![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 01 April 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Focus II ST. Prawdopodobnie przez zwiększone ciśnienie doładowania padł DV. I teraz pojawia mi się problem z wymianą. Wymienić go na nowy czy wstawić BOV'a? Spotkałem się z opiniami by nie rezygnować z DV skoro fabrycznie pracuje w zamkniętym obiegu. Tym nie mniej po co mam go wymieniać skoro istnieje możliwość, że padnie ponownie. Silnik ma w tej chwili ok 270 KM a kilka jeszcze zostanie dołożonych więc jakie rozwiązanie byłoby najkorzystniejsze? Czy BOV nie spowoduje jakichś niespodzianek? Zaznaczam, że nie zależy mi na żadnym pssssykaniu.
Problem jest również taki, że Ford ani Volvo nie oferują zaworów jako część zamienną - o zgrozo trzeba kupić całą suszarkę. -------------------- orangepassion
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: W-wa ![]() |
Ja w swoim jak wywaliłem DV na rzecz BOV'a, samochód potrafił zgasnąć przy dojeżdżaniu do świateł itp. Lepiej wymienić na jakiś wzmocniony DV np. Forge, bo domyślam się że masz plastikowego BOSCH'a.
-------------------- Mazda Rx-8 Turbo by Rev Service
Celica GT4 ST205 by REV Service ex Mazdaspeed Protege 2003 Black Mica by Coobcio Garage |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
Takie objawy dają najczęściej chińskie bov-y, załóż coś dobrego i nie powinno być problemu.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 04 August 2009 Skąd: Ldz ![]() |
Spotkałem się z opiniami by nie rezygnować z DV skoro fabrycznie pracuje w zamkniętym obiegu. Tym nie mniej po co mam go wymieniać skoro istnieje możliwość, że padnie ponownie. Opinie by nie zmieniać DV na Bloff-off mają racje bytu tylko jak masz przepływkę, jeśli masz map to tylko kwestia doboru odpowiedniego zaworu upustowego (średnica oraz twardość sprężyny lub sprężyn) i po kłopocie. A jeśli DV-ka to tak jak koledzy wcześniej wspominali czarny BOSCH, to można takowe nabyć za jakieś śmieszne pieniążki na szrocie ponieważ występowały chyba w połowie produkowanych w europie turbo benzyn. -------------------- Delta HPE, 2X Dedra Integrale
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 March 2009 Skąd: Holandia/Dolnyśląsk ![]() |
Podepnę się również do tematu.
A może jakaś hybryda? Jakie firmy robią hybrydy pasujące do ST-eka (zielony w tym temacie)? Jakie miałeś objawy padania DV? I czy faktycznie należy się tych słów obawiać; "Często DV nazywany jest cichym zabójcą turbiny: Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
jak DV jest sprawny i dziala poprawnie to nie jest zabojca turbiny.
jak sie nie otwiera lub jest otwarty - czyt. nie dziala poprawnie, to przyspiesza zuzycie turbiny. -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
zepsuty bov tez w niczym nie pomaga..
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Problem jest również taki, że Ford ani Volvo nie oferują zaworów jako część zamienną - o zgrozo trzeba kupić całą suszarkę. Z tego wnioskuje ze dv jest zintegrowany z turbo i nie jest tak latwo go wymienic. Poszukaj moze w uk czy cos produkuja dedykowanego. W ostatecznosci trzeba bylo by podpytac czy jak zaslepisz fabryczne dv i zalozysz bova nie bedzie elektronika szalala. Jak znam zycie moze w tak nowoczesnym silniku zapalac sie check i bedzie kupa a nie zabawa. -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 October 2006 Skąd: Kraków / BK ![]() |
Takie objawy dają najczęściej chińskie bov-y, załóż coś dobrego i nie powinno być problemu. Jak masz auto na przepływce to nieważne czy chiński czy niechiński. Jedyna rada to konwert na MAPa albo dalsza recyrkulacja. -------------------- - Nissan 200sx s14a 2.0T
- Daily use Audi A3 8P Sportback 2.0 TDi |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 10 October 2007 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 October 2006 Skąd: Kraków / BK ![]() |
jesli mam firmówke dobrą i mam przepływke, auto ma program, ale chyba bez remapu pod BOV, to wtedy może łapać awaryjny tryb? Jeżeli po odpuszczeniu gazu przy doładowaniu silnik jest przelany to możliwe, że tak jest i obcina Ci doładowanie. Remap pod BOV to też tylko półśrodek. -------------------- - Nissan 200sx s14a 2.0T
- Daily use Audi A3 8P Sportback 2.0 TDi |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 10 October 2007 ![]() |
Jeżeli po odpuszczeniu gazu przy doładowaniu silnik jest przelany to możliwe, że tak jest i obcina Ci doładowanie. Remap pod BOV to też tylko półśrodek. czyli lepszy jakis DV(lepsze niz seria) niż BOV? drugie pytanko, jesli nie mam seryjnych to lepiej mieć zakrecone BOVy maxymalnie czy odkrtecone (mam pelna regulacje obrotu soft hard) |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 October 2006 Skąd: Kraków / BK ![]() |
Moim zdaniem tak, założyć lepszy DV albo BOVa który ma króciec na rurkę do recyrkulacji (czyli dalej jakby DV).
BOVa powinieneś wyregulować pod ciśnienie które masz w układzie, tak aby sam się pod jego wpływem nie otwierał. -------------------- - Nissan 200sx s14a 2.0T
- Daily use Audi A3 8P Sportback 2.0 TDi |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Jak masz auto na przepływce to nie ważne czy chiński czy niechiński. Jedyna rada to konwert na MAPa albo dalsza recyrkulacja. i tu się nie zgodzę. Montowałem ostatnio w mazdzie mx5 1,6 z przepływką BOVa HKSs style i dziąła dobrze. Troszke musiałem pokombinować z dopasowaniem sprezyny i ustawień ale to dlatego, że silnik nie odprezany i podciśnienie miał 0,8 na wolnych co powodowało otwarcie zaworu za długo. Jak dobrze jest dobrana sprezyna w zaworze to nawet 1,8T w leone nie wywala błedów. Kwestia odpowiedniej regulacji zaworu a to czasami nie jest proste. W Uno czy PuntoGT też jest przepływka i wielu mi znanych userów używa blow-offów i działają poprawnie i nie gasną przy dojeżdzaniu do skrzyzowania czy po przegazówce. Co do tematu kolegi z ST. Zaślep DV w turbo i albo zapodaj DV od properfecta albo bova dedykowanego do VW 1,8T z możliwoscią regulacji ilości wywalanego powietrza w powietrze. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 01 April 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Nowe kwiatki wyszły. Prawdopodobnie jednak DV jest sprawny. Są dedykowane DV od Forge'a ale polecili by przed niepotrzebnym wydawaniem kasy sprawdzić działanie. No i okazuje się, że na 99% DV jest sprawny. Kolejny krok to diagnostyka. Oto co wykazał komp:
- zbyt niskie ciśnienie doładowania ( a sprężarka pompuje dobrze) możliwe przyczyny podane przez komp - Brake torque (brake on and throttle at wide open) - Engine overtemperature - Ignition misfire exceeds calibrated threshold - Knock sensor failure or knock detected - Low speed fuel relay not switching No i bądź tu mądry. Spróbuję wykonać jeszcze jeden test odinstalując Bluefina i wgrywając seryjną mapę. -------------------- orangepassion
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Masz możliwość diagnostyki silnika w czasie rzeczywistym lub robienia logów?
Zapewne z tą przyczyną temperaturową chodzi o temperaturę w dolocie. Zmierz to jak masz możliwość. Słychać stuki jak przyspieszasz? W sensie czy silnik stuka? Byłeś na hamowni? Jak wygląda wykres? -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 01 April 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Masz możliwość diagnostyki silnika w czasie rzeczywistym lub robienia logów? Zapewne z tą przyczyną temperaturową chodzi o temperaturę w dolocie. Zmierz to jak masz możliwość. Słychać stuki jak przyspieszasz? W sensie czy silnik stuka? Byłeś na hamowni? Jak wygląda wykres? Niestety nie mam. Jak na razie omijam ASO bo kompletnie nie wiedzą o co chodzi. Zastanawiam się na serwisem Volvo ale nie znam dobrego w W-wie. Nie sztuką jest oddać auto do serwisu tyle, że musiałbym ich pilnować by pół silnika nie wymienili ![]() Nie, nie słychać żadnych stuków. Jak jest zimny ślicznie się wkręca. Dopiero po jakimś czasie nagły spadek mocy i "pssyki" Dolot sprawdzałem raczej empirycznie i nic nie wskazuje by coś było nie tak. Zastanawiam się czy można sprawdzić silnik z odłączonym DV. Jak to bezpiecznie zrobić? -------------------- orangepassion
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
ASO w tym przypadku w ogóle odpada w przedbiegach. Ja bym oddał auto do tunera zajmującego się elektroniką ( chipy itp. ). Niech się podepnie i zrobi diagnozę. Działo się to od razu po wgraniu programu? Dzieje się to np. wieczorem, jak jest chłodno, czy nie ma różnicy?
Jakie masz objawy? Przerywa, syczy cały czas? -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 01 April 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Działo się to od razu po wgraniu programu? Dzieje się to np. wieczorem, jak jest chłodno, czy nie ma różnicy? Jakie masz objawy? Przerywa, syczy cały czas? Parę postów wyżej jest wszystko opisane ![]() ![]() Ale tym podjechaniem do tunera to chyba masz rację. Tylko gdzie? 4turbo? Czy oni w ogóle mają ochotę na takie zabawy w dodatku z Fordem ![]() ![]() -------------------- orangepassion
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
A czy przypadkiem DV nie jest sterowany elektronicznie? Bo jeśli tak, to może jego sterowanie padło, a membrana może być nadal szczelna, tylko ciśnienia już nie trzyma (jeśli DV jest konwencjonalnie sterowany podciśnieniem, to też warto sprawdzić, czy wszystkie przewodziki są na swoim miejscu). Jak chcesz kogoś, kto zna dobrze Volvo, i do Fordów też powinien mieć soft, to tylko JK-Racing. W innych firmach, to bardziej będzie szukanie po omacku.
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 21:50 |