Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Koło zamachowe
Bogdan9999
post Fri, 06 Feb 2009 - 23:51
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Jak w temacie o ile odchudzić koło zamachowe i czy w ogóle warto przy silniku z turbo. A jeśli tak to o ile. Silnik to 2.0 16V waga koła zamachowego to około 11-12 kg. Jak wiadomo im lżejsze to mniej Nm czy opłaca sie zwiększać liczbę Km kosztem Nm ??


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 06 Feb 2009 - 23:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
guzior
post Sat, 07 Feb 2009 - 01:06
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Ja mam w 2,2T by Audi odelzone o blisko 50% i negatywnych oznak nie zauwazyłem.

CYTAT
Jak wiadomo im lżejsze to mniej Nm

Kto Ci takich głupo naopowiadał?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sat, 07 Feb 2009 - 18:48
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





To w takim razie jak to jest ?


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 07 Feb 2009 - 20:00
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Zamach (lżejszy) wpływa jedynie na reakcje silnika na gaz. Wykres mocy i momentu sie nie zmienia.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sat, 07 Feb 2009 - 20:40
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Czyli piszesz że mocy to nie dodaje to co poprawia lżejszy zamach a co pogarsza ? Ja słyszałem inne trochę informacje ale mogą być błędne


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 07 Feb 2009 - 20:51
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





U mnie po załozeniu zamachu pogorszył sie troche start - przy strzale z 6000tysi delikatnie ja zmulało (przy seryjnym silniku, na ori mapach), ale ja mam 4x4 wiec to co innego.
U siebie jakichs specjalnie wielkich róznic nie poczułem. Dopiero po napisaniu mapy od podstaw, z AFR i zapłonem jak fizyka nakazuje widac ewidentnie ze na gaz reakcje ma wysmienita i momentalnie sie dokreca. V-max absolutnie nie spadł - jechałem 250km/h i nie było oznak zmuły.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4G63ColtAWD
post Sat, 07 Feb 2009 - 22:16
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 13 October 2008
Skąd: okolice Rzeszowa





Im lżejsza masa rotacyjna tym szybsza reakcja silnika na dodanie gazu.
Ja w swoim aucie zmniejszyłem masę rotacyjną o jakieś 15 kg i różnica jest duuuuża,samochód stał się dużo bardziej dynamiczny,strat nie odczułem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sat, 07 Feb 2009 - 22:22
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Aha w takim razie wielkie dzięki wink.gif Ale chętnie poczytam opinie innych użytkowników. smile.gif


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sun, 08 Feb 2009 - 01:47
Post #9


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Lzejsze kolo zamachowe to lepsza reakcja na gaz i lepsze przyspieszenie na nizszych biegach zwiazane z tym ze silnik musi mniej kg napedzac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sun, 08 Feb 2009 - 13:33
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Zapewne tez, w podobnej skali, intensywniejsze hamowanie silnikiem.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Sun, 08 Feb 2009 - 19:26
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





To co daje wlasciwie ciezki zamach? Napewno latwiej jest plynniej jezdzic.
Mialem okazje jezdzic samochodem z odelzonym zamachem, reakcja na gaz byla rewelacyjna w porownaniu do tego co mam przy garnkowym kole zamachowym, jednak musze przyznac, ze trzeba sie do tego przyzwyczaic, bo lekki musniecie gazu a na obrotomierzu 4tys obr./min.


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
unreall
post Sun, 08 Feb 2009 - 19:32
Post #12


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 March 2004
Skąd: Warszawa





Równą pracę silnika na niskich obrotach.
I że strzałem ze sprzęgła mamy mniejszą szansę zgasić silnik.
ogólnie koło zamachowe zmniejsza nierównomierność pracy maszyny ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 08 Feb 2009 - 20:47
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





czy jest różnica w czasach na 1/4 na korzyść odelżonego koła?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 08 Feb 2009 - 21:48
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Oczywiscie ze tak. Skoro silnik ma sie lzej zakrecic, to automatycznie szybciej przyspieszy. U mnie róznica czasu byla niezbyt wyczuwalna, bo to co zyskałem na szybszym wkeceniu, traciłem na zmule przy starcie z 4 butów. Dopiero program rozwiazał ten problem. Ale ja mam akurat niezbyt "sportowe" auto, (1700kg, 230KM w serii (wg. producenta)) wiec w lzejszych budach/oskach odczucia na bank beda lepsze.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sun, 08 Feb 2009 - 22:47
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Na allegro jest gość co zajmuje sie odchudzaniem kół zamachowych i wyważaniem smile.gif Tak wiec wyśle mu i z moich 11 KG niech zrobi jakieś 7-8 KG zobaczymy jak będzie mówił że da rade zejść do 6 KG biggrin.gif


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Mon, 09 Feb 2009 - 10:09
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





ja odelzalem wlasnie u kolesia z allegro (otoczak costam) i kolo jest naprawde profi zrobione (koles odelzal nam juz kilka kol i widac ze ma o tym pojecie. Jak wroce do domu to wstawie zdjecia.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 09 Feb 2009 - 13:28
Post #17


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





U siebie w RWD widzę też taką zaletę - jak ruszę za mocno i kapcie się palą - łatwiej odzyskać trakcje, ponieważ reakcja na każde odpuszczenie i dodanie gazu jest znacznie szybsza.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Mon, 09 Feb 2009 - 17:16
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Przed:


Po:




--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Wed, 11 Feb 2009 - 14:29
Post #19


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





bogdan > gdy już odelżysz i zamontujesz koło to napisz o swoich odczuciach.
Też chcialbym w swoim sztruclu odelzyc delikatnie zamach przy okazji dłubania przy sprzęgle. Tylko nie chce żeby samochód zrobił się za nerwowy, ktoś kiedyś o tym pisał, że po mocnym zdjęciu masy bryka zrobila sie narowista i mocno reagowala podczas jazdy na ruchy pedału gazu. do sport cara byloby to na plus, ale ja smigam na co dzień i nie chcę szarpaka.
Przyczyną, dla jakiej chciałbym odelżyć to mułowatość wkręcania się na obroty stojąc w miejscu.

Wydaje się logiczne, że odelżenie koła spowoduje wlasnie szybsze wkręcanie na obroty przy przygazówce. generalnie łatwiej będzie zmienić silnikowi prędkość obrotową, czyli też na niskich biegach samochod powinien lepiej przyśpieszać. na wyższych może to juz byc mniej zauwazalne.

nie wiem jeszcze jak teoretycznie zachowywać się będzie taki odelżeniec przy dużej prędkości. Ale kiedyś przy tjuningowaniu kolegi samochodu, ktorego nazwy nie przytocze wink.gif , po odelzeniu kola zamahowego, samochod wyraznie zaczal lepiej przyspieszac powiedzmy na pierwszych 2-3 biegach, jednak mocno puchł przy "wyższych" prędkościach. V-max spadło z 15% i czuć było przy stromych podjazdach, ze jest słabszy. to taki przyklad z zycia wziety. jednak niektorzy tez wspominaja o podobnych odczuciach, wiec moze cos w tym jest. Być może przy szatanach z mocą 500KM i więcej nie będzie tego czuć, bo i tak pojedzie 320km/h zamiast 330km/h ale przy slabszych moze miec juz to znaczenie.

Moze ktos wkleji tutaj wyres z hamowni auta z przed i po modyfikacji TYLKO zamachu.


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Wed, 11 Feb 2009 - 14:52
Post #20


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





hmmm twoja teoria jest ciekawa.
Bo u mnie szalona moc w cc jakies 40 koni bazowa lekki zamach i pare modów i jedzie na 5 do odcinki i nic nie puchnie.
Pod górke tez jest lepiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 01:36