Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Golf Mk4 1.8T, Stage 1
Stf
post Tue, 02 Dec 2008 - 13:11
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 January 2008





Auto do pracy, bezawaryjnej jazdy, codziennego użytku jako podstawowy - jedyny środek lokomocji z okresowymi wypadami na tor. Z założenia miała być przyczepna ośka, bez względu na pogodę, dlatego jakiś czas temu przyjęto koncepcję -> około lub niewiele ponad 200 km. Czasy jednak się zmieniają, i jak większość przerzucamy się ze spalarki na różnego rodzaju pojeżdżawki itp. (na razie tylko kilka lublinów, siakieś RS'y i poznań), tak więc zdecydowałem się na zamieszczenie tego projektu, bo chciałbym zaczęrpnąć kilka rad, sugestii co dalszego kierunku modyfikacji i nastawów.

MODYFIKACJE:
silnik 1.8T, AGU
turbinka - hybryda k03/k04, dolot pipercross - przepływka seryjna, FMIC, dodatkowa chłodnica oleju,

Naped:
skrzynia 5bieg, seryjne sprzęgło,

Układ wydechowy:
2,5" na dwóch przelotowych tłumikach MG, bez kat,

Układ wtryskowy:
bosch 355ccm (z20let), pompa seria

Elektronika:
silnika AGU a więc stary komp.,
wskaźniki Defi (boost, egt, olej, olej),

Hamulce:

312mm + zaciski porsche boxter s

Zawieszenie:
z przodu gruby b8 sprint,
tył: żółte koni sport z regulacją twardości,
sprężyny H&R
poliuretan na cały przód,
zestaw anti roll H&R,
rozpórki: z przodu górna sparco i tylna dolna spinająca belkę ultra racing,
koła 18" oz racing + 225/40 r888
negatyw -1st,

PLANY:
zwrotnice z TT,
camber plates lub coś so pozwoli na szybką zmianę geometrii,

Wnetrze:
seria - kubełkowe recaro

Wyniki:







--------------------
Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 02 Dec 2008 - 13:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
marecek
post Tue, 02 Dec 2008 - 13:54
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





tzn. co chcesz zrobić? Moc jest funkcją momentu i prędkości obrotowej, więc jak chcesz mieć niski moment to musisz kręcić silnik do wysokich prędkości obrotowych żeby mieć czym jechać. Turbo wstające nisko będzie słabnąć "na górze".

A co do problemów z GT28RSem... pytaj wink.gif Przerobiłem chyba wszystkie możliwe w silniku wzdłużnym i nie mam kompleksów o tym rozmawiać wink.gif Jak się bawić, to się bawić - półśrodki kosztują w efekcie tyle samo, a zawsze pozostanie niedosyt bo przecież "mogło być jeszcze 50Nm więcej" wink.gif


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stf
post Tue, 02 Dec 2008 - 15:39
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 January 2008





widzę to tak. max 0,8bar, moment ok 280-300Nm od dołu do max 320-340 wyżej. nie więcej. taki mały szczegół -> musi być tendencja wzrostowa.

pytań jest mnóstwo. odpowiedzi na forum praktycznie też. ale najistostniejsze z nich są te, o których niewiele osób chce mówić czyli o swoich problemach po wstawieniu gtrsa do 1.8T. pytania: kiedy się wysrał, ile przejechał, dlaczego, czego nie zrobiłeś, co zrobiłeś źle, co warto zrobić by mieć pewność (której pewnie nigdy nie ma) że zrobisz trasę 800km i coś się nie wysra. mile widziane odpowiedzi użytkowników, którzy zrobili takim setupem więcej km niż tylko w startach na 1/4.

jedno z istotniejszych pytań - jakie temp oleju osiągacie na pojeżdżawkach w modzonych 1.8T? z dodatkowym chłodzeniem i bez.


--------------------
Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Tue, 02 Dec 2008 - 15:59
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





przy 3" dolocie i 0,8 bara spokojnie pęka 300Nm, ale kupować GTRSa do pompowania 0,8 to trochę mija się z celem wink.gif
Moje auto przelatało już 30 tys od przebudowy. Sprzęgło trzyma jak głupie i nadaje się do jazdy po ulicy (parkowanie itp), dwa razy miałem problemy z półosiami (generalnie ukręciłem przegub, a po rozbiórce okazało się, że i wielowpust się nie nadaje do dalszej współpracy) - więc wymieniłem z obydwu stron półośki. Jest spokój wink.gif. Wszystko zależy od tego jak przemyślisz projekt przy składaniu. To tyle z mechanicznych problemów. Passat jest ciut cięższy od golfa, więc może się okazać że takie problemy Cię nie dotkną tak szybko jak mnie...

Jedyne z czym walczyłem praktycznie od samego początku to ta nieszczęsna przepływka... Dwie sprawy, których nie lubi przepływka to stożek i odma - jeśli DV zwraca powietrze przed turbinę i masz gdzies tam też umieszczone ujście odmy, to możesz przepływomierz pożegnać... plucie nań olejem to nie jest dobry pomysł (powietrze cofa się i drobiny oleju wracają do filtra). Jesli rura jest zbyt krótka i nie ma w środku odpowiedniej ilości powietrza, to przy każdym zdjęciu nogi z gazu wydmuchujesz powietrze na zewnątrz prze zfiltr (i przeplywkę). Wniosek - założyć atmosferycznego BOVa biggrin.gif

i udało się - prawie... przepływomierz po założeniu przeżył trzy tygodnie. Szukałem więc dalej...
I znalazłem - okazuje się (ameryki nie odkryłem), że filtr powietrza musi być po prostu dobry. Mój pipercross (aka "Wiadro") niestety nie dawał rady. Dla testu włożyłem biały kawałek płótna pomiędzy filtr a przepływkę. Po 5 minutach jazdy był czarny... ten sam test z tandetnym filtrem simoty z allegro - efekt czyściutki. Przepływomierz do dziś zrobił już blisko 4kkm i nadal działa... Wniosek jeden - jeśli tylko masz możliwość, to pozostań przy seryjnym airboxie !!!

Pewności co do 800 kilometrowej trasy mieć nie będziesz, ale bez przesady. Nie jest tak, że coś się wysra uniemożliwiając Ci dalszą jazdę nie sygnalizując wcześniej problemu... jeśli stuka skrzynia, to wiadomo, że niedługo będzie po zabawie, jeśli przeguby, to jedź zmieniaj, zanim będzie trzeba całe półosie wymienić... Znasz samochód i wiesz czego się po nim spodziewać. Jeśli do tej pory Cię nie zawiódł bez wyraźnej przyczyny, to jest duże prawdopodobieństwo tak pozostanie wink.gif

Temperatury oleju nie mierzę, ale ufam, że valvoline vr1 5W50 wymieniany co 5kkm daje radę. Zoltar montował w Audi Cabrio chłodnicę oleju -może niech opowie po co i jakie są efekty wink.gif


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ref
post Tue, 02 Dec 2008 - 16:19
Post #5


User
Dołączył: Sat, 26 March 2005
Skąd: Z przemytu.





Moglbys napisac kilka slow o "ogolnych wrazeniach" z uzytkowania samochodu ? Jak skreca ? Jakie czasy robi w obecnym setupie ? I jeszcze kilka slow o tym anti roll kitcie Hr ? ( moze jakis link ? )


--------------------
Trzy zero de robi kle kle kle. :P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stf
post Tue, 02 Dec 2008 - 16:22
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 January 2008





zaufanie do valvoline nie ma większego znacznia jak np. na wolnym lublinie na 3 kółku z rzędu 300km 1.8T osiągają pod 120-130st...

1. Problemy z przepływką zaczęły się u Ciebie po prześciu na stożek czy po przejściu na grubszy setup?

2. Wrażenia? pozytywne. dotychczas zrobił ok. 60kkm na tej hybrydzie i wydechu bez większych awarii (wymiana wzmacniacza zapłonu i pęknięte kolanko od turbiny w upalny lublin) z tym że nie miał lekko, uwierz mi tongue.gif.

3. Wstawiając anti-roll kit, r888 i rozpórkę ultra racing czasy na kółku stopniały o ponad 3 sekundy. (czas kółka ok. 1:01,2 vs 1:04,4). Oczywiście głównie to za sprawą r888 ale rozpórka + stabilizatory znacznie zniwelowały charakterystyczną nadsterowność na wejściu.

stabilizatory np tutaj: http://www.livermoreperformance.com/h&r_arb.html


--------------------
Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FranoF1
post Tue, 02 Dec 2008 - 17:23
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 April 2006
Skąd: ja to wiem...





To może i ja dodam swoje 5 groszy.

U mnie po swapie padły od razu 3przepływki, jedna z nich, najdłużej wytrzymała 500km, każdy przypuszczał, że winą będzie stożek. Niestety nie, przepłwyki padały prawdopodobnie przez wysoką temperaturę, założyłem blachę obok stożka, przepływka żyje do dziś, zrobiłem tak już ok 3000 km.

Foto:



Mowa oczywiście o ori przepływkach Bosch.

Teraz druga opcja, na uratowanie przepływki przez zalaniem olejem.
Oil catch tank, testuje go na razie na ori 20vt, nic modzonego. Zrobiłem ok 800km, catch tank suchutki, wąż TURBO do przepływki także suchutki.

Poniżej foto:


więcej pod tym adresem: http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=21826

pozdr.


--------------------
B4 8C 2.0 20vt 7163 EFR 6-gang quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Tue, 02 Dec 2008 - 20:12
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





bez problemu mozna zrobic bezawaryjne 1.8t na gt28rs. po prostu trzeba dobrze dobrac graty a pozniej odpowiednio zestroic. marek jak pisze zrobil juz ponad 30kkm, cabrio ponad 50kkm z tego co pamietam. w cabrio padl dwumas smile.gif sprzeglo to sachs performance. chlodnica oleju mu pomogla, (latem w upaly troche sie kotłował wink.gif ) ta a4 jest tak okrutnie zabudowana plastikiem w komorze z kazdej strony ze totalnie nie ma tam cyrkulacji. fakt faktem przeplywki w tych autach to porazka ..


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lorak
post Tue, 02 Dec 2008 - 22:15
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 15 May 2003
Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow





skoro auto ma miec tylko 240-260km to po co wytaczac az gt28rs?? nie myslales o gt28r? idealnie sprosta twoim wymaganiom.. i jest ciutke tansza od RSki..


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stf
post Tue, 02 Dec 2008 - 22:51
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 January 2008





eliminator przyjechał już 3 miesiące temu. ma być niskie ciśnienie. (przynajmniej na początku tongue.gif) zobaczymy jak to się przełoży na uzyskiwane czasy.


--------------------
Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krystian
post Wed, 03 Dec 2008 - 08:19
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: z Reguły





a czy nie lepiej po prostu przy mocach rzędu 250KM zastosować graty z S3/TT 225?
po co kombinować z jakimś dobieraniem turbawek itp.
będziesz miał w miarę przewidywalny i spokojny wzrost mocy, bez nagłego "jeb"

co do filtra - w moim byłym A4 1,8T 150->220KM zrobiłem po modyfikacji około 40k km i ani razu mi przepływka nie siadła, przez chwilę nawet miałem stożek, ale szybko się wycofałem i wróciłem do "papieru" w seryjnej puszcze i byłem bardziej zadowolony z "dołu" na papierze.
Ja miałem turbinkę KKK K16 bo w 2003 kiedy była robiona modyfikacja ciężko było o coś do wzdłużnego, ale już wtedy robione były poprzeczne na gratach od 225 i śmigały bezawaryjnie


--------------------
///M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stf
post Wed, 03 Dec 2008 - 09:24
Post #12


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 January 2008





CYTAT(Krystian @ Wed, 03 Dec 2008 - 08:19) *
a czy nie lepiej po prostu przy mocach rzędu 250KM zastosować graty z S3/TT 225?


koszt praktycznie podobny do eliminatora (ściągałem go jeszcze po dobrym kursie $) a i potencjał na przyszłość inny. co do nagłego jeb - to wcale nie musi tak być (przynajmniej tak to widzę). Nie musi być od razu 1,2 bar, czy nie można go wystroić aby wstawał ok 3-3,5tyś i trzymał okolice 0,8 do odcinki ? zmniejszyć tym samym wydzielanie ciepła które w 1.8T jest chyba istotnym problemem (oczywiście mówimy o upalaniu na torze).


--------------------
Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Wed, 03 Dec 2008 - 10:21
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





CYTAT(Stf @ Wed, 03 Dec 2008 - 09:24) *
koszt praktycznie podobny do eliminatora (ściągałem go jeszcze po dobrym kursie $) a i potencjał na przyszłość inny. co do nagłego jeb - to wcale nie musi tak być (przynajmniej tak to widzę). Nie musi być od razu 1,2 bar, czy nie można go wystroić aby wstawał ok 3-3,5tyś i trzymał okolice 0,8 do odcinki ? zmniejszyć tym samym wydzielanie ciepła które w 1.8T jest chyba istotnym problemem (oczywiście mówimy o upalaniu na torze).



oczywiscie, ze mozna wystroic, zeby cisnienie trzymal do konca, albo nawet zeby wzrastalo od 0,6 do 1,2 przy odcieciu:D

ale wytlumacz, ze auto ktore bedzie mialo mniej niutow przy 3500 obrotow moze jechac szybciej niz to co ma wiecej:D przecieerz diesle maja duzo na dole i sa przez to takie szybkie;D


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 03 Dec 2008 - 22:19
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Sprawdzone rozwiązanie to AVCR ustawiasz sobie doładowanie dla poszczególnych biegów w zakresie +/- 25% od bazowego np. pierwszy bieg 0,5-0,6 drugi 0,7-0,85 itd...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 03 Dec 2008 - 22:59
Post #15


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





A ja bym założył GT30R. Wszystko na gotowym kicie z ATP. Do tego zpera płytkowa i hajda.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Wed, 03 Dec 2008 - 23:09
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





Panowe nie ma co gdybać co by się założyło, bo graty juz zakupione. Co do późnieg i łagodnego wstawania GT28RS nie jestem do końca przekonany, to jest BB więc wcześnie i szybko wstaje - problemy z trakcją na pewno będą.


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 03 Dec 2008 - 23:23
Post #17


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Ale co tu gdybać, przecież GT28RS to najpopularniejszy zestaw do 1,8T... nie?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Wed, 03 Dec 2008 - 23:42
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





CYTAT(rasta_fkp @ Wed, 03 Dec 2008 - 23:09) *
Panowe nie ma co gdybać co by się założyło, bo graty juz zakupione. Co do późnieg i łagodnego wstawania GT28RS nie jestem do końca przekonany, to jest BB więc wcześnie i szybko wstaje - problemy z trakcją na pewno będą.



jak ustawi sie takie samo doladowanie jak na k03/04 to tez beda problemy z trackja? nie wydaje mi sie, zeby 28rs mimo bb wstawalo wczesniej niz to co jest obecnie


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 03 Dec 2008 - 23:44
Post #19


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





na pewno nie


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stf
post Thu, 04 Dec 2008 - 00:28
Post #20


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 January 2008





to co jest teraz to umówmy się... nie wstaje wink.gif ale pozwala na utrzymanie napędzania się np. na lublinach.

coobcio - ebc raczej nie rozpozna biegów w moim kompie ?? czy się myle ?

dalej -> na 1 miejscu bezawaryjność -> nacisk na ograniczenie wydzielania ciepła, dwa - trakcja i utrzymanie toru na wyjściu na niższych biegach


--------------------
Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 00:26