![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
tak sobie czytalem tu i tam... i sam ciagle nie wiem...
na razie nie wydaje mi sie by w blizszej przyszlosci auto mialo dostac nowa/wieksza turbinke - takze raczej powyzej 280 PS nie wyjdzie. okolice tej mocy to taki BUMP-STOP dla SI, co juz mi sie udalo (dzieki) dowiedziec, i przekraczanie go wiaze sie z wymiana praktycznie wszystkiego... mysle ze najblizszy czas ograniczy sie do filter (a moze stozek, tak jak lubi Marcin - dobrze mi sie wydaje?) wydech (de cat) i jak najszybciej do tego zmiany w sterowaniu, co bym tlokow nie zniszczyl jezdzac na powietrzu. a wiec... 63 czy 76mm? kolektor? (nie bede ukrywal , ze w gre wchodzi SS ze wzgledu na korzystna oferte finansowa...) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
nie wiem, nie znam sie, zarobiony jestem ale został bym przy 2,5"
3" to ju chyba na jakies extrema. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Do 300KM nie ma sensu 3 cale. Bedzie glosniej i bez specjalnych efektow w stosunku do 2.5
Pamietaj, ze stozek sapie, ale czesto niszczy przeplywomierz. -------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
Marcin rozwiń dlaczego stożek ma niszczyć przepływke....?
-------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Ponieważ przepuszcza więcej syfu a dodatkowo jest naolejony, olej ten osadza się na "druciku" przepływomierza i go uszkadza. W razie czego mam jeden na zbyciu
-------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
Teraz kumam tylko że ja robię taką opcje że po naolejeniu filtra po kilkuset kilometrach "strzelam" drucikowi kąpiel w takim siuwaksie od
styków i od ponad 40k jest ok. Więc może to go uchroni przed padnięciem.... -------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("PrOsIaQ":2druuy1b) kolektor?
(nie bede ukrywal , ze w gre wchodzi SS ze wzgledu na korzystna oferte finansowa...) Ile to jest korzystna oferta w przypadku SS? -------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: Ostrava CZ/ Katowice ![]() |
CYTAT("marcin@klubsubaru.pl":2j9vbnir) Ponieważ przepuszcza więcej syfu a dodatkowo jest naolejony, olej ten osadza się na "druciku" przepływomierza i go uszkadza. W razie czego mam jeden na zbyciu
porwierdzam ....... nawet wkladka KN zasyfila mi przeplywke najgorsze to, ze sam chce zalozyc FMIC a wtedy musze miec stozek po puszka stockowego filtra jest w miejscu przewodu do FMICa a co do wydechu .... mam drugi tydzien 3" supersprint turboback i jest nie za glosny za to jest bardziej "basowy" od 2,5" kolegi(tez supersprint).... naprawde bardzo fajny dzwiek ale mam z autkiem duuuuuuzy klopot ... otworze nowy watek -------------------- 996TT..... 522 Hp
Sti ..........340 Hp CSL ........360 Hp Cat. ........125 Hp RR ..........272 Hp |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 June 2003 Skąd: Kraków ![]() |
2,5" styka do 400km wiec nie ma sensu strzelac do komara z armaty
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: Ostrava CZ/ Katowice ![]() |
CYTAT("marcin@klubsubaru.pl":108zhog2) CYTAT("PrOsIaQ":108zhog2) kolektor? (nie bede ukrywal , ze w gre wchodzi SS ze wzgledu na korzystna oferte finansowa...) Ile to jest korzystna oferta w przypadku SS? ja placilem 1000 USD + VAT (ale ten jest do odliczenia ) za 3" go SS aha, SS jest bardzo lekki ... duzo lzejszy od stockowego (jest z nierdzewki 0,8mm) -------------------- 996TT..... 522 Hp
Sti ..........340 Hp CSL ........360 Hp Cat. ........125 Hp RR ..........272 Hp |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
CYTAT("marcin@klubsubaru.pl":2nd6fbym) CYTAT("PrOsIaQ":2nd6fbym) kolektor? (nie bede ukrywal , ze w gre wchodzi SS ze wzgledu na korzystna oferte finansowa...) Ile to jest korzystna oferta w przypadku SS? dobrze... dzieki za odpowiedzi... a z tym kolektorem to jak? warto inwestowac? stozek? - zdawalo mi sie ze popierales idee stozka Marcin... |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Kolektor to dobry pomysł, ale dosyć drogi. Generalnie w subaru (i nie tylko pomaga generować moc bez nadmiernego podnoszenia ciśnienia.
A ideę stożka popieram, tylko zwracam uwagę na ewentualny problem. Dla mnie nie było to przeszkodą. Przez 72kkm wymieniłem chyba przepływomierz tylko raz. -------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2003 Skąd: Polska Centralna ![]() |
No wlasnie jak ma sie stozek w turbo ?
Teoretycznie : Zalozeniem stozka jest dostarczenie wiekszej ilosci powietrza.W Imprezie nie ma z tym takiego problemu bo i tak robi to turbina.Teoretycznie moze dostarczyc az nadmiar powietrza. Czy na filtrze w puszce powstaje "waskie gardlo" ? Teoretycznie (przy praku przeplywomierza) mozna by zalozyc stozek bezposrednio na turbo ? byloby jeszcze lepiej ? -------------------- Mad Dogs - chłopcy z włoskiej "pierwszej ligi rajdowej".
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Rozluznienie dolotu (a tym jest m.in. zalozenie stozka) da dobre efekty rowniez w samochodzie z turbo - latwiej bedzie sprezarce zasysac powietrze.
Zalozenie go bezposrednio na sprezarke jest mozliwe, ale akurat w imprezie jest zlym pomyslem, bo sprezarka jest za silnikiem i jest tam "dosyc cieplo". -------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
ba... to raczej niewykonalne bez zmiany ustawienia turbiny...
po przejazdzce SI z wydechem 3" by SS decyzja zapadla raczej, ze beda 63mm... - ciutke za glosno - o ile do jazdy po miescie i czasem sprintow to jeszcze znosne, o tyle trasy sobie nie wyobrazam... od 120 w gore nie da sie rozmawiac prawie... kiedy bedzie nie wiem... "latwiej bedzie sprezarce zasysac powietrze. " po anglielsku czesto da sie uslyszec argument typu - better spool up. inna sprawa ze odcinek przed turbo w imprezie jest dosc nedznie poprowadzony. - niewygodnie bardzo cokolwiek z tym robic.. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Po rozluźnieniu wydechu i dolotu ciśnienie doładowania naturalnie samo z siebie wzrośnie o jakieś 0,1 bara. Prosiaq, masz na mysli kolektory wylotowe? Bardzo wygodnie jest je zmienić na równoodległościowe...
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("PrOsIaQ":2ij969jz) po przejazdzce SI z wydechem 3" by SS decyzja zapadla raczej, ze beda 63mm... - ciutke za glosno - o ile do jazdy po miescie i czasem sprintow to jeszcze znosne, o tyle trasy sobie nie wyobrazam... od 120 w gore nie da sie rozmawiac prawie...
Przesadzasz W sobote bylismy z Danielem we Wroclawiu i spowrotem, bez tylnej kanapy i wykladziny w bagazniku, 3" w pelni przelotowe i jakos gadalismy prawie cala droge o tym, gdzie sie podzialo cisnienie doladowania -------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Pewnie dlatego mogliście gadać, że się gdzieś podziało :->
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("hwojtek":27ft6zpv) Pewnie dlatego mogliście gadać, że się gdzieś podziało :->
Fakt, 1.4 bara i ani grama więcej Ale to się naprawi. -------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
"się" naprawi...
tak na powazne - to jasne... "DA SIĘ" rozmawiac... to bylo kombi Macka O. - pewnie znasz Marcin... tez robil u czopera... tez bez wykladziny... z przodu bylo jeszcze jak cie moge, ale na kanapie z tylu tragedia... przy 160 slychac prawie tylko wydech... wiesz cos moze na temat tego samochodu? co w nim zrobione jest? - bo Maciek wspominal cos o doladowaniu ~1,2 i FCdefenser... a jezeli to (ze jest glosny) ma byc jego jedyna zaleta (no i ladnie wyglada pucha z nierdzewki) to dziekuje... a tak wogole, to moze wypowiesz sie na TEN: http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=44971 temat? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 18:06 |