5 roku jestem właścicielem Audi A3 1.8T (AGU - 150km). Przewidywalny przebieg tego auta to ok 230tys (tak mi się wydaje). Jeżdżę na oleju Mobil1 10w40. W zeszłym roku w lipcu robiłem regeneracje turbiny K03. Auto odzyskało moc 156KM/204NM (wcześniej 120KM) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9cf5a827972f830f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eda7974a68e17b00.html Od dwóch miesięcy trapi mnie problem kopcenia na niebiesko. Zauważyłem również znaczące ubytki oleju. Auto od lutego nie posiada katalizatora, wycięty choć nie był bardzo przytkany. Na komputerze od czasu pojawia się 00561 (mixed Adaptation, adaptation limit add execeed). Pierwsze uzupełnienie 400ml / 700km drugie uzupełnienie 250ml / 700km. Wcześniej uzupełniałem 350ml / 2500km. Auto kopci tylko na rozgrzanym silniku. Czasami przy wysokich temperaturach gdy dojadę do domku, przygazuję go jeszcze na luzie, wtedy potrafi zrobić gigantyczna niebieską chmurę. Mierzona ostatnio kompresja pokazała 14bar na dwóch cylindrach oraz 13,5 i 13 na pozostałych dwóch, ale ponoć to wcale nic nie oznacza... Silnik do remontu? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 March 2003 Skąd: Myślenice ![]() |
Wszystkie objawy wskazują na to,że turbo dokonuje żywota.
-------------------- Mk4 GTI 1.8T : kyfy.vwzone.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 March 2003 Skąd: Myślenice ![]() |
Wszystkie objawy wskazują na to,że turbo dokonuje żywota. Niekoniecznie. Myślę, że puściły uszczelniacze i turbo leje olejem w wydech. Na zimnym silniku nie dymi , bo wydech jest nierozgrzany. Gdy tylko złapie temperaturę to olej zaczyna się spalać. Najbardziej to widać po przegazówce na wolnych - zasłona dymna jak na wojnie i smród spalonego oleju. Tyle ,że kolor dymu jest raczej siwy niż niebieski. -------------------- Mk4 GTI 1.8T : kyfy.vwzone.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
gdzie turbo regenrowales?
nt. regeneracji byly tutaj setki postow... -------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
gdzie turbo regenrowales? Samochód był wstawiony w Łodzi do firmy Diag-Mech. Wymieniany był zawór DV, przepływka wywalała błędy. Regeneracji turbo tam nie robili, odsyłali do firmy współpracującej. Teraz turbinka działa poprawnie na moim wskaźniku AutoGauga pokazuje w piku 0,7-0,8 bara. Jedyne zarzuty mam do węży chłodzących przy turbo. Płyn chłodzący ucieka mi przy turbinie i muszę systematycznie go uzupełniać. Przy turbinie wyraźnie widać miejsce wycieku i osad po płynie chłodzącym. Wyprzedzę pytanie i powiem że w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego nie mam olejowych oczek ani pod korkiem wlewu oleju nie mam białego nalotu (charakterystyczne objawy dla uszczelki pod głowica) PS. Zapomniałem dodać że świece mam strasznie usyfione a wymianę robiłem w maju. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2007 Skąd: Polska ![]() |
przerabialem temat wycieku plynu przy turbo, podjedz do ASO i zakup oryginalne podkladki pod weze.... sprawa jak reka odjal, weze i sruby sa stozkowe i zamienniki nie sprawdzaja sie...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Żeby wymienić te węże i uszczelki trzeba wyjąć turbo (tak przynajmniej usłyszałem od jednego magika) więc na razie to zostawiłem. Bardziej w tej chwili boli mnie fakt palenia oleju i kopcenia no i te czarne świece zapłonowe... Gdyby obwiniać turbinę za palenie oleju i kopcenie to w takim razie czarne świece zapłonowe nie powinny mieć miejsca choć spotkałem się z opinią że powodem osmolonych świec może być zbyt mała dawka powietrza... Co o tym sadzicie?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
odma lub spływ oleju z turbo mało sprawny
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Jak sprawdzić czy to odma lub spływ oleju?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Kolego nie słuchaj takich rad, że ci turbo pada, bo tak to możesz pół silnika wymienić.... . Turbo musiało by puszczać olej po stronie zimnej, a musiało by być tego oleju na prawdę dużo, żeby auto zostawiło dużą chmurę niebieskiego dymu, w co wątpię. Jakby turbo puszczało olej po stronie wydechowej to kopciło by na biało bo olej się nie spali w wydechu, a niebieski dym to spalony olej. Sprawdź czy ci się odma gdzieś nie przytkała, czyli czy to odpowietrzenie jest drożne. Następnie co masz do sprawdzenia to uszczelniacze zaworowe bo obstawiam, że to one puszczają po stronie ssącej, olej spływa po zaworach do komory spalania i silnik go spala. Stąd niebieski dym. Najprościej to możesz odkręcić kolektory ssący i wydechowy i spojrzeć czy zawory są obcieczone olejem. Jeśli będą mokre to uszczelniacze do wymiany i prawdopodobnie to jest powód dymienia. Jeśli będą suche to już zostają tylko pierścienie, które puszczają ten olej. Jeśli pomiar kompresji był zrobiony prawidłowo to różnica 1Bar-a to już jakaś jest. Zrób próbę olejową, jeśli pierścienie będą zużyte to ona powinna to ujawnić.
Co do doładowania to jest nieco za wysokie, bo powinno być w AGU 0,6 w Peaku, stąd błąd 561-granica regulacji poza zakresem. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Moje dzisiejsze spostrzeżenia są następujące.
Odma olejowa jest drożna, może trochę usyfiona ale drożna. Miałem natomiast dziwne wrażenie że zamiast wypuszczać powietrze to odma je zaciąga z rury od filtra. Wykręciłem wąż od turbo do IC. Jest delikatnie wilgotny. Więc wszystko wskazuje że na stronie zimnej nie ma potężnych wycieków które powodowały by dostawanie się oleju do kolektora ssącego. Przyglądałem się pracy wast gate i stwierdzam że nie widzę ruchu gruszki. Czy na biegu jałowym jest to tak słabo zauważalne nawet przy gwałtowny zwiększaniu gazu , czy może być on wplatany w ta sprawę? Inną ciekawostką jest mała chmurka spalonego oleju w komorze silnikowej. Jak autko pracuje na biegu jałowym na wolnych obrotach to po pewnym czasie po gwałtownym dodaniu gazu zauważam że pojawia się mała chmurka od strony kolektora wydechowego i turbiny. Niestety nie zlokalizowałem dokładnie miejsca z którego pochodzi wydmuch. Co do Peaku to wiem że wskaźnika Auto Gauga nie są zbyt dokładne (zresztą zepsuł mi się ostatnio i się sam wzbudza pokazując doładowanie nawet na wyłączonym siniku) także należy brać poprawkę na jego wskazania. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym to mimo mocniejszego gazowania nie spowodujesz ruchu WG bo silnik nie ma obciążenia i turbo nie ładuje na tyle, aby ECU miał potrzebę otwierać WG.
Co do chmurki to to kolejny argument na potwierdzenie tego, że uszczelniacze zaworowe puszczają olej. Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym to w kolektorze ssącym panuje podciśnienie i olej dodatkowo jest zasysany tym podciśnieniem z głowicy przez nieszczelne uszczelniacze zaworowe i po przygazowaniu leci w komorę spalania. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Dziś odkręciłem kolektor ssący. Czyściutko i suchutko na zaworkach. Więc to jednak nie są uszczelniacze na kolektorze ssącym. Odma też sprawdzona. Jest drożna. Chmurka w komorze silnika to jakaś nieszczelność między kolektorem wydechowym a turbiną.
Zapach palonego oleju tylko na rozgrzanym silniku a niebieską chmurkę puszcza jak chwilę popracuje na biegu jałowym na wolnych obrotach oraz na gdy ruszam z pod świateł na pierwszym i drugim biegu. Nie wiem czy to będzie wskazówką ale jak pracuje na biegu jałowym i wkręcę go na obroty to wypuści chmurkę następnie musi znów trochę popracować zanim puści następną chmurkę |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Jeszcze jedno spostrzeżenie. Ostre jazda na wysokich obrotach wcale nie powoduje nagłego wzrostu chmury spalin. Samochód ewidentnie wypuszcza chmurę jak pracuje chwile na biegu jałowym.
Znajomy doradził również ostre przejechanie do 140km/h a następnie swobodne wyhamowanie auta do 80km/h i ostre dodanie gazu. Podobno dobry sposób na sprawdzenie uszczelniaczy. Niestety z moich obserwacji wynika że auto wtedy nie puszcza chmury dymu. Ciągle czekam na sugestie i pomoc w problemie. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 ![]() |
sprawdź drożność spływu z turbiny.
-------------------- Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Uszczelniacz na kolektorze wydechowym puszcza olej. Dziś rozebrałem całość. Okazało się że turbo jest ok. Kolektor wydechowy był lekko oblany olejem. Gdy zajrzałem w uszczelniacze okazało się że jeden z zaworków jest oblany olejem.
Zastanawia mnie jeszcze fakt ciśnienia sprężania na cylindrach. Silnik AGU ma fabrycznie 13BAR a granica zużycia to 7BAR. Maksymalna dopuszczalna różnica na cylindrach to 3 BAR. Dlaczego przy pomiarze ciśnienia wyszło na dwóch cylindrach 14BAR na jednym 13 i na jednym 13,5. Skąd takie uszczelnianie silnika? Czy to np: kwestia zbyt gęstego oleju? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Wracam do tematu. Auto po wymianie uszczelniaczy. Kompletnej naprawie głowicy tj. wymiana prowadnic zaworowych, szlifowanie zaworów, planowanie głowicy, obrabianie gniazd wydechowych, obróbka dotarcie i odpowietrzanie popychaczy, sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego. Dodatkowo wymiana wszystkich pierścieni. Na hamowni autko pokazało podobna moc co przed naprawą. Niestety, tak jak widać na filmie, znów kopci (przyczyna robienia przez mnie uszczelniaczy oraz głowicy). Na razie oleju nie ubywa a zrobiłem już koło 4tys od remontu. Olej syntetyk Motul X-cess.
http://www.youtube.com/watch?v=Oh4xKNnI8_g Czy są jakieś sugestie co do usterki? |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Z tego co widać na filmie to auto kopci podczas buta, a nie na postoju i dym jest biały, a nie niebieski. Jeśli byłby biały to by wskazywało na turbo po stronie wydechowej że puszcza.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Nie chcę się spierać ale dla mnie to jest kolor niebieski. Sytuacja się mogła zmienić po zrobieniu głowicy. Wcześniej kopcił na postoju. Teraz wyraźnie na wysokich obrotach.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 08:50 |