Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Lekkie koło zamachowe + długa skrzynia + duże turbo, Czy to bedzie grac?
Zibi122
post Mon, 20 Oct 2008 - 12:43
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Naszły mnie pewne pytania, na które chciał bym uzyskać od was odpowiedz.

Czy po odchudzeniu koła zamachowego o 50% , zamontowaniu skrzyni z diesla z długimi biegami oraz zamontowaniu dużego turbo do małego silnika ( T3 do 1,3l ) samochód bedzie dobrze przyspieszał?
Czy może lepiej nie zmniejszać wagi koła zamachowego a dać długą skrzynię i duze turbo?

Co da lepsze efekty przy 1/4mili?


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 20 Oct 2008 - 12:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Zgred
post Mon, 20 Oct 2008 - 17:05
Post #2


Super User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Warszawa/Raszyn





Ja bym nie mial odwagi urwac polowe kola...Kiedyś widzialem co taki zamach może zrobić gdy pęknie


--------------------
WARNING! Small children may get sucked into turbo!


X20SED+td05-16=300....
B235+???=??? się zaczyna robić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Mon, 20 Oct 2008 - 17:24
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Wszystko zalezy od tego gdzie sie zbierze mase - jak po zewntarz to zamach nie ma prawa peknac. Ja mam zebrany prawie 50% (45 czy cos) i narazie (odpukac) nie ma zadnych problemów.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Classic
post Tue, 21 Oct 2008 - 21:59
Post #4


User
Dołączył: Mon, 14 April 2008





CYTAT(guzior @ Mon, 20 Oct 2008 - 17:24) *
Wszystko zalezy od tego gdzie sie zbierze mase - jak po zewntarz to zamach nie ma prawa peknac. Ja mam zebrany prawie 50% (45 czy cos) i narazie (odpukac) nie ma zadnych problemów.

popieram
ja tez mam zdjete okolo 45% i jest git
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PUMA RST
post Tue, 21 Oct 2008 - 23:07
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Thu, 03 March 2005
Skąd: O.B.R. Niestachów





Zibi122 napewno szczytowo moc bedzie fajniejsza ale nie koniecznei efektywna. Przykąłd mojego poprzedniego silnika, 1,6 8v i T3 wydech 48 ssanie 42. strasznei długo silnik potrzebował żeby napedzić turbine sama moc była OK ale wszystko było w bardzo wąskim zakresie i nie specjalnie efektywnie. dodam że gdy doładowanei było na poziomie około 0,5-0,7 bara to jeszcze sie zbierała ale gdy chciałem dmuchnąć 1-1,3 bara to juz tylko góne zakresy obrotów

Do twojej pojemności nie odważyłbym sie wkładać nic wiekszego niż t25 (rozumiem że mówisz o tańszych turbinach nie np. GT25/28 itp) no chyba że jesteś w stanie przesunąc odcięcie na jakieś 9-10k rpm.

jak juz sie zdecydujesz na t3 to szukaj takiej od vw TDI z wydechem a/r 38 (lub 36 - nie pamiętam dokałdnej wartości ale któraś z tych dwuch) to jeszcze jakos moze wstanie wmiare szybko.


--------------------
Nissan Almera GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 22 Oct 2008 - 08:25
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(PUMA RST @ Tue, 21 Oct 2008 - 23:07) *
Zibi122 napewno szczytowo moc bedzie fajniejsza ale nie koniecznei efektywna. Przykąłd mojego poprzedniego silnika, 1,6 8v i T3 wydech 48 ssanie 42. strasznei długo silnik potrzebował żeby napedzić turbine sama moc była OK ale wszystko było w bardzo wąskim zakresie i nie specjalnie efektywnie. dodam że gdy doładowanei było na poziomie około 0,5-0,7 bara to jeszcze sie zbierała ale gdy chciałem dmuchnąć 1-1,3 bara to juz tylko góne zakresy obrotów

Do twojej pojemności nie odważyłbym sie wkładać nic wiekszego niż t25 (rozumiem że mówisz o tańszych turbinach nie np. GT25/28 itp) no chyba że jesteś w stanie przesunąc odcięcie na jakieś 9-10k rpm.

jak juz sie zdecydujesz na t3 to szukaj takiej od vw TDI z wydechem a/r 38 (lub 36 - nie pamiętam dokałdnej wartości ale któraś z tych dwuch) to jeszcze jakos moze wstanie wmiare szybko.


Nie musi to być konkretnie T3 bo moze być i GT28RS. Teraz mam T25 z a/r 49 i naprawde fajnie chodzi ale jestem poprostu ciekaw jaki wpływ miała by taka zmiana.
Chodzi mi po głowie budowa mocnego silnika do 1/4 mili. Mocnego tzn wystarczającego na 12 s czyli przy wadze uno jakieś 280-320 KM. Skrzynia długa aby nie rwać ciągle przyczepności a koło aby się dobrze wkrecał chyba ze nie ma sensu go zmieniać.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PUMA RST
post Wed, 22 Oct 2008 - 09:25
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 03 March 2005
Skąd: O.B.R. Niestachów





jesli do 1/4 to nie lepiej budować na bazie 1,4 ??

co do skrzyni to moim zdaneim długa jest bardzo dobrym rozwiązaniem u mnie dyfer z Diesla rozwiązał problem trakcyjny (o tyle na ile było to możliwe) który sie pojawił w okolicy 190KM. Wiec to rozwiązanie polecam.

co do Koła to ja nie mam doświadczenia i go nie ruszałem ale ja jestem uzależniony od rev limitera na poziomie 6500rpm wiec nei było nigdy sensu szukać rozwiążania dzieki czemu auto silnik bedzie sie szybciej kręcił. Nie wiem jakie ma możliwości silni oraz elektronika Fiatowska w tym zakresie. teoretycznei wydaje sie że jesli ten silnik bedzie sie kręcił w okolicy 8tyś to można troche zdjąć z koła ale też nie za dużo żebyś nadążył zmieniać biegi

Co do turbiny chyba bym szukał rozwiazania w typie turbiny GT BB . żeby to wmiare wstawało. Ale która to już sie nie wypowiadam.

Zreszta pogadj z urzytkownikiem Kozioł on miał Punto 1,4T które klepało ET: 12,xxx wiec wiecej dokłądnych info jest wstanie udzielić.


--------------------
Nissan Almera GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 22 Oct 2008 - 09:54
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Kozioł 12 to robi na 2.0T z Coupe.
1,3 i 1,4 to praktycznie ta sama konstrukcja ( 71 cm3 różnicy ) , blok 1,3 podobno lepiej znosi duze moce ale nikt tego nie potwierdził.
Po za tym te 71 cm3 raczej duzego wpływu nie bedzie miało na wkrecanie sie turbo szczególnie przy 1/4 mili.

Komputer to raczej MegaSquirt bo juz go rozgryzlem na tyle wystarczająco aby go zamontowac i zestroić samemu i tu rev limiterem to do woli moge sie bawić.
Mysle ze wiecej niż 7500 nie bedzie i tak potrzeba krecić. Na GT28RS Kozioł miał 280 KM w punto i to już w pustym uno robiło by nie złe czasy


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PUMA RST
post Wed, 22 Oct 2008 - 10:08
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 03 March 2005
Skąd: O.B.R. Niestachów





CYTAT(Zibi122 @ Wed, 22 Oct 2008 - 09:54) *
Kozioł 12 to robi na 2.0T z Coupe.


myślałem ze w zeszłym zesonie jak klepał 12,9 chyba to było 1,4T z mocą podobno 280KM ale nie widziałem silnika jak to jechał, ale startował w mini+.



CYTAT(Zibi122 @ Wed, 22 Oct 2008 - 09:54) *
Komputer to raczej MegaSquirt bo juz go rozgryzlem na tyle wystarczająco aby go zamontowac i zestroić samemu i tu rev limiterem to do woli moge sie bawić.
Mysle ze wiecej niż 7500 nie bedzie i tak potrzeba krecić. Na GT28RS Kozioł miał 280 KM w punto i to już w pustym uno robiło by nie złe czasy


jsli tylko głowica wytrzyma (układ zaworowy) to pewnei że 7500-8000 można zakręcić a w tedy powinno juz być w okolicy tej mocy o której mówisz


Zawsze mi sie podobaja tego typu projekty bo są czymś innym od oklepanych Hond i Vw (przy całym szacunku dla tych aut) w PL wiec życze powodzenia w składniu.


--------------------
Nissan Almera GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 22 Oct 2008 - 11:05
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Jezeli w mini+ to napewno na 1,4T Moze przeoczylem ten wynik. Zreszta ja bym chciał czas < 12,5 .

Zobaczymy. Projekt jezeli się rozpocznie to bedzie niskobudżetowy i typowo garazowy. Na moim silniku troszkę przetarłem sobie scieżkę jak postepować i co nalezy zrobić aby potem nie rozbierac silnika ponownie wiec doświadczenia już troszke jest. Narazie czekam na jakies ustalenia regulaminów na przyszły sezon aby wiedzieć czy budowc co ś do 1550 cm3 czy robić 1,6T a moze nawet 1,6 16VT


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Wed, 22 Oct 2008 - 11:30
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





punto wazy kolo tony i to jest jego podstawowy problem.
z mocami punto i masie uno bedzie to calkiem przyjemne auto.


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 22 Oct 2008 - 11:50
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Ewentualnie to jest wyjście http://moto.allegro.pl/item461213081_uno_t...la_maniaka.html


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PUMA RST
post Wed, 22 Oct 2008 - 12:10
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Thu, 03 March 2005
Skąd: O.B.R. Niestachów





jest to jakaś opcja, i wsumie chybabardziej rozwojowa niz dłubanie sie w 1,3 czy 1,4.


--------------------
Nissan Almera GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Thu, 23 Oct 2008 - 22:05
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





szczególnie za: cena dla osoby zdecydowanej do końca tygodnia to: 4100zł


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 01:23