Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Hamownia a automat a kwestia smarowania w trybie N
zbir
post Mon, 26 Jan 2009 - 14:06
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 06 November 2007





Witam,

Mam pytanie - jakie są wasze doświadczenia w hamowaniu aut z automatyczną skrzynią biegów?

Jak wiadomo, na hamowni po osiągnieciu maxa trzeba zapiąć luz żeby zmierzyć straty, a przecież w automatach nie wolno tego robić w czasie jazdy (brak smarowania skrzyni).

Z tego samego powodu automata nie wolno holować, pisza o tym wszędzie włącznie z instrukcją obsługi samochodu...


link1
link2
link3

Troche podzwoniłem i jak sie dowiedziałem że w takim "Master'sie" czy "Kreatorze" zapinają N przy >200 kmh to nie powiem, włos mi sie zjeżył na głowie... blink.gif

Czy ktoś może to wyjaśnić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 26 Jan 2009 - 14:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Gr00bY
post Mon, 26 Jan 2009 - 14:11
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Można automat holować o ile silnik jest zapalony. Skrzynia na N jest smarowana o ile silnik pracuje.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 26 Jan 2009 - 14:26
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





mam napisane w audi a3 tdi ze do 50 km/h mozna holować na N właśnie


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zbir
post Mon, 26 Jan 2009 - 14:30
Post #4


Rookie
Dołączył: Tue, 06 November 2007





no ok, ale 50 to nie 200... i te 50 to tylko na krótkich odcinkach, potem trzeba stanąć i schłodzić.

a smarownaie na N może i jest gdy silnik pracuje ale dużo niższe niż na D...

Nie wiem, może za bardzo sie przejmuje...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 26 Jan 2009 - 14:34
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Jezdzilem kiedys z kolesiem, ktory dosc czesto wrzucal N podczas jazdy (dotaczal sie do swiatel itp.). Z tego co wiem nigdy nie mial zadnego problemu ze skrzynia. Ale faktycznie, 200 to raczej nie jezdzil smile.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Mon, 26 Jan 2009 - 15:02
Post #6


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Szkoda skrzyni kolesia (największe obciążenia na sprzęgiełkach występują przy przełączaniu z/na N).


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sparci
post Mon, 26 Jan 2009 - 18:24
Post #7


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Wieliczka





A czy niejest tak że jak na D puscisz gaz to auto toczy się bez hamowania biegami dopuki nie dotkniesz gazu zpowrotem?? Nieda sie tak schamowac zamiast włączać N przy 200km/h??


--------------------
Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE
Yamaha YZF-R1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Mon, 26 Jan 2009 - 18:26
Post #8


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Nie.
I pisze się "schamieć", a nie "schamować".


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Mon, 26 Jan 2009 - 18:41
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





przy zgaszonym silniku automata holowac sie nie powinno. A jak juz to jak najwolniej i na jak najkrótszych odcinkach.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Mon, 26 Jan 2009 - 18:43
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Dopuszcza się holowanie automata do 50km/h o ile prędkość narasta/maleje powoli i liniowo. Zostawienie skrzyni automatycznej bez ciśnienia przy 200km/h jak to na hamowni jest bardzo niezdrowe dla skrzyni. Oczywiście chipsmacherzy są innego zdania.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MARCIN--Ibiza
post Mon, 26 Jan 2009 - 18:50
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: PŁOCK







Czy błędem jest przełączenie na N podczas postoju np na czerwonym świetle, zamiast trzymania nogi na hamulcu w trybie D ?

Jest jakaś różnica dla oszczędności skrzyni pomiędzy N a P, podczas dłuższego postoju na włączonym silniku ?


--------------------
IBIZA 1.4 8V
16,93 ET__Bemowo 16.09.2006
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Mon, 26 Jan 2009 - 18:57
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(MARCIN--Ibiza @ Mon, 26 Jan 2009 - 18:50) *
Czy błędem jest przełączenie na N podczas postoju np na czerwonym świetle, zamiast trzymania nogi na hamulcu w trybie D ?

Jest jakaś różnica dla oszczędności skrzyni pomiędzy N a P, podczas dłuższego postoju na włączonym silniku ?

Nie ma raczej różnicy. Jak w automacie wciskasz pedał hamulca w trybie "D" to tym samym tak jakbyś wciskał sprzęgło. Dopiero po lekkim puszczeniu hamulca sprzęgło zaczyna zabierać momentalnie.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Mon, 26 Jan 2009 - 20:26
Post #13


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(dżordżyk @ Mon, 26 Jan 2009 - 18:57) *
Nie ma raczej różnicy. Jak w automacie wciskasz pedał hamulca w trybie "D" to tym samym tak jakbyś wciskał sprzęgło. Dopiero po lekkim puszczeniu hamulca sprzęgło zaczyna zabierać momentalnie.

W nowszych autach. W starszych konwerter caly czas ciagnie.
Zasada jest taka ze automat nie kupuje sie po to zeby machac biegami tylko wlaczyc raz i zapomniec. Takie wachlowanie zuzywa tarczki pierwszego biegu bo za kazdym razem musza wyhamowac elementy skrzyni z biegu jalowego silnika do 0 czyli predkosci walu.

Wedlug mnie to cale szkodzenie skrzyni jak sie wlaczy na N to polega na tym ze niektore elementy nie maja przeplywu oleju i nie sa w odpowiedni sposob chlodzone/smarowane. Jednak takie jednorazowe wlaczenie N nawet przy 200km/h nie powinno zaszkodzic w widoczny sposob. Jezeli jest to az takie szkodliwe to brawa dla projektantow za genialny rozklad kanalow olejowych. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Mon, 26 Jan 2009 - 23:35
Post #14


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





a ja mam pytanie takie - skoro nie wolno dawac N powyzej 50km/h to dlaczego mozna drazek dac na N? auto nie pozwoli wrzucic na R, czy na P, nawet niektore niepozwalaja na wrzucenie 3, 2, 1 itp bez wciskania 'guzika' na galce, ale D-N zawsze mozna mieszac.
wydaje mi sie, ze producent zabezpiecza sie piszac 50km/h, bo ma na mysli, np. holowanie z jednego konca kraju na drugi, a nie przez czas odmierzany w sekundach, 30s, 50s czy 70s bo tyle trwa dokulanie sie do zera na rolkach.
wg mnie najlepszym rozwiazaniem na hamownie dla automata jest zmierzenie mocy na kolach, nie jest to tak uniwersalne jak na silniku, bo zmienimy opony i juz mamy cos innego, ale zawsze do samego chipa mozna tak zrobic - widac przyrost jak trzeba, a to ze wartosci sa nizsze to co z tego... zawsze jakies to rozwiazanie.


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Mon, 26 Jan 2009 - 23:57
Post #15


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(wojtrek @ Mon, 26 Jan 2009 - 23:35) *
a ja mam pytanie takie - skoro nie wolno dawac N powyzej 50km/h to dlaczego mozna drazek dac na N? auto nie pozwoli wrzucic na R, czy na P, nawet niektore niepozwalaja na wrzucenie 3, 2, 1 itp bez wciskania 'guzika' na galce, ale D-N zawsze mozna mieszac.


Żeby auto, które miało totalną awarię silnika podczas jazdy można było bezpiecznie wyhamować po czym wepchnąć na lawetę.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Tue, 27 Jan 2009 - 02:27
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





Patrzcie a u Mastersa na scianie jest przypieta kartka jak mierzyc na hamowni tiptronic, a na samy dole jest podpis Audi AG.
Ale barany tam pracuja w tym audi, jutro dzwonie do ingolstadt i ich uswiadomie ze skrzynia automatyczna sluzy tylko do wpychania aut na lawete!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 27 Jan 2009 - 09:26
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





co wy gadacie blink.gif przecież na N skrzynia jest smarowana non stop bo pompa jest napędzana z obudowy konwertera laugh.gif także mozemy nawet przy 200 włączać N i nic sie nie ma prawa stać tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 27 Jan 2009 - 10:31
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
Patrzcie a u Mastersa na scianie jest przypieta kartka jak mierzyc na hamowni tiptronic, a na samy dole jest podpis Audi AG.
Ale barany tam pracuja w tym audi, jutro dzwonie do ingolstadt i ich uswiadomie ze skrzynia automatyczna sluzy tylko do wpychania aut na lawete!


Bez paranoi. Jakoś mierzyć trzeba - SZ.P. KLYENT musi miec możliwosć zweryfikowania tego za co Audi zapłacił. CO niekoniecznie oznacza że to tak bez oporowo przechodzi i że każdy dzionek powinien zaczynac od jakiegoś oporowego hamowanka bo to takie zdrowe jest.
Natomiast jak już TRZEBA to chyba lepiej wydać kwit jak to robić niz każdy ma to robic na czuja.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Owko
post Tue, 27 Jan 2009 - 10:32
Post #19


don padre
Dołączył: Thu, 18 September 2003
Skąd: officially Boat.





CYTAT(ctv @ Tue, 27 Jan 2009 - 02:27) *
Patrzcie a u Mastersa na scianie jest przypieta kartka jak mierzyc na hamowni tiptronic, a na samy dole jest podpis Audi AG.
Ale barany tam pracuja w tym audi, jutro dzwonie do ingolstadt i ich uswiadomie ze skrzynia automatyczna sluzy tylko do wpychania aut na lawete!


a zdradzisz ciekawym co audi pisze o hamowaniu automatow? moze sie to przydac nam jak bedziemy jezdzic na hamownie

mnie kiedyś jedna z warszawskich hamowni pogoniła z automatem... ale to było Mondeo, nie Audi


--------------------
Giulia/i3/S40/e36

'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Tue, 27 Jan 2009 - 15:17
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





Nie ma żadnych przeciwskazań do pomiarów aut z aftomatami. Skrzynia ma zapewnione odpowiednie smarowanie w całym zakresie pomiarowym.


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 07:09