![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 December 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Wiem,ze na naszym rynku jakiego wielkiego wyboru nie ma,ale jednak kilka modeli sie znalazlo;
Nissan Navara Nissan NP300 Mitsubishi L200 Ford Ranger Toyota Hilux Przez foldery reklamowe i dane techniczne jeszcze nie do konca przebrnalem wiec moze zbyt wczesnie pytam, ale czy macie jakies zdanie o tych autach? Ktos z Was eksploatuje je w firmie? Kwestia serwisu, awaryjnosci. Auto bedzie 'dyspozycyjne' -> ekipa wsiada i leci zalezy mi zeby mieli relatywnie komfortowe warunki, wiec manualna klimatyzacja i jakies elektryczne szyby wskazane. Ale takie kryterium chyba nie eliminuje zadnego ze wskazanych. Patrzylem tez troszke za mozliwymi zabudowami paki takich samochodow i przynajmniej w wypadku Mitsubishi cena mnie dosc mocno zaskoczyla - full box za 18 604 to chyba(?) niemalo :-| Sa jakies alternatywy? Czy cos poza spalaniem i pojemnoscia paki w takich autach moze przemaiwac na plus/minus? To pierwsze 'robocze auto' ktore bede kupowal i chcialbym dobrze zglebic temat. I tak jeszcze konczac...pick up dlatego,ze czasem dojazd na budowe nie prowadzi ladna droga a nie chcialbym zeby chlopaki tracily pol dnia na wygrzebywaniu jakies fwd-bus z gnoju po oski. A busow 4x4 chyba nie uswiadcze? Pozdrawiam! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
Navara
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 March 2006 Skąd: Pomorskie ![]() |
Nie widzę navary jako roboczego woła, to najbardziej luksusowy z pickupów, najmocniejszy, a zarazem najbardziej awaryjny .
Mi najbardziej odpowiadał L200, ale ja chciałem wozić VAT . -------------------- CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 21 May 2004 Skąd: Gryfino ![]() |
W listopadzie miałem podobny problem bo koszt przywrócenia poloneza pickup wartego 600 zł do stanu w którym przeszedłby przegląd wyniósł szacunkowo 4kpln i szef kazał coś nowego poszukać. Rozejrzałem się po szczecińskich salonach za czymś co ma 5 osobową kabine i pake, koszta przejawiały się tak jak poniżej
Netto brutto Mitsubishi L200 69754 85100 Nissan Navara 68688 83799 Navara NP300 52120 63586,4 Toyota hilux 72786, 88800 Ssangyong Actyon sport 71639 87400 Renault Maxity 90000 109800 Kia K2900 64400 78568 Ford transit 78000 95160 Podstawowym kryterium były koszty toteż wygrał Nissan NP300. Auto zdaje się być toporne i idioto odporne, podłoga wyłożona gumą 3 tony uciągnie, ponad tone ładowności ma. W porównaniu do Navary to taczka ale niezawodnością ją przebija. Rozmawiałem z właścicielami Navar i narzekają na szwankującą elektronikę . Poczytaj byle jakie forum Nissana same gorzkie żale na Navare a NP 300 raczej same pochlebne opinie zbiera. Nasz egzemplarz ma 5 mcy i jeszcze sie nic nie popsuło coś tam stukało w kole przy skręcaniu ale nasmarowali i jest git. Spalanie jest dosyć duże około 13 l ale auto jeździ tylko po mieście dystanse po 2 albo 3km ze względu na to że użytkują je konserwatorzy hydraulicy. Gwarancja 3 lata albo 100 kkm. Jeżeli chcesz czegoś dokładniej się dowiedzieć to zajrzyj na stronke http://www.forum4x4.pl jest tam dużo informacji na temat interesujących Cię aut, widziałem również temat o busach 4x4 ale w PL chyba są dostępne tylko ruskie gazele i mietki sprintery za jakieś chore pieniądze. A i jeszcze jedno apropo kosztów wymiana oleju i filtra 530 pln a w Navarze ponad 700 pln -------------------- ..............................
206 2,0 HDI |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
NP300 z dużą kabiną. Jeździłem czymś takim po torze off roadowym i spisuje się bardzo dzielnie. Troszke mało miejsca na tylnej kanapie, ale za to paka dość duża.
Polecam opcję z klimatyzacją, gdyż kabina ma tendencję do nagrzewania się. -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 21 May 2004 Skąd: Gryfino ![]() |
Koleś ma rangera 3,0 TDCi i wozi na stałe na pace 200 kg. Twierdzi, że nie dało sie ruszyć bez smażenia laka przy lekko wilgotnej nawierzchni
![]() -------------------- ..............................
206 2,0 HDI |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wlkp. ![]() |
Ja wziąłem L200 w tej najbiedniejszej wersji ze skrzynia Easy Select, lata ponad rok w różnych warunkach, pola, budowy i inne. Ładunki też różne i daje sobie super rade. Zero usterek, dość wygodne, klima i podstawowa elektryka jest. Na trasie daje rade, w terenie idzie jak czołg i wychodzi w sumie bardzo tanio. Zabudowę już na wejściu do salonu masz 50% taniej, a jak dalej drogo to na allegro tego pełno.
Navare sobie odpuść, każdy właściciel tego auta Ci je odradzi ![]() -------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 March 2004 ![]() |
mozna jeszcze trafic hiluxy z 2008 sprzed face liftingu zarowno z 2,4 jak i 3,0 tym z land cruisera 120 za dobre pieniadze, maszynki zacne, znam egzemplarze tej generacji z przebiegami ponad 250 kkm i tylko serwisy robione bez zadnej wtopy, uzytkuja to i sluzby lesne, straz pozarna i GROM a w tych firmach nikt raczej sprzetu nie oszczedza.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Jeżeli to ma być stricte roboczy samochód, zastanowiłbym się na Tata Xenon. Daleko jej do wygody i wyposażenia w/w samochodów ale do jazdy na budowe pasuje jak ulał. Poza tym - cena jest wyjątkowo atrakcyjna
![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 March 2004 ![]() |
jesli chodzi o auto do biznesu to ja nie pchalbym sie w wynalazki, moze sie okazac ze wiecej kasy stracisz niz oszczedzisz.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Jeśli nie zależy Ci na gwarancji możesz szukać L200 z Arabii, nówki chodzą po jakieś 70 koła nbetto z tego co pamiętam, sprzedaje to m.in. Kanama z Chonic (znajdziesz na otomoto). Dla robotników nie polecałbym Navary, tak jak ktoś wspomniał - to najbardziej luksusowy z pickupów, szkoda go - lepiej NP300 który de facto jest starą Navarą. Druga rzecz że tylko Mitsubishi ma naprawdę stały 4x4.
-------------------- srtb
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 March 2006 Skąd: Pomorskie ![]() |
Na mitsumaniakach dużo poczytasz o L200, ma zdecydowanie najlepszy napęd.
Jako ciekawostkę dodam, że po 20kkm należy skontrolować luz zaworowy, a po 40kkm obligatoryjnie wyregulować. ![]() -------------------- CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: PL ![]() |
Ja moze napisze pare słow o Navarze. Mam mieszane uczucia.Pod względem jazdy naprawde super, jezdze nieraz tym autem i pod względem prowadzenia super.Pzy duzych predkosciach auto sie bardzo dobrze prowadzi, ja nie czulem roznicy ze to wysoki pikap, no i mocowo daje rade. Zastrzezenia mozna miec do awaryjnosci. Znam 2 navary,obie uzytkowane od nowosci. jedna z przebiegiem okolo 40 000 km daje jeszcze rade, druga przebieg grubo ponad 100 000km juz nie. Od początku problemy z autem, (wymieniany silnik, skrzynia biegów itp). I czytajac fora o tej tematyce nie sa to odosobnione przypadki. Co do luksusu ktorzy niektorzy przytaczaja, byla mozliwosc kupienia golej wersji navary, typowo roboczej ale to trzeba by bylo pytac dilerow bo ostatnio takich nie widze.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Ja moze napisze pare słow o Navarze. Mam mieszane uczucia.Pod względem jazdy naprawde super, jezdze nieraz tym autem i pod względem prowadzenia super.Pzy duzych predkosciach auto sie bardzo dobrze prowadzi, ja nie czulem roznicy ze to wysoki pikap, no i mocowo daje rade. Zastrzezenia mozna miec do awaryjnosci. Znam 2 navary,obie uzytkowane od nowosci. jedna z przebiegiem okolo 40 000 km daje jeszcze rade, druga przebieg grubo ponad 100 000km juz nie. Od początku problemy z autem, (wymieniany silnik, skrzynia biegów itp). I czytajac fora o tej tematyce nie sa to odosobnione przypadki. Co do luksusu ktorzy niektorzy przytaczaja, byla mozliwosc kupienia golej wersji navary, typowo roboczej ale to trzeba by bylo pytac dilerow bo ostatnio takich nie widze. Navara prowadzi się jak Tarpan, do takiego wozu można ją porównać, chociaż faktycznie odrobinę lepiej hamuje Nissan niż owoc poznańskiej myśli technicznej. Jeżdżę często niedużym dostawczakiem (vivaro) i to się prowadzi jakoś rozsądnie, nie skacze na wybojach i na zakrętach nie rysuje klamkami asfaltu. Navara moim zdaniem prowadzi się gorzej niż taki dostawczak i z pewnością nie da się powiedzieć że prowadzi się jak osobówka. A co do przebiegu... Jeśli to jest samochód do pracy, to powinien bez kwiknięcia zrobić 400 000km, jeśli przy 100kkm ma problemy to bym go od razu zdyskwalifikował - bo dostawczak w mojej firmie minimum 60-70kkm rocznie. I nie jest to jakoś bardzo dużo. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 December 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Dziekuje Panowie za odzew! :-)
Jestem poumawiany na "jazdy testowe" i niedlugo rozpisze konkurs ofert a wktorce potem pochwale sie nabytkiem ![]() Jest jednak jedno auto ktore wprowadzilo nieco zamieszania w stawce - ford oferuje transita w wersji AWD. I to taka informacja dla potomnych - poki co nie jestem w stanie o nim niczego napisac. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wlkp. ![]() |
Marlon to są auta stricte do roboty, na pusto każdy pickup podskakuje bo ma resor z tyłu. Walisz przynajmniej 200 kilo na pake i jedzie gładko jak osobówka
![]() RaNaar jeżeli idziesz tropem Transita to chyba Iveco też ma coś ciekawego w ofercie. ![]() -------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
A jak jest z jakością w Iveco? Nie będzie to skarbonka? Iveco dość tanie w zakupie w porównaniu do innych marek i to trochę mnie zastanawia.
@subek: Wiem że po załadowaniu 200-400kg jest lepiej bo mój opelek ma to samo, ale dalej jazda takim wołem roboczym nie jest na poziomie komfortu i prowadzenia osobówki. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Na codzien mam styczność z Transitem i Iveco (dostawczaki) i obie te marki sa delikatnie mowiac do bani. Tranist mocowo dostaje po dupie od reszty, jak sie go zaladuje to przestaje jechac (w porównaniu do ducato, sprintera i craftera). Iveco z silnikiem 3.0 mocnowo daje rade, ale w srodku to stare ducato. Ergonomia w porównaniu do Sprintera/Craftera i nowego Ducato jest tragiczna. Ale o dziwo mało osób narzeka na silniki. Słabsze silniki w Iveco to kompletna pomyłka.
Ze swojej strony moge odradzic pojazdy VW z silnikiem 2,5 TDi (chyba da sie kupic jakiegos wola roboczego z tym silnikiem). Jezdze 4 Crafterem z tym silnikiem. przy niecalych 180 silniki zaczynaly klekotac, przy troche ponad 200 konczyly zywot. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Jest jednak jedno auto ktore wprowadzilo nieco zamieszania w stawce - ford oferuje transita w wersji AWD. I to taka informacja dla potomnych - poki co nie jestem w stanie o nim niczego napisac. Z furgonetek AWD jest także Sprinter [np wersja 184KM i 400Nm]- niestety nie jeździłem |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Z furgonetek AWD jest także Sprinter [np wersja 184KM i 400Nm]- niestety nie jeździłem Jeździłem wersja RWD. Świetnie się prowadzi. Po zakrętach jeździ neutralnie i w tej klasie samochodów chyba najlepiej. Dobra ergonomia wnętrza przynajmniej dla kierowcy (jeździłem wersja MAXI), choć brakuje podparcia dla lewej reki (drzwi są trochę zbyt daleko żeby oprzeć o nie rękę). Dość sensownie rozmieszczone schowki i polki choć mogłoby ich być więcej. Świetna widoczność w lusterkach a samochód nawet w najdłuższej wersji jest zadziwiająco zwrotny. Do około 140kmh w kabinie panuje względna cisza i spokój, później wiatr zaczyna dość mocno walić o lusterka. Przy jeździe z prędkościami nie przekraczającymi 120kmh i delikatnym obchodzeniem się z pedałem gazu da się tym zejść do około 10 litrów na setkę. Przy wyższych prędkościach jest więcej, ale na trasie tragedii nie ma - 13-16 litrów podczas podróżowania w zakresie 140-160kmh. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 22:28 |