Shoutbox 0 nowych PW 


> Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce !!!, swap z 1.9 GTi na 3.0 V6 190 KM
kontrolm
post Tue, 11 Aug 2009 - 15:29
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Niektórzy pewnie autko juz zdazyli w Wawie spotkać w kazdym razie takowy swap zamówił sobie niejaki meteorrr z klubu 205 ;-)

Gdy udało sie znaleźć dawce który nadawał się do czegokolwiek czyli P406 Coupe 1999 r. 3.0 V6 24V 190KM rozpoczelismy tradycyjnie od rozrządu uszczelnaiczy czyli od ogólnej weryfikacji silnika. okazało sie ze rozrzad cały do wymiany a to juz ponad 1k zł. Co ciekawe gdy zakupi sie zestaw od nowwszego silnika 3.0 211 Km to jest on sporo tanszy i na dodatek lzejszy od ory o 4 KG !!! - bo tyle wazy mniej podstawa napinacza rozrządu.

No i potem pierwsza przymiarka nad samocodem - pierwsza mysl - ten silnik nie ma prawa tu wejsc ;-). Z komory trzeba było usunąć wszystko zeby ten motor chciał sie tam pojawić. Potem okazało sie ze chłodnica z wiatrakami aksolutnie nie maczego szukać w tym samochodzie jak i zamowcowanie silnika w ory mocowaniach nei jest mozliwe bo opiera sie skrzynia o sanki a półosie trą o wahacze. Wszystko tzreba było przerobic łacznie z potrzebą wymiany maski na wersje od automata bo korek oleju odcisnął sie na masce.

Z komputera usunieto immo, komputer zamonotwano na przednim nadkolu, akumulator powedrował do bagaznika.Niby teoretycznie było dla neigo miejsce ale silnik wazy 230 KG czyli wiecej o 100 KG od silnika 1.9 GTi i trzeba było czym sie da redukować mase z przodu.

Po posadzeniu na ory sprezynach tak jak dobił do konca skoku amorów tak sie juz wiecej nie podnióśł...okazało sie po wielu przymiarkach z róznych smaochodów ze najlepiej nadaja sie sprezyny z P106 VTS który jest dosyc ciezki...i ma długie sprezyny...

Zamonotaliśmy hamulce z tarczami od P307 HDI 283 mm i zaciski Brembo z 406. Do tego na tył posżły Kayaby AGX bo z przodu są juz B6 wiec tu nie ma potrzeby zmiany..

Chłodnica po wielu przmiarkach pasuje od 205 GTi ale jest w kompletnie innym miesjcu na specjalnym stelazu. Wentylatory pochodza z Opla Tigry bo są najciensze jakie znalezlismy..

Wydech - pełny przelot wyspawany z nierdzewki , tłumik koncowy Sebring

Pierwsze odpalenie....coś wspaniałego...kocham to auto , chce to miec...zona jest zazdrosna i tez chce to miec ;-)
Pierwsza jazda - ile to ma jadu...kazde musniecie gazu - samochod wyrywa do przodu jak z procy. Coś pieknego...

Niestety okazuje sie ze mocowania nie wytrzymują trudów współpracy - wzmacniamy i dorabiamy 4 mocowanie przy skrzyni

Potem Meteorr zajezdza fabryczną koncówke przegubu - zamawiamy nowe wzmocnione z MotoMaxa..

Nie wiem co mam opisywać ale jezdzac tym samochodem i nei jezdzac szybko kazdy wiedział ze cos jest nie tak..ludzie tracajacy sie wzajemnie na stacjach benzynowych...jak odpaliłem pod firmą poowa zaraz była na dole...Kolega który zazwyczaj mówi ze seria najlepsza itd a jak mu sie coś podoba to powie ze moze byc wydobył z siebie zdanie ze to najpiekniejszy dźwięk jaki słyszał w życiu...

Jak depnąłem przy przystanku autobusowym to wszystkie laski nerwowo wypatrywały jakiegoś jaga Ferrari i co tam jeszcze znaja...taaak... moze to nei ma trakcji jak GTi...ale GTi nie ma brakujących 2 cylindrów...






a tu troszke dzwieku ale to wogóle nei oddaje tego na zywo...

http://www.youtube.com/watch?v=jXSl2rSwaug


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Tue, 11 Aug 2009 - 15:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
-=wasq=-
post Tue, 11 Aug 2009 - 15:52
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 April 2004
Skąd: Łódź





gratuluje ladnego projektu !!

auto pewnie niestety przestalo skrecac przez ta mase

z czystej ciekawosci powzmacnialiscie cos podloznice bo tez 130kg dodatkowej masy to sporo


--------------------
Łódzki Związek Motorowy
_http://www.motosportklub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Tue, 11 Aug 2009 - 17:52
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Spory balast z przodu, ale dźwięk i pomysł kapitalny biggrin.gif

Nie wiem czy mi się wydaję, ale te koła wyglądają jak fotomontaż tongue.gif


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
choody
post Tue, 11 Aug 2009 - 17:55
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 26 May 2009





Koła są po prostu czyste - umyj swój bolid to zobaczysz na żywo taką magię smile.gif

pozdrowionka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krystian
post Tue, 11 Aug 2009 - 18:00
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: z Reguły





zacnie, zacnie smile.gif
acz mógłby być jeszcze w budzie "Juniora", to już w ogóle byłby cichociemny pojazd


--------------------
///M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Tue, 11 Aug 2009 - 18:27
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





brzmi jak V6 na przelocie.
Projekt jest super, chce wogóle skręcać czy tylko na wprost?


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 11 Aug 2009 - 18:49
Post #7


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





pewnie tak brzmi, bo to jest v6 na przelocie laugh.gif

+100kg z przodu i "jakies" sprezyny.. nie jestem pewien czy chcialbym sie tym przejechac..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Tue, 11 Aug 2009 - 19:05
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Kolega ma podobny motorek w 306-ce , na r888 robil ~5.7s do 100 i 14.02s na 1/4 , tutaj pewnie bedzie lepiej . Dzwiek jak silnik schodzi z obrotow miazdzy niczym amerykanskie v8 wink.gif fajny projekt


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uczeszsie
post Tue, 11 Aug 2009 - 19:09
Post #9


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 December 2008
Skąd: wuwua





a jaka jest orientacyjna masa poazdu ?? były robione jakieś pomiary ? 0-100 km/h itd ?


--------------------
206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nuri
post Tue, 11 Aug 2009 - 19:14
Post #10


User
Dołączył: Wed, 01 April 2009





Ja nie wiem - ludzie robią ciekawe projekty i łaskawie zamieszczają 2 marne fotki - to jakaś tajemnica pokazać przebieg prac, w końcu to jest najciekawsze (przynajmniej dla mnie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uczeszsie
post Tue, 11 Aug 2009 - 19:16
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 December 2008
Skąd: wuwua





no też jestem ciekawy..


--------------------
206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 11 Aug 2009 - 19:26
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Zaraz ktos wyskoczy z tekstem, że doswiadczenie gromadzone jest latami, że ciezko na to zapracował, nie po to zeby ujawniac szczegoly.

PS. Nie pisze do autora watku, bo go nie znam i nie wiem jak sie zachowa. Na forum jednak mozna spotkac wiele takich postów.
Na forach z USA lub ze Szwecji/Norwegii nie ma takich tajemnic.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uczeszsie
post Tue, 11 Aug 2009 - 19:32
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 December 2008
Skąd: wuwua





no ale skoro temat pojawił się już na forum i to w takim dziale, to można cuś więcej... :]


--------------------
206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 11 Aug 2009 - 19:38
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Panowie nie bierzecie tego pod uwagę ze jak ktoś np rzeźbi sam i ma zajęte ręce do tego uwalone w smarze to jakoś nie chce się sięgnąć po cyfrówkę . Jak się robi w ekipie to co innego...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uczeszsie
post Tue, 11 Aug 2009 - 19:45
Post #15


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 December 2008
Skąd: wuwua





mechanik egoista smile.gif


--------------------
206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 11 Aug 2009 - 19:55
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
Panowie nie bierzecie tego pod uwagę ze jak ktoś np rzeźbi sam i ma zajęte ręce do tego uwalone w smarze to jakoś nie chce się sięgnąć po cyfrówkę . Jak się robi w ekipie to co innego

Takie sytuacje rowniez sie zdarzaja, i tym osoba rowniez nie mozna miec tego za zle.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klima
post Tue, 11 Aug 2009 - 21:01
Post #17


Super User
Dołączył: Wed, 06 July 2005
Skąd: [SRB] Czerwionka-Leszczyny





CYTAT(-=wasq=- @ Tue, 11 Aug 2009 - 15:52) *
auto pewnie niestety przestalo skrecac przez ta mase


no tak!!! zapewne juz tylko jezdzi do tyłu... angry.gif

ludzie, co wy macie z tym skrecaniem???? autem zapewne sie jezdzi tak jak dotychczas....prócz lepszego przyspieszenia....

Gratuluje swapu i kolejnego V6 w "małej budce"


--------------------
złomowanie pojazdów-recykling
sląskie i opolskie-odbiór własnym transportem
auto handel,auto czesci,pomoc drogowa

NowmaRacing
605829000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamilbike
post Tue, 11 Aug 2009 - 21:06
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: Warszawa





Ja dlatego jak robie samochod to moja polowa mnie odwiedza co jakis czas zeby cos pstryknac wink.gif Projekt kozak, dziwek kozak, nawet jak nie bedzie jechal tak szybko jak brzmi to i tak zajebisty samochod smile.gif


--------------------
Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-=wasq=-
post Tue, 11 Aug 2009 - 22:17
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 April 2004
Skąd: Łódź





CYTAT(klima @ Tue, 11 Aug 2009 - 22:01) *
no tak!!! zapewne juz tylko jezdzi do tyłu... angry.gif

ludzie, co wy macie z tym skrecaniem???? autem zapewne sie jezdzi tak jak dotychczas....prócz lepszego przyspieszenia....

Gratuluje swapu i kolejnego V6 w "małej budce"


skoro auto przytylo na samym froncie 130 kg to pewnie sie pogorszyly wlasciwosci skretne

sama 205 gti seryjna lata milo po zakretach


a u Ciebie jak jest z jazda po torze po zakretach jezdzi sie tak samo jak przed swapem na ciezsza niz seryjna jednostka v6 ???


--------------------
Łódzki Związek Motorowy
_http://www.motosportklub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 12 Aug 2009 - 10:14
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



mam dosc sporo zdjec ujawniajacych szczegóły i nei zamierzam sie znimi kryć ;-) Po prostu mam naprawde sporo roboty i opis był klecony na szybko...

co do masy silnik jest ciezszy o 100 kg natomiast ubył aku - czyli -20 kg i pare detali wazacych w sumie ok 5 kg wiec dobyło ok 80 kg z przodu.
Napewno zachowanie w zakretach sie pogorszyło ale głównie przez brak regulacji negatywa z przodu bo narazie przez dosc mocną glebe i obnizenie sanek zrobił sie delikatny pozytyw. Co do zalet trakcja z powodu ciezkiego silnika przed przednią osia jest naprawde niezła choc z tego co wiem własciciel pali kapcie na 3 biegu i juz zamierza kupic r888.

Samochod bedzie cały malowany i potem przejedziemy sie na hamownie i pomierzymy go troche ale narazie odczuwalnie straasznie daje w palnik i to co dzieje sie od 0-100 nei poraza jak to co jest od 100-200...


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 22 August 2025 - 20:17