![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Jak w temacie o ile odchudzić koło zamachowe i czy w ogóle warto przy silniku z turbo. A jeśli tak to o ile. Silnik to 2.0 16V waga koła zamachowego to około 11-12 kg. Jak wiadomo im lżejsze to mniej Nm czy opłaca sie zwiększać liczbę Km kosztem Nm ??
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Ja mam w 2,2T by Audi odelzone o blisko 50% i negatywnych oznak nie zauwazyłem.
CYTAT Jak wiadomo im lżejsze to mniej Nm Kto Ci takich głupo naopowiadał? -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
To w takim razie jak to jest ?
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Zamach (lżejszy) wpływa jedynie na reakcje silnika na gaz. Wykres mocy i momentu sie nie zmienia.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Czyli piszesz że mocy to nie dodaje to co poprawia lżejszy zamach a co pogarsza ? Ja słyszałem inne trochę informacje ale mogą być błędne
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
U mnie po załozeniu zamachu pogorszył sie troche start - przy strzale z 6000tysi delikatnie ja zmulało (przy seryjnym silniku, na ori mapach), ale ja mam 4x4 wiec to co innego.
U siebie jakichs specjalnie wielkich róznic nie poczułem. Dopiero po napisaniu mapy od podstaw, z AFR i zapłonem jak fizyka nakazuje widac ewidentnie ze na gaz reakcje ma wysmienita i momentalnie sie dokreca. V-max absolutnie nie spadł - jechałem 250km/h i nie było oznak zmuły. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 October 2008 Skąd: okolice Rzeszowa ![]() |
Im lżejsza masa rotacyjna tym szybsza reakcja silnika na dodanie gazu.
Ja w swoim aucie zmniejszyłem masę rotacyjną o jakieś 15 kg i różnica jest duuuuża,samochód stał się dużo bardziej dynamiczny,strat nie odczułem. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Aha w takim razie wielkie dzięki
![]() ![]() -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Lzejsze kolo zamachowe to lepsza reakcja na gaz i lepsze przyspieszenie na nizszych biegach zwiazane z tym ze silnik musi mniej kg napedzac.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Zapewne tez, w podobnej skali, intensywniejsze hamowanie silnikiem.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
To co daje wlasciwie ciezki zamach? Napewno latwiej jest plynniej jezdzic.
Mialem okazje jezdzic samochodem z odelzonym zamachem, reakcja na gaz byla rewelacyjna w porownaniu do tego co mam przy garnkowym kole zamachowym, jednak musze przyznac, ze trzeba sie do tego przyzwyczaic, bo lekki musniecie gazu a na obrotomierzu 4tys obr./min. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Równą pracę silnika na niskich obrotach.
I że strzałem ze sprzęgła mamy mniejszą szansę zgasić silnik. ogólnie koło zamachowe zmniejsza nierównomierność pracy maszyny ;-) |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
czy jest różnica w czasach na 1/4 na korzyść odelżonego koła?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Oczywiscie ze tak. Skoro silnik ma sie lzej zakrecic, to automatycznie szybciej przyspieszy. U mnie róznica czasu byla niezbyt wyczuwalna, bo to co zyskałem na szybszym wkeceniu, traciłem na zmule przy starcie z 4 butów. Dopiero program rozwiazał ten problem. Ale ja mam akurat niezbyt "sportowe" auto, (1700kg, 230KM w serii (wg. producenta)) wiec w lzejszych budach/oskach odczucia na bank beda lepsze.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Na allegro jest gość co zajmuje sie odchudzaniem kół zamachowych i wyważaniem
![]() ![]() -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
ja odelzalem wlasnie u kolesia z allegro (otoczak costam) i kolo jest naprawde profi zrobione (koles odelzal nam juz kilka kol i widac ze ma o tym pojecie. Jak wroce do domu to wstawie zdjecia.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
U siebie w RWD widzę też taką zaletę - jak ruszę za mocno i kapcie się palą - łatwiej odzyskać trakcje, ponieważ reakcja na każde odpuszczenie i dodanie gazu jest znacznie szybsza.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Przed:
![]() Po: ![]() ![]() ![]() -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
bogdan > gdy już odelżysz i zamontujesz koło to napisz o swoich odczuciach.
Też chcialbym w swoim sztruclu odelzyc delikatnie zamach przy okazji dłubania przy sprzęgle. Tylko nie chce żeby samochód zrobił się za nerwowy, ktoś kiedyś o tym pisał, że po mocnym zdjęciu masy bryka zrobila sie narowista i mocno reagowala podczas jazdy na ruchy pedału gazu. do sport cara byloby to na plus, ale ja smigam na co dzień i nie chcę szarpaka. Przyczyną, dla jakiej chciałbym odelżyć to mułowatość wkręcania się na obroty stojąc w miejscu. Wydaje się logiczne, że odelżenie koła spowoduje wlasnie szybsze wkręcanie na obroty przy przygazówce. generalnie łatwiej będzie zmienić silnikowi prędkość obrotową, czyli też na niskich biegach samochod powinien lepiej przyśpieszać. na wyższych może to juz byc mniej zauwazalne. nie wiem jeszcze jak teoretycznie zachowywać się będzie taki odelżeniec przy dużej prędkości. Ale kiedyś przy tjuningowaniu kolegi samochodu, ktorego nazwy nie przytocze ![]() Moze ktos wkleji tutaj wyres z hamowni auta z przed i po modyfikacji TYLKO zamachu. -------------------- Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro" |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
hmmm twoja teoria jest ciekawa.
Bo u mnie szalona moc w cc jakies 40 koni bazowa lekki zamach i pare modów i jedzie na 5 do odcinki i nic nie puchnie. Pod górke tez jest lepiej. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 01:36 |