![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Witam.
Odrazu chce przeprosić za taki temat ale naprawdę potrzebuję rady. Zdecydowałem się zadać takie pytanie bo sam zrobiłem wszystko co umiem a nie pomaga. Pacjent to seat cordoba 99r tdi AFN. Problem taki że jak jest zimny to nie odpala. Pod vagiem brak błędów, kąt ok, czujniki ok, świece ok, paliwo ok, nie zapowietrzony, przekażniki i bezpieczniki ok, turbo ok, wtryski ok. Silnik jak odpali chodzi pięknie, ma moc, 0 laga, pali w normie. Po zdjeciu kostki z czujnika temperatury silnika świece grzeją ok 15s i potem z trudem zapali, przez 2-3 sek chodzi nierówno. Jak jest ciepły zapala i chodzi nierówno z podłączonym czujnikiem. Czy ktoś z szanownych urzytkowników ma jakiś pomysł co może być nie tak? -------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
dolne kółko od rozrządu bym sprawdził
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
hz10 a czemu to dolne kółko od rozrządu ma wpływ na odpalanie? Sprawdzę to dzisiaj. Najbardziej zastanawiające jest to że auto jak już odpali to lata bez zarzutów.
-------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
dlatego jest ważne bo jak sie obrobi to zapłon podczas rozruchu jest mocno opóżniony
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Dobra zaraz idę sprawdzić. A jak sprawdzić vagiem czy zapłon jest dobry?Jest to gdzieś w kanale 001, 002, 003 itd?
-------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Szok. Porównałem kąt wtrysku z Ibiza AFN i jest ok. Wszystkie pozycje z kanału 000 takie same. Koło nie ma bicia, wszystkie kółka przy rozrządzie chodzą równo. Pojawił się nowy objaw mianowicie biały dym. Jestem z Kielc.Znacie kogoś kto mógłby się tym zająć bo już sam nie jestem w stanie nic zrobić?Mogę ewentualnie podjechać do Krakowa lub Warszawy.
-------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
zapraszam do mnie do starachowic , kat zawsze wychodzi dobrze po odpaleniu
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
poszedł pw.
-------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Szok. Porównałem kąt wtrysku z Ibiza AFN i jest ok. Wszystkie pozycje z kanału 000 takie same. czy mierzyłeś VAGiem kąt na zablokowanych nastawach - czyli basic settings grupa 000, pozycja nr 2 powinna mieć wartość około 49-51 na rozgrzanym silniku -------------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Dzięki Cowboy. Sprawdzałem w normal settings.
Sprawa wygląda tak sprawdziłem dzisiaj w sprawnym aucie VWTOOlem (ale chyba nie ma różnicy z vag comem) i w normal settings w kanale 000 w pozycji 2 jest 74 a w basic settings jest 63. To auto jeździ i odpala bez zarzutu. Gdybym chciał doregulować to 63 na 51 to jak to zrobić? W aucie które nie odpala sprawdzę popołudniu. Bardzo proszę o pomoc bo może uda się do czegoś dojść. -------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
w basic settings jest 63. To auto jeździ i odpala bez zarzutu. Gdybym chciał doregulować to 63 na 51 to jak to zrobić? W aucie które nie odpala sprawdzę popołudniu. jak jest 63 to jest w granicach tolerancji najpierw sprawdź w tym co nie odpala, bedziemy dalej kombinowac w AFNie kąt reguluje się przesuwając pompę wtryskową http://img258.imageshack.us/img258/7868/84565102kz5.jpg w kazdym razie nie jest to skomplikowane, a satysfakcja bezcenna ![]() możesz looknąć tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235 powodzenia ! -------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Dzięki wielkie. A to wiem już jak. Myślałem że jakoś inaczej. Popołudniu spróbuje uruchomić auto i zobaczę. A jeśli nie pali to jakiej wartości można się spodziewać?Mniejszej czy większej niż 50?
-------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
A jeśli nie pali to jakiej wartości można się spodziewać?Mniejszej czy większej niż 50? moze byc 0 moze byc na 15 moze byc 120 a moze być poza zakresem 255 za mało - późny kąt wtrysku, za duzo - przyspieszony kąt wtrysku -------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Zapłon po regulacji ponad 255
![]() ![]() ![]() -------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Problemem było kółko... Naprawione oraz załorzony nowy rozrząd i wszystko śmiga jak należy. Dziękuję bardzo kolegom za pomoc.
-------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
frezowałeś wał? bo jeżeli tylko nowe kółko to życzę powodzenia
![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Podejrzewam że wymiana samego kółka wystarczyłaby na kilka kilometrów i do 1 butowania
![]() -------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Odgrzebe kotleta ponieważ myśle że może się to przydać użotkownikom AFNów nawet na tym forum. Otórz jak silnik jest zagrzany to w normal settings w pozycji 2 kanale 000 jest zapłon na 70. Na zablokowanych nastawach powinno być podobno 51. Czy zgadzacie się z tym? Bo zetknąłem się z silnikiem który na zapłonie w bassic setings 70 zapala lepiej i ma więcej mocy niż na 51. Jak w takim razie ustawiać wtrysk?Bardzo proszę o rady kogoś kto ma 100% pewności co mówi
![]() -------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 11:11 |