Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> [M20B27/M20B27] S-eta z glowica od 2.5
_robi_
post Thu, 17 Apr 2008 - 00:29
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Witam, jestem w trakcie skladania Super ety na osprzecie od 2.5. W bloku wymienilem jedynie panewki korbowodowe, byly nominaly, kilka lekko przebarwionych (na tyle ze smialo zmienilem na nowe bez szlifu). W glowicy zrobilem prowadnice uszczelniacze i planowanie. Silnik mam nadzieje zloze do soboty max. Mam tylko pytanie czy po zlozeniu silnika bez wymiany pierscieni musze go docierac? Slyszalem sprzeczne informacje, podobno jesli pierscienie nie byly ruszane nie ma co docierac. To prawda czy nie?


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 17 Apr 2008 - 00:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rpautosport
post Thu, 17 Apr 2008 - 19:11
Post #2


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





Już samo to, że zmieniłeś panewki jest powodem do dotarcia.
Właściwie, to jak jest z tym osprzętem od 325i? Rozumiem, że trzeba wymienić kompletną głowicę lub wałek i sprężyny oraz zrobić smarowanie do tego kolektor ssący, przepustnica, wtryski, regulator paliwa. Co z komputerem? Ten od 325i (153 lub 173) nie będzie protestował przy zwiększonej pojemności? Niby kąty wyprzedzenia zapłonu są zbliżone, ale jednak...?
Właśnie jestem w trakcie kompletowania części (kolektor, przepustnicę, wtryski regulator już prawie mam) więc jak dla mnie temat jak najbardziej interesujący.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Fri, 18 Apr 2008 - 01:17
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Poprostu do silnika M20B25 wkladasz dol od ety, a cala reszta to tradycyjne 2.5 -nie mowie tu o elementach ktore w obu silnikach sa jednakowe. Ja sie wahalem, mialem dol od 2,5 i od 2,7, ostatecznie wybrale m ten ktory byl w lepszym stanie czyli od ety. Ogolnie z tymi 200KM to jest mit, bez walka, baranow i programu pod to wszystko a dodatkowo gruntownego remontu motoru i innych dupereli nie ma mowy o takiej mocy, z tego co wiem ok 180KM jest realna granica. Policzylem kompletny remont, czas zabawe i efekt koncowy doszedlem do wniosku ze lepiej swapowac, za podobna kase mozna miec M50 a do tego dolozyc jeszcze troche i M52. Powinienem wyjechac w sobote, max niedziela, pochwale sie odczuciami. Zastanawiam sie tylko jak to wszystko dotrzec, wedlug opini mojego kolegi -dobrego mechanika nie ma co sie bawic, jedynie odpalic na troche niech zlapie temperature, ostudzic powtorzyc to -zrobic troche km i mozna dawac w palnik.

Jesli chodzi o kompa to jest jakich chip na e30.de ktory na ktoryms forum polecali pod taka modyfikacje, o tym jeszcze nie myslalem wlasciwie, a to najgorszy problem, mam jakis stary komputer z mojej ety, nie wiem co jest w nim nagrzebane, ale tnie przy 7200, po zalozeniu do 2,0 jest odczuwalna roznica -myslalem ze bedzie jeszcze gorzej a tu niespodzianka.


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Fri, 18 Apr 2008 - 11:18
Post #4


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





Wstepnie możesz dotrzeć wg. schematu który gdzieś tam znalazłem.

2min-800obr/min
3min-1200obr/min
5min-1600obr/min
5min-2000obr/min
5min-2500obr/min

Dodatkowo w instrukcji do E30 napisane jest, że przez pierwsze 2000km można silnik kręcić tylko do 4000obr/min. Oczywiście odnosi się to do nowego silnika.

Ja mam akurat odwrotną sytuację, bo posiadam etę. Właśnie przyszedł kolektor i prawdopodobnie od przyszłego tygodnia będę coś z tym wszystkim rzeźbił. Na początek zmienię właśnie kolektor z przepustnicą, wtryskami, regulatorem paliwa na ten od 325i. Przy okazji dłubnę głowicę. Ciekaw jestem jaki będzie efekt.
W sumie racja. Alpina z tego nie będzie, ale M50 to takie trochę pójście na łatwiznę.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Mon, 21 Apr 2008 - 00:29
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Ok czekam na dalsze wypowiedzi w temacie, czy po wymianie jedynie panewek i remoncie glowicy powinienem docierac czy tez nie?

EDIT:
Juz wiem w moim przypadku nie nalezy docierac silnika, zakladam, odpale na chwile i jade.


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Mon, 21 Apr 2008 - 23:10
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





Zawsze nowe to nowe!! czasami dociera się przez lata, a tu trzeba szybko. Więc jak założyłem panewki to po 50 km wymieniłem olej i filtr i git. Z głowicą to różnie ale jeżeli były tylko docierane gniazda to raczej jest to już dobrze nagar sam to "obklei". W kwesti głowicy to na miękkiej uszczelce po 200 km należy dociągnąć, ale tu powinno grzać się silnik w trakcie zakładania uszczelki, ostudzić i dociągnąć. tak literatura twierdzi - Ja daję mocniej, a po kilku "razach na gorącym silniku" jak płyn nie wyleciał?! Dociągam i po sprawie - oczywiście tylko z pomocą klucza kątowego.

pozdrawiam.


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Fri, 25 Apr 2008 - 16:08
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Z tego co wiem to przekładanie bloku z 2,7 to nie jest takie p&p (różne wysokości bloku czy tłoków już nie pamiętam) , potrafią się spotkać zawory z tłokami . Tak chyba kiedyś miał Sosen ale w zwykłej ecie .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jackson
post Fri, 25 Apr 2008 - 21:18
Post #8


User
Dołączył: Mon, 22 September 2003
Skąd: Radom





Nie ma co się zastanawiać bo docieranie może tylko pomóc, napewno nie zaszkodzi.


--------------------
ZJAR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Sun, 27 Apr 2008 - 22:04
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Nie jestem mechanikiem, nie mam duzo wiedzy praktycznej z teoria tez nie jest super. 3 dni temu wlozylem silnik -blok z super ety a gora i cala reszta 2.5, przy okazji remont glowicy i wymiana panewek, wszystko robilem sam (oprocz regulacji zaworow), wymienilem panewki, uzbroilem glowice, wrzucilem to wszystko i jezdzi, ciagnie ladnie od dolu, zrobilem juz autem ok 300km. Jedyne co musze jeszcze poprawic to podlaczenie podgrzewania przepustnicy, wymiana wiskozy. Nie zaluje poswieconego czasu i mam satysfakcje ze udalo mi sie samemu wszystko zrobic, mysle ze jak poprawie pare dupereli auto bedzie latalo jeszcze lepiej. Jedyne z czym dalem ciala to sprzeglo bo sie slizga, chociaz wygladalo na ladne. Auto juz troche dostalo, kilka razy podkrecilem je do konca no i zakrecilem kilka koleczek -za jakis czas planuje zdjac mise i z ciekawosci sprawdzic stan panewek.


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Tue, 29 Apr 2008 - 07:25
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





CYTAT(_robi_ @ Sun, 27 Apr 2008 - 21:04) *
Nie jestem mechanikiem, nie mam duzo wiedzy praktycznej z teoria tez nie jest super. 3 dni temu wlozylem silnik -blok z super ety a gora i cala reszta 2.5, przy okazji remont glowicy i wymiana panewek, wszystko robilem sam (oprocz regulacji zaworow), wymienilem panewki, uzbroilem glowice, wrzucilem to wszystko i jezdzi, ciagnie ladnie od dolu, zrobilem juz autem ok 300km. Jedyne co musze jeszcze poprawic to podlaczenie podgrzewania przepustnicy, wymiana wiskozy. Nie zaluje poswieconego czasu i mam satysfakcje ze udalo mi sie samemu wszystko zrobic, mysle ze jak poprawie pare dupereli auto bedzie latalo jeszcze lepiej. Jedyne z czym dalem ciala to sprzeglo bo sie slizga, chociaz wygladalo na ladne. Auto juz troche dostalo, kilka razy podkrecilem je do konca no i zakrecilem kilka koleczek -za jakis czas planuje zdjac mise i z ciekawosci sprawdzic stan panewek.


Czyli standardowy komputer od 325i daje sobie radę? Właśnie jestem na etapie głowicy - polerowanie i równanie kanałów ssących, pasowanie z kolektorami docieranie zaworów. Brakuje mi tylko wałka, sprężyn zaworowych i komputera (0261200153 lub 173) do M20B25. Może ktoś ma na sprzedaż?


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Tue, 29 Apr 2008 - 10:24
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Kompy powinienem miec 2. Jak chcesz to Ci sprzedam. Narazie eksperymentuje, jesli gora jest z 2.5 to na logike i komp powinien byc z 2.5, ale z tego co wiem jest jeszcze cos lepszego, na stronie e30.de gdzies prawdopodobnie sa mapy jakiejs firmy ktore docelowo mialy isc do 2.5 ale w 2.7 dobrze daja rade.


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slawo
post Sat, 10 May 2008 - 21:59
Post #12


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 February 2005
Skąd: Wałcz / Londyn





chetnie porownam Twoje 2.7 z moim wink.gif
jak masz jakies zdrowe e30 2.5 wokol komina stan na cwiare i powiedz jaka roznica wink.gif


--------------------
jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -


skaleczone 328i oraz e39 M5

_http://www.beemka-klub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Sun, 11 May 2008 - 00:24
Post #13


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





CYTAT(_robi_ @ Tue, 29 Apr 2008 - 10:24) *
Kompy powinienem miec 2. Jak chcesz to Ci sprzedam. Narazie eksperymentuje, jesli gora jest z 2.5 to na logike i komp powinien byc z 2.5, ale z tego co wiem jest jeszcze cos lepszego, na stronie e30.de gdzies prawdopodobnie sa mapy jakiejs firmy ktore docelowo mialy isc do 2.5 ale w 2.7 dobrze daja rade.



Dzis bylem na hamowni, moje auto wyplulo 167.7KM i 251,6Nm, jutro wkleje wykres, wedlug mnie to dobry wynik ze wzgledu na to ze silnik nie jest do konca zrobiony tak jak powinien byc, tj.: nie ustawione zawory, nie podlaczone podgrzewanie przepustnicy, gdzies lapie lewe obryty a do tego slizgalo sie sprzeglo, na tyle ze dopiero po chyba 3 probie udalo sie auto zmierzyc. Mysle ze po zmianie walka na odpowiedni, po wymienia sprzegla i kilku drobnostkach bede mial ponad 180KM, co juz w tej chwili wedlug mnie to za malo.


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sun, 11 May 2008 - 10:26
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(rpautosport @ Tue, 29 Apr 2008 - 06:25) *
Czyli standardowy komputer od 325i daje sobie radę? Właśnie jestem na etapie głowicy - polerowanie i równanie kanałów ssących, pasowanie z kolektorami docieranie zaworów. Brakuje mi tylko wałka, sprężyn zaworowych i komputera (0261200153 lub 173) do M20B25. Może ktoś ma na sprzedaż?



na forum beemka-klub dominik (jest tez tutaj) pisal ze jego auto lepiej chodzilo na kompie od 320i z tym ze on mial obizony stopien sprezania .pozatym mozna powiedziec ze kazdy silnik jest inny i jeden lepiej bedzie jezdzi lna takim kompie a drugi na innym.ja swojego skladam na ostatnim kompie jaki byl w 325i

wiecej info w tym temacie.jest co czytac biggrin.gif http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?...c&start=275
CYTAT(_robi_ @ Sat, 10 May 2008 - 23:24) *
Dzis bylem na hamowni, moje auto wyplulo 167.7KM i 251,6Nm, jutro wkleje wykres, wedlug mnie to dobry wynik ze wzgledu na to ze silnik nie jest do konca zrobiony tak jak powinien byc, tj.: nie ustawione zawory, nie podlaczone podgrzewanie przepustnicy, gdzies lapie lewe obryty a do tego slizgalo sie sprzeglo, na tyle ze dopiero po chyba 3 probie udalo sie auto zmierzyc. Mysle ze po zmianie walka na odpowiedni, po wymienia sprzegla i kilku drobnostkach bede mial ponad 180KM, co juz w tej chwili wedlug mnie to za malo.


167KM to bardzo dobry wynik ; seryjne 325i raczej nie ma szans

robi jak masz nie podlaczone podgrzewanie przepustnicy to na lato nie ma sensu tego podlaczac .z zaworami to dales ciala.jak sie ma nie ustawione dobrze zawory to lepiej nie krecic silnika bo latwo cos mozna popsuc

ps. chyba nie ma czegos takiego ja lewe obroty tylko lewe powietrze

fajnie by byo jakbys nakrecil fimy jak przyspiesza z ujecie na zegary biggrin.gif




--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Sun, 11 May 2008 - 11:09
Post #15


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Remont i zlozenie silnika zrobilem sam, oczywiscie przy pomocy kolegow w przypadkach gdzie samemu nie dalo rady lub jak juz mialem dosc z ktoras srubka. W dole jedynie zmienilem zapobiegawczo panewki, w glowicy wymienilem prowadnice, uszczelniacze, zrobilem planowanie. Wedlug mnie na kompie od 2.0 jest wieksza kultura pracy, pracuje rowniej, nie ma tego co zaobserwowalem na 2 kompach z 2.5 ktore mam, ze na jalowym przy leciutkim traceniu pedalu auto sie dlawi, spada z obrotow jakby mialo zgasnac i dopiero po ulamku sekundy zaczyna sie wkrecac. Ciekaw jestem ile moge nadrobic wymiana sprzegla i regulacja zaworow. Kolejna sprawa, nie wiem czy to wina czujnika czy cos namieszalem, przy kreceniu koleczek po kilku min, jak machnie mnie konkretnie potrafi zapalic sie kontrolka cisnienia oleju, kazdy mowi ze to czujnik, ale ja sie boje ze moze byc cos nie tak.


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slawo
post Sun, 11 May 2008 - 11:33
Post #16


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 February 2005
Skąd: Wałcz / Londyn





do takiego setup'u potrzebny jest soft
odezwij sie do tino z e30.de - swego czasu pisalem z nim i ma soft do 2.7i - duzo za kopie nie chcial

robi zmien czujnik - przeciez to kosztuje 20 pare zl wink.gif i bedziesz wiedzial czy to jego wina.


--------------------
jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -


skaleczone 328i oraz e39 M5

_http://www.beemka-klub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slawo
post Sun, 11 May 2008 - 11:37
Post #17


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 February 2005
Skąd: Wałcz / Londyn





aa...dobre rozwiazanie zeby to jeszcze lepiej latalo do zaadoptowana przepustnica od 3.5 z przeplywka, wtryskami i kompem od 3.5 wink.gif


--------------------
jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -


skaleczone 328i oraz e39 M5

_http://www.beemka-klub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Sun, 11 May 2008 - 11:48
Post #18


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Slyszalem o tym, ale myslalem ze to jakies glupie gdybanie. Lepiej jak zalatwie sobie ten soft od Tino czy zestaw z 3.5? Myslalem tez nad walkiem od swiatka, za 760zl przerobia moj + dzwigienki, ale wtedy silnik nie bedzie mial biegu jalowego wogole, pozniej bedzie trzeba znalezc kogos kto zrobi mi odpowiedni soft. Czytalem tez gdzies o tym, ze wklada sie walek z 2.0, a nawet rozmawialem z czlowiekiem ktory twierdzil ze cala glowica z 2.0 pasuje pod super ete co jest chyba glupota. Caly czas slysze glosy, ktore naklaniaja mnie zeby pojsc w turbo, ale troche koszta mnie odstraszaja na chwile obecna.


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slawo
post Sun, 11 May 2008 - 12:25
Post #19


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 February 2005
Skąd: Wałcz / Londyn





sa dwie szkoly,zalezy jak daleko chcesz brnac w przerobki
walek od 2.0 podobno ostrzejszy jest od tego od 2.5

turbo...tez mi sie marzy ,ale dobrze zrobione to mysle ze 12tys nie styknie...ale co tam wink.gif

barany masz? i jak zrobiony wydech bo to tez wazne


--------------------
jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -


skaleczone 328i oraz e39 M5

_http://www.beemka-klub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slawo
post Sun, 11 May 2008 - 12:36
Post #20


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 February 2005
Skąd: Wałcz / Londyn





co do ostrego walka to niestety wolne oborty w granicach 1100
u mnie jest nieszzcelnosc w tej chwili na ssacym i jak obroty spadna ponizej 1000 to telepie silnikiem
zatem 1100 jest narazie optymalna granica wolnych obrotow gdzie silnik chodzi stabilnie - musisz sie z tym liczyc


--------------------
jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -


skaleczone 328i oraz e39 M5

_http://www.beemka-klub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 18:36