Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Closed TopicStart new topic
> BMW E36 Coupe Turbo (bordowe), M50B20 T --> M50B25 T
korona
post Sat, 03 Jan 2009 - 13:13
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Przedstawiam auto kumpla nad którym ostatnio trochę pracowaliśmy. Auto jeździ doładowane od października 2008 i ma się bardzo dobrze, efekt jest lepszy niż było przewidywane wink.gif


AUTO:
BMW E36 coupe 320 92r - auto zakupione jako nowe w kraju, jest fabrycznie pozbawione kata i sondy lambda co ułatwiło mi trochę sprawę przy strojeniu...

Dlaczego 320? Części mieliśmy z mojego auta na stage1, więc zamysł był taki by jak najprędzej włożyć to do auta i sprawdzić jak to będzie jeździć. Parę części Tomek dokupił i mogliśmy się zabrać do montażu. Większość prac wykonał praktycznie sam w naszym warsztacie, ja zająłem się zestrojeniem tego do kupy no i czuwałem nad całością.

W warsztacie składamy już silnik M50B25 który na wiosnę trafi pod maskę, prosze więc nie komentować że tylko 2,0 bo to jest tymczasowy engine; zresztą całkiem dobrze to jeździ...


Modyfikacje:

Silnik: obecny motor ukończony, praktycznie seria
- silnik M50B20, środek seria, CR=10,0:1
- turbo TD04HL-16T, chłodzenie wodą, zintegrowany WG (aktuator przeniesiony w inne miejsce)
- doładowanie 0,4bar, zaczyna ładować od 2000obr, przy 2800 jest fullboost
- łapa silnika prawa przespawana (aluminium) - seryjna przeszkadzała w założeniu orurowania
- olej Motul 10W40 dba o to by silnik nie padł po zwiększeniu mocy


Układ dolotowy: ukończony
- cały dolot wykonany z rur aluminiowych 60mm samodzielnie, częściowo polerowany
- złączki silikonowe zbrojone SAMCO
- intercooler z rdzeniem 700x220x50mm z wyjściami 60mm
- przepływonierz przeniesiony na prawą stronę, podłączony przed turbosprężarką
- odma przerobiona z systemem zaworków zwrotnych (na wolnych idzie w kolektor, na doładowaniu przed turbo), usunięty filtr węglowy
- zawór DV zintegrowany

Układ wydechowy: w trakcie
- kolektor wydechowy produkcji własnej, skrzynkowy + taśma termoodporna
- wydech 2,5 cala pojedynczy, środkowy przelot, końcowy odetkany

Układ wtryskowy: ukończony
- wtryski BOSCH 190cc
- regulator na listwie 3,5bar

Elektronika: ukończone
- sterownik fabrycznie bez sondy lambda co jest raczej żadkością
- ECUMASTER DET II
- map-sensor MPX4250AP
- czujnik EGT i BOOST

Układ napędowy: do zrobienia
- sprzęgło seria 228mm od początku ślizga okrutnie, w warsztacie leżą już potrzebne części by rozwiązać ten problem raz na zawsze (taki patent jak u mnie, sprawdzone i pewne)
- szpera będzie niezbędna, części już czekają

Zawieszenie: do poprawek
- ma mój gust za miękkie amortyzatory przód, do swojego auta kupiłem nowe więc moje pewnie trafią tutaj wink.gif

Układ hamulcowy: ukończony
- na razie seria (przód tarcze wentylowane, tył tarcze pełne). Mamy pomysł na duże i jednocześnie tanie hamulce, zobaczymy czy to się uda, jak niem to pewnie będzie inny patent ale wymiana będzie na pewno. Po pierwszej przejażdżce Tomek stwierdził ze starchem w głosie że tym sie nie da wyhamować auta po wzmocnieniu ...

BODY KIT: ukończony
- alu 17 oryginalne z BMW E36 M3 (nie te co na zdjęciach)
- ori spojler M3 nadaje autu charakter wyścigówki z lat 90tych
- szyby przyciemnione piecowo (takie już było kupione)
- skóra, komp pokładowy i parę innych gadżetów umilających korzystanie z auta...


Poniżej kilka zdjęć:

Kolektor wydechowy, widać turbosprężarkę i przerobioną łapę






Wypolerowane rurki dolotu z aluminium:



I pare zdjęć z zewnątrz:








I na koniec filmiki ze strojenia, jak widać odpycha się to całkiem sprawnie ph34r.gif przypominam że sprzęgło ślizga od pierwszego dnia po założeniu, doładowanie = 0,4bar :






i małe porównanie osiągów:

Przed montażem, auto seria 150KM (ile zostało nie wiadomo), dwie osoby i okolice 9sek/100




i obecnie na 0,4bar, ta sama droga, dwie osoby jak poprzednio, ??? sek/100



edit: filmiki są w celach orientacyjnych by pokazać różnice przed i po, jednak taki na przykład kosiniak ma z tym problem jak widać poniżej, więc niech każdy sam obliczy co mu tam z zegarów wychodzi...

Pytania kierować do mnie lub właściciela Tomka (Bamber_BMW)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 03 Jan 2009 - 13:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bamber Bmw
post Sat, 03 Jan 2009 - 14:14
Post #2


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: SRB





Podziękowania dla Korony za mobilizacje mnie do tego projektu i przedstawienie go na forum,gdyby nie Adam moje auto nigdy by nie jeździło na doładowaniu.


--------------------
dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem

_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html

Auto do pracy e36 cupe M50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wilu 20VT
post Sat, 03 Jan 2009 - 16:31
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 September 2007
Skąd: SS





Jakie moce(wykres) uzyskane lub jakies przyblizone czasy?

Pozdrawiam


--------------------
www.premium-detailing.pl

Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 03 Jan 2009 - 16:42
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Gratuluję Adamie kolejnego udanego projektu BMW Turbo!

Nam strojenie idzie lepiej wczesnym rankiem biggrin.gif .


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 03 Jan 2009 - 18:03
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(Wilu 20VT @ Sat, 03 Jan 2009 - 16:31) *
Jakie moce(wykres) uzyskane lub jakies przyblizone czasy?

Zerknij na filmik z przyspieszeniem przed i po modyfikacji. Auto jeździ dużo lepiej niż 325 192KM i nie chodzi tylko o moc ale przede wszystkim elastyczność, auto pięknie ciągnie od samego dołu, tylko sprzęgło psuje zabawę.

CYTAT(maleckis @ Sat, 03 Jan 2009 - 16:42) *
Gratuluję Adamie kolejnego udanego projektu BMW Turbo!

Nam strojenie idzie lepiej wczesnym rankiem biggrin.gif .


Nie mogę sobie przypisywać całości projektu, Tomek sporo się przy swoim aucie napracował, ja pilnowałem całości. To E36 jeździ od października, tymczasem już w grudniu wyjechało od nas kolejne doładowane E36 ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 03 Jan 2009 - 18:06
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(korona @ Sat, 03 Jan 2009 - 18:03) *
To E36 jeździ od października, tymczasem już w grudniu wyjechało od nas kolejne doładowane E36 ph34r.gif

Jaki silnik tym razem? Także M50?

Z ciekawości, jak w M50B20 wygląda sytuacja z odmą przy doładowaniu? Dymi? Pluje olejem? Jaką kompresje miał silnik przed uturbieniem? Mierzyliście może?


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 03 Jan 2009 - 18:09
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(maleckis @ Sat, 03 Jan 2009 - 18:06) *
Jaki silnik tym razem? Także M50?

Z ciekawości, jak w M50B20 wygląda sytuacja z odmą przy doładowaniu? Dymi? Pluje olejem? Jaką kompresje miał silnik przed uturbieniem? Mierzyliście może?


Też M50, póki co właściciel chce zrobić jeszcze pare modów zanim projekt będzie opisany więc więcej nie powiem.

M50B20 było raczej zdrowe choć ze sporym przebiegiem, nie pluje olejem i nie kopci, powinno być do wiosny OK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 03 Jan 2009 - 18:15
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Ecumasterem bawiliście się również z zapłonem czy tylko paliwo? Jakie macie maksymalne napięcie wychodzące z przepływomierza przy 0.4bar pod największym obciążeniem? Nie ma problemów z wymaksowanym mafem?


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Sat, 03 Jan 2009 - 18:51
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





CYTAT(korona @ Sat, 03 Jan 2009 - 19:03) *
acji. Auto jeździ dużo lepiej niż 325 192KM i nie chodzi tylko o moc ale przede wszystkim elastyczność

rozumiem ze probowaliscie ze soba 2 takie auta? czy tylko prawdopodobnie jak to ze to jest najszybsze ?? skad te okolice 6sek do 100? bo nawet z zegrakiem to wychodzi jakos duzo wiecej? :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 03 Jan 2009 - 19:12
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(kosiniak @ Sat, 03 Jan 2009 - 18:51) *
rozumiem ze probowaliscie ze soba 2 takie auta? czy tylko prawdopodobnie jak to ze to jest najszybsze ?? skad te okolice 6sek do 100? bo nawet z zegrakiem to wychodzi jakos duzo wiecej? :/


Takich 325 dość sporo się przewija przez nasze ręce więc porównanie mam dobre, zresztą więcej osób to może potwierdzić. Nie należe do osób które wypisują głupoty jeśli chodzi o takie rzeczy. Nie ma info o szybszej 320 w PL więc niemal na pewno jest najszybsza... Chmm, wychodzi ci dużo więcej niż okolice 6sek? Ile?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagood
post Sat, 03 Jan 2009 - 19:17
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 27 December 2004
Skąd: Stalowa Wola





CYTAT(korona @ Sat, 03 Jan 2009 - 19:12) *
Takich 325 dość sporo się przewija przez nasze ręce więc porównanie mam dobre, zresztą więcej osób to może potwierdzić. Nie należe do osób które wypisują głupoty wiedząc że ktoś to może podważyć. Nie ma info o szybszej 320 w PL więc niemal na pewno jest najszybsza... Chmm, wychodzi ci dużo więcej niż okolice 6sek? Ile?

~8sekund
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 03 Jan 2009 - 19:25
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Na drugim filmiku auto przyspiesza do 100 od 2>9 sek więc wychodzi 7sek, nie są to najlepsze czasy przejazdów bo sprzęgło coraz bardziej ślizgało. Każdy może zobaczyć jak przyspiesza i niech sam oceni co tam z zegarów wyczyta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 03 Jan 2009 - 19:50
Post #13


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





sorry ale na tych filmach widac bardzo niewiele i ciezko mowic o osiagach


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Sat, 03 Jan 2009 - 19:52
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Korona sory za zmianę tematu ile twoje 325 ma na G-TECH(nie wiem jak to się piszę ale chyba tak)mierzyłeś wogóle ?? . Pytam z ciekawości bo ostatnio mierzyliśmy e36 4 furtki m50b25(ze stajni SPECIAL GARAGE) doładowanie 1bar i wyszło 4.90 lub 4.89 do setki nie pamiętam dokładnie i pytam z ciekawości jakie twoja ma czas dla porównania , a na 1.4mili niecałe 13sec. Oczywiście to pomiar z G-TECHA . jak jest z miarodajnością pomiarów przez takie urządzenie. A te 2.0 ładnie lata czysto schludnie i przyjemnie brawo o taka Polskę walczymy brawo. Jak mrozy odpuszczą i śnieg zniknie to moja podkręcimy 0.8b i też wrzucę jakiś filmik. Jeszcze raz piękny projekt powodzenia w dalszych modach.




POZDRO ph34r.gif





Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Sat, 03 Jan 2009 - 19:55
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Na drugim filmiku to faktycznie widać walkę ze sprzęgłem, a nie przyspieszanie więc te 7 sekund to i tak by było dobrze. Na seryjnych bebechahc żadnych sprzeciwów przy 0,4bar nie było?? Na jakim paliwie strojone/jeżdżone??


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sat, 03 Jan 2009 - 19:56
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(korona @ Sat, 03 Jan 2009 - 13:13) *
Wypolerowane rurki dolotu z aluminium:

Dlaczego przepływka tak blisko stożka skoro była możliwość troche dalej, bezpieczniej ją umieścić?


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Sat, 03 Jan 2009 - 20:09
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





mi tam wyhcodza okolice 8-9sek i dupohamownia to nie zawzse odwzorowanie, tu zcesto wydaje sie ze jak glosniej i wiecej NM czuc to i szybciej :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bamber Bmw
post Sat, 03 Jan 2009 - 21:10
Post #18


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: SRB





Muszę się wypowiedzieć na temat tego filmiku,bo widzę że jednym ludziom sprawia problem,sprzęgło zostało puszczone po 2sek,czyli czas zaczyna się liczyć od momentu puszczenia sprzęgła,a nie tak jak większość myśli od początku filmiku,był to filmik zaraz po wystrojeniu i chyba każdy zauważył że biegi 2 i 3 zostały za późno wrzucone oczywiście wina kierowcy czyli moja.Sprzęgło zostanie zrobione do dwóch tygodni i wtedy nakręcimy filmik.


--------------------
dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem

_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html

Auto do pracy e36 cupe M50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Sat, 03 Jan 2009 - 21:41
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





czyli co? bylo by pewnie z 5sek zebys dobrzez mienil biegi, zeby sie sprzeglo nie slizgalo? zejdzcie na ziemie!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 03 Jan 2009 - 21:54
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(jendrek e-30 @ Sat, 03 Jan 2009 - 19:52) *
Korona sory za zmianę tematu ile twoje 325 ma na G-TECH(nie wiem jak to się piszę ale chyba tak)mierzyłeś wogóle ?? . Pytam z ciekawości bo ostatnio mierzyliśmy e36 4 furtki m50b25(ze stajni SPECIAL GARAGE) doładowanie 1bar i wyszło 4.90 lub 4.89 do setki nie pamiętam dokładnie i pytam z ciekawości jakie twoja ma czas dla porównania , a na 1.4mili niecałe 13sec. Oczywiście to pomiar z G-TECHA . jak jest z miarodajnością pomiarów przez takie urządzenie. A te 2.0 ładnie lata czysto schludnie i przyjemnie brawo o taka Polskę walczymy brawo. Jak mrozy odpuszczą i śnieg zniknie to moja podkręcimy 0.8b i też wrzucę jakiś filmik. Jeszcze raz piękny projekt powodzenia w dalszych modach.


Cześć Jędrek, ciesze sie że sie podoba, jesteśmy zadowoleni z efektów doładowania tej dwólitrówki, jeździ się bardzo przyjemnie. Mojego auta nie mierzyłem g-techem, obecnie jeżdżę na 1bar i wszytko jest jak najbardziej OK.


CYTAT(dżordżyk @ Sat, 03 Jan 2009 - 19:56) *
Dlaczego przepływka tak blisko stożka skoro była możliwość troche dalej, bezpieczniej ją umieścić?


Niestety nie da rady umieścić dalej, między podłużnicą a silnikiem jest ok 80mm w miejscu gdzie idzie rura, można było na tej drugiej prostce ale umieszczenie przepływki za gięciem to zły pomysł. Obecna lokalizacja sprawdza się u mnie od ok 20tys km bezawaryjnie, z wystrojeniem też nie było problemu.


CYTAT(kosiniak @ Sat, 03 Jan 2009 - 21:41) *
czyli co? bylo by pewnie z 5sek zebys dobrzez mienil biegi, zeby sie sprzeglo nie slizgalo? zejdzcie na ziemie!


kosiniak nie rób kina, nie pasi nie zaglądaj tu. Nie jestem amatorem, jeżdżę szybszymi autami, nie do mnie takie teksty. Czytaj uważnie, i przestań sie czepiać, są inne działy gdzie możesz sie "wykazać"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 10:15