Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> wydech 2,5" czy 3" (SI...) (+o stozku)
PrOsIaQ
post Mon, 22 Sep 2003 - 01:19
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





tak sobie czytalem tu i tam... i sam ciagle nie wiem...

na razie nie wydaje mi sie by w blizszej przyszlosci auto mialo dostac nowa/wieksza turbinke - takze raczej powyzej 280 PS nie wyjdzie. okolice tej mocy to taki BUMP-STOP dla SI, co juz mi sie udalo (dzieki) dowiedziec, i przekraczanie go wiaze sie z wymiana praktycznie wszystkiego...

mysle ze najblizszy czas ograniczy sie do filter (a moze stozek, tak jak lubi Marcin - dobrze mi sie wydaje?) wydech (de cat) i jak najszybciej do tego zmiany w sterowaniu, co bym tlokow nie zniszczyl jezdzac na powietrzu.

a wiec... 63 czy 76mm?
kolektor?
(nie bede ukrywal , ze w gre wchodzi SS ze wzgledu na korzystna oferte finansowa...)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 22 Sep 2003 - 01:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Wombat
post Mon, 22 Sep 2003 - 01:37
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





nie wiem, nie znam sie, zarobiony jestem ale został bym przy 2,5"
3" to ju chyba na jakies extrema.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin@klubsubar...
post Mon, 22 Sep 2003 - 08:23
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Do 300KM nie ma sensu 3 cale. Bedzie glosniej i bez specjalnych efektow w stosunku do 2.5
Pamietaj, ze stozek sapie, ale czesto niszczy przeplywomierz.


--------------------
1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
macpl
post Mon, 22 Sep 2003 - 09:07
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: wawa





Marcin rozwiń dlaczego stożek ma niszczyć przepływke....?


--------------------
Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya
S13 Moon Blue
EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie.

Hamownia 4x4 Dyno Project

2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin@klubsubar...
post Mon, 22 Sep 2003 - 09:20
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Ponieważ przepuszcza więcej syfu a dodatkowo jest naolejony, olej ten osadza się na "druciku" przepływomierza i go uszkadza. W razie czego mam jeden na zbyciu


--------------------
1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
macpl
post Mon, 22 Sep 2003 - 09:44
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: wawa





Teraz kumam tylko że ja robię taką opcje że po naolejeniu filtra po kilkuset kilometrach "strzelam" drucikowi kąpiel w takim siuwaksie od
styków i od ponad 40k jest ok.
Więc może to go uchroni przed padnięciem....


--------------------
Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya
S13 Moon Blue
EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie.

Hamownia 4x4 Dyno Project

2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin@klubsubar...
post Mon, 22 Sep 2003 - 09:50
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("PrOsIaQ":2druuy1b)
kolektor?
(nie bede ukrywal , ze w gre wchodzi SS ze wzgledu na korzystna oferte finansowa...)


Ile to jest korzystna oferta w przypadku SS?


--------------------
1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomoking
post Mon, 22 Sep 2003 - 11:36
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 March 2003
Skąd: Ostrava CZ/ Katowice





CYTAT("marcin@klubsubaru.pl":2j9vbnir)
Ponieważ przepuszcza więcej syfu a dodatkowo jest naolejony, olej ten osadza się na "druciku" przepływomierza i go uszkadza. W razie czego mam jeden na zbyciu



porwierdzam ....... nawet wkladka KN zasyfila mi przeplywke

najgorsze to, ze sam chce zalozyc FMIC a wtedy musze miec stozek po puszka stockowego filtra jest w miejscu przewodu do FMICa


a co do wydechu .... mam drugi tydzien 3" supersprint turboback i jest nie za glosny za to jest bardziej "basowy" od 2,5" kolegi(tez supersprint).... naprawde bardzo fajny dzwiek

ale mam z autkiem duuuuuuzy klopot ... otworze nowy watek


--------------------
996TT..... 522 Hp
Sti ..........340 Hp
CSL ........360 Hp
Cat. ........125 Hp
RR ..........272 Hp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vampeer
post Mon, 22 Sep 2003 - 11:40
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2003
Skąd: Kraków





2,5" styka do 400km wiec nie ma sensu strzelac do komara z armaty
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomoking
post Mon, 22 Sep 2003 - 11:57
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 March 2003
Skąd: Ostrava CZ/ Katowice





CYTAT("marcin@klubsubaru.pl":108zhog2)
CYTAT("PrOsIaQ":108zhog2)
kolektor?
(nie bede ukrywal , ze w gre wchodzi SS ze wzgledu na korzystna oferte finansowa...)


Ile to jest korzystna oferta w przypadku SS?


ja placilem 1000 USD + VAT (ale ten jest do odliczenia ) za 3" go SS

aha, SS jest bardzo lekki ... duzo lzejszy od stockowego (jest z nierdzewki 0,8mm)


--------------------
996TT..... 522 Hp
Sti ..........340 Hp
CSL ........360 Hp
Cat. ........125 Hp
RR ..........272 Hp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Mon, 22 Sep 2003 - 17:51
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





CYTAT("marcin@klubsubaru.pl":2nd6fbym)
CYTAT("PrOsIaQ":2nd6fbym)
kolektor?
(nie bede ukrywal , ze w gre wchodzi SS ze wzgledu na korzystna oferte finansowa...)


Ile to jest korzystna oferta w przypadku SS?
p.w.

dobrze... dzieki za odpowiedzi...

a z tym kolektorem to jak? warto inwestowac?

stozek? - zdawalo mi sie ze popierales idee stozka Marcin...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin@klubsubar...
post Mon, 22 Sep 2003 - 18:05
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Kolektor to dobry pomysł, ale dosyć drogi. Generalnie w subaru (i nie tylko pomaga generować moc bez nadmiernego podnoszenia ciśnienia.

A ideę stożka popieram, tylko zwracam uwagę na ewentualny problem. Dla mnie nie było to przeszkodą. Przez 72kkm wymieniłem chyba przepływomierz tylko raz.


--------------------
1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mad dog
post Mon, 22 Sep 2003 - 19:59
Post #13


User
Dołączył: Sun, 10 August 2003
Skąd: Polska Centralna





No wlasnie jak ma sie stozek w turbo ?
Teoretycznie : Zalozeniem stozka jest dostarczenie wiekszej ilosci powietrza.W Imprezie nie ma z tym takiego problemu bo i tak robi to turbina.Teoretycznie moze dostarczyc az nadmiar powietrza.
Czy na filtrze w puszce powstaje "waskie gardlo" ?
Teoretycznie (przy praku przeplywomierza) mozna by zalozyc stozek bezposrednio na turbo ?
byloby jeszcze lepiej ?


--------------------
Mad Dogs - chłopcy z włoskiej "pierwszej ligi rajdowej".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin@klubsubar...
post Tue, 23 Sep 2003 - 08:57
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Rozluznienie dolotu (a tym jest m.in. zalozenie stozka) da dobre efekty rowniez w samochodzie z turbo - latwiej bedzie sprezarce zasysac powietrze.
Zalozenie go bezposrednio na sprezarke jest mozliwe, ale akurat w imprezie jest zlym pomyslem, bo sprezarka jest za silnikiem i jest tam "dosyc cieplo".


--------------------
1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Tue, 23 Sep 2003 - 14:34
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





ba... to raczej niewykonalne bez zmiany ustawienia turbiny...

po przejazdzce SI z wydechem 3" by SS decyzja zapadla raczej, ze beda 63mm... - ciutke za glosno - o ile do jazdy po miescie i czasem sprintow to jeszcze znosne, o tyle trasy sobie nie wyobrazam... od 120 w gore nie da sie rozmawiac prawie...
kiedy bedzie nie wiem...

"latwiej bedzie sprezarce zasysac powietrze. "
po anglielsku czesto da sie uslyszec argument typu - better spool up.

inna sprawa ze odcinek przed turbo w imprezie jest dosc nedznie poprowadzony. - niewygodnie bardzo cokolwiek z tym robic..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 23 Sep 2003 - 15:25
Post #16


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Po rozluźnieniu wydechu i dolotu ciśnienie doładowania naturalnie samo z siebie wzrośnie o jakieś 0,1 bara. Prosiaq, masz na mysli kolektory wylotowe? Bardzo wygodnie jest je zmienić na równoodległościowe...


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin@klubsubar...
post Tue, 23 Sep 2003 - 15:25
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("PrOsIaQ":2ij969jz)
po przejazdzce SI z wydechem 3" by SS decyzja zapadla raczej, ze beda 63mm... - ciutke za glosno - o ile do jazdy po miescie i czasem sprintow to jeszcze znosne, o tyle trasy sobie nie wyobrazam... od 120 w gore nie da sie rozmawiac prawie...


Przesadzasz
W sobote bylismy z Danielem we Wroclawiu i spowrotem, bez tylnej kanapy i wykladziny w bagazniku, 3" w pelni przelotowe i jakos gadalismy prawie cala droge o tym, gdzie sie podzialo cisnienie doladowania


--------------------
1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 23 Sep 2003 - 15:28
Post #18


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Pewnie dlatego mogliście gadać, że się gdzieś podziało :->


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin@klubsubar...
post Tue, 23 Sep 2003 - 15:34
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("hwojtek":27ft6zpv)
Pewnie dlatego mogliście gadać, że się gdzieś podziało :->


Fakt, 1.4 bara i ani grama więcej Ale to się naprawi.


--------------------
1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Tue, 23 Sep 2003 - 22:55
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





"się" naprawi...

tak na powazne - to jasne... "DA SIĘ" rozmawiac...
to bylo kombi Macka O. - pewnie znasz Marcin... tez robil u czopera... tez bez wykladziny... z przodu bylo jeszcze jak cie moge, ale na kanapie z tylu tragedia... przy 160 slychac prawie tylko wydech...
wiesz cos moze na temat tego samochodu? co w nim zrobione jest? - bo Maciek wspominal cos o doladowaniu ~1,2 i FCdefenser...

a jezeli to (ze jest glosny) ma byc jego jedyna zaleta (no i ladnie wyglada pucha z nierdzewki) to dziekuje...

a tak wogole, to moze wypowiesz sie na TEN: http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=44971 temat?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 18:06