![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 07 December 2008 ![]() |
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na waszym forum. Potrzebuję porady od doświadczonych osób znających temat. Planuję zamontować turbinę TD05H 16G do swojej e30. Ponieważ nie chcę, żeby długo stała porozbierana postanowiłem przygotować w miarę możliwości wcześniej wszystkie elementy. Zastanawiam się, jak zrobić kolektor - wyspawać od podstaw nowy czy zrobić adapter 2w1 do fabrycznego. Widziałem gdzieś odwrócone o 180 stopni fabryczne kolektory - wylotem do góry - i bardzo krótki adapter-fajna,prosta konstrukcja lub długi,wywinięty adapter z dołu. Może ktoś z was wie czy da się po prostu zamienić kolektory miejscami i odwrócić je do góry wylotem bez większych przeróbek? Otwory na szpilki pasują? Spotkałem się też z teorią, że do M20B25 pasuje kolektor od e30 324td. Może ktoś z was wie czy to prawda?
Postaram się w miarę możliwości przedstawić zdjęcia w dziale Projekty. Ma to być projekt niskobudżetowy-nie mylić z druciarstwem ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Kolektor od td pasi na głowę m20. Te silniki są bardzo podobne do siebie, td wywodzi sie z m20. Jego oznaczenie to zresztą m21.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 25 February 2007 Skąd: świętokrzyskie ![]() |
<br />Kolektor od td pasi na głowę m20. Te silniki są bardzo podobne do siebie, td wywodzi sie z m20. Jego oznaczenie to zresztą m21.<br /> Kolektor z TD pasi, ale nie PnP. Trzeba się trochę nadłubać, żeby go założyć. Ma inny rozstaw otworów pod śruby i niedokładnie pasujące kanały. Lepiej jest wyrzeźbić jakąś przejściówkę do seryjnych kolektorów. -------------------- Pancin
== www.scyzzor.com == == www.superoes.pl == |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 10 September 2007 Skąd: Puławy ![]() |
Tak jak napisał Pancin, kolektor od td trzeba obrabiać. To samo w przypadku odwracania oryginalnych kolektorów - konieczne jest rozwiercanie wlotów i otworów na szpilki. Każde rozwiązanie ma jakieś zalety i wady. Wadą powyższych rozwiązań jest konieczność obróbki kolektora. Zaletą - teoretycznie szybsza reakcja turbosprężarki (krótsza droga spalin), dobry dostęp do filtra oleju i brak konieczności przerabiania przewodów do chłodnicy oleju (jak w przypadku adaptera idącego "od dołu"). A podsumowując, to jeżeli masz sprzęt i umiejętności - spawaj sam.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 12:57 |