![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
Witam.
Od jakiegoś czasu interesowałem się się SOHC VTEC. Miałem zamiar robić na wiosnę, ale prawdopodobnnie padł mi aparat zapłonowy w Z2. Jak da rade tanio go naprawić to go zrobie. Ale jeśli musiałbym kupić 2gi, to już raczej wezmę się za mini-me. Ze względu na to, z e tam też trzeba nowy aparat więc nie ma sensu dwa razy wydawać kasy... Więc teraz do rzeczy. Jaką głowicę?? Zazwyczaj robi się to na Z6. Ale słyszałem o takich głowicach gdzie do jakiś tam obrotów działa tylko 12 zaworów (oszczędność) a potem zapodaje się 16 i VTEC. Tylko nie wiem czy na raz, czy tak, że 16 zaworów przed Vtec'em. Jeśli jest taka głowica to jakie ma oznaczenie?? I czy warto? Następnie jakie graty są potrzebne?? -głowica -P28 (przy ilu odcina zapłon??) -uszczelka głowicy D16Y8 -pasek rozrządu D16Z6 -wiem, ze jakieś przewody olejowe czy coś. Ale jakie?? Do tego wiązki.. Teraz jakie?? Dysponuję wiązkami z Z2 i D15B2. Przypasuje któraś część?? Tak na początek to byłoby na tyle. Chciałbym szybko załatwić sprawę, bo jeśli okaże się, ze mój aparat do niczego się nie nadaje to będzie lipa bo samochód stoi unieruchomiony w garażu... Dodam jeszcze, że szukałem, ale zazwyczaj wszystko jest napisane trochę chaotycznie... pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
To chyba najbardziej przystępny artykuł na temat mini-me w Twoim silniku:
http://crx.honda-perf.org/articles/z6swap/z6swap.html D16A6 = D16Z2 ![]() W skrócie: albo zewn. sterowanie VTECiem i stara wiązka, albo całkowicie nowa wiązka, bo d16z2 to obd0, a d16z6 to obd1 -------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
Mógłbyś mi to troszkę przybliżyć?? Słyszałem, że to łatwiejszy sposób... wszystko jest w tym atykule... tańsza opcja to użycie przełącznika zależnego od obrotów silnika, a droższa to np. Apexi VAFC -------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
To tylko jeszcze pytanie o to ile można uzyskać mocy po Z6, dolocie pod D16 + jeszcze 4-2-1, test pipe, końcowy a'la Apexi N1 i rura 2" Mogę liczyć na 140KM?? być może, ale jak tego nie zrobisz i nie zmierzysz, to tak naprawdę 100% pewności nigdy nie będziesz miał ![]() -------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
być może, ale jak tego nie zrobisz i nie zmierzysz, to tak naprawdę 100% pewności nigdy nie będziesz miał ![]() Heh... Wiadomo. Ale pytam tak orientacyjnie ![]() Więc przy odrobinie szczęścia chyba mogę liczyć na nieco więcej niż 140 ![]() Wracając jeszcze na chwilę do głowicy. Słyszałem, że dobrze jest zapodać sobie uszczelkę z Y8 i wyciągnąć z niej środkową część czy coś takiego.... Chyba zwiększa to sprężanie więc też powinno dać jakiegoś tam konia.... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 17:38 |