![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Gdzie mozna kupic gotowe płytki cierne do szpery?
Znajomemu chodzi po głowie pomysl zrobienia od podstaw szpery płytkowej tylko brak płytek ciernych, czy lepiej (taniej) dorobic je na zamowienie np w takiej firmie http://www.makland.com.pl/index.php?parametr=cenniki czy lepiej kupic gotowe zamienniki lub jakis zestaw naprawczy do konkretnej szpery i na podstawie tego zbudowac szpere? W gre wchodza plytki o dosyc małej(?) srednicy bo np dedykowana szpera helikalna ktorej wymiary udało mi sie znalezc ma srednice zewnetrzna koszyka około 100mm. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Mam takie ze szpery w Evo, mogę odsprzedać za grosze
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
a jakie maja wymiary ?
srednica zewn i wew grubosc i ile tych plytek jest i jaka cena, moze byc na pw -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
Panowie odkopuję temat. Ma ktoś jakieś namiary na firmę która dorobi takie płytki cierne?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
kumpel ostatecznie bedzie zamawial tutaj http://www.fumo.com.pl/index1.html albo dorabiał na zamowienie w firmie zajmujacej sie hamulcami do naczep. Tymczasem projekt stoi..
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
Ok, dzięki za info, wczoraj też znalazłem tą stronkę. Mnie ciekawi jedna rzecz: czy taka firma wykona płytkę z takiego samego materiału jak oryginał? Chodzi mi o twardość i o fakturę, bo z tego co zauważyłem płytki są odpowiednio "chropowate".
Edit: jeszcze taka rzecz, jaka jest orientacyjna cena wykonania takiej płytki? Na stronie nie ma cennika, a dzwoniąc będą pewnie chcieli wymiary, których na razie nie znam. Pozdro ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
Jeśli to nie jest nic superspecjalnego to takie okładziny to jest chyba koszt rzędu kilkunastu najwyżej kilkudziesięci zł
-------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Thu, 13 March 2014 ![]() |
Jeśli kogoś interesuje budowanie szpery własnymi siłami, to kiedyś coś takiego popełniłem
tutaj jest opis mojego projektu, co prawda po angielsku, ale jeśli coś - śmiało pytać http://subarujusty.proboards.com/thread/5982/rwd-justy a płytki zamawiałem właśnie w firmie Makland pozdr |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 03 June 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Mógłbyś podrzucić jakieś zdjęcia z budowy i jaki w przybliżeniu był koszt płytek?
Czy płytki dociskające satelity się nie wycierają jak w przypadku phantom grip (w takim wykonaniu sprężyny chyba nie muszą być bardzo mocne) i z jakiego materiału to wykonałeś? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Thu, 13 March 2014 ![]() |
zdjęcia praktycznie wszystkie jakie mam są pod likiem forum Justy
niestety nie zrobiłem zdjęć tych blach rozpierających, ale są to w przybliżeniu prostokątne kawałki grubej stalowej blachy (chyba 5mm z tego co pamiętam) z wyfrezowanymi gniazdami na sprężyny. Wymiary blach są dobrane tak, aby zmieściły się między satelitami z lekkim luzem (aby nie obcierały, a jednocześnie żeby nie wypadły przypadkiem) Sprężyny są z tarczy sprzęgłowej od Stara ![]() Materiał na płytki cierne został dobrany przez specjalistów z Makladnu, po konsultacjach i przedstawieniu mojego pomysłu, przesłałem do nich kółka zębate i okładziny cierne zostały przez nich przyklejone bezpośrednio do kół, choć wydaję mi się mogłyby być luźne (nie przyklejone) między powierzchnią kół zębatych i powierzchnią obudowy szpery. Wszystko jest zalane olejem Castrol LSD (do szper) Płytki cierne nie powinny się wycierać szybciej niż w normalnej szperze płytkowej Jeśli ktoś zamierza konstruować coś takiego polecam zastosowanie płytek o możliwie jak największej powierzchni ciernej i możliwie jak największej średnicy i jak najmocniejsze sprężyny ![]() koszt płytek był niewielki, nie pamiętam dokładnie, ale coś między 50-100 zł pozdr. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 03 June 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Chodziło mi o płytki w środku ( czyli te kostki, blachy które rozpiera sprężyna), koszt niewielki więc chyba też spróbuje coś takiego stworzyć.
A jeszcze jak sprawa wyglądała z obudową mechanizmu czy była frezowana żeby pomieścić płytki czy materiał został zebrany z kół? Załadowały mi się zdjęcia w końcu, widzę już że koła były frezowane i pod to po jednej płytce ciernej zamiast ori podkładki? jakie wrażenia z jazdy i jaka moc? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Thu, 13 March 2014 ![]() |
nie frezowałem obudowy, jedynie stoczone zostały nieco koła zębate, ale nie radze toczyć ich za dużo, bo są one powierzchniowo utwardzone, więc zbyt głębokie toczenie osłabi bardzo ich konstrukcję
wywaliłem oryginalne podkładki które tam były (chyba z brązu) i wsadziłem płytki cierne o grubości oryginalnych podkładek + tyle ile zostało stoczone każde koło zębate to, czy da się coś takiego w ogóle zbudować zależy od konkretnej konstrukcji mechanizmu różnicowego. wrażenia z jazdy pozytywne, czuć że szpera zapina w przypadku mocnego wciśnięcia gazu, przy delikatnej jeździe zachowuje się jak normalny otwarty dyfer. moc jak do tej pory niewielka - 75KM, ale będzie więcej ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Mon, 03 June 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Dzięki za odpowiedź będę miał trochę wolnego czasu w styczniu to się za to biorę zobaczę jakie będą efekty
![]() Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
To moze zmierz kluczem dynamom. jak to w serii,po zrobieniu i po miesiacu wyglada
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 18:36 |