![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Niektórzy pewnie autko juz zdazyli w Wawie spotkać w kazdym razie takowy swap zamówił sobie niejaki meteorrr z klubu 205 ;-)
Gdy udało sie znaleźć dawce który nadawał się do czegokolwiek czyli P406 Coupe 1999 r. 3.0 V6 24V 190KM rozpoczelismy tradycyjnie od rozrządu uszczelnaiczy czyli od ogólnej weryfikacji silnika. okazało sie ze rozrzad cały do wymiany a to juz ponad 1k zł. Co ciekawe gdy zakupi sie zestaw od nowwszego silnika 3.0 211 Km to jest on sporo tanszy i na dodatek lzejszy od ory o 4 KG !!! - bo tyle wazy mniej podstawa napinacza rozrządu. No i potem pierwsza przymiarka nad samocodem - pierwsza mysl - ten silnik nie ma prawa tu wejsc ;-). Z komory trzeba było usunąć wszystko zeby ten motor chciał sie tam pojawić. Potem okazało sie ze chłodnica z wiatrakami aksolutnie nie maczego szukać w tym samochodzie jak i zamowcowanie silnika w ory mocowaniach nei jest mozliwe bo opiera sie skrzynia o sanki a półosie trą o wahacze. Wszystko tzreba było przerobic łacznie z potrzebą wymiany maski na wersje od automata bo korek oleju odcisnął sie na masce. Z komputera usunieto immo, komputer zamonotwano na przednim nadkolu, akumulator powedrował do bagaznika.Niby teoretycznie było dla neigo miejsce ale silnik wazy 230 KG czyli wiecej o 100 KG od silnika 1.9 GTi i trzeba było czym sie da redukować mase z przodu. Po posadzeniu na ory sprezynach tak jak dobił do konca skoku amorów tak sie juz wiecej nie podnióśł...okazało sie po wielu przymiarkach z róznych smaochodów ze najlepiej nadaja sie sprezyny z P106 VTS który jest dosyc ciezki...i ma długie sprezyny... Zamonotaliśmy hamulce z tarczami od P307 HDI 283 mm i zaciski Brembo z 406. Do tego na tył posżły Kayaby AGX bo z przodu są juz B6 wiec tu nie ma potrzeby zmiany.. Chłodnica po wielu przmiarkach pasuje od 205 GTi ale jest w kompletnie innym miesjcu na specjalnym stelazu. Wentylatory pochodza z Opla Tigry bo są najciensze jakie znalezlismy.. Wydech - pełny przelot wyspawany z nierdzewki , tłumik koncowy Sebring Pierwsze odpalenie....coś wspaniałego...kocham to auto , chce to miec...zona jest zazdrosna i tez chce to miec ;-) Pierwsza jazda - ile to ma jadu...kazde musniecie gazu - samochod wyrywa do przodu jak z procy. Coś pieknego... Niestety okazuje sie ze mocowania nie wytrzymują trudów współpracy - wzmacniamy i dorabiamy 4 mocowanie przy skrzyni Potem Meteorr zajezdza fabryczną koncówke przegubu - zamawiamy nowe wzmocnione z MotoMaxa.. Nie wiem co mam opisywać ale jezdzac tym samochodem i nei jezdzac szybko kazdy wiedział ze cos jest nie tak..ludzie tracajacy sie wzajemnie na stacjach benzynowych...jak odpaliłem pod firmą poowa zaraz była na dole...Kolega który zazwyczaj mówi ze seria najlepsza itd a jak mu sie coś podoba to powie ze moze byc wydobył z siebie zdanie ze to najpiekniejszy dźwięk jaki słyszał w życiu... Jak depnąłem przy przystanku autobusowym to wszystkie laski nerwowo wypatrywały jakiegoś jaga Ferrari i co tam jeszcze znaja...taaak... moze to nei ma trakcji jak GTi...ale GTi nie ma brakujących 2 cylindrów... ![]() ![]() a tu troszke dzwieku ale to wogóle nei oddaje tego na zywo... http://www.youtube.com/watch?v=jXSl2rSwaug -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: Łódź ![]() |
gratuluje ladnego projektu !!
auto pewnie niestety przestalo skrecac przez ta mase z czystej ciekawosci powzmacnialiscie cos podloznice bo tez 130kg dodatkowej masy to sporo -------------------- Łódzki Związek Motorowy
_http://www.motosportklub.pl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Spory balast z przodu, ale dźwięk i pomysł kapitalny
![]() Nie wiem czy mi się wydaję, ale te koła wyglądają jak fotomontaż ![]() -------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 26 May 2009 ![]() |
Koła są po prostu czyste - umyj swój bolid to zobaczysz na żywo taką magię
![]() pozdrowionka |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: z Reguły ![]() |
zacnie, zacnie
![]() acz mógłby być jeszcze w budzie "Juniora", to już w ogóle byłby cichociemny pojazd -------------------- ///M
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
brzmi jak V6 na przelocie.
Projekt jest super, chce wogóle skręcać czy tylko na wprost? -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
pewnie tak brzmi, bo to jest v6 na przelocie
![]() +100kg z przodu i "jakies" sprezyny.. nie jestem pewien czy chcialbym sie tym przejechac.. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Kolega ma podobny motorek w 306-ce , na r888 robil ~5.7s do 100 i 14.02s na 1/4 , tutaj pewnie bedzie lepiej . Dzwiek jak silnik schodzi z obrotow miazdzy niczym amerykanskie v8
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 December 2008 Skąd: wuwua ![]() |
a jaka jest orientacyjna masa poazdu ?? były robione jakieś pomiary ? 0-100 km/h itd ?
-------------------- 206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 01 April 2009 ![]() |
Ja nie wiem - ludzie robią ciekawe projekty i łaskawie zamieszczają 2 marne fotki - to jakaś tajemnica pokazać przebieg prac, w końcu to jest najciekawsze (przynajmniej dla mnie)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 December 2008 Skąd: wuwua ![]() |
no też jestem ciekawy..
-------------------- 206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Zaraz ktos wyskoczy z tekstem, że doswiadczenie gromadzone jest latami, że ciezko na to zapracował, nie po to zeby ujawniac szczegoly.
PS. Nie pisze do autora watku, bo go nie znam i nie wiem jak sie zachowa. Na forum jednak mozna spotkac wiele takich postów. Na forach z USA lub ze Szwecji/Norwegii nie ma takich tajemnic. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 December 2008 Skąd: wuwua ![]() |
no ale skoro temat pojawił się już na forum i to w takim dziale, to można cuś więcej... :]
-------------------- 206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Panowie nie bierzecie tego pod uwagę ze jak ktoś np rzeźbi sam i ma zajęte ręce do tego uwalone w smarze to jakoś nie chce się sięgnąć po cyfrówkę . Jak się robi w ekipie to co innego...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 December 2008 Skąd: wuwua ![]() |
mechanik egoista
![]() -------------------- 206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT Panowie nie bierzecie tego pod uwagę ze jak ktoś np rzeźbi sam i ma zajęte ręce do tego uwalone w smarze to jakoś nie chce się sięgnąć po cyfrówkę . Jak się robi w ekipie to co innego Takie sytuacje rowniez sie zdarzaja, i tym osoba rowniez nie mozna miec tego za zle. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 July 2005 Skąd: [SRB] Czerwionka-Leszczyny ![]() |
auto pewnie niestety przestalo skrecac przez ta mase no tak!!! zapewne juz tylko jezdzi do tyłu... ![]() ludzie, co wy macie z tym skrecaniem???? autem zapewne sie jezdzi tak jak dotychczas....prócz lepszego przyspieszenia.... Gratuluje swapu i kolejnego V6 w "małej budce" -------------------- złomowanie pojazdów-recykling
sląskie i opolskie-odbiór własnym transportem auto handel,auto czesci,pomoc drogowa NowmaRacing 605829000 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja dlatego jak robie samochod to moja polowa mnie odwiedza co jakis czas zeby cos pstryknac
![]() ![]() -------------------- Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: Łódź ![]() |
no tak!!! zapewne juz tylko jezdzi do tyłu... ![]() ludzie, co wy macie z tym skrecaniem???? autem zapewne sie jezdzi tak jak dotychczas....prócz lepszego przyspieszenia.... Gratuluje swapu i kolejnego V6 w "małej budce" skoro auto przytylo na samym froncie 130 kg to pewnie sie pogorszyly wlasciwosci skretne sama 205 gti seryjna lata milo po zakretach a u Ciebie jak jest z jazda po torze po zakretach jezdzi sie tak samo jak przed swapem na ciezsza niz seryjna jednostka v6 ??? -------------------- Łódzki Związek Motorowy
_http://www.motosportklub.pl |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
mam dosc sporo zdjec ujawniajacych szczegóły i nei zamierzam sie znimi kryć ;-) Po prostu mam naprawde sporo roboty i opis był klecony na szybko...
co do masy silnik jest ciezszy o 100 kg natomiast ubył aku - czyli -20 kg i pare detali wazacych w sumie ok 5 kg wiec dobyło ok 80 kg z przodu. Napewno zachowanie w zakretach sie pogorszyło ale głównie przez brak regulacji negatywa z przodu bo narazie przez dosc mocną glebe i obnizenie sanek zrobił sie delikatny pozytyw. Co do zalet trakcja z powodu ciezkiego silnika przed przednią osia jest naprawde niezła choc z tego co wiem własciciel pali kapcie na 3 biegu i juz zamierza kupic r888. Samochod bedzie cały malowany i potem przejedziemy sie na hamownie i pomierzymy go troche ale narazie odczuwalnie straasznie daje w palnik i to co dzieje sie od 0-100 nei poraza jak to co jest od 100-200... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 22 August 2025 - 20:17 |