Shoutbox 0 nowych PW 


 
Closed TopicStart new topic
> Audi A4 B7 2.0 TDI BLB
jaro4444
post Fri, 13 Mar 2009 - 12:30
Post #1


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





Umieszczam tu ostateczny wynik prac nad moim wozem. Całość modów opisana tu:
http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_koncepcja...a-t59308.0.html
Przypomne po krótce:
- turbo BRD,
- drugi IC od BRD,
- heble 3.0 TDI,
- SWAP silnika na taki z napędem wałków za pomocą kół zębatych (nie wpływa na moc),
- wybity kat
- program by Rogal czyli MR Motors.

Wóz zapierdziela pieknie i co najwazniejsze - nie ma nawet grama dymu mimo wywalonego kata. Tak chciałem bo to ma byc pojazd rodzinny nie wyścigówka.

Podziękowania dla Witka za wspaniałą robotę przy programie ohmy.gifk: :brawo: i prowadzenie techniczne, dla Dynosoftów (Allego i Mirasa) - za porady techniczne.



W ramach ciekawości wóz w serii miał 147 KM 325 Nm, po samych modach mechanicznych bez korekty programu 157 KM i ok 360 Nm.


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 13 Mar 2009 - 12:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rosomak
post Fri, 13 Mar 2009 - 13:30
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





Masz w tym 2 intercoolery ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Fri, 13 Mar 2009 - 15:29
Post #3


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





Tak prawy i lewy tak jak ma BRD 170 KM albo TFSI 200 KM.


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rosomak
post Fri, 13 Mar 2009 - 16:21
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





Jeśli moge spytać bo jak rozumie nie ma tam frontowego IC ,czy te ICki są montowane tak jak np w AWX obok nadkola?
Nie chce mi się wierzyć ,ale gdyby tak było to jak się mają wielkością w porównaniu do takiego IC z AWX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Fri, 13 Mar 2009 - 17:00
Post #5


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(rosomak @ Fri, 13 Mar 2009 - 16:21) *
Jeśli moge spytać bo jak rozumie nie ma tam frontowego IC ,czy te ICki są montowane tak jak np w AWX obok nadkola?
Nie chce mi się wierzyć ,ale gdyby tak było to jak się mają wielkością w porównaniu do takiego IC z AWX



Masz dwa boczne SMIC - po stronie prawej dodatkowy i po lewej identyczny jak ten z 2.0 TDI 140 KM. Każdy z nich jest mniej więcej wielkości tego z AWX - prawy minimalnie mniejszy. Przepływ jest szeregowy : turbina - prawy SMIC - rura - lewy SMIC - kolektor dolotowy.
Czy jest w tym coś dziwnego?

Masz tu zdjęcia IC:



A tu jak wszystko jest podłaczone:




--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rosomak
post Fri, 13 Mar 2009 - 19:49
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





Nie widziałem i nie słyszałem nic o takim rozwiązaniu ,w moim przekonaniu FMIC byłby lepszym rozwiązaniem,pewnie brak miejsca wymusił zastosowanie takiego układu,w rozwiązaniu jak piszesz pojemność układu dolotowego się powiększa a sama powierzchnia IC i skuteczność raczej nie proporcjonalnie mniej
Sądze że ma to jakiś wpływ na zwłoke przy dodaniu gazu ,ale jak jest wie ten co ma wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Fri, 13 Mar 2009 - 21:06
Post #7


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(rosomak @ Fri, 13 Mar 2009 - 19:49) *
Nie widziałem i nie słyszałem nic o takim rozwiązaniu ,w moim przekonaniu FMIC byłby lepszym rozwiązaniem,pewnie brak miejsca wymusił zastosowanie takiego układu,w rozwiązaniu jak piszesz pojemność układu dolotowego się powiększa a sama powierzchnia IC i skuteczność raczej nie proporcjonalnie mniej
Sądze że ma to jakiś wpływ na zwłoke przy dodaniu gazu ,ale jak jest wie ten co ma wink.gif


No to nie widziałeś wszystkich praktycznie dużych TDI w nadwoziach A4, A6, A8, Q7, Q5, Turega, Porsche Cayenne i pewnie paru innych TDI. Do tego 1.8 T 225 KM z CupryR, S3. Może nie jest to optymalne rozwiązanie ale wszystko da się zrobić na oryginalnych częściach i wygląda jak seria - taki śpioch wink.gif.

Dobra, żeby skończyć teoretyczne rozważania - dodając drugi symetryczny SMIC masz prawie podwojoną powierzchnię wymiany cieplej, masz nadal nie przysłoniete niczym chłodnice klimy i wody, wszystko jest zrobione na oryginalnych częsciach i montaż drugiego IC trwa ok 2-3 godziny bez specjalistycznych narzędzi, objętość układu wzrasta o jakieś może 2dm3, czyli tyle ile silnik zasysa w obroty. biggrin.gif
Minusy tego rozwiązania - dość małe wloty w zderzaku.

Przy mocy rzędu 200 KM wystarcza skuteczności, seryjny 3.0 TDI ma SMIC-e praktycznie tej samej objętości i tak samo zamontowane, ale z innym przepływem (krzyzowym). Wolałem więc takie rozwiązanie jak rezanie, FMIC przysłaniający chłodnice klimy i wody, wygląd wozu taki, że przy sprzedaży jak przyjdzie jakiś kapelusz to będzie marudził, że spawany laugh.gif


Gdybym mierzył z moce 250 KM to bym montował centralny FMIC...


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nandoz
post Sat, 14 Mar 2009 - 02:17
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 September 2007





Witam.
Czy w 1.9 tdi AWX B6 da radę zrobić ICki podobnie jak u Ciebie ???pozdr.


--------------------
A4 AWX Switzer P196/400 by Ecuproject .

A6 Avant 3.0 Bitdi 430/833 by Vagtune .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Sat, 14 Mar 2009 - 08:01
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(nandoz @ Sat, 14 Mar 2009 - 02:17) *
Witam.
Czy w 1.9 tdi AWX B6 da radę zrobić ICki podobnie jak u Ciebie ???pozdr.



Da się. W silnikach 1.8 T 190 KM były dwa IC. Trzeba tylko waż od turbiny do prawego IC przerobić. Tu masz wszystko elegancko opisane z obrazkami:
http://audizine.com/forum/showthread.php?t=40503


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter22
post Sat, 14 Mar 2009 - 09:13
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 May 2008





i jednak na przedzie pokazała sie 2-ka super wynik cool.gif cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 15:25