![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Pacjent to Fiat Punto GT. Objawy sa nastepujace. Zimny silnik bez problemu trzyma wolne obroty. Odpala nie zalewa sie wszystko ok. Po dodaniu gazu na powiedzmy 3 tys rpm i puszczeniu bez problemu schodzi do zadanych 850 i rowno je trzyma. Wraz ze wzrostem temperatury silnik ma coraz wieksze problemy ze schodzeniem na wolne obroty, przy 50 stopniach po puszczeniu gazu spadaja do 500-600 i na ogol wracaja do 850. W temperaturze roboczej 90 stopni praktycznie kazde dodanie gazu i puszczenie powoduje efekt jakby wyjac kluczyk ze stacyjki. Powolne odpuszczanie gazu do np 1000 obrotow i dopiero wtedy puszczenie pedalu rowniez skutkuje natychmiastowym zgasnieciem. Po zgasnieciu auto odpala od kopa i trzyma rowniutkie wolne 850 obrotow. Po przekroczeniu 3000-4000 obrotow sytuacja sie powtarza.
Dolot jest szczelny, podstawione zostaly przeplywomierz, TPS, IAT, cale ECU, czujnik polozenia walu. Bez zmian. W czasie jazdy auto zbiera sie ladnie, zaplony nie wypadaja, pompuje jak powinno, AFR na wolnych 14,7, pod obciazeniem 12.5. W samochodzie podlaczony jest ecumaster, jakiekolwiek zmiany paliwa/zaplonu na wolnych obrotach czy na + czy - nie pomagaja. Powoli koncza mi sie pomysly. Jedyna prawidlowosc jest taka, ze objaw wzrasta rowno ze wzrostem temperatury, na zimnym silniku jest wszystko ok. Samochod sprawdzany testerem diagnostycznym, wszystkie czujniki i ich wartosci w normie, brak bledow. Ktos ma jakies pomysly? z gory dzieki za pomoc -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: CH / PL ![]() |
u mnie powodem był s. krokowy
-------------------- 996 tt / M. Gransport
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
silnik krokowy rowniez byl zmieniany na inny. bez zmian.
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
silnik krokowy rowniez byl zmieniany na inny. bez zmian. blow off?? -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
zaslepienie blow offa zaslepka = bez zmian. wstawienie seryjnego DV'a plastikowego zamiast BOVa = bez zmian. mnie juz pomysly sie skonczyly co jest grane
![]() dolot szczelny bez problemu mozna napompowac 1,5 bara jak sie chce. za przepustnica szczelnie, wskaznik pokazuje ladne podcisnienie na wolnych wiec jakiekolwiek lewe powietrze raczej wykluczam. jedyna wskazowka jest to ze objaw nasila sie wraz ze wzrostem temperatury. rano, zimny odpala i schodzi z obrotow trzymajac wolne. im cieplejszy tym gorzej. -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
no co - czujnik temperatury zostaje.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Hmm moze cos z zaplonem ? Mialem tak kiedys jak smigalem na kompie pod wieksza pojemnosc (vel bardziej opoznionym) , tez kukalem czujniki , vae itp i wszystko bylo sprawne . W miedzyczasie zmienilem tez caly dolot , wtryski , pompe
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) ![]() |
W wartościach rzeczywistych po podłączeiu testera usterek wartości czujników temperatury pokrywają sie z rzeczywistymi?
-------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Wed, 25 June 2008 ![]() |
słyszałem o podobnym problemie i i była to wina cewki-im cieplejszy silnik, tym bardziej się rozszerzała i problem się nasilał
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
tam jest oryginalne turbo?czy przeplywomierz jest w fabrycznym miejscu>?
-------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 August 2007 ![]() |
tam jest oryginalne turbo?czy przeplywomierz jest w fabrycznym miejscu>? Turbo to T25G a przepływka jest przed turbiną, zresztą można zobaczyć gdzie na zdjęciach w temacie o moim Punto. -------------------- Fiat Punto GT 1996 232Nm 184HP
Fiat Marea Weekend SX 100 16V |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
pytanie czy problem pojawil sie juz w trakcie eksploatacji auta na nowym setupie czy bezposrednio po zlozneiu i odpaleniu na nowym setupie
-------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 August 2007 ![]() |
pytanie czy problem pojawil sie juz w trakcie eksploatacji auta na nowym setupie czy bezposrednio po zlozneiu i odpaleniu na nowym setupie Problem zaistniał odrazu po złożeniu na nowym setupie. -------------------- Fiat Punto GT 1996 232Nm 184HP
Fiat Marea Weekend SX 100 16V |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
tuner ktory zbudowal auto niech sie zastanowi gdzie popelnil blad. nie moze byc za latwo
![]() -------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
tuner ktory zbudowal auto niech sie zastanowi gdzie popelnil blad. nie moze byc za latwo ![]() Miałem ten sam problem którego nie porafiłem rozwiazać w BMW. Wydaje mi sie ze przyczyna tkwi w złej adaptacji przepływomierza po zmianie spreżarki. Kozioł?? prawda to czy nie?? -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
tak. problem lezy w mojej opinii w przeplywce. ale nie chodzi o jej adaptacje tylko montaz ukladu.
-------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
jeśli przepływka ma czujnik temperatury w sobie to może to być to.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
tez wydaje mi sie to byc problem z powietrzem/przeplywomierzem. pytam bo nie udaje ze wszystkie rozumy pozjadalem i wydaje mi sie ze wlasnie od tego jest to forum a nie na zasadzie wiem ale nie powiem. generalnie w planach jest konwersja MAF-MAP wiec przeplywka pojdzie w odstawke. chcialbym jednak wiedziec co w tej chwili jest nie tak. i skoro przeplywomierz bylby niby zle zamontowany to chyba na zimnym rowniez by nie dzialal? p.s. co masz na mysli "adaptacja" przeplywomierza?
pozdrawiam -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Są systemy w których mozna wykonac adptację przepływomierza. Po wymianie przepływki resetuje się kompa i uczy się go nowych wartości z przepływomierza.
Jak to wyglada w PGT nie wiem. Nie wiem nawet czy jest to w PGT możliwe. Zrób moze odrazu konwersję na MAP i bedzie z głowy. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
dzieki za odpowiedzi. co do zlej budowy ukladu to nie bardzo wiem co przed turbina jest zle zrobione. no ale mniejsza o wiekszosc. zobaczymy jak wyjdzie konwersja MAF->MAP w Punto GT na ecumasterze. chyba ktorys uzytkownik tutaj juz robil cos takiego.
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 20:29 |