![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
witam tu opisze projekt ktory jest w trakcie realizacji a jest to przerobienie c20xe (2,0 16V 150ps) na c22xe
OPEL Vectra 2000 c22xe wiec jakis czas temu zakupilem blok z sintry x22xe rozkrecilem go i wyszlo co wyszlo wiec: blok x22xe 500zl walek poszedl na 1 szlif 160zl nastepnie dalem do dorobienia panewki 300zl kupilem pierscienie 152zl kolo zamachowe z c20ne 60zl pompa olejowa 350zl przerobienie kola rozzadu 200zl wykonanie naciec na tlokach 160zl dzis zawiozlem do naprawy glowice ktora ulegla awari (pogiete 16 zaworow) (niestety w niedziele tj jutro z braku czasu) zaczynam wszystko skrecac bo na chwile obecna wszystko lezy osobno oczywiscie porobie zdjecia projekt silnika zamierzam ukoczyc w przeciagu tygodnia max dwoch MODEL: OPEL vectra 2000 silnik , zawieszenie Silnik: w trakcie c22xe Modyfikacje głowicy: w trakcie tylko powiekszenie i wypolerowanie kanalow Modyfikacje bloku: w trakcie blok z sintry 2,2 czyli x22xe zamiast c20xe , kolo zamachowe z c20ne STATUS Zawieszenie: zakonczone obnizone -40mm kayaba excel-g BODY KIT: V 2000 PODZIĘKOWANIA: dla rav-a za wszelka pomoc techniczna on mi mowi co i jak PS jekby cos w temacie bylo nieteges to dajcie znac PS2 jesli interesuje kogos taka przerobka nie wachajcie sie pytajcie a powiem co trzeba i jak na forum jest kilka tematow o tym ale zaden nie jest poprowadzony od poczatku do konca |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock ![]() |
Ciekaw jestem bardzo efektu po, czyli wyniku z hamowni, bo sam chcialem cos takiego zlozyc.
Co z rozrzadem? -------------------- Soda Cleaning System
_http://sodujemy.pl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 March 2006 Skąd: Pomorskie ![]() |
![]() -------------------- CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 July 2005 Skąd: [SRB] Czerwionka-Leszczyny ![]() |
dlaczego koło zamachowe od c20ne?? wał z x22xe jest na 6 srób?
-------------------- złomowanie pojazdów-recykling
sląskie i opolskie-odbiór własnym transportem auto handel,auto czesci,pomoc drogowa NowmaRacing 605829000 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 06 September 2003 Skąd: Łódź ![]() |
dlaczego koło zamachowe od c20ne?? wał z x22xe jest na 6 srób? tak na 6 srub, kółko na wale od strony rozrządu jest na 4 sruby jak w ne -------------------- ------------------------------------------------------------------------------
sportexhaust.pl Układy wydechowe i dolotowe ze stali nierdzewnej |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 April 2009 Skąd: BMN ![]() |
ciekawy temat.
vten powodzenia!! -------------------- C20XE *******BLITZ.............
kadett 16v sold,FIAT 131 mirafiori 2.0DOHC czeka na lepsze czasy... AR 156 jtd . 302 tys km aktualnie-51 tys km na zaspawanym dwumasie |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
dokladnie jest na6srobi niezgrywaja sie idealnie 4 tak a 2 trzeba rozwiercac kolo rozrzadu tez trezba przerabiac i trzeba zrobic dodatkowe naciecia na tlokach trzeba rowniez leciutko zmodyfikowac kanaly wodne w bloku ale juz mam zdjecia porobione wiec w weekend walne jakies fotki w temacie
a rozrzad zostaje z c20xe tylko tak jak pisalem trzeba przerobic kolo od rozrzadu PS juz wiem ze pewne zeczy sa robione niepotrzebnie i mozna by troche zaoszczedzic ale o tym puzniej (widac pewne rzeczy jak sie wezmie jedo i drugie do reki) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
silnik juz skrecony ale sa male problemy a mianowicie blok od x22xe jest wyzszy o ok 7 mm od c20xe co daje nam zakrotki pasek o ok 15mm ale z tym tez dam sobie rade narazie przerobilem napinacz a docelowo dorobie tuleje ktora napinacz przesunie jestem pelen nadzieji ze dzis silnik zagada
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 April 2009 Skąd: BMN ![]() |
yten-trzymam kciuki
![]() -------------------- C20XE *******BLITZ.............
kadett 16v sold,FIAT 131 mirafiori 2.0DOHC czeka na lepsze czasy... AR 156 jtd . 302 tys km aktualnie-51 tys km na zaspawanym dwumasie |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
i jak? odpalone? przyznam, że bardzo mnie ciekawi ta konstrukcja.
-------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
i silniczek skrecony ale pojawily siepewne trudnosci wszystko hula ale nie odpala iskra jest wszystko ale nie gada podejrzewam kilka zeczy przedewszystkim czujnik polozenia walu jesli w ciagu 2 dninie odpale to auto na lawecie jedzie do rav-a do bogatyni (550km) bo mechanicy z mojej okolicy marudza i nie chca sie podjac bo costam costam
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 September 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
jak cos dzialales z wezami zasilajacymi w paliwo to mozna czasem odwrotnie zalozyc ,co by tu jeszcze... a paliwo dochodzi mokre swiece sa?sprawdz przekaznik pompy paliwa.
-------------------- kiedys vectra 2000 4x4 16v
teraz LEON 2 FR TDi + |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
a czyz asilanie i powrot nie maja w c20xe innych srednic gwintów?
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 06 September 2003 Skąd: Łódź ![]() |
wielkiej filozofii tam nie ma
potrzeba tylko paliwa i iskry w odpowienim momencie, sprawdz czy sa mokre swiece i czy jest iskra -------------------- ------------------------------------------------------------------------------
sportexhaust.pl Układy wydechowe i dolotowe ze stali nierdzewnej |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 September 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
a czyz asilanie i powrot nie maja w c20xe innych srednic gwintów? maja, dlatego napisalem ze jak cos dzialal, tzn chodzilo mi np wymiane wezy na nowe czy tez odczepianie ich z rurek przy podlodze auta. Moj kolega kiedys je nie chcacy odwrocil i nie wiedzial co jest grane ![]() -------------------- kiedys vectra 2000 4x4 16v
teraz LEON 2 FR TDi + |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
i autko odpalilo (czemu nie odpalalo nie wiem iskara byla wtrysk tez przez tydzien ni hu hu az nagle podeszlem przekrecilem kluczyk i zagadalo)
ale mniejsza o to silniczek pracuje rowno ![]() krecac autko do 2,5 tys/obr autko fajnie jest elastyczne na kazdym biegu z biegiem czasu zobaczymy co potrafi ![]() juz za tydzien bedzie kolejne ok 700km wiec kwestia 3 tygodni i dotarte bedzie ale nie wiem czy do tego czasu wymienie popychacze i bede mogl sprawdzic bo na tych nie bede butowal a teraz wielkie podziekowanie dla rav-a (bez telefonow do niego nie dalbym rady ) dzieki rowniez dla andre2000 za podpowiedz telefoniczna a wiec mozna to zrobic i nawet zadziala ![]() ciekawimnie tylko jeszcze jedno czy jest juz w polsce oprucz mnie ktos kto zrobil to i jezdzi czy jestem pierwszy ( sporo ludzi wypowiadalo sie na ten temat ale nigdzie nie widzialem by ktos takie cos skrecil) pozdrawiam yten (czyt. badred) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 September 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
jak dotrzesz wklej jakies filmiki jak to smiga
![]() -------------------- kiedys vectra 2000 4x4 16v
teraz LEON 2 FR TDi + |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
no najlepiej i onboard i cos jak auto slychac z zewnatrz. ciekawi mnie jak zmienil sie gang przy dluzszym skoku tloka.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
auto juz jest dotarte ale jak zwykle pewne ale :
codo klanku jest inny napewno ale to jeszce sie mocno zmieni bo niedlugo wyzuce wkoncu strumienice zalozona przez porzedniego wlasciciela i bedie zwykla rurka i slychac bardzo mocno wszystkie popychacze sa do wymiany ale narazie stop z modami bo moja pani ciagnie mnie w gory a to trochu kosztuje no i kwestia wycieku oleju sie pojawila nie wiem gdzie w okolicach rozzadu wymienione simerig na wale uszczelka pompy i misy olejowej a nadal gdzies cieknie a rozrzad rozchlapuje i nie wiadomo gdzie a wszystkie uszczelki kupowalem orginalne w salonie opel i nie mam juz pomyslu autko tez we wrzesnu zostanie troszke odchudzone ale nie wiele tak ok 100kg wiec do wrzesnia wszytkie modyfikacje stop a potem juz filmiki hamownia slawa itp itd ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 September 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Sprawdz pod ta czarna metalowa blacha czy nie leci ci z uszczelniacza walka, mialem tak na nowych uszczelniaczach ,na nowo go wcisnalem i przestalo.
-------------------- kiedys vectra 2000 4x4 16v
teraz LEON 2 FR TDi + |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 10:34 |