![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Witam
Aktualnie na przodzie mam tarczę 257 mm wentylowaną. Zestaw ten pasował bez problemu pod fabryczne zwrotnice z Uno a pochodzi z Fiata Palio. Ponieważ mocy ciągle przybywa, to postanowiłem dać jeszcze wieksze tarcze na przód i kupiłem do mojego Uno zaciski, jarzma i tarcze z Fiata Coupe o średnicy tarczy 284 mm wentylowana oczywiście. I tu zaczynają się problemy. Tarcza na piastę pasuje tak jak trzeba. Rozstaw śrub mocujących jarzmo też jest ten sam, ale na tym dobre wieści sie kończą. Jarzma od Fiata Coupe są przykręcane na śruby M12 a w Uno na M10 i w zwrotnicy takie są tylko otwory. Druga sprawa to odległość jarzma od zwrotnicy jest niestety inna. Brakuje około 5 mm aby otwory się pokrywały. Fotki poglądowe. ![]() ![]() I teraz pytania: 1. Brakujące 5 mm mozna rozwiązać tocząc tarczę o tą wartość i tu chyba nie bedzie żadnego niebezpeczeństwa ale co wy o tym sadzicie? 2. Otwór w zwrotnicy mozna rozwiercić z 10 na 12 ale czy materiału nie bedzie juz troszkę za mało i przy ostrym hamowaniu moze doprowadzić to do oderwania mocowania?? Nie chciał bym przy hamowaniu z 200km/h aby zacisk oderwał się od zwrotnicy. Samochód wazy jakieś 900kg -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Otrębusy ![]() |
a może kup jarzmo od FC, Tipo
-------------------- ..:: Tipo HF turbo ::..
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
a może kup jarzmo od FC, Tipo Jarzmo jest od FC. Całe zaciski z tarczami mam od FC właśnie -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Przekładka zwrotnic nie wchodzi w grę? Bo jeśli nie, to raczej powinieneś pomyśleć o innym zacisku.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Otrębusy ![]() |
To może kup to czego Ci od FC brakuje?
Ja zmieniałem w Temprze z 257mm na 284mm z f.tipo, ale kupiłem hmm, cały zestaw. Wszystko pasowało ![]() Po co rzeźbić, i ryzykować? CYTAT(raku) a może kup jarzmo od FC, Tipo Chodziło mi o zwrotnice, w sensie to zardzewiałe ![]() Będziesz musiał przejść na 15", średnica półosi jest taka sama, u mnie pasowało ![]() -------------------- ..:: Tipo HF turbo ::..
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Rozmiar kol to najmniejszy problem. Z tego co pamiętam Zibi jeździ na 15".
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Mam koła 15" wiec to nie problem. Zwrotnice od tipo czy FC to znowu duza kombinacja bo inne średnice sworzni , odsadzenie, rozstaw śrub amortyzatora itd. Cos czuję ze jednak obejde sie smakiem na hamulce 284 mm. Nie uśmiecha mi sie wydawac teraz jeszcze 1000 zl na reszte gratów z FC. Z drugiej strony w homologacji do uno są zaciski 4 tłoczkowe brembo i tarcze 280 mm a wygladało ta tak:
![]() -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 11 February 2009 Skąd: Kraków ![]() |
chyba bede miał ten sam problem w delcie 1, mam jarzma na tarcze 257 i śruby 10, kupiłem zaciski na tarcze 284 z dedry, tylko chyba u mnie podejdą jarzma z delty integrale ale to kolejny koszt. W homologacji delty widziałem takie podkładki pod zaciski (takie odsadzenie) to by rozwiazało przejscia srub z 10 na 12
-------------------- ItalianTunedCars
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 August 2007 ![]() |
Na angielskim forum Kropka widziałem takie przejścia:
![]() I link do tematu. PS. Jak ktoś by takie robił to bym prosił by zrobił jeden komplet nadto dla mnie ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
U mnie mam rozwierocne (Ford Sierra, tarcze 278mm od Scorpio Cosworth) i nic się nie dzieje. Co innego, gdyby gwint był w zwrotnicy. Ale tak nic nie strzeli, spokojnie. Co do odsadzenia - ja bym podtoczył te 5mm z tarczy, tylko zobacz czy wtedy nie oprze się od środka klockiem np.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 11 February 2009 Skąd: Kraków ![]() |
ciekawe ile kosztowało by dorobienie takiech przejsciówek jak w homologacji, popytam sie tokarza
-------------------- ItalianTunedCars
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
ciekawe ile kosztowało by dorobienie takiech przejsciówek jak w homologacji, popytam sie tokarza To można zamówić wycięte laserem. Koszt pewnie nie przekroczy 100 zł za 2 szt z kwasówki. z zwykłej stali to z 60 zł za 2 szt -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Co do odsadzenia - ja bym podtoczył te 5mm z tarczy, tylko zobacz czy wtedy nie oprze się od środka klockiem np. ja bym raczej odpuscil toczenie 5mm z tarczy bo 5mm w stosunku do grubosci tarczy to nie tak malo i po takim zjechaniu moze sie okazac, ze zacznie giac tarcze, albo ktoras zwyczajnie peknie. -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
ja bym raczej odpuscil toczenie 5mm z tarczy bo 5mm w stosunku do grubosci tarczy to nie tak malo i po takim zjechaniu moze sie okazac, ze zacznie giac tarcze, albo ktoras zwyczajnie peknie. Ale chodzi o toczenie po średnicy a nie grubosci co raczej na giecie nie bedzie miało dużego wpływu -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Ale chodzi o toczenie po średnicy a nie grubosci co raczej na giecie nie bedzie miało dużego wpływu Po srednicy to raczej bez zadnego problemu. -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
A co z pozniejszym wywazeniem tego?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 24 March 2009 Skąd: Karpacz ![]() |
Nie chce zakladac nowego tematu wiec podepne sie do tego.
Otoz mam Seata Ibize 6K z motorem 1,4 8v. Troszke mocy mi przybylo a i do tego jezdze dosyc agresywnie... W zwiazku z tym chcialbym wzmocnic seryjne hamulce, ktore juz dawno mi przestaly wystarczac, a ostatnio mi sie nawet zagotowaly... Od paru osob slyszalem ze jesli kupie kompletne zwrotnice z Corrado G60 to wszystko bedzie pasowac P&P. Czy ktos juz to robil i czy to prawda, bo jesli tak to nie czekam ani chwili i zakladam. Wiem ze wtedy minimalna fela to 15" ale ja i tak jezdze na 16 z Cupry. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Thu, 19 March 2009 ![]() |
Pasuje
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Zibi, mam podobny dylemat co Ty. Mam Alfę 146 1.9 JTD a w najbliższym czasie czeka mnie robota hamulców. Na tył wpadło gładkie Brembo i klocek DS Performance, ale problem jest zp przodem. U mnie tarcza też ma 257mm. W 145/146 2.0 TS 16V są tarcze 284mm, ale jest ten sam problem - nie pasują zwrotnice. Jestem w kropce totalnej, bo alternatywą jest zakup kompletu Brembo ORO 257mm. Jednak prawie 3 cm piechotą nie chodzą. Może warto by było pokombinować z takimi przejściówkami wycinanymi laserowo? Być może uda nam się zebrać większą liczbę chętnych - mniejsza cena jednostkowa? Nie chcę zmieniać zwrotnic, bo to strasznie kłopotliwe, poza tym mocowania amorów są inne, a nie widzi mi się przy okazji rzeźba przy zawieszeniu.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Zibi, mam podobny dylemat co Ty. Mam Alfę 146 1.9 JTD a w najbliższym czasie czeka mnie robota hamulców. Na tył wpadło gładkie Brembo i klocek DS Performance, ale problem jest zp przodem. U mnie tarcza też ma 257mm. W 145/146 2.0 TS 16V są tarcze 284mm, ale jest ten sam problem - nie pasują zwrotnice. Jestem w kropce totalnej, bo alternatywą jest zakup kompletu Brembo ORO 257mm. Jednak prawie 3 cm piechotą nie chodzą. Może warto by było pokombinować z takimi przejściówkami wycinanymi laserowo? Być może uda nam się zebrać większą liczbę chętnych - mniejsza cena jednostkowa? Nie chcę zmieniać zwrotnic, bo to strasznie kłopotliwe, poza tym mocowania amorów są inne, a nie widzi mi się przy okazji rzeźba przy zawieszeniu. W twoim przypadku w gre wchodzi zmiana zawieszenia na takie z 2.0. U mnie nie ma jak bo nic nie bedzie pasować bo nic wiekszego nie było w Uno. Na razie temat zostawiłem w spokoju. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 13:52 |