Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Zarejestrowanie auta z DE, które było tam wyrejestrowane w 2003r, czyli jak zarejestrować bez dowodu rejestracyjnego - walka z urzędem
cowboy
post Sat, 11 Jul 2009 - 09:31
Post #1


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Hej

Chciałem potwierdzić, to co mi powiedział kolega który mi przywiózł Audi rocznik 1985

mam duzy brief oraz dokument potwierdzający wymeldowanie (wyrejestrowanie) auta w 2003 roku

czy juz musze płacić akcyze teraz, czy dopiero przy rejestrowaniu

czy musze rejestrować od razu ? bo z tego co wiem moge sobie spokojnie remontować i zrobić przegląd rejestracyjny za 3 miesiace i wtedy rozpoczac procedure rejestracji, czyli przeglad, akcyza itd

czy nie bedzie problemów z rejestracją 24 letniego auta ?

dzieku z góry za pomoc


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 11 Jul 2009 - 09:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Chris320
post Sat, 11 Jul 2009 - 19:51
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: Chojnice





Dawno wyrejestrowane to Audi.
Ja sprowadziłem podobny przypadek ,ponaprawiałem co trzeba,zrobiłem przegląd ,opłaciłem...ale z rejestracją miałem problem.Pomógł właśnie taki papier -potwierdzenie wymeldowania w Niemczech.
Wydaje mi się ,że to zależy od wydziału komunikacji.Mistrzu który siedział przy okienku i przyjmował moje papiery konsultował się z dwiema paniami z okienek obok i jedna powiedziała ,ze ma rejestrować ,a druga że nie bardzo.


--------------------
E31
E36 Jegermaister
F150
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 13 Jul 2009 - 08:29
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





A nie jest tak ze akcyze trzeba oplacic do 5 dni od daty przekroczenia granicy? U nas nieraz patrza od daty zakupu i sru odsetki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 13 Jul 2009 - 10:12
Post #4


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Misior @ Mon, 13 Jul 2009 - 08:29) *
A nie jest tak ze akcyze trzeba oplacic do 5 dni od daty przekroczenia granicy?


a skąd wiadomo kiedy przekroczyłem granicę ?
umowe mam z 4 lipca ale mogłem tylko kupić auto, a laweta pojechała za 2 tygodnie...


CYTAT(Misior @ Mon, 13 Jul 2009 - 08:29) *
U nas nieraz patrza od daty zakupu i sru odsetki.


to mnie nie boli bo auto ma 24 lata, na umowie wpisana jakas smieszna kwota, wiec akcyza bedzie ze 40 PLN

musz zadzwonić do urzędu celnego i sie wywiedzieć

opłata recyklingowa to juz w momencie rejestracji ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bombel
post Mon, 13 Jul 2009 - 10:30
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 19 January 2004
Skąd: Radom





Nie żebym Cię do tego namawiał, ale często się zdarzało, że data na umowie daleko odbiegała od ustawowych 5 dni na zgłoszenie akcyzy. Ja zawsze pisałem wtedy oświadczenie, że auto wjechało do Polski później z jakiegoś tam powodu. Np: nie odpalało i czekało na lawetę kilka miesięcy. Najważniejsze, żeby przegląd techniczny był nie dalej jak 5 dni przed zgłoszeniem.
Recykling płacisz dopiero w momencie rejestracji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Mon, 13 Jul 2009 - 10:50
Post #6


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





A masz maly brief? W 2003r chyba go nie wydawali a bez tego teraz nie zarejestrujesz auta.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 13 Jul 2009 - 14:13
Post #7


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Colin @ Mon, 13 Jul 2009 - 10:50) *
A masz maly brief? W 2003r chyba go nie wydawali a bez tego teraz nie zarejestrujesz auta.



nie mam małego briefu, bo w 2003 roku w DE jak auto wyrejstrowywano to zabierali mały brief i wydawali dokument potwierdzający wymeldowanie tzw. Abmeldebescheinigung

mam to oraz duży brief czy książke pojazdu czyli Fahrzeugbrief

znalazłem takie info:

http://morski.org.pl/forum/viewtopic.php?t=1610

http://morski.org.pl/forum/viewtopic.php?p=14349#14349

po 2 miesiącach sprawa z rejestracją dobiegła do szczęśliwego końca. Dla przypomnienia - chodziło o to, że nie posiadam obu części niemieckiego dowodu rejestracyjnego, co od 25.12.2007 r. jest wymagane. Jest Fahrzeugbrief, a brakuje Fahrzeugschein, bo w czasie wyrejestrowywania auta w 1996 r. zabierali ten dokument i wydawali potwierdzenie wyrejestrowania (Abmeldebescheinnigung). Tego urząd "z urzędu" nie jest w stanie pojąć.
WK, co kilka postów wyżej opisałem, miał możliwość zapytania (choćby drogą elektroniczną) organu rejestrującego z Niemiec, że pojazd był tam zarejestrowany i może być ponownie zarejestrowany w Polsce. Ale nie skorzystali z tego informując, że od 2 stycznia i tak można zabytki rejestrować bez dowodu, a jak mi zależy na normalnych tablicach to mogę samemu się o to takie zaświadczenie starać.

Początkowe próby załatwienia czegoś przez znajomych z Niemiec się nie powiodły (może dlatego, że szło to drogą mailową, może dlatego, że sprawa nie została właściwie naświetlona, bo odpisali mi, że bez TUVu i ubezpieczenia nie można zarejestrować...). Na początku lutego napisałem oficjalne pismo przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego z dokładnym opisem problemu i konkretną prośbą. No i na konkretną prośbę otrzymałem konkretną odpowiedź - że było zarejestrowane, nie ma możliwości, bym posiadał Fahrzeugschein, bo był odbierany i został zniszczony i że nie ma przeciwwskazań do ponownej rejestracji. Czyli dokładnei to, o co chodziło. Nie ma takiej rury na świecie, której nie można odetkać :rotfl:


----------------
wklejam treść mojego pisma i odpowiedź z Niemiec, może się komuś przydadzą

Z posiadanych przeze mnie dokumentów wynika, że w urzędzie komunikacyjnym w ... w dniu 1.02.1996 r. został zarejestrowany pojazd marki Alfa Romeo typ 105.30 (GT 1300 Junior), numer identyfikacyjny AR...., numer rejestracyjny ..., nr książki pojazdu ..... Pojazd został wyrejestrowany w dniu 11.09.1996 r., co potwierdza stosowne zaświadczenie o wyrejestrowaniu. Pojazd został następnie kupiony 3.09.2008 r. przez obywatela polskiego i jest obecnie restaurowany.
Od 25.12.2007 r. obowiązują w Polsce przepisy, zgodnie z którymi do zarejestrowania sprowadzonego z Niemiec pojazdu niezbędne jest przedłożenie zarówno dokumentu nazywanego Fahrzeugbrief, jak i Fahrzeugschein, natomiast potwierdzenie wyrejestrowania (Abmeldebescheinnigung) nie jest uznawane. Urzędy, nawet w przypadku pojazdu zabytkowego, nie biorą pod uwagę faktu, że w czasie wyrejestrowywania (1996 r.) w Niemczech właściciel nie mógł zatrzymać Fahrzeugschein, a w zamian otrzymywał Abmeldebescheinnigung.
Polskie prawo umożliwia zarejestrowanie takiego pojazdu jedynie po uzyskaniu pisemnego potwierdzenia z organu rejestrującego państwa członkowskiego, że pojazd był zarejestrowany w tym państwie i może być ponownie zarejestrowany w innym państwie członkowskim. Nie chodzi tutaj o potwierdzenie, że spełnia normy techniczne i normy emisji spalin, ale że może być zarejestrowany, bo został tymczasowo, a nie trwale unieruchomiony.
Z uwagi na powyższe zwracam się z uprzejmą prośbą o wydanie i przesłanie potwierdzenia na podstawie załączonych dokumentów, że pojazd był zarejestrowany w Niemczech w urzędzie w ..... i że nie został trwale unieruchomiony, w związku z czym możliwe jest jego ponowne zarejestrowanie po przeprowadzeniu badań technicznych.




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Mon, 13 Jul 2009 - 15:41
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(Chris320 @ Sat, 11 Jul 2009 - 18:51) *
Wydaje mi się ,że to zależy od wydziału komunikacji.Mistrzu który siedział przy okienku i przyjmował moje papiery konsultował się z dwiema paniami z okienek obok i jedna powiedziała ,ze ma rejestrować ,a druga że nie bardzo.

Jak tu nie kochac polskich przepisow... huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 13 Jul 2009 - 15:44
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(rottie @ Mon, 13 Jul 2009 - 15:41) *
Jak tu nie kochac polskich przepisow... huh.gif


dokładnie, wychodzi na to że stoją w sprzeczności z przepisami niemieckimi

bo na jakiej podstawie polski urząd żąda dowodu rej. skoro niemiecki urząd go zabrał i w zamian wydał dokument potwierdzający wyrejestrowanie ?

na akcyze jest 14 dni, takie info dostałem z Urzędu

więc ta akcyze załatwie... i chyba jednak spróbuje zarejestrować to auto... najwyżej nie bede kupował OC skoro i tak autko sie bedzie z rok remontowało...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 14 Jul 2009 - 13:24
Post #10


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





własnie wróciłem z urzędu praga południe i po rozmowie z Panią Naczelnik uzyskałem info że musze zdobyć kwit z niemieckiego urzędu, podobny jak kolega który sprowadził ta alfę...

czyli czeka mnie walka smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chris320
post Tue, 14 Jul 2009 - 18:49
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: Chojnice





CYTAT(cowboy @ Tue, 14 Jul 2009 - 13:24) *
własnie wróciłem z urzędu praga południe i po rozmowie z Panią Naczelnik uzyskałem info że musze zdobyć kwit z niemieckiego urzędu, podobny jak kolega który sprowadził ta alfę...

czyli czeka mnie walka smile.gif


Najlepiej mieć jakiegoś krewnego w Niemcowni.Ja wysłałem wujkowi mailem scan moich papierów i umowy i dostałem pocztą taki właśnie papier za pomocą którego udało się zarejestrować beemkę.Kosztowało mnie to wszystko chyba jakieś 20euro.


--------------------
E31
E36 Jegermaister
F150
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 15 Jul 2009 - 10:32
Post #12


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Chris320 @ Tue, 14 Jul 2009 - 18:49) *
Najlepiej mieć jakiegoś krewnego w Niemcowni.Ja wysłałem wujkowi mailem scan moich papierów i umowy i dostałem pocztą taki właśnie papier za pomocą którego udało się zarejestrować beemkę.Kosztowało mnie to wszystko chyba jakieś 20euro.


masz moze kopię tego papieru który otrzymałeś ? pomogłoby mi to bardzo...

spróbuje walczyć sam... a jak nie to składam papiery te co mam i bede czekał na oficjalna odmowę rejestracji !!

ja mam wszystkie papiery zgodnie z niemieckim prawem przed 2006 rokiem !! moze to polski urzad powinien wystąpic do niemieckiego odpowieidnika ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 28 Jul 2009 - 16:35
Post #13


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





dodam że mam wzór pisma po niemiecku - dostałem je od kolegi który kupił zabytkową Alfę...

napisałem, pani Tłumacz tam troszke zmieniła i wysłałem mailem i faxem (dane urzędu przysłał mi kolega od którego kupiłem) - wraz z kopią dużego briefu, wyrejestrowania (Abmeldebescheinigung) i umowy...

po 2 dniach uprzejmy urzednik niemiecki napisał mi maila w języku Goethego żebym zapłacił 10,20 EUR opłaty to oni mi wyślą takie zaświadczenie.. smile.gif

jestem więc juz o krok dalej i myślę że się uda... jakby ktoś miał taką sytuację to chętnie służe pomocą...

ps. swoją drogą zarejestrowanie auta w PL to jakaś paranoja ! kilka urzedów (celny, skarbowy, miasta) które trzeba odwiedzać minimum 2 razy ! do tego full opłat - nawet zaświadczenie że nie musze płacić VATu to opłata skarbowa 160PLN, czyli pewnie więcej niz ten vat od mojego starego audi smile.gif
moze kiedyś doczekamy czasów gdy sie sprawę załatwi przy jednym okienku i by email...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 11 Aug 2009 - 14:45
Post #14


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





update...

ponieważ juz kilka osób nie tylko z tego forum mnie pytało co dalej załączam wzór pisma które ja wysłałem do urzędu który wyrejestrował auto



można jeszcze poprosić zeby potwierdzili że tablice i dowód FB teil 2 zostały ZNISZCZONE zgodnie z obowiązującym prawem w DE w 2005 roku

odpowiedź którą dostałem zamieszczam ponizej:





złożyłem własnie komplet dokumentów w WK W-wa Praga Płd. i panie przyjmująca po konsulatacji z panią kierownik zeznała że bedzie problem bo nie ma dowodu rejestracyjnego..

no to ja na to że własnie w pokoju nr 12 otrzymałem 14 lipca info że z takim pismem z DE że nie ma przeciwskazań do rejestracji auta w PL nie bedzie problemów

no nic napisałem oświadczenie gdzie opisałem sytuacje, oraz napisałem że dowód rej został zniszczony i dokumenty przyjęto..

następnie udałem się jeszcze raz do pokoju 12 i porozmawiałem z Panią Kierownik i tłumaczyłem że prawo nie może działać wstecz, że mam zaświadczenie z Niemiec że pojazd może być zarejestrowany, słowem zrobiłem wszystko co można.. że takich aut wyszło 400 sztuk że trzeba ratować takie auta...

Panie powiedziała żebym czekał na telefon i ze ona bedzie rozmawiać z panią Naczelnik smile.gif

Juz czuje że może być cienko więc przygotowuję sie na telefon do Janusza Weissa z radia ZET, Rzecznika Praw Obywatelskich, mediów poświęconych motoryzacji itd...

Jesli jest to ktoś związany z prasą lub mediami to równiez poprosze o zainteresowanie się tematem.... nie może być tak żeby rejestracja zależała od widzi mi sie danego urzędu oraz żeby prawo Polskie wymagało czegoś co jest niezgodne z prawem niemieckim, słowem działało wstecz...

problem nie dotyczy tylko mnie ale jeszcze paru innych osób...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 20 Aug 2009 - 09:55
Post #15


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





no i prawdopodobnie będę miał decyzję odmowna i czeka mnie odwołanie do SKO. w każdym razie nie składam broni

1. napisze pismo o wydanie duplikatu dowodu lub wydanie zaswiadczenia przez urząd niemiecki że dowód rejestracyjny został zniszczony

2. równolegle bede się odwoływał i musze znaleźć ten przepis że nie można na podstawie dokumentu o wyrejestrowaniu zarejestrować auta - na pewno w decyzji odmownej bedzie podana podstawa prawna... w każdym razie choćbym miał zakończyć na rzeczniku praw obywatelskich to i tak musze dopiąc swego...

Dziennik Ustaw z 2005 r. Nr 108 poz. 908

USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym1) (tekst jednolity)

Art. 72. 1. Rejestracji dokonuje się na podstawie:
1) dowodu własności pojazdu lub dokumentu potwierdzającego powierzenie pojazdu, o którym mowa w art. 73 ust. 5;
2) karty pojazdu, jeżeli była wydana;
3) wyciągu ze świadectwa homologacji albo odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, jeżeli są wymagane;
4) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane;
5) dowodu rejestracyjnego, jeżeli pojazd był zarejestrowany;
6) dowodu odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa trzeciego i jest rejestrowany po raz pierwszy;
6a) dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy na terytorium kraju, jeżeli samochód osobowy został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego i jest rejestrowany po raz pierwszy;
7) (uchylony);
8) zaświadczenia wydanego przez właściwy organ potwierdzający:
a) uiszczenie podatku od towarów i usług od pojazdów sprowadzanych z państw członkowskich Unii Europejskiej lub
cool.gif brak obowiązku, o którym mowa w lit. a
- jeżeli sprowadzany pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy, z zastrzeżeniem ust. 1a;
9) (4) dowodu wpłaty, o którym mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, lub oświadczenia o podleganiu obowiązkowi zapewniania sieci zbierania pojazdów, o którym mowa w art. 11 ust. 4 tej ustawy, albo faktury zawierającej takie oświadczenie, jeżeli pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy.
1a. W przypadku gdy sprowadzany pojazd, który nie był zarejestrowany w celu dopuszczenia do ruchu drogowego lub nie podlegał obowiązkowi rejestracji w celu dopuszczenia do ruchu drogowego, jest przedmiotem dostawy dokonanej przez podatnika podatku od towarów i usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przed dokonaniem pierwszej rejestracji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 8 lit. a, może być zastąpione fakturą z wyszczególnioną kwotą podatku od towarów i usług potwierdzającą dokonanie tej dostawy przez tego podatnika, pod warunkiem że odsprzedaż pojazdów stanowi przedmiot działalności tego podatnika.
2. Wymagania ust. 1 nie dotyczą:
1) pojazdu, który był już zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - w zakresie ust. 1 pkt 3;
2) pojazdu zakupionego po przepadku na rzecz Skarbu Państwa lub na rzecz jednostki samorządu terytorialnego - w zakresie ust. 1 pkt 2 i 5;
3) pojazdu zakupionego od Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej lub Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej - w zakresie ust. 1 pkt 5;
4) pojazdu sprowadzonego z zagranicy - w zakresie ust. 1 pkt 5; w tym przypadku zamiast dowodu rejestracyjnego dopuszcza się przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego rejestrację pojazdu za granicą, wydanego przez organ właściwy do rejestracji pojazdów za granicą;
5) pojazdu wycofanego czasowo z ruchu - w zakresie ust. 1 pkt 5; w tym przypadku zamiast dowodu rejestracyjnego wymaga się przedstawienia decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu;
6) (5) pojazdu innego niż określony w art. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji - w zakresie ust. 1 pkt 9.
3. Dodatkowo wymaga się dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagań, o których mowa w art. 2 pkt 39 - w stosunku do pojazdów zabytkowych.
4. W przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu, zamiast tych dokumentów należy przedstawić zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji, potwierdzające dane zawarte w zagubionym dokumencie, niezbędne do rejestracji.

kolejny przepis


Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 133 poz. 1123

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 22 lipca 2002 r.

w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.

(Dz. U. z dnia 21 sierpnia 2002 r.)

§ 3. 1. W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy jego właściciel dołącza do wniosku o rejestrację, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, następujące dokumenty:
1) dowód własności pojazdu,
2) dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany,
3) dowód odprawy celnej przywozowej,
4) wyciąg ze świadectwa homologacji lub odpowiadający mu dokument wystawiony przez producenta lub upoważnionego przedstawiciela producenta, potwierdzający homologację pojazdu lub silnika pojazdu w zakresie emisji zanieczyszczeń zawartych w spalinach, zgodnie z wymaganiami określonymi przynajmniej w 03 serii poprawek do Regulaminu nr 83 EKG ONZ lub w 02B serii poprawek do Regulaminu nr 49 EKG ONZ (w zależności od zakresu stosowania tych regulaminów) albo równoważnych dyrektyw EWG, o których mowa w przepisach o homologacji pojazdów,
5) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu.
2. W przypadku powierzenia pojazdu przez zagraniczną osobę prawną lub fizyczną podmiotowi polskiemu, do wniosku o rejestrację, z zastrzeżeniem ust. 3, dołącza się:
1) dokument, na którego podstawie nastąpiło powierzenie pojazdu,
2) dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany,
3) dowód odprawy celnej przywozowej,
4) wyciąg ze świadectwa homologacji lub odpowiadający mu dokument wystawiony przez producenta lub upoważnionego przedstawiciela producenta, potwierdzający homologację pojazdu lub silnika pojazdu w zakresie emisji zanieczyszczeń zawartych w spalinach, zgodnie z wymaganiami określonymi przynajmniej w 03 serii poprawek do Regulaminu nr 83 EKG ONZ lub w 02B serii poprawek do Regulaminu nr 49 EKG ONZ (w zależności od zakresu stosowania tych regulaminów) albo równoważnych dyrektyw EWG, o których mowa w przepisach o homologacji pojazdów,
5) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu.
3. W przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy zamiast dowodu rejestracyjnego dopuszcza się przedstawienie innego dokumentu, potwierdzającego rejestrację pojazdu za granicą.


czy tym innym dokumentem nie jest zaświadczenie które uzyskałem - wklejone w poprzednim poscie...

Pani Naczelnik była oburzona jak jej powiedziałem że z Niemieckim urzędem można wiecej załatwić, pomimo bariery językowej i starają się pomóc, w odróznieniu do Polskiego urzędnika który powtarza mi w kólko że jemu przepis nakazuje że musi być dowód rejestracyjny !!!
Mogę tłumaczyć że dowodu nie ma, nie dociera... co więcej powiedziano mi wczesniej że jak bede miał zaświadczenie to bede miał auto zarejestrowane !! teraz Pani Kierownik tłumaczy się że miesiąc temu to ona była na urlopie i ona na pewno mi tak nie powiedziała smile.gif pyta sie mnie kto mi tak powiedział to ja jej że nie legitymowałem osób które mi udzieliły tej informacji... po prostu udałem sie do wskazanego pokoju nr 12 ...

Jak to jest że urząd w Gdańsku czy w Krakowie potrafi zarejestrować auto na podstawie takiego zaświadczenia a w Warszawie juz nie ?

Dlaczego urząd w Polsce nie skontaktuje sie z Urzędem w Niemczech tylko ja mam ciągle kolejne dokumenty wyciągac od Niemców ?

Skądinąd wiem ze stanowisko Ministerstwa Transportu jest takie że decyzja zależy od konkretnego urzednika... ja raczej spodziewam się walki z Panią Kierownik bo teraz na siłę bedzie chciała mi udowodnić że ma rację...

NIe potrafie znaleźć przepisu z 2007 roku na podstawie którego dopuszcza się rejestrację WYŁĄCZNIE na podstawie dowodu rejestracyjnego...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 21 Aug 2009 - 12:10
Post #16


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Swiatełko w tunelu smile.gif

Niemiecki urzędnik zaproponował (w podobnej sprawie) że skoro Polski urząd nie chce zarejstrowac bez dowodu rej. to moze wystawić nowe dokumenty

Sie erhalten dann die neuen europaweit gültigen Fahrzeugpapiere, bestehend aus Zulassungsbescheinigung I (Fahrzeugschein) und II (Fahrzeugbrief).


Zadzwoniłem więc z tą radosną nowiną do Pani Kierownik żeby wystąpili do urzędu niemieckiego, na co usłyszałem że oni występują wyłacznie w przypadku jak urząd niemiecki odmawia wystawienia dokumentów - juz nie pytałem o podstawę prawną takiego zachowania urzędu bo nie chciałem znowu drażnić smile.gif

na przepis:
W przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu, zamiast tych dokumentów należy przedstawić zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji, potwierdzające dane zawarte w zagubionym dokumencie, niezbędne do rejestracji.

uzyskałem odpowiedź - przecież Pana dowód nie zaginął ! - na co ja skoro został zniszczony świadomie przez urząd w Niemczech to można przyjąć że zaginał smile.gif

na koniec Pani mi powiedziała że mam jeszcze nie pisac do Niemców, bo jeszcze nie wiadomo czy decyzja będzie odmowna czy moze pozytywna smile.gif

czyli jest mały postęp od wczoraj smile.gif ... ale w razie czego szykuje sie do odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 01 Sep 2009 - 10:58
Post #17


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





UPDATE:

Zdobyłem informacje, że decyzja jest w podpisie u Pani naczelnik i będzie odmowna

w takim razie trzeba wysłać do DE maila w sprawie wystawienia nowych dokumentów (książka + dowód), kosztuje to 20 EUR i po temacie...

jednak potwierdze to że Polskie prawo jest niespójne, urzędnicy w żaden sposób nie pomagają petentom, nie wspominając juz że nie chce im sie napisać pisma do urzędu w DE w celu uzyskania w/w dokumentów..

zastanawiam się czy wziąć kwity i złożyć odwołanie do SKO, czy wysłać karte pojazdu do Niemiec i złozyć ponownie po otrzymaniu nowych kwitów?

w sumie zostałem wprowadzony w błąd i bede musiał jeszcze raz tłumaczyć dokumenty - koszty...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Tue, 01 Sep 2009 - 11:17
Post #18


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





nie obraź się za pytanie, ale opłacało się sprowadzać takie stare auto do Polski?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 01 Sep 2009 - 11:27
Post #19


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(PioterW @ Tue, 01 Sep 2009 - 11:17) *
nie obraź się za pytanie, ale opłacało się sprowadzać takie stare auto do Polski?



opłacało smile.gif

edit: opłacałoby Ci się sprowadzić BMW E30 M3 wyrejestrowane w Niemczech - przecież to takie stare auto ?!? smile.gif

mam B2 quattro sedan w 2 drzwiach [400 sztuk ever] w bardzo dobrym, żeby nie rzec idealnym jak na ten rocznik i to auto stanie blacharskim smile.gif

rzecz się rozbija o podejście urzędnika w Polsce do klienta !

zostałem wprowadzony w błąd (wczesniej pytałem co potrzebuje do zarejestrowania !) i teraz bede z tego tytułu ponosił koszty tłumaczeń i zaświadczeń jeszcze raz !

nie chce mi się walczyć ale przynajmniej poproszę o podstawę prawną (rozporządzenie / ustawę) z której wynika, że polski Urząd nie może wystąpić teraz juz sam do niemieckiego odpowiednika o wydanie takich dokumentów, jakie potrzebują ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Tue, 01 Sep 2009 - 12:00
Post #20


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Spoko - nie doczytałem co to za auto, bo strasznie dużo tu tekstu i trochę nei chce mi się przebierać co jest ważne, a co nie.

Całkowicie jestem po Twojej stronie, ale IMO masz trochę zbyt roszczeniową postawę w stosunku do urzędników, którzy Twoim zdaniem powinni za Ciebie załatwić całą sprawę - system jest jaki jest i albo go sam zmienisz, albo się dostosujesz do panujących reguł, a w szczególności nie będziesz obrażał urzędników, bo to też ludzie i wtedy z uśmiechem załatwisz sprawę.
Metoda załatwiania spraw "płacę podatki, więc wymagam" w praktyce się nie sprawdza - zwłaszcza w zawiłych sprawach.

CYTAT
nie chce mi się walczyć ale przynajmniej poproszę o podstawę prawną (rozporządzenie / ustawę) z której wynika, że polski Urząd nie może wystąpić teraz juz sam do niemieckiego odpowiednika o wydanie takich dokumentów, jakie potrzebują ?

Właściwie sam ją wkleiłeś kilka postów wcześniej, poza tym będzie też podana w decyzji, zakładając, że ta będzie wydana poprawnie, a skoro "decyzja jest w podpisie", to pozostaje Ci poczekać i ewentualnie się odwołać - może nie będziesz musiał ponosić dodatkowych kosztów tłumaczeń itp. - w każdm razie nie dokumentów, które już raż złożyłeś w urzędzie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 13:25